Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je je strepen hebt verdiend...

<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 01 Aug 2014 09:58

Als je je strepen hebt verdiend...

Voor de dames hier die striae aan hun zwangerschap hebben overgehouden: ga jij nog in bikini of toch liever niet?

En voor de dames die geen strepen hebben: wat denk jij als je iemand in bikini ziet met (flinke) striae?


Dit n.a.v dit artikel:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kind ... gn=twitter
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Aug 2014 10:01

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik had aal striae van mijn pubertijd in mijn zij. Door de zwangerschap zijn er dikke bijgekomen op mijn onderbuik. Ik ga gewoon in bikini, ik vind het wel heel lelijk. Ik vind het bij anderen niet lelijk en let er ook niet zo op.
R. 2013
D. 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Aug 2014 10:06

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb geen kinderen maar ik heb ze op mijn benen. Overgehouden van behoorlijke spierontwikkeling op het CIOS. Het houd mij niet tegen om in een bikini te gaan. Waaorm zou ik het verbergen? Het is hoe ik ben het is wie ik ben en het hoort bij mij. WIllen mensen het niet zien, dan kijken ze maar een andere kant op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 10:20

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Soms valt me iets op wanneer mensen weinig kleding aan hebben. Enorme borsten die uit een te kleine bikini hangen. Een enorme kont, waar je zo een dienblaadje op kan zetten. Een enorme buik, alsof er pertinent een vierling in gevestigd is. Grote, dikke puisten op de rug die op springen staan. Schimmeltenen, stoppelbenen... ik kan niet ontkennen dat ik daar mijn gedachten niet bij heb. Bij de buik van de foto zou ik ook wel kunnen denken 'huh, wat is dat nou?' Maar natuurlijk heb ik wel het fatsoen mijzelf gewoon met mijn eigen zaken bezig te houden. Op het strand lees ik het liefst een boek achter het windscherm.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Aug 2014 10:38

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Goh Zure Mat, ik kan me nog een topic van jou herinneren over dikke mensen in de sauna waar je je zo over hebt lopen verbazen. Maar dat terzijde.

Ik heb van een enorme groeispurt in de puberteit ook striae overgehouden op mijn bovenbenen en mijn heupen. Je ziet het niet van een grote afstand, maar het zit er wel. Hoewel sommige uiterlijkheden me best onzeker kunnen maken heb ik dat hierbij eigenlijk niet. Ik vind striae ook niet enorm lelijk eigenlijk, je kunt er ook zo weinig aan doen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 01 Aug 2014 10:43

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb ook striae op mijn benen van het groeien inderdaad. Het baart me wel zorgen of ik dat dan ook onwijs krijg als ik ooit zwanger raak. Maar terugkomend op dat artikel, ik vind dat iedereen moet dragen waar hij of zij zich goed bij voelt. Neemt niet weg dat ik soms wel eens een wenkbrauw optrek bij sommige outfits, maar dat is niet om een flubberbuik oid, dat is omdat de outfit dan slecht past.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 10:47

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Sterre schreef:Goh Zure Mat, ik kan me nog een topic van jou herinneren over dikke mensen in de sauna waar je je zo over hebt lopen verbazen. Maar dat terzijde.

Jup, ik vind het verbazingwekkend wat sommige mensen hun lichaam aandoen (nu heb ik het niet over striae, maar over mensen met ernstig overgewicht), maar ik zie geen reden om dat hen kenbaar te maken. Ze hebben vast zelf ook wel door dat ze het een beetje bont gemaakt hebben.
<<

Anoniem88

Bericht 01 Aug 2014 10:48

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Zure Mat schreef:
Sterre schreef:Goh Zure Mat, ik kan me nog een topic van jou herinneren over dikke mensen in de sauna waar je je zo over hebt lopen verbazen. Maar dat terzijde.

Jup, ik vind het verbazingwekkend wat sommige mensen hun lichaam aandoen (nu heb ik het niet over striae, maar over mensen met ernstig overgewicht), maar ik zie geen reden om dat hen kenbaar te maken. Ze hebben vast zelf ook wel door dat ze het een beetje bont gemaakt hebben.

:laughcry:
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 01 Aug 2014 11:01

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Toch denk ik dat striae op je benen anders is dan op je buik (niet dat dat niet vervelend kan zijn hoor!). Bij je benen heb je weinig keuze natuurlijk: badpak of bikini bedekt dat niet maar voor je buik heb je nog een keuze. Ik denk trouwens dat echte zwangerschapsstriemen wel feller, heviger en opvallender zijn, tenminste: bij mij is dat zeker zo

Volgens mijn gynaecoloog is dat het enige echte nadeel van jong kinderen krijgen: je huid is dan nog zo strak dat hij heftiger scheurt. Dat heb ik geweten! :eyes:

Bij mij is het dus echt vergelijkbaar met die foto...en ik ga absoluut niet in bikini. Ik zou het wel willen maar ik durf het echt niet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Aug 2014 11:03

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik zie niet in waarom je iemand op uiterlijk zou veroordelen. Laat staan dat je dit kenbaar maakt (zoals in het artikel, wijzen en uitlachen). Als je zoiets doet heb je gewoon een gebrek aan sociale intelligentie.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 01 Aug 2014 11:25

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb straie tot op mijn ribben, soit, daarmee ga ik na een buikwandcorrectie straks gewoon weer in bikini. Nu (buiten zwangerschap om) vertoon ik mij niet in bikini ivm een teveel aan vel wat ik wel walgelijk vind bij mijzelf.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 01 Aug 2014 11:31

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Zure Mat schreef:Soms valt me iets op wanneer mensen weinig kleding aan hebben. Enorme borsten die uit een te kleine bikini hangen. Een enorme kont, waar je zo een dienblaadje op kan zetten. Een enorme buik, alsof er pertinent een vierling in gevestigd is. Grote, dikke puisten op de rug die op springen staan. Schimmeltenen, stoppelbenen... ik kan niet ontkennen dat ik daar mijn gedachten niet bij heb.

Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet over? Het gaat over striae na een zwangerschap, dus ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen.
On-topic; ik heb nog geen kinderen, dus ik heb er zelf geen last van. Maar bij iemand anders denk ik daar niet zo veel van hoor. Hooguit "jammer voor haar, dat ze aan haar zwangerschap striae heeft overgehouden", maar geen negatieve gedachtes of oordelen verder.
Laatst gewijzigd door Jente op 01 Aug 2014 11:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Aug 2014 11:33

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb ook striae overgehouden aan de zwangerschap. In de pubertijd had ik het op mijn heupen, maar dat viel eigenlijk niet meer op. In de zwangerschap is dit wel verder naar boven doorgescheurd en veeeel breder geworden. De striae uit de pubertijd was eigenlijk te verwaarlozen en ik heb me daar ook nooit echt onzeker over gevoeld.

Ik ben laatst wel in bikini naar het strandje geweest, maar voelde me daar niet prettig bij. Het komt ook doordat ik nu gewoon te zwaar ben/ mijn buikvel echt heel slap is geworden. Voor de zwangerschap had ik altijd een mooie platte buik.

Voorlopig ziet niemand mij meer in bikini :). De strepen worden wel veel lichter nu trouwens, dat is wel beter dan vel rode strepen. Maar de huid is gewoon uitgerekt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Aug 2014 12:03

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb zo'n buik (net m'n benen, zij, borsten en kuiten) als de foto van het artikel. Ik draag beide hoor, wie er last van heeft heeft pech. Moet ik me verbergen, omdat een ander het storend vind? Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Neemt niet weg dat ik het zelf ook lelijk vind en dat ik me er niet voor geschaamd heb. Maar nu na 8 jaar (mijn oudste zoon is 8) doe ik dat niet meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem162

Bericht 01 Aug 2014 12:16

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Sjaak Trekhaak schreef:Toch denk ik dat striae op je benen anders is dan op je buik (niet dat dat niet vervelend kan zijn hoor!). Bij je benen heb je weinig keuze natuurlijk: badpak of bikini bedekt dat niet maar voor je buik heb je nog een keuze. Ik denk trouwens dat echte zwangerschapsstriemen wel feller, heviger en opvallender zijn, tenminste: bij mij is dat zeker zo

Volgens mijn gynaecoloog is dat het enige echte nadeel van jong kinderen krijgen: je huid is dan nog zo strak dat hij heftiger scheurt. Dat heb ik geweten! :eyes:

Bij mij is het dus echt vergelijkbaar met die foto...en ik ga absoluut niet in bikini. Ik zou het wel willen maar ik durf het echt niet.


Het is bij mij ook vergelijkbaar met de foto, maar zo ook op mijn bovenbenen, die zijn door de zwangerschap ook zo uitgerekt en zitten nu ook onder. Ik ga niet in bikini maar liever ook niet in badpak, ik zwem alleen op vakantie (daar ken ik niemand) omdat mijn zoontje dat zo geweldig vind.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 01 Aug 2014 12:19

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik zou het niet verbergen voor anderen maar wel wanneer ik het zelf niet meer mooi zou vinden. En dan niet door schaamte maar omdat ik me nu ook kleed naar mijn figuur. Een bikini dragen om het perse willen dragen van een bikini terwijl iets anders mooier staat zou ik niet doen.
Smile, it's free!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 01 Aug 2014 12:22

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb striae overgehouden over gehouden aan mij zwangerschappen. Bij de eerste zat het voornamelijk onder mijn navel en met een hoog bikini broekje ging ik dus nog wel in bikini. Na de 2 zwangerschap zitten er ook wat striae boven mijn navel en ga nu niet meer in bikini, ik voel me er niet prettig bij en ben er onzeker over dus als iedereen naar mij zou kijken zou ik me nog ongemakkelijker voelen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 01 Aug 2014 12:31

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb nog veel meer striae op mijn buik dan de vrouw op het plaatje. Ook heb ik striae op mijn armen, bovenbenen, rug en kuiten. Vrijwel alles tijdens mijn zwangerschap gekregen (behalve die op mijn bovenbenen die heb ik in mijn pubertijd gekregen) en ik was 16 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Dus ook niet schrikbarend veel. Ik ga nog wel in bikini. Jammer als iemand anders het niet mooi vind. Het is nu eenmaal zo.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Aug 2014 12:42

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik denk er echt niets van als ik vrouwen met striae (waar dan ook op het lichaam) in bikini zie. Het is toch zonde als je graag in bikini wil, maar vanwege de omgeving maar een badpak aantrekt?

Ik had ook een vriendin met flinke striae op haar buik en borsten, niet vanwege een zwangerschap maar omdat ze in korte tijd flink was aangekomen. Zij droeg altijd een bikini, en werd ook nog heel erg bruin waardoor de strepen misschien nog wel meer opvielen. Juist goed van haar dat ze zich daar niets van aantrok en wel in bikini ging.
<<

Anoniem147

Bericht 01 Aug 2014 14:03

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Dat zijn echt geen dingen die mij opvallen.

De enige 3 personen die mij bij zijn gebleven van vakantie zijn:

Een vrouw die echt veel en veel te zwaar was en een bikini string en 'tepelkini' droeg. Voor de mensen die niet weten wat het is.. De naam zegt wat het is :palm:

Een behoorlijk oude en verrimpelde vrouw (zeg 75 jaar) die in een fluor roze bikini string op het strand lag en dat was het. Geen topje, niets. Wel heel, heel, heel erg veel rimpels (hele leven op het strand gelegen volgens mij).

En een man met een hele grote buik en een mini fluor groen stringetje aan.

Welcome to Spain (haha, we waren toen met vrienden naar Calella/Blanes).
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Aug 2014 14:38

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Zoiets valt mij ook amper op en als ik het al zie neem ik er echt geen aanstoot aan.
Zelf heb ik het in heel lichte mate: op mijn bovenbenen als sinds mijn 13e omdat ik toen heel hard in de lengte groeide (inmiddels amper zichtbaar want de strepen zijn heel dun en inmiddels wit), en een klein beetje op mijn buik door de zwangerschap maar het kwam bij mij pas in de allerlaatste week, het valt amper op (en is ook wit bij mij)
Ik vind het stom en onzinnig als mensen zo'n aanstoot nemen aan het lijf van een ander.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 01 Aug 2014 14:45

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Bij een ander stoor ik mij er niet aan en let ik er ook eigenlijk niet op. Zelf heb ik wel liever een badpak aan om het te bedekken en mijzelf dan fijner voel.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem113

Bericht 01 Aug 2014 14:47

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb na de tweede zwangerschap ook striae overgehouden op mijn buik. Ook hangt het nu een beetje.

Na de eerste zwangerschap droeg Ik wel een bikini als we gingen zwemmen maar heel prettig voel ik mij niet. Ik heb ook een leuk badpak waar ik mij prettiger in voel maar achter af op foto's lijk ik wel een oud wijf :razz:

Na de eerste zwangerschap heb ik striae op mijn bovenbenen gekregen maar dat zit aan de binnenkant dus valt niet heel erg op.

Ik ben vandaag weer begonnen met sporten omdat ik mijn buik wat strakker wil. De striae blijf je natuurlijk nog wel even zien en daar maak ik mij niet druk om.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Aug 2014 15:26

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Ik heb met name bij mijn eerste zwangerschap ook erg veel striae gekregen op mijn buik en benen. Iets minder erg als op de foto maar veel scheelt het niet. Het heeft heel lang geduurd maar vorig jaar heb ik voor het eerst weer in bikini gelopen, wel een beetje ongemakkelijk en in het buitenland, maar toch. Bij de laatste zwangerschap heb ik maar een paar kleine striemen erbij gekregen. Wat ik veel erger vind is dat ik nu een flap heb. Ik heb een deuk in mijn buik waar het overtollige vel overheen hangt. Geen gezicht. Volgens de gyn kom dit doordat ik nu 2x een keizersnede heb gehad en het littekenweefsel zorgt hiervoor. De striae helpt hier niet echt aan mee. Sowieso heb ik nog een flinke buik. Ik denk dat mijn bikini tijdperk nu definitief voorbij is :thumbdown:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 01 Aug 2014 18:52

Re: Als je je strepen hebt verdiend...

Blue flower schreef:Ik heb striae overgehouden over gehouden aan mij zwangerschappen. Bij de eerste zat het voornamelijk onder mijn navel en met een hoog bikini broekje ging ik dus nog wel in bikini. Na de 2 zwangerschap zitten er ook wat striae boven mijn navel en ga nu niet meer in bikini, ik voel me er niet prettig bij en ben er onzeker over dus als iedereen naar mij zou kijken zou ik me nog ongemakkelijker voelen.


Hier precies zo. Nou heb ik ook wel een flinke hangbuik, dus daarom draag ik sowieso al geen bikini meer.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers