Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen hebben

<<

Anoniem88

Bericht 03 Aug 2014 16:16

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Het ligt er maar net aan of binnenkatten zielig zijn, vind ik. Mijn oudste vindt het heerlijk binnen, ligt heerlijk op de stoel te snurken en kruipt 's avonds tegen me aan op de bank. De jongste mag van mij ook niet naar buiten, maar is wel het soort kat waarvan ik vermoed dat ze beter zou gedijen buiten. Maarja, we hebben haar als kitten in huis genomen, dat wisten we toen nog niet. Wij hadden toen nog (een beetje naïef) het idee van, ze weet straks niet beter, van wat ze niet weet wat er is, mist ze toch niet. Dus wel. Dat ze al eens ontsnapt is helpt waarschijnlijk ook niet. Ze is ontzettend actief, rent en vliegt veel en is heel erg geïnteresseerd in alles wat zich buiten afspeelt. Nu we de oudste kat nog hebben, vindt ze het nog wel oke binnen, maar als die ooit wegvalt... Een nieuwe kat willen we dan niet meer, ik wil niet weer door het proces dat twee katten aan elkaar moeten wennen. Maar Kyra alleen vliegt tegen de muren op waarschijnlijk. Geen idee hoe we dat tegen die tijd gaan oplossen, hopelijk kan ze dan naar m'n ouders. Die staan er wel voor open, maar hebben ook al twee oude katten waar ze nu nog geen jong, actief en onbekend beestje bij willen zetten.
<<

Hera

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 25 Nov 2013 15:45

Bericht 03 Aug 2014 17:56

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Highway schreef:
Hera schreef:Ik mijd dat soort vrouwen. En ja, zo ben ik al een paar vriendinnen kwijt geraakt maar no worries, ik heb genoeg vriendinnen wiens wereld wel groot genoeg is. Als je alleen maar over je kinderen kunt praten en je houdt stelselmatig geen rekening met het feit dat ik kei veel verdriet heb omdat ik geen kinderen kan krijgen (op dit moment en voor langere tijd), dan ben je mijn vriendschap niet waard. Ik heb vriendinnen met kinderen waar het wel goed mee lukt, hoor. Maar sommige moeders maken het wel heel bont.


Dat vind ik ook wel heel naar als ik het zo lees. Ik kan me niet voorstellen dat er veel vrouwen zijn die dat bewust doen. Ik praat echt wel veel over mijn kind maar draag geen oogkleppen en kan me niet voorstellen dat ik over zo'n gevoelig punt heen zou walsen met de verhalen over mijn kind. Ik denk wel dat het een uiterste is.
Mijn dochter heeft een 'handicap' waardoor ze zich minder snel en goed ontwikkeld, een enkele vriendin bagatelliseert dat en heeft het alleen over wat haar dochter wel kan en of de mijne dat dan nog niet kan.. dat is ook zo'n type die dat zou kunnen denk ik.


Bah, dat lijkt mij ook echt niet fijn. Heb je haar dat al gezegd? Want dat moet ze toch begrijpen, dat zoiets echt niet fijn is en kwetsend?
De twee vriendinnen die ik zo kwijt ben geraakt hadden beide dezelfde uitleg: ik ben verliefd op mijn kind en door mijn hormonen kan ik niet anders dan daar zo vaak over praten. Plus, zij zeiden beide ook dat ze eigenlijk liever bevriend waren met moeders op dit moment, want dat praatte veel leuker en dan konden de kindjes samen spelen. Dikke doel dan, hoor.

Best wel grappig dat het ineens over poezen gaat hier haha! Ik ben ook een poezenmama maar probeer me in te houden bij mensen die geen fan zijn. Bij andere poezengekken laat ik me trouwens wel gaan, hoor.
Over wat heb je het zoal in vriendschappen? Over van alles toch? Over relaties, werk, familie, actualiteit, hobbies, ideeën, dromen, fantasieën, boeken, films, optredens, plannen,... De lijst lijkt mij eindeloos.
<<

Anoniem73

Bericht 03 Aug 2014 19:02

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Lejow schreef:
Bolletje schreef:Ik praat over Christian, mijn katten en mijn honden. Verder nergens over.


Is er meer in het leven dan?


Uhh ja wat dacht je van 20x achter elkaar in Joki en jet gaan :cheering:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2014 08:11

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Magenta schreef:
Lejow schreef:
Bolletje schreef:Ik praat over Christian, mijn katten en mijn honden. Verder nergens over.


Is er meer in het leven dan?


Uhh ja wat dacht je van 20x achter elkaar in Joki en jet gaan :cheering:



DAT zijn de dingen waar ik voor leef :hulde: :popcorn:
<<

Anoniem124

Bericht 04 Aug 2014 08:17

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ik was wel een tijdje zo, na de bevalling. Maar wat maakt dat uit? Is over je carrière praten dan leuker? Ik denk dat 1 ding heel belangrijk is: naast je eigen verhaal blijven luisteren naar de verhalen van anderen. En dat heb ik altijd geprobeerd te doen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Aug 2014 10:25

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Charles schreef:Ik was wel een tijdje zo, na de bevalling. Maar wat maakt dat uit? Is over je carrière praten dan leuker? Ik denk dat 1 ding heel belangrijk is: naast je eigen verhaal blijven luisteren naar de verhalen van anderen. En dat heb ik altijd geprobeerd te doen.


En dat laatste heb ik wel een poos gemist bij vriendinnen met jonge kinderen die ook thuisblijf moeders waren. Hun wereldje werd toch wat klein en ze toonden ook geen interesse in mijn werk, vakanties en andere dingen. Dat vond ik wel irritant, ik kon uitgebreid elke foto van dochterlief bekijken en naar elke nieuwe ontwikkeling luisteren wat ik ook wel deed maar ze vroegen nooit naar mijn dingen. Dat duurde best wel wat jaren en was op verjaardagen niet echt leuk. Dit is gelukkig veranderd, kinderen zijn ouder en ze tonen weer belangstelling voor werk en andere bezigheden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Aug 2014 11:21

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Als je alleen maar thuis bij je kinderen bent wordt je wereldje natuurlijk ook erg klein maar dat geldt voor alle mensen. Mijn moeder praat ook alleen maar over dezelfde dingen, zij is gestopt met werken toen ik geboren ben en heeft eigenlijk nooit hobby's gehad. Prima als anderen daar tevreden mee zijn maar ik ga graag nog (alleen) op stap omdat ik ook nog over andere dingen wil kunnen praten. Je merkt af en toe dat mensen er inderdaad niet goed tegen kunnen als je het wat langer over hetzelfde onderwerp hebt en dat wil ik zelf proberen te voorkomen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Aug 2014 11:28

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ik denk dat de overgrote meerderheid van de thuisblijfmoeders ook echt nog wel op stap gaat. Het woord 'thuisblijfmoeder' wil niet zeggen dat je létterlijk fulltime thuis zit en nooit meer de deur uit komt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Aug 2014 11:33

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Nee dat snap ik maar ik heb bijvoorbeeld collega's die genoeg weg gaan (wel altijd met de kinderen) en het vervolgens alleen over de kinderen kunnen hebben.
Als je kinderen hebt wil dat niet zeggen dat je je wereldvreemd hoeft te gedragen ;)
Daarmee bedoel ik eigenlijk alsof de rest van de wereld je niet meer interesseert, je totaal geen interesse meer in andere mensen toont en elk gespreksonderwerp weer terugdraait naar je kinderen.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Aug 2014 11:44

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Maar het is ook weer niet zo dat omdat jij uit gaat ineens enorm boeiende verhalen daarover hebt te vertellen tegenover vriendinnen dan misschien. Ik zou een verhaal over een babietje zelf in elk geval een stuk interessanter vinden dan een verhaal over stappen.

Maar ik snap je punt hoor, natuurlijk is het goed om je eigen interesses er naast t houden maar het lijkt me ook geen ramp als je heel erg vol van je kind bent omdat dat nogal bijzonder is lijkt me. Ik denk dat ik ook enorm veel over m'n kind zal gaan praten maar dat betekent niet dat ik ineens geen oog meer voor de rest van de wereld heb. Die twee sluiten elkaar niet buiten voor mij denk ik.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Aug 2014 11:47

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Echt stappen bedoel ik niet met op stap ;)
Zie mezelf nu niet echt meer in een discotheek staan haha.

Meer om inderdaad, naast het moederschap, nog iets met je eigen interesses, hobby's en vriendinnen te doen.

En natuurlijk zal ik het onderwerp kinderen niet proberen te vermijden, dat is weer het andere uiterste :)
<<

Anoniem119

Bericht 04 Aug 2014 11:50

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Oh ik dacht dat je stappen bedoelde. Niet dat dat ineens onmogelijk is als je een kind hebt, dat kan vast wel.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Aug 2014 11:57

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

_Lana_ schreef:
TukTuk schreef:
Susan schreef:Het feit dat je het typisch noemt en er in dit topic over begint, zegt toch wel dat jij er in elk geval al je conclusies uit hebt getrokken.

En dat mensen de OP niet lezen en puur reageren op de vraag in de topictitel lijkt me een algemeen en veel voorkomend iets wat in mijn ogen ook vrij weinig zegt.


Ja ik vond het idd typisch, mag toch? :) Maar das hetzelfde met de vrouwen die hier niet buiten de mama grot komen. Het is toch niet zo gek dat je dan een bepaald beeld krijgt?


Okee misschien ben ik zo'n moeder die het meest in de mama grot zit ;) en ik zal even uitleggen hoe het bij mij zit.
Ik ben hier op het forum gekomen toen ik zwanger wilde worden en het daar met de omgeving niet over wilde hebben. Daarna lukte het zwanger worden niet ( ook niet iets waar je het in het leven dagelijks over hebt ) en toen werd ik zwanger.
Ik vind het gewoon heel erg leuk om ervaringen te lezen van andere zwangeren/moeders en juist omdat ik het in mijn leven niet de hele tijd over de kinderen heb, is dit echt een uitlaatklep. Of nou ja uitlaatklep, de plek om het lekker ongegeneerd over de kinderen te hebben ;).

Verder ben ik het wel eens met Susan.
Ik praat met vriendinnen gewoon over alles wat er in onze levens speelt. Dat betekent dat het ook over de kinderen gaat, maar ook over dingen die mijn vriendinnen bezig houden. Bijv. verhuizen/ trouwen enz. Ik kan me inleven in mijn vriendinnen en zij in mij.

En wat maakt het eigenlijk uit Tuk Tuk? Je hoeft niet in de zogenaamde mama grot te lezen?
Zo heb jij het de laatste tijd over je reis gehad, waar je helemaal vol van was. Het is toch leuk om je verhaal hier kwijt te kunnen?


Eens. Ik ben ook een echte mama grot bewoner. En niet omdat de rest me niet interesseert of omdat ik in het dagelijkse leven alleen maar over mijn kinderen praat. Maar wel omdat ik hier de meeste raakvlakken heb. Ik ga niet meer ieder weekend stappen, en ben niet op zoek naar een date. Ik heb niets met koken/eten en zie er op dit moment ook niet zo hip uit om me in de beauty pijler op te houden. Wel vind ik het leuk om mee te lezen, ik lees erg veel mee in algemeen, persoonlijk en liefde. Maar ik heb simpelweg geen tijd om overal op te gaan reageren want (jaaa daar komt ie): 3 kinderen die ook graag aandacht willen of nodig hebben.

Maar in het dagelijks leven gaat het wel anders, ik praat op mijn werk nauwelijks over de kinderen. Met sommige vriendinnen veel, met anderen bijna niet. Zelfs met mijn man hebben we het wel eens over andere onderwerpen :shock:

Ik snap sowieso dat gedoe over de mama grot niet. Als je je daar aan irriteert kom je er toch lekker niet? Het is niet verplicht om daar mee te lezen of te reageren. Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde en reageren waar zij wil.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Aug 2014 12:08

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ik snap dat gezeur over de mamagrot ook nooit. Mensen bepalen toch zelf in welke pijlers ze wel en niet willen reageren? Als dat toevallig alleen deze pijler is, prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 04 Aug 2014 12:45

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Eens. We hebben het toch ook niet over de algemene grot, persoonlijke grot en de liefde en seksgrot ofzo.
<<

Anoniem88

Bericht 04 Aug 2014 12:45

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Dat laatste klinkt trouwens wel wat dubieus.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Aug 2014 12:46

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ilovethe90s schreef:Als je alleen maar thuis bij je kinderen bent wordt je wereldje natuurlijk ook erg klein maar dat geldt voor alle mensen.


Nou moe. :12: Wat is dat nou weer voor rare conclusie? Ik ben thuisblijfmoeder, ik ben al 5 jaar thuis maar mijn wereldje is echt niet klein hoor. Vind dat zn raar vooroordeel over thuisblijfmoeders. Alsof wij geen boeken lezen, geen nieuws kijken/lezen, geen films/series/documentaires kijken, geen interesse hebben in winkelen en het leven van anderen.

Werken of studeren wil niet zeggen dat je een boeiend gesprekspersoon bent hoor. De banen van vriendinnen/famie boeien mij inhoudelijk maar weinig dus over de inhoud van het werk hoeven we het niet echt te hebben, hebben de meesten vaak ook maar weinig over te melden. Maar ik ben wel gewoon benieuwd hoe het op werk was, hoe gesprekken op het werk zijn verlopen, of het druk is of juist niet. Of ze klaar zijn voor tentamens, welke vakken ze momenteel volgen.

Ik heb het eigenlijk alleen over mijn kinderen als ze naar ze vragen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem287

Bericht 04 Aug 2014 13:13

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ik heb geen kinderen maar ik vind het erg leuk om met moeders over hun kinderen of kinderen en opvoeding in het algemeen te praten. Verhalen over stappen boeien me niets, eigenlijk.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Aug 2014 13:14

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Boeiende discussie. Ik vind mijn vriendinnen juist wel heel interessant als ze praten over hun passies, of dat nu gaat om reizen, wilde verhalen over festivals/stappen, vriendjes, trouwen, persoonlijke ontwikkeling, werk, studie, wat dan ook. Ik vind mijn vriendinnen interessant omdat het mijn vriendinnen zijn, waarvan ik veel hou en waarvoor ik dus ook alle aandacht heb. Alleen ik vind het niet fijn om het alleen maar over 1 onderwerp te hebben. Bij sommige zijn dat dus hun kinderen, maar als iemand het bijvoorbeeld alleen nog maar over 1 man heeft waarop ze verliefd is en verder ook geen aandacht heeft voor mijn verhalen, dan vind ik dat ook naar verloop van tijd saai worden.

Wat me opvalt bij sommige jonge moeders, is dat ze in een soort cocon leven. Ze praten alleen maar over hun leventje met kind (wat vaak best een klein wereldje is, met voeding en slaapjes, verschonen, eerste hapjes, stapjes en wandelingetjes enzo) en als je dan het onderwerp op iets anders brengt (in mijn geval reizen, of mijn carriere), dan wordt er vaak helemaal aan voorbij gegaan, dus geen geïnteresseerde vragen, of iets. Echt alsof ze gehypnotiseerd zijn door hun kind. Dat vind ik zo bijzonder!
<<

Anoniem287

Bericht 04 Aug 2014 13:17

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Waarom nou weer 'jonge moeders'? Je ziet dat niet bij sommige oudere moeders?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Aug 2014 13:20

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Het kan inderdaad vervelend zijn als iemand het alleen maar over haar kind heeft, maar andere onderwerpen kunnen ook irritant worden als het alleen maar daarover gaat. Ik ken ook iemand die het bijna alleen maar over zijn werk heeft, veel gesprekken worden ook al gauw weer in die richting gebracht.

Ik vind het leuk om over mijn kind te praten, ik zie hem op het moment ook heel veel dus dan is dat inderdaad wel één van de gespreksonderwerpen. Maar ik volg ook het nieuws, werk nu weer een dag, ga met vriendinnen op pad, heb veel hobby's.. dus genoeg andere gespreksonderwerpen. Met sommige vriendinnen heb ik het ook amper over mijn kind en dat vind ik ook geen probleem. Met mijn moeder en (ex-)schoonmoeder heb ik het wel veel over mijn zoon maar die beginnen er zelf vaak over omdat ze net zo gek op hem zijn als ikzelf.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Aug 2014 13:21

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Siamsa schreef:Waarom nou weer 'jonge moeders'? Je ziet dat niet bij sommige oudere moeders?


Siamsa, met 'jonge moeders' wordt bedoeld: moeders met jonge kinderen. De moeders kunnen dan wel wat ouder zijn.

Maar dat in een cocon leven snap ik deels wel. Een kleine baby vraagt heel veel tijd, vooral bij een eerste is alles nieuw en beleef je alles heel intens. Hormonen zorgen ervoor dat je je heel erg richt op de baby.
Ik had de eerste weken wel interesse voor de verhalen van en ander, maar ging ook wel heel erg op in het moederschap toen. Dat lijkt me ook wel normaal in die begintijd, na een tijdje gaat dat vanzelf weer anders.
<<

Anoniem287

Bericht 04 Aug 2014 13:46

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Lookie schreef:
Siamsa schreef:Waarom nou weer 'jonge moeders'? Je ziet dat niet bij sommige oudere moeders?


Siamsa, met 'jonge moeders' wordt bedoeld: moeders met jonge kinderen. De moeders kunnen dan wel wat ouder zijn.

Maar dat in een cocon leven snap ik deels wel. Een kleine baby vraagt heel veel tijd, vooral bij een eerste is alles nieuw en beleef je alles heel intens. Hormonen zorgen ervoor dat je je heel erg richt op de baby.
Ik had de eerste weken wel interesse voor de verhalen van en ander, maar ging ook wel heel erg op in het moederschap toen. Dat lijkt me ook wel normaal in die begintijd, na een tijdje gaat dat vanzelf weer anders.


Oooh! Duh :palm:
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Aug 2014 13:49

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Chaos schreef:
Ilovethe90s schreef:Als je alleen maar thuis bij je kinderen bent wordt je wereldje natuurlijk ook erg klein maar dat geldt voor alle mensen.


Nou moe. :12: Wat is dat nou weer voor rare conclusie? Ik ben thuisblijfmoeder, ik ben al 5 jaar thuis maar mijn wereldje is echt niet klein hoor. Vind dat zn raar vooroordeel over thuisblijfmoeders. Alsof wij geen boeken lezen, geen nieuws kijken/lezen, geen films/series/documentaires kijken, geen interesse hebben in winkelen en het leven van anderen.

Ik heb het eigenlijk alleen over mijn kinderen als ze naar ze vragen.
Ik vind dat mijn wereldje dan erg klein zou worden, misschien is dat een betere formulering :-)

Heel fijn dat jij gewoon de tijd kunt vinden om ook nog andere dingen te doen. De meeste mensen die ik spreek zeggen geen moment rust te hebben en alleen maar met de kinderen bezig te zijn. Zij hebben nooit tijd voor zichzelf zeggen ze.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Aug 2014 13:52

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ik ken wel een paar vrouwen die (in elk geval de eerste jaren) heel veel over hun kinderen praten/hebben gepraat, maar dat zijn echt niet allemaal thuisblijfmoeders, dus ik denk ook niet dat het per se iets zegt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers