Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ze zijn er weer! (pepernoten)

<<

ChiQ

Bericht 16 Aug 2016 14:09

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Elliot schreef:
Caramba schreef:Ik vind het echt veels te vroeg!
Ieder jaar komen ze eerder in de schappen te liggen lijkt wel.
Nog even en ze liggen er het hele jaar door zeker?

Haha waar je je druk om kan maken. Als je het te vroeg vindt laat je ze toch lekker liggen? :wink:


Ja eens hoor maar toch is t met pepernoten en bijv kerstspullen anders. Dingen op hun tijd zorgen er ook wel voor dat ik in de stemming kom.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Aug 2016 14:15

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ja daar heb je ook wel een punt, maar dat heb ik vooral met versiering en kerstshows in de tuincentra. Niet perse met een stelling pepernoten. Maar ik begrijp je punt :D

♥♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 16 Aug 2016 14:18

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Nou inderdaad wat jij zegt Chiq. Sommige dingen horen gewoon bij een bepaalde tijd van het jaar. Ik heb ze hier trouwens nog niet gezien.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 14:26

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ik bedoelde ook meer, kan het niet wat verder in het jaar.
Dan leef ik net iets meer naar die tijd van het jaar toe.
Begin oktober zou ik bv een iets betere tijd vinden.
Sinterklaas komt dan ook bijna aan.
Bedoel het meer in dat context.
<<

Anoniem174

Bericht 16 Aug 2016 14:49

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Hier liggen ze er nog niet hoor. Ik vind het altijd wel erg lekker, dus in die zin wel fijn dat ze er nog niet liggen!
<<

Anoniem315

Bericht 16 Aug 2016 16:06

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Mijn man en ik hebben afgelopen zondag een halve kilo zitten wegkanen :)

Cotton, waag je je dit jaar weer aan een lootjes-topic? Want dat kan wel bijna weer!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 16:13

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Exogenesis schreef:Mijn man en ik hebben afgelopen zondag een halve kilo zitten wegkanen :)

Cotton, waag je je dit jaar weer aan een lootjes-topic? Want dat kan wel bijna weer!

Ja waarschijnlijk wel, maar hoe precies weet ik nog niet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Aug 2016 16:14

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Nu heb ik zin in chocopepernoten!
<<

Anoniem315

Bericht 16 Aug 2016 16:17

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ik zou iig als eis opstellen dat er minimaal, ik noem maar wat, 1000 posts zijn geplaatst door deelnemers.
En verder, tja, die postbezorging heb je weinig invloed op. Dus dat moet iedereen zelf inschatten. Misschien de verzenddatum iets naar voren?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 16:20

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Exogenesis schreef:Ik zou iig als eis opstellen dat er minimaal, ik noem maar wat, 1000 posts zijn geplaatst door deelnemers.
En verder, tja, die postbezorging heb je weinig invloed op. Dus dat moet iedereen zelf inschatten. Misschien de verzenddatum iets naar voren?

Ja die eis was er vorig jaar voor het tweede jaar al gelukkig. Minimaal 500 geloof ik.

Postbezorging hebben we geen invloed op, maar misschien kunnen mensen die al 2 of 3x niks ontvangen hebben zelf beslissen om niet meer mee te doen. Dat voorkomt teleurstelling voor hun zelf, maar ook voor degene die de cadeautjes koopt en opstuurt, want het is hartstikke zonde natuurlijk.

Vorig jaar is pakketpost ook ter sprake gekomen. Een soort SinterKerst via pakketverzending met tracking. Een duidelijk pakket van de pakketpost wordt in ieder geval niet door de brievenbus geramd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Aug 2016 16:28

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Exogenesis schreef:Ik zou iig als eis opstellen dat er minimaal, ik noem maar wat, 1000 posts zijn geplaatst door deelnemers.
En verder, tja, die postbezorging heb je weinig invloed op. Dus dat moet iedereen zelf inschatten. Misschien de verzenddatum iets naar voren?


Met duizend zouden jij en ik al niet mee mogen doen.. :smile: :smile: :good:
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 16:29

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Whatever schreef:
Exogenesis schreef:Ik zou iig als eis opstellen dat er minimaal, ik noem maar wat, 1000 posts zijn geplaatst door deelnemers.
En verder, tja, die postbezorging heb je weinig invloed op. Dus dat moet iedereen zelf inschatten. Misschien de verzenddatum iets naar voren?


Met duizend zouden jij en ik al niet mee mogen doen.. :smile: :smile: :good:

Exo heeft meer dan 8000, dus dat lijkt me het probleem niet :P
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 16:30

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ik zal vanavond wel even een topic open om te kijken hoe erover gedacht wordt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Aug 2016 16:32

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Cotton schreef:
Whatever schreef:
Exogenesis schreef:Ik zou iig als eis opstellen dat er minimaal, ik noem maar wat, 1000 posts zijn geplaatst door deelnemers.
En verder, tja, die postbezorging heb je weinig invloed op. Dus dat moet iedereen zelf inschatten. Misschien de verzenddatum iets naar voren?


Met duizend zouden jij en ik al niet mee mogen doen.. :smile: :smile: :good:

Exo heeft meer dan 8000, dus dat lijkt me het probleem niet :P


Oh haha ik zie het ja, keek scheel! Ik vond het ook al zo gek, maar dacht zal wel nieuwe account zijn ofzo! Kleine lettertjes op mijn telefoon.. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Aug 2016 16:33

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Jaaa lootjes! En inderdaad misschien de 'eis' dat je bereid bent het te verzenden via Track & Trace. Is vaak maar paar euro duurder, ik bedoel, sorry maar als je het leuk vindt om mee te doen, kan je dat ook wel betalen, zodat niet alleen de ander maar ook jij gegarandeerd bent van een pakketje.
Let's discover the world together.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Aug 2016 16:55

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Track en trace brievenbus is 3.95 en pakket 6.95 bij PostNL. Ik zou het jammer vinden als dat als eis gesteld gaat worden maar kan het wel begrijpen. Kiala heeft ook niet iedereen in de buurt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Aug 2016 16:59

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

3.95 vind ik echt nog wel een schappelijk bedrag als zijnde soort bijdrage en íets meer garantie dat het aankomt. Dan doe je bijv EUR 10 voor het cadeautje, en EUR 3,95 voor verzenden. Nou dan ben je EUR 13.95 kwijt. Maakt dat echt uit ten opzichte van twee normale postzegels dus pakweg 1 a 2 euro verschil met vorig jaar? Ik vind van niet, maar misschien ben ik dat. Ik zou dat het waard vinden in elk geval.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 17:57

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Het probleem die brievenbuspakjes was dus dat ze regelmatig door de bus geramd werden. Dat is ook zonde.
Vorig jaar werd dus brievenbuspakje met tracking al veel gebruikt, maar het lost niet alle problemen op.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Aug 2016 18:15

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Oh ja ik val niet over die 3.95 want dat heb ik vorig jaar ook gedaan haha. Helaas is dat ook geen garantie dat het goed gaat mja. Maar als we weer voor 10 euro lootjes doen en dan 6.95 verzendkosten vind ik dat uit proportie.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 16 Aug 2016 19:21

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

jummie pepernoten!
Cotton schreef:Het probleem die brievenbuspakjes was dus dat ze regelmatig door de bus geramd werden. Dat is ook zonde.
Vorig jaar werd dus brievenbuspakje met tracking al veel gebruikt, maar het lost niet alle problemen op.

als een brievenbuspakket door de brievenbus wordt geramd dan is het misschien tijd om te kijken naar een grotere brievenbus die wel aan de standaarden voldoet?
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 16 Aug 2016 19:30

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Met Kiala kun je een pakket verzenden voor 3,95. Het hoeft dus niet door de brievenbus te passen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Aug 2016 20:02

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ook al verstuur je t met track and trace en t raakt kwijt of beschadigd heb je nog niet veel om op te staan 'want dan had je het maar verzekerd moeten verzenden'.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Aug 2016 20:04

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ben ik de enige die eerlijk gezegd niet gelooft dat er zoveel pakketjes iedere keer "verdwijnen"? Heus wel een of twee of een paar, maar ik denk dat er ook een aantal forummers het gewoon uitstellen/vergeten nadat ze heel enthousiast meedoen in het topic en dat niet durven toe te geven.

Ik en mijn ouders sturen regelmatigbrievenbus pakketjes/dikke enveloppen heen en weer als ik wat vergeten ben of wat nodig heb en dat is echt nog nooit fout gegaan. En ook gewoon vaker als ik even iets verstuur of vanuit frankrijk van mijn ouders wat krijg of van zus of een vriendin komt alles gewoon aan. Ook op mijn vorige adressen. Ik snap het gewoon echt niet hoor.

En er is hier laatst 1x een pakket van de buren verdwenen wat met track en trace is afgeleverd maar gewoon is gejat door de sushi bezorger uit het trappenhuis. Dat houd je toch niet tegen.
Laatst gewijzigd door Whatever op 16 Aug 2016 20:36, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Aug 2016 20:13

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

hier komt geregeld post niet aan of verdwijnt zelfs pakketten via de pakket bezorger dan kijk je op de track code staat er tussen 13.00/15.00 en dan opeens als die onderweg is, is het pakket vermist heel bijzonder

maar die pepernoten discussie elk jaar weer op de tv hebben ze het er dan ook over. Ik heb niks met die dingen
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Aug 2016 20:29

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Ik wil de chocolade variant graag!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers