Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cyclus vraagje

<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2014 21:05

Cyclus vraagje

Oktober dit jaar zal ik 2 jaar gestopt zijn met de pil. We hebben 17 maanden geprobeerd zwanger te worden, nog niet gelukt. In september gaan we trouwen, sinds maart omdat we gaan trouwen het zwanger willen worden even gestopt en voorbehoedsmiddelen gebruikt (condoom). Zijn er nu dus niet mee bezig. Na de bruiloft gaan we weer verder.

Nu heb ik wel een vraagje, in het begin had ik hele lange onregelmatige cyclussen. 70 dagen, 50, 60 enz. Nu is het wel flink bijgetrokken, maar nog niet helemaal:

30-31-32-30 en dan denk ik "hee dat ziet er goed uit!" Maar dan 39-28-32-31-36.

Wil ik een te perfecte cyclus of is dit normaal? Dat er 3 dagen verschil in zit begrijp ik nog, maar ineens bijna 10? Ook begint het bij mij altijd een week met oud bloed, na een week zet het pas echt door. Hebben meer mensen dit?

Ik snap dat jullie geen gynaecoloog zijn en na de vakantie gaan we het eerst een paar maanden gewoon proberen maar mocht het weer langer duren dan wil ik wel gewoon een afspraak maken. Ben gewoon even benieuwd of dit normaal is.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 01 Aug 2014 21:12

Re: Cyclus vraagje

Ja is redelijk normaal. Mijn cyclus wisselt nog meer zelf (tussen 29 en 48 dagen).
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem117

Bericht 01 Aug 2014 21:14

Re: Cyclus vraagje

Ik weet niet of het binnen de normaalwaarden valt, maar heel afwijkend ziet het er niet uit. Ik denk dat je na 17 maanden proberen sowieso een verwijzing krijgt naar de gynaecoloog en die zal dan onder andere gaan kijken naar je cyclus. Het is vooral belangrijk dat je een eisprong hebt. Mijn cyclus varieerde van 28 tot 35 dagen en ik had elke maand een eisprong. Dus ik vermoed dat je in een cyclus van 39 dagen ook een eisprong kan hebben. Een cyclusanalyse is een van de eerste onderzoeken en dan krijg je in ieder geval al antwoord op je vraag. Spannend dat jullie straks weer gaan proberen, ik kan me goed voorstellen dat je even gestopt bent i.v.m. de bruiloft.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Aug 2014 21:25

Re: Cyclus vraagje

Ik zou na je bruiloft een afspraak maken en een cyclusanalyse laten doen, mocht daar niks uitkomen dan weet je dat en kan je het gewoon nog eens een paar maanden proberen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2014 21:30

Re: Cyclus vraagje

AnnaK schreef:Ik weet niet of het binnen de normaalwaarden valt, maar heel afwijkend ziet het er niet uit. Ik denk dat je na 17 maanden proberen sowieso een verwijzing krijgt naar de gynaecoloog en die zal dan onder andere gaan kijken naar je cyclus. Het is vooral belangrijk dat je een eisprong hebt. Mijn cyclus varieerde van 28 tot 35 dagen en ik had elke maand een eisprong. Dus ik vermoed dat je in een cyclus van 39 dagen ook een eisprong kan hebben. Een cyclusanalyse is een van de eerste onderzoeken en dan krijg je in ieder geval al antwoord op je vraag. Spannend dat jullie straks weer gaan proberen, ik kan me goed voorstellen dat je even gestopt bent i.v.m. de bruiloft.


Ok goed om te weten Sneeuwwitje :)

Ik mocht inderdaad afgelopen mei een doorverwijzing naar de gyn als het nog niet gelukt zou zijn. Toen kwam de bruiloft tussendoor en zijn we dus even gestopt. Dat is ook de reden dat we binnen een half jaar na het aanzoek gaan trouwen. Ik wil liever niet zwanger trouwen en we wilde ook niet té lang een pauze inlassen.

Maar goed om te weten dat mijn cyclus niet heel raar is! En een week lang oud bloed, is dat ook voorkomend dat jullie weten? Vind het best irritant ook :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2014 21:31

Re: Cyclus vraagje

Happydobby schreef:Ik zou na je bruiloft een afspraak maken en een cyclusanalyse laten doen, mocht daar niks uitkomen dan weet je dat en kan je het gewoon nog eens een paar maanden proberen.

Oh dat is ook een idee ja! Ik wilde het eerst gewoon weer 3 maanden proberen en dan terug naar de dokter. Maar zo'n analyse kan nooit kwaad. Hoe doen ze dat? Misschien kan ik ook nog voor de bruiloft gaan!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Aug 2014 21:35

Re: Cyclus vraagje

Carrie schreef:
Happydobby schreef:Ik zou na je bruiloft een afspraak maken en een cyclusanalyse laten doen, mocht daar niks uitkomen dan weet je dat en kan je het gewoon nog eens een paar maanden proberen.

Oh dat is ook een idee ja! Ik wilde het eerst gewoon weer 3 maanden proberen en dan terug naar de dokter. Maar zo'n analyse kan nooit kwaad. Hoe doen ze dat? Misschien kan ik ook nog voor de bruiloft gaan!



Volgens mij een echo en bloedonderzoek, en de kwaliteit van de man neem ik aan.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem117

Bericht 01 Aug 2014 21:39

Re: Cyclus vraagje

Carrie schreef:
AnnaK schreef:Ik weet niet of het binnen de normaalwaarden valt, maar heel afwijkend ziet het er niet uit. Ik denk dat je na 17 maanden proberen sowieso een verwijzing krijgt naar de gynaecoloog en die zal dan onder andere gaan kijken naar je cyclus. Het is vooral belangrijk dat je een eisprong hebt. Mijn cyclus varieerde van 28 tot 35 dagen en ik had elke maand een eisprong. Dus ik vermoed dat je in een cyclus van 39 dagen ook een eisprong kan hebben. Een cyclusanalyse is een van de eerste onderzoeken en dan krijg je in ieder geval al antwoord op je vraag. Spannend dat jullie straks weer gaan proberen, ik kan me goed voorstellen dat je even gestopt bent i.v.m. de bruiloft.


Ok goed om te weten Sneeuwwitje :)

Ik mocht inderdaad afgelopen mei een doorverwijzing naar de gyn als het nog niet gelukt zou zijn. Toen kwam de bruiloft tussendoor en zijn we dus even gestopt. Dat is ook de reden dat we binnen een half jaar na het aanzoek gaan trouwen. Ik wil liever niet zwanger trouwen en we wilde ook niet té lang een pauze inlassen.

Maar goed om te weten dat mijn cyclus niet heel raar is! En een week lang oud bloed, is dat ook voorkomend dat jullie weten? Vind het best irritant ook :smile:


Ik vind het niet vreemd of zorgwekkend klinken. Je kan ook nu alvast een cyclusanalyse doen. Je cyclus wordt dan opgevolgd d.m.v. inwendige echo's. Op die manier kunnen zien of er een dominant follikel (eiblaasje groeit) en of deze ook springt. Door middel van aanvullend bloedonderzoek na de vermoedelijke eisprong kunnen ze zien aan het hormoon progesteron of er ook daadwerkelijk een eitje is gesprongen. Dit is voor mij al heel lang geleden, maar volgens mij zat het zo. Geen vervelend onderzoek in ieder geval en mocht je geen eisprong hebben, dan is dat meestal relatief makkelijk te verhelpen.

Ik snap Sneeuwwitje niet :(
<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2014 22:12

Re: Cyclus vraagje

Wat snap je niet van Sneeuwwitje? Dank voor je duidelijke uitleg!

Happydobby mijn vriend is al getest, dat hebben we toen wel laten doen. Daarmee was alles goed, gelukkig.
<<

Anoniem117

Bericht 01 Aug 2014 22:18

Re: Cyclus vraagje

Waarom je me sneeuwwitje noemt : ) Fijn dat het bij je vriend in ieder geval goed was. Als je twijfelt of je cyclus te onregelmatig is, kan je altijd alvast zo'n analyse doen. Wie weet is alles goed en zo niet dan heb je alvast een plan van aanpak voor na jullie bruiloft. Rot dat je je hier zorgen over maakt, trouwens. Hoop dat het na jullie bruiloft snel lukt.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Aug 2014 22:44

Re: Cyclus vraagje

Oooh haha! Ja ik quotte jou, maar wilde ook wat tegen Sneeuwwitje zeggen want die reageerde voor jou. Deze pauze is wel even fijn, kan ik het een beetje loslaten, dat gaat verder wel goed eigenlijk. Maar het blijft altijd spannend natuurlijk. Hoe gaat het met jou, ben je al wat minder misselijk? Vond het zo fantastisch geweldig voor je!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Aug 2014 08:55

Re: Cyclus vraagje

Vervelend dat het nog niet gelukt is. Op zich is er met je laatste cyclus periode niks mis, maar na zo'n tijd proberen snap ik wel dat je dat denkt. Ik zou een analyse en onderzoek laten doen, dat kan misschien voor de bruiloft al wel en daarna gerichter gaan werken, mocht dat nodig zijn. Succes!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Aug 2014 09:17

Re: Cyclus vraagje

Heb je weleens ovulatietesten gebruikt?
<<

Anoniem301

Bericht 02 Aug 2014 09:50

Re: Cyclus vraagje

Dank je wel Thunder! Sogood ja die heb ik zeker wel eens gebruikt! Paar keer een smiley gezien ook.
<<

Anoniem117

Bericht 02 Aug 2014 10:08

Re: Cyclus vraagje

Haha ik begon al te twijfelen aan mezelf, even dacht ik dat ik op een blauwe maandag sneeuwwitje als forumnaam had gehad. De testen van clear blue zijn trouwens voor 99% betrouwbaar, het ziekenhuis raadde mij deze ook aan (ivm terugplaatsingen). Maar soms kon ik mijn eisprong niet vinden met die testen en als ik dan diezelfde cyclus nog naar het ziekenhuis ging dan bleek ik toch altijd een eisprong te hebben gehad of nog in het vooruitzicht. Ik heb er nog een paar liggen, die wil ik wel graag naar je opsturen. Die dingen zijn duur en ik heb ze niet meer nodig.

Met mij alles ok. Ik moet nog wel af en toe overgeven, maar niet meer de hele dag. Dus ik heb niks te klagen. Wel steeds heel bang, maar dat hoort erbij (tenminste bij mij).
<<

Anoniem301

Bericht 02 Aug 2014 11:03

Re: Cyclus vraagje

Wat ben je toch een lieverd! Ik hou me aanbevolen als je ze weg doet :)

Ja dat je bang bent kan ik me helemaal voorstellen. Vriendin van me had het ook, was bij haar een keer mis gegaan. En nu een gezonde dochter van bijna 2! Dus van jou begrijp ik het helemaal. Hoop dat dat gevoel snel bij je weg mag gaan!
<<

Anoniem117

Bericht 02 Aug 2014 11:06

Re: Cyclus vraagje

Stuur me maar je adres, via fb of via hier met pb, dan stuur ik ze deze week nog naar je op. Ik weet niet precies hoeveel het er zijn, maar elke test is mooi meegenomen toch. Heb je nog zo'n testerding (waar je ze in moet stoppen) zelf? Waarschijnlijk heb ik die anders ook nog wel ergens liggen. Ik ga zo even voor je kijken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Aug 2014 11:20

Re: Cyclus vraagje

Ik heb sinds de bevalling ook een langere cyclus. Variërend tussen de 32 en 40 dagen. Voor d zwangerschap hield ik t niet bij en ik weet dus niet of ik dit altijd al had. Ik ben dus wel makkelijk zwanger geworden, maar het is ng afwachten hoe dat nu gaat.

Je zou vast een afspraak kunnen maken bij de ha/ gyn. Dan kun je na jullie trouwen direct beginnen en is misschien al het een- en ander uitgesloten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Aug 2014 11:55

Re: Cyclus vraagje

Mijn cyclussen waren tussen de 21 en 31 dagen toen ik zwanger raakte. Het is niet handig, maar ik was gewoon in één keer zwanger en dat was tijdens een hele korte cyclus waarschijnlijk.
<<

Anoniem127

Bericht 02 Aug 2014 19:57

Re: Cyclus vraagje

Ik had een wisselende cyclus, denk tussen de 28 en 50 dagen op de momenten dat ik een cyclus had (heb PCO). Maar meerdere keren zwanger geworden in een lange cyclus.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Aug 2014 13:39

Re: Cyclus vraagje

Ok dat zijn goede berichten allemaal, bedankt! :banaan:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers