Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner die onregelmatig werkt

<<

Anoniem113

Bericht 01 Aug 2014 20:11

Partner die onregelmatig werkt

Ik ben benieuwd of hier ook meiden zijn waarvan de partner onregelmatig werkt. Hoe zijn de taken verdeeld en hoe zien jullie dagen er uit.

Op dit moment werkt mijn vriend om de week late dienst. Hij werkt dan van 16:30 tot 02:00 uur. Hij gaat meestal rond 15:00 uur de deur uit om zo iets eerder te beginnen en dat hij dan niet nog later klaar is. Als hij thuis komt kijkt hij nog een film of serie en dan gaat hij slapen tot meestal een uur of 11:00.

Vooral nu S er ook is merk ik dat ik op begin te raken van het feit dat hij zo vaak late dienst loopt. Ik kan niet lekker rond 22:00 uur naar bed bijvoorbeeld omdat S rond 23:30 uur nig zijn laatste voeding krijgt. Als ik dan in bed lig en slaap is het al na 00:00 uur. Vaak ga ik er dan weer rond half 7 uit. Op dit moment begint het me op te breken dat ik, voor wat ik nodig heb, te weinig slaap krijg. De avonden duren lang want vooral in de avond is S vaak onrustig.

Vanmorgen is mijn vriend er na 3 uurtjes slaap uitgegaan en heeft mij laten slapen tot 10:00 uur. Echt heel lief! Maar ik merk dat een keer doorslapen niet genoeg is.

Voor degene die ook partners hebben die onregelmatig werken hoe doen jullie dit?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 01 Aug 2014 20:22

Re: Partner die onregelmatig werkt

Mijn man werkt niet onregelmatig, maar wel op rare tijden, en 6 dagen in de week.
Hij begint om 2u s nachts, en werkt dan tot 12u Smiddags.
Hij gaat altijd rond 9u naar bed, en ook Smiddags slaapt hij nog even.
Dus alle avond, nacht en ochtend voedingen kwamen op mij neer.
In het begin was het erg zwaar. Maar het wende wel.
En nu er geen avond en nacht voedingen meer zijn gaat het gewoon prima.

Het voordeel is wel dat hij overdag veel van de kinderen mee krijgt.

Geen tips voor je, maar hopelijk kun je snel wat meer slapen of gaan er voedingen vanaf.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 01 Aug 2014 20:24

Re: Partner die onregelmatig werkt

.
Laatst gewijzigd door Mama29 op 02 Aug 2014 20:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem85

Bericht 01 Aug 2014 20:34

Re: Partner die onregelmatig werkt

Mijn man draait ook weleens late dienst van 17.00 tot 2.00. Dit is echter niet heel vaak, niet zoals jouw man.
Alleen hebben wij natuurlijk niet te maken met nachtvoedingen, dus als ik ee paar dagen voor zoon om 6 uur uit moet dan ga ik op tijd slapen.

Maar misschien dat hij in de niet late dienst week er s nachts uit kan?
<<

Anoniem216

Bericht 01 Aug 2014 20:37

Re: Partner die onregelmatig werkt

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 02 Okt 2017 09:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem121

Bericht 01 Aug 2014 20:45

Re: Partner die onregelmatig werkt

Hier geen partner die onregelmatige diensten werkt maar vaak, heel vaak, weg is voor z'n werk. Hij is vaak naar het buitenland voor een aantal weken of werkt 'S avonds en in het weekend. De opvoeding van de kinderen komt hier volledig op mij neer en in het begin is dat best zwaar met nachtvoedingen/gebroken nachten en helemaal toen ik zelf weer aan het werk moest.

Volgende week gaat hij weer voor 3 weken weg en dan ben ik blij dat m'n ouders dichtbij wonen.
<<

Anoniem113

Bericht 01 Aug 2014 20:48

Re: Partner die onregelmatig werkt

S valt vaak rond 21:00 uur goed in slaap en slaapt dan zeker tot. 23:00 uur. Uiterlijk 23:30 uur maak ik hem pas wakker anders zit er te weinig tijd tussen de voedingen en drinkt hij geen volledige fles.

Als de fles van 23:30'uur helemaal leeg gaat dan krijgt S geen nachtvoeding meer dan redt hij het tot de volgende ochtend. Als hij laat staan dan geeft mijn vriend nog een fles als hij thuiskomt. Maar mijn andere zoontje is ook rond 07:00 uur wakker dus iets verschuiven heeft qua slaap geen zin.

We hebben gelukkig wel de afspraak gemaakt dat als ons huis verkocht is en we een nieuw huis hebben gekocht mijn vriend gaat kijken voor een baan zonder wisseldiensten.

En vanmorgen toen ik dus wel wat langer kon liggen voelde ik mijzelf super fit alleen nu stort ik weer in.
<<

Anoniem113

Bericht 01 Aug 2014 20:49

Re: Partner die onregelmatig werkt

Afgelopen weekend ben ik met de kinderen gaan logeren bij mijn oom en tante. Mijn vriend kon zo ook even bijtanken alleen was het jammer dat mijn oom en tante geen late of vroege voeding overnamen :12: :angel:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Aug 2014 21:00

Re: Partner die onregelmatig werkt

Hier hebben we allebei onregelmatige diensten.
Aan de ene kant handig omdat we meestal weinig opvang nodig hebben, maar soms ook lastig omdat we langs elkaar heen leven.
Ik heb nog wel vaste uren elke week, maar wel vaak middagen, avonden en weekenden. Mijn vriend heeft, vroege, late of nachtdiensten. En daar zit geen enkele vastigheid in over welke dienst wanneer. Dat is elke maand weer anders.

Als mijn vriend nachtdiensten heeft vind ik het wel zwaarder. Dan gaat hij na het avondeten voorslapen tot 9 uur. Dan moet ik hem wakker maken en dus ook beide kinderen naar bed brengen. Daarna werkt hij van 22.00 tot 6.00, gaat nog een uurtje beneden zitten gamen/tv kijken en daarna naar bed. Ik ga er dan ongeveer net uit.
Dan slaapt hij tot een uur of 13.00. Of als ik eerder al moet werken, korter en soms ook wel langer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 21:05

Re: Partner die onregelmatig werkt

Wij werken allebei onregelmatig en eigenlijk is dat juist fijn, omdat we allebei ons werk flexibel kunnen indelen. Iedere week maken we een planning en iedere week is daarmee anders. Dit is wel eens vermoeiend, maar omdat we het zo duidelijk vastleggen (we hebben een gedeelde agenda) en goed overleggen is het eigenlijk prima te doen. Het lijkt me inderdaad zwaar als je er helemaal alleen voor staat, maar omdat wij beiden onregelmatige uren draaien is het een verantwoordelijkheid van ons samen. Dat maakt het behapbaar.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 01 Aug 2014 22:16

Re: Partner die onregelmatig werkt

Hier een beetje hetzelfde als bij Zure Mat. Juist doordat we allebei geen 9-tot-5-baan hebben, kunnen we de zorg voor de kinderen zonder opvang dragen. Mijn man is kok en werkt meestal van 11 tot 23.00 uur, afhankelijk van hoe druk het is. In de zomermaanden voorheen zes dagen per week, dus het avondritueel was altijd voor mij, maar sinds de derde er is werkt hij alleen nog de weekenden (vrijdag t/m zondag). Ik werk fulltime, maar kan mijn tijd zelf indelen. Zo passen we onze uren aan elkaar aan en kunnen we er bijna altijd zelf zijn voor de kinderen. Het is voor ons allebei heel druk, maar we zijn erg blij dat we het zo kunnen oplossen. En er blijft tussen de bedrijven door ook best nog wat tijd over voor elkaar :smile: (moet er wel bij zeggen dat we beiden weinig slaap nodig hebben, hooguit 5 à 6 uur)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Aug 2014 22:28

Re: Partner die onregelmatig werkt

Hier ben ik de partner die onregelmatig werkt. Zoals deze week ben ik elke avond weg. Mijn man haalt ze uit het kdv op en draait de hele avond alleen. Niet dat dat bijzonder is, maar 5 dagen vallen 'm wel zwaar (ik ben nog nooit 5 avonden achter elkaar niet thuis geweest). Ik heb dan al wel voor hun gekookt dus dat hoeft hij alleen maar op te warmen. Maar we zijn er wel overuit dat we dit niet meer willen. Ik mis de kindjes en het samen eten en hij vindt het vooral hectisch (en heeft nieuw respect voor mij haha). Het is namelijk vaker zo dat ik de avonden draai en hij nog werkt. Ik zou het liefste 3 vaste dagen werken, maar het is nu even niet anders en ik waardeer de tijd als gezin samen ook veel meer en het wederzijds respect groeit aanzienlijk. Ik doe voor Mirthe wel alle nachtvoedingen (die heeft ze 1 keer in de paar dagen dus te verwaarlozen), maar zij slaapt gauw en ik ook.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 22:31

Re: Partner die onregelmatig werkt

Als jij de avonden draait, zorgt je man dan ook dat het avondeten klaar staat?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Aug 2014 22:33

Re: Partner die onregelmatig werkt

Hier ziet het er tegenwoordig vaak zo uit bij mijn vriend:
ma: 17.00 -02.00 (en dan nog schoonmaken e.d.)
di: 8.30-17.30 ('s avonds voetbal-trainen)
wo: vrij
do: 8.30-17.30 ('s avonds voetbal-trainen)
vr: 17.00-02.00 (en dan nog schoonmaken ed.)
za: 15.00-02.00 (en dan nog schoonmaken e.d)
zo: voetballen

Ik heb géén idee hoelaat hij thuiskomt 's nachts :laughcry: We zijn 14 jaar samen en ik ben niet anders gewend dan dat hij 's nachts bij me in bed stapt en word dus ook niet wakker. Stel dat de buurman bij me in bed stapt zou ik dat ook niet merken.

Bovenstaand rooster is niet vast, want meestal veranderd er nog wel wat. Zo werk hij bv vanaf 4-8 tm 10-8 elke dag standaard van 17.00 tot sluit ivm één of ander avondtoernooi. Hij is manager bij een tennisvereniging :wink:

Ik werk zelf op ma-di-do-vr van 8.00-17.30
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Aug 2014 22:39

Re: Partner die onregelmatig werkt

Zure Mat schreef:Als jij de avonden draait, zorgt je man dan ook dat het avondeten klaar staat?



Hier doet mijn partner dat wel als ik in de nachtdienst zit. :thumbup:
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 22:42

Re: Partner die onregelmatig werkt

Nee, maar ik bedoel, dat zij dus het avondeten klaar gaat maken, terwijl ze zelf dan gaat werken 's avonds. Het lijkt me logisch dat degene die thuis is 's avonds ook voor het eten zorgt.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2014 22:43

Re: Partner die onregelmatig werkt

Clapperdie, is het een optie dat je een middagdutje doet?

Mijn man werkt ook heel onregelmatig en op rare tijden. Om slaap in te halen doen we allebei wel eens overdag een dutje. Of gewoon even rusten op bed, helpt ook al.

Ik vind vooral het koken en dineren zonder mijn man vervelend, op de dagen dat hij vanaf 15u werkt. En dat ik dan daarna ook alleen moet opruimen, de kinderen naar bed brengen etc. Zeker nu I. tot ongeveer 23u wakker en huilerig is. Mijn man komt vaak net thuis als zij slaapt.
<<

Anoniem126

Bericht 01 Aug 2014 22:57

Re: Partner die onregelmatig werkt

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 01 Aug 2014 22:58

Re: Partner die onregelmatig werkt

Zure Mat schreef:Nee, maar ik bedoel, dat zij dus het avondeten klaar gaat maken, terwijl ze zelf dan gaat werken 's avonds. Het lijkt me logisch dat degene die thuis is 's avonds ook voor het eten zorgt.

Dat hoeft toch niet? Ik heb wel gehad dat als ik laat werkte, ik 's ochtends een ovenschotel maakte. Als mijn vriend dan thuiskwam hoefde dat alleen nog maar in de oven en had hij tijd om iets anders in het huishouden te doen, de afwas bijvoorbeeld. Als je allebei iets doet maakt t toch niet uit wat? De één houdt nou eenmaal meer van koken dan de ander.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Aug 2014 23:02

Re: Partner die onregelmatig werkt

Zure Mat schreef:Als jij de avonden draait, zorgt je man dan ook dat het avondeten klaar staat?

Ik wist dat je zou happen, heerlijk hoe voorspelbaar je bent. Maar hij maakt af en toe de meest heerlijke dingen en staat soms 2 dagen in de keuken zodat ik lekker kan eten. Don't worry, it's all good here.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 23:04

Re: Partner die onregelmatig werkt

Mijn moeder deed dat ook voor mijn vader. Zij moest een paar avonden werken, daar voelde ze zich schuldig over en dan moest het allemaal klaarstaan voor mijn vader, ovenschotels weet ik het wat. Maar als mijn vader 's avonds werkte dan was het zo zielig voor mijn vader, want die moest 's avonds nog werken en dan maakte ze dus alsnog zelf alles klaar (terwijl ze dan zelf ook gewoon de dag had gewerkt). Dus tsja. Ik ben wat allergisch geworden voor dat soort taak verdelingen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Aug 2014 23:06

Re: Partner die onregelmatig werkt

Sliep je voordat S er was meer uren? Ik merk zelf dat ik nu minder slaap nodig heb dan voordat Y. er was. Het lijkt wel alsof mijn lichaam er in al die jaren aan gewend is dat ik minder slaap ofzo.

En T. naar een gastouder/kdv/psz of iets in die richting? S is nu nog klein, dus dan kan je met hem meeslapen overdag (áls hij slaapt natuurlijk)
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Aug 2014 23:13

Re: Partner die onregelmatig werkt

Die late fles heb je niet heel lang meer, dus tegen de tijd dat je nieuwe huis hebt en je partner een jieuwe baan, slaapt je kind waarschijnlijk al van 20 tot 7 ofzo, en maak jij ook weer lange nachten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem255

Bericht 01 Aug 2014 23:17

Re: Partner die onregelmatig werkt

Mijn man heeft heel lang van 17.00 tot 00.00 gewerkt.
Ik werk drie dagen van 08.00 tot 15.45
Hij kookte en deed de nachtvoedingen op de dagen dat ik moest werken en op mijn vrije dagen deed ik dat.
In het weekend wisselde we dat af en omdat de jongste soms 5-6x per nacht kwam sliepen we in het weekend om en om uit.
<<

Anoniem127

Bericht 02 Aug 2014 00:17

Re: Partner die onregelmatig werkt

Ik werk zelf onregelmatig maar kan ook mijn uren grotendeels zelf indelen. Maar soms werk ik heel veel en we hebben maar beperkte opvang voor de kinderen. Dan gaat het ten koste van mijn nachtrust.

Vaak slaap ik dan overdag even bij op de bank. Oudste is dan op school, jongste doet nog twee slaapjes en de middelste kijkt dan een Disney-film.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx