Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ze zijn er weer! (pepernoten)

<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 20:53

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Elska schreef:jummie pepernoten!
Cotton schreef:Het probleem die brievenbuspakjes was dus dat ze regelmatig door de bus geramd werden. Dat is ook zonde.
Vorig jaar werd dus brievenbuspakje met tracking al veel gebruikt, maar het lost niet alle problemen op.

als een brievenbuspakket door de brievenbus wordt geramd dan is het misschien tijd om te kijken naar een grotere brievenbus die wel aan de standaarden voldoet?

Het kan dat er halverwege cadeautjes uit het pakketje over elkaar glijden bijvoorbeeld waardoor het te dik wordt. Sommige postbodes rammen dan gewoon door.

Jammer zo'n reactie. Alsof het direct aan de brievenbus van de ontvanger ligt.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 16 Aug 2016 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 20:56

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Whatever de forumsters waarvan de pakketjes niet aankwamen vertrouw ik wel zo dusdanig dat ik zeker weet dat ze iets verzonden hebben. Zoals bij sarah waarbij er zoveel mis gaat, misschien is het dan beter om niet meer mee te doen. Voor beide partijen niet leuk.

Ik heb er zelf ook nooit problemen mee gehad. Maar ik vind het dus heel lastig hoe het dit jaar zou 'moeten'.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Aug 2016 21:46

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Bij mij is het inderdaad het geval geweest dat er 2 keer niets is aangekomen bij de lootjes. Afgelopen jaar weet ik wel zeker dat het ergens gewoon gejat is. Maar niet door mijn eigen postbezorger dat is een hele lieve man die altijd aanbelt als een pakketje niet past en anders laat hij zo'n briefje achter en komt hij gewoon terug.

Drie jaar geleden is een ander verhaal, ik geloof niet dat mijn lootje toen iets heeft verzonden daarom ben ik ook blij dat vorig jaar alleen mensen mee mochten doen met een aantal posts. Verder heb ik al jaren geen problemen meer met de post. Een paar jaar geleden wel nog maar toen is er veel geklaagd en is de postbezorger ook ontslagen en sindsdien komt alles gewoon netjes aan.

Of ik dit jaar weer meedoe weet ik eerlijk gezegd niet ik laat het even afhangen van de 'regels' dit jaar.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 21:48

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Er is een speciaal topic geopend in algemeen.. En de minimaal 500 of 750 posts regel komt sowieso!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Aug 2016 21:48

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

En on topic ik heb ze nog niet zien liggen in de winkel en dat is maar beter ook want ik snoep zelden maar pepernoten vind ik echt heel lekker.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 16 Aug 2016 23:27

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Cotton schreef:
Elska schreef:jummie pepernoten!
Cotton schreef:Het probleem die brievenbuspakjes was dus dat ze regelmatig door de bus geramd werden. Dat is ook zonde.
Vorig jaar werd dus brievenbuspakje met tracking al veel gebruikt, maar het lost niet alle problemen op.

als een brievenbuspakket door de brievenbus wordt geramd dan is het misschien tijd om te kijken naar een grotere brievenbus die wel aan de standaarden voldoet?

Het kan dat er halverwege cadeautjes uit het pakketje over elkaar glijden bijvoorbeeld waardoor het te dik wordt. Sommige postbodes rammen dan gewoon door.

Jammer zo'n reactie. Alsof het direct aan de brievenbus van de ontvanger ligt.

een voordeel van een brievenbusdoosje is dat spullen niet zo gemakkelijk over elkaar heen kunnen schuiven als bij een envelop. het doosje goed vullen voorkom ook schuiven.

ik verzend regelmatig spullen. schuiven is nooit een probleem geweest, de 2x dat het mis ging was de oorzaak een te kleine brievenbus en een lompe postbode. ik had zelf ook zo'n te kleine brievenbus bij mijn studentenwoning(na klachten is dat toen aangepast). misschien vertekend dat mijn beeld een beetje. was zeker niet kwaad bedoeld.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2016 07:22

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Okay ik vatte het wel een beetje lullig op.

In sommige huizen zit in de deur ook nog een mini brievenbus. Je kan er ook niet altijd zelf wat aan doen natuurlijk. Maar ik snap je!
<<

Anoniem184

Bericht 17 Aug 2016 07:25

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Een grotere brievenbus is niet altijd een optie, Elska. Ik denkbaar er eerder eens door PostNL kritischer gekeken moet worden naar de formaten van die doosjes. Maak ze net een halve cm kleiner in lengte en breedte en het werkt voor iedereen perfect.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2016 12:36

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Belachelijk nu al!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 17 Aug 2016 13:06

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Maple schreef:Een grotere brievenbus is niet altijd een optie, Elska. Ik denkbaar er eerder eens door PostNL kritischer gekeken moet worden naar de formaten van die doosjes. Maak ze net een halve cm kleiner in lengte en breedte en het werkt voor iedereen perfect.

de formaten van de doosjes voldoen aan wettelijk vastgestelde minimale brievenbusmaten, daar kan postnl weinig aan veranderen. Postnl mag bezorging weigeren wanneer het poststuk niet past. in plaats daarvan hebben ze lompe postbodes in dienst, daar kunnen ze wel wat aan doen.

ik weet dat aanpassen niet makkelijk is. bij mijn studentenwoning ging het om <300 brievenbussen die moesten worden aangepast omdat ze niet aan de wettelijke eisen voldeden. dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad om voor elkaar te krijgen.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2016 13:07

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Als ik het goed onthouden heb ging dat om doosjes van de HEMA. Daar kunnen we PostNL idd niet de schuld vvan geven :P
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Aug 2016 14:20

Re: Ze zijn er weer! (pepernoten)

Cotton schreef:Okay ik vatte het wel een beetje lullig op.

In sommige huizen zit in de deur ook nog een mini brievenbus. Je kan er ook niet altijd zelf wat aan doen natuurlijk. Maar ik snap je!

Check! Wij hebben nu sinds een jaar een huis met een minibrievenbus en dat levert echt veel problemen op. Zelfs normale A4 enveloppen passen er niet doorheen. Een nieuwe brievenbus in de deur zagen is best een gedoetje, dus wij willen zo'n staande brievenbus aan het begin van onze oprit zetten. Maar die krengen zijn best duur en ik heb het geld er niet voor over, haha.

♥♥
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers