Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur voor een van je kinderen

<<

Anoniem75

Bericht 01 Aug 2014 21:26

Voorkeur voor een van je kinderen

Eerlijk.. Hebben jullie dat? Dat je met de een een iets betere klik hebt dan de ander of omdat je de ander een liever karakter vind hebben dan de ander? (of een andere reden)

En wat vind je daar zelf van? Gezond/logisch dat je dat hebt of vind je dat stiekem toch best erg?
En waarom heb je juist een voorkeur voor je zoon/dochter of jongste/oudste kind?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Aug 2014 21:30

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Hmm, nee, op dit moment heb ik daar geen 'last' van, van een voorkeur.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Aug 2014 21:31

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Nee ik heb geen voorkeur. Wel begrijp ik de jongste soms beter dan de oudste omdat wij meer op elkaar lijken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Aug 2014 21:37

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Nee, wel heb ik een poosje gehad dat ik het voor de jongste van de twee opnam, de oudste was snel met praten, snel met lopen, van die "grote dingen" die iedereen kan zien zeg maar en daar had iedereen dat het dan over, ze vonden het zo knap van haar (Wat natuurlijk ook zo is) maar ik vond het zo sneu voor de jongste, zij doet ook heel veel dingen heel knap, maar die vallen minder op, bijv zij kan haar potlood/stift al heel lang op de correcte manier vast houden. Ook zeiden mensen vaak over de jongste, oh zij is wel veel later he met dingen... dat vond ik gewoon niet leuk :-) en nam ik het dus wel vaker voor haar op of ik ging juist benoemen wat zij heel goed kon. Daardoor leek het weer net of ik het niet knap vond wat de oudste kon, dus ik ben er maar mee gestopt, ik weet dat ze het allebei goed doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 01 Aug 2014 21:42

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Ik heb op dit moment meer een band met de oudste, maar dat komt denk ik ook omdat ik met hem meer kan ondernemen en communiceren en met de jongste nog niet echt. Ik hoop dat de band met de jongste beter word als de oudste straks op school zit, omdat we dan 1op 1 tijd hebben.
Maarja eigenlijk heb ik niet echt een voorkeur, maar de band is anders.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Aug 2014 21:58

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Nee, dat heb ik tot op heden nog niet gehad. Wel merk ik dat ik een ander soort band heb met beiden, maar dat ligt er denk ik ook aan dat ze nog in zo´n verschillende fase zitten. Met een baby ga je ook gewoon anders om dan met een bijna kleuter. Maar ik hou evenveel van ze, en heb tot op heden geen voorkeur kunnen ontdekken. Natuurlijk komt het wel voor dat ik de ene dag wat beter met de een overweg kan en de andere dag weer met de ander. Bijvoorbeeld wanneer de oudste de hele dag opstandig is geweest of wanneer de jongste een dag veel huilt.

Oja, de oudste ken ik natuurlijk wel al veel langer, dus haar ken en begrijp ik over het algemeen beter. Al is R tot nu toe erg makkelijk, dat scheelt. Maar omdat hij nog zo klein is en veel nog niet duidelijk kan maken, moet ik wel weer een beetje de gebruiksaanwijzing uitvinden. Maar dat vind ik juist leuk, kijken wat er bij hem hoort en wat voor persoon hij is/wordt.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 01 Aug 2014 23:23

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Roze schreef: Maar ik hou evenveel van ze, en heb tot op heden geen voorkeur kunnen ontdekken. Natuurlijk komt het wel voor dat ik de ene dag wat beter met de een overweg kan en de andere dag weer met de ander. Bijvoorbeeld wanneer de oudste de hele dag opstandig is geweest of wanneer de jongste een dag veel huilt.


Dat herken ik inderdaad ook.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Aug 2014 23:25

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Ik merk dat ik nu wel een andere band heb met beide kinderen.
Door het leeftijdsverschil id dat zowiezo wel anders, maar ook doordat de jongste altijd bij ons is en de oudste maar 50% van de tijd.
Hij is de eerste 3 weken van de vakantie bij zijn vader geweest. Dan mis ik hem echt wel op sommige momenten (ik sliep met zijn knuffel in bed :redface: ) maar was het ook wel lekker rustig op sommige momenten en kon ik regelmatig uitslapen en dingen voor mezelf doen als de jongste slaapt.

Nu is hij weer een week bij ons en zijn we net terug van een paar dagen weg en gaan we zondag weer een week weg. Ik geniet nu echt van de dingen met hem samen. En vooral van de momenten van beide samen!

Maar ik heb soms wel het gevoel dat ik diepere gevoelens heb voor de jongste dan voor de oudste.
Ik denk dat dat ook wel komt omdat ik de oudste deels heb moeten loslaten door het Co-ouderschap en dat gelukkig niet hoeft bij de jongste.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Aug 2014 23:27

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Hier geen voorkeur voor 1 van de 2.
M:21072011
J :08012014
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 01 Aug 2014 23:57

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Hier ook niet.

ik vind mijn zoontje leuk omdat hij zo lekker zich zelf is enz, lekker praten. Als hij iets niet leuk vind dan zegt hij dat en als iets niet leuk is ook. Als hij iets moeilijk vind of lastig zegt hij te moeilijk.

Ook begint het luisteren lekker en vooral de grens opzoeken als iets niet mag doet hij het nog liever heel wat keren wel

Mijn dochtertje is natuurlijk nog ieniemienie vergeleken met hem en dat gaat zij nog allemaal meemaken en dat vind ik erg leuk.

Vind het fijn dat zij nog zo klein is en dat mijn zoontje al heel wat meer kan maar dat is logisch met hun leeftijdsverschil.

Maar ik vind ze allebei even lief en het is leuk om mee te maken hoe ze groeien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Aug 2014 16:24

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Weet je dat ik daar serieus al over nagedacht heb? De kleine is morgen een maand oud maar wat nu als er ooit een 2e komt? Kan ik die hetzelfde behandelen als de oudste? Ik ben dus bang om een voorkeur te ontwikkelen en dat zou me wellicht tegen houden om voor een 2e te gaan.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Aug 2014 16:29

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Nee, ik kan me daar ook niks bij voorstellen als je dat wel zou hebben, ook sneu trouwens voor t andere kind.
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2014 16:33

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Nee, dat heb ik helemaal niet.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Aug 2014 20:54

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Door wat we mee hebben gemaakt, heb ik met dochter wel een hele hechte band en ik ben zo ontzettend trots op haar door alles wat ze heeft moeten doorstaan en wat ze heeft bereikt in een korte tijd met haar beperking. Denk dat als wij voor een tweede zouden gaan (maar misschien ook nooit), ik dan niet trots kan zijn (ervan uitgaande dat alles dan wel 'normaal' zou gaan) en alles dus maar gewoontjes is. Het zal dan vast wel loslopen en goed komen, maar kan me daar nu niks bij voorstellen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 03 Aug 2014 20:55

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Gaia schreef:Nee, ik kan me daar ook niks bij voorstellen als je dat wel zou hebben, ook sneu trouwens voor t andere kind.


Mijn ex had er 5 en de jongste had echt duidelijk de voorkeur! Dat was echt sneu om te zien voor de rest, want het raakte ze echt.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Aug 2014 21:58

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Absoluut niet. Ik hou van alle drie evenveel. Tuurlijk is het wel eens zo dat je er een achter het behang kan plakken en dan is de ander net wat leuker op dat moment, maar ik heb echt geen voorkeur.

Ik was daar toen ik zwanger was van de tweede wel heel bang voor, en bij de derde weer. Ik kon me toen niet voorstellen dat ik van hun net zoveel zou houden als van de oudste. Gelukkig is dit wel het geval, ze zijn me alle drie even lief!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem171

Bericht 03 Aug 2014 22:07

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Nee ik heb geen voorkeur maar wel met alle drie een andere 'klik'. De één is een ontzettende zachtaardige knuffelkont, de ander een ondernemende deugniet en de derde een mamaplakker.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Aug 2014 10:56

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Sheherazade schreef:
Gaia schreef:Nee, ik kan me daar ook niks bij voorstellen als je dat wel zou hebben, ook sneu trouwens voor t andere kind.


Mijn ex had er 5 en de jongste had echt duidelijk de voorkeur! Dat was echt sneu om te zien voor de rest, want het raakte ze echt.


Ja zo sneu :(
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Aug 2014 11:27

Re: Voorkeur voor een van je kinderen

Knillis schreef:Ik was daar toen ik zwanger was van de tweede wel heel bang voor, en bij de derde weer. Ik kon me toen niet voorstellen dat ik van hun net zoveel zou houden als van de oudste. Gelukkig is dit wel het geval, ze zijn me alle drie even lief!
Dit gevoel inderdaad maar fijn om te lezen dat het toch goed is gekomen :)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers