Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rechtsbijstandsverzekering

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Aug 2014 13:04

Rechtsbijstandsverzekering

Welke hebben jullie en waarom (niet)

Ik ben mn verzekeringen aan t nakijken, en heb alleen rechtsbijstandverzekering verkeer, maar geen idee waarom, en ook geen idee waarom bijv werk of wonen niet.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 01 Aug 2014 13:10

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Wij hebben ook alleen voor verkeer, dit was omdat we daar meerdere verzekeringen hebben lopen en als we die categorie er bij deden we meer korting kregen dan dat de rechtsbijstand verkeer koste
<<

Anoniem74

Bericht 01 Aug 2014 14:09

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Ik heb rechtsbijstand voor de auto en rechtsbijstand in het algemeen, allebei vooralsnog bij Univé. Kost al met al een paar euro.

Waarom wel? Mijn ouders hadden 12 jaar geleden een huis gekocht en er bleek asbest in de tuin te liggen. Dat moest gesaneerd worden en dat kost natuurlijk veel geld. Het was de schuld van de vorige eigenaar die zijn huis heeft platgewalst en het huis onder de grond heeft verstopt. Ze hebben hem toen voor de rechter gedaagd en de kosten van de advocaat waren zo hoog, dat we vanaf toen standaard aan de rechtsbijstand moesten. Moeten is dwang, maar het was wel verstandiger. Ze hebben me al een keer geholpen en verder bel ik weleens voor vragen. Maar dan moet ik het wel belangrijk vinden.
<<

Anoniem147

Bericht 01 Aug 2014 19:01

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Ik heb helemaal niets. Ja een zorgverzekering.

Mijn vader vindt het maar slecht dat ik geen WA-verzekering heb.

(Want ja, ik zou toch eens iemand letsel aanbrengen met mijn fiets). Ik acht die kans zo klein, daar ga ik geen verzekering voor afsluiten.

Met een auto in de toekomst is het natuurlijk anders.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Aug 2014 19:20

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Een rechtsbijstandverzekering heb ik niet. Ik vind de kwaliteit die geleverd wordt slecht. Ik regel het dan liever zelf.

Marni, ik vind dat best raar dat je geen WA-verzekering hebt. Zo'n verzekering kost echt geen drol, ik betaal voor twee volwassen en een kind nog geen 5 euro. Toen ik studeerde, betaalde ik 2 euro ongeveer. En je kunt ook op andere wijze (dan op de fiets) schade toebrengen aan andere mensen. Het is dan wel vervelend voor anderen als zij hun schade niet vergoed krijgen of zich op allerlei fondsen moeten beroepen.
<<

Anoniem86

Bericht 01 Aug 2014 20:09

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Wij hebben voor werk inkomen en nog iets, 15 euro per maand. Hebben voor werk van vriend gebruikt, was toen wel fijn om te hebben!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Aug 2014 21:57

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Wij hebben woning en werk bij Centraal Beheer voor 14 euro per maand voor het gehele gezin. Die van de auto zit bij onze autoverzekering.

Op dit moment maken we gebruik van 'woning' en daarover zijn we tot nu toe tevreden.
Laatst gewijzigd door Annie24 op 03 Aug 2014 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 01 Aug 2014 22:09

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Wat zuur annie, ben je eindelijk van het huis af....toch een negatieve nasleep.


Ik weet eigenlijk niet wat we hebben, morgen eens nakijken...toch wel handig im te weten
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Aug 2014 23:03

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Ik heb een rechtsbijstand verzekering voor alles ( verkeer, werk en inkomen en nog iets geloof ik ). Ik heb een ongeluk gehad met de auto een aantal jaar geleden en daar hebben ze mij heel goed mee geholpen! Ik heb pas nog eens gebeld met vragen over het werk en ook daar werd ik goed mee geholpen. Ik betaal geloof ik 11 of 12 euro in de maand bij interpolis.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 02 Aug 2014 01:37

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Marni schreef:Ik heb helemaal niets. Ja een zorgverzekering.

Mijn vader vindt het maar slecht dat ik geen WA-verzekering heb.

(Want ja, ik zou toch eens iemand letsel aanbrengen met mijn fiets). Ik acht die kans zo klein, daar ga ik geen verzekering voor afsluiten.

Met een auto in de toekomst is het natuurlijk anders.


Dat is ook slecht.. Natuurlijk gaat het niet alleen om letsel aanbrengen op de fiets...

Maar het kan ook gaan om (echt gebeurd) iemand die een sigarettenpeuk weggooit in de parkeergarage, per ongeluk in een benzine plas. Waardoor er enorme brand ontstaat, waar vervolgens rook en waterschade aan de omliggende winkels zijn. Inclusief de kosten dat ze geruime tijd dicht moesten etc... Aan het einde van het verhaal hebben we het over bijna 8 ton aan schade. Tsja.. als je dan niet WA verzekerd bent heb je het heel zuur.

Nu rook jij wellicht niet, maar zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken waarbij de schade om een (kleine) fout aanzienlijk op loopt.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Aug 2014 09:29

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Marni, ik vind het ook niet zo handig dat je geen aansprakelijkheidsverzekering hebt. Een aansprakelijkheidsverzekering is ook helemaal niet zo duur. Je bent dan wel voor een hoog verzekerd bedrag verzekerd!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 02 Aug 2014 11:07

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering. Ik heb hem nu 1 keer moeten gebruiken, ik werd vals beschuldigd dat ik een andere auto had beschadigd (stond geparkeerd in een regio waar ik niet zo vaak kom). Volgens diegene had ik schade gemaakt aan zijn auto, terwijl we met z'n drieën in de auto zaten en we allemaal wisten dat dit niet zo was.
Zij hebben me goed geholpen met dit oplossen, ik had namelijk zelf helemaal geen schade.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 02 Aug 2014 22:42

Re: Rechtsbijstandsverzekering

Wij hebben rechtsbijstand voor verkeer en consument, werkgerelateerde rechtsbijstand haal ik bij de vakbond indien nodig. Mijn ervaring is dat ook voor juridische vragen je bij je rechtsbijstand terecht kunt, soms is het gewoon even fijn om te weten wat je positie is. Een vriendin maakt momenteel veel gebruik van haar verzekering ivm het beeindigen van haar contract.

Marni schreef:Ik heb helemaal niets. Ja een zorgverzekering.

Mijn vader vindt het maar slecht dat ik geen WA-verzekering heb.

(Want ja, ik zou toch eens iemand letsel aanbrengen met mijn fiets). Ik acht die kans zo klein, daar ga ik geen verzekering voor afsluiten.

Met een auto in de toekomst is het natuurlijk anders.


Uit onderstaand stukje blijkt dat het niet alleen om jezelf gaat.
"Waarom een aansprakelijkheidsverzekering?

Met een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren bescherm je de vermogenspositie van jezelf én van degene die door jouw toedoen is benadeeld. Als je géén AVP hebt en bijvoorbeeld per ongeluk iemand letsel hebt toegebracht of een auto hebt beschadigd, kan de schadevergoeding flink oplopen. De meeste mensen hebben zo veel geld niet achter de hand en kunnen dat risico financieel dus niet zelf dragen. Daarmee dupeer je het slachtoffer extra, want niet voor niets luidt het gezegde dat je van een kale kip niet kunt plukken. "

Verplicht is het echter niet, niks moet!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers