Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

<<

Anoniem74

Bericht 31 Jul 2014 22:00

Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Doen jullie dit vaak?

Tot voor kort deden we bijna alles als gezin tijdens de weekenden.

Ik moest afgelopen weekend naar de ikea, en heb alleen de oudste meegenomen. Lekker ontbeten daar, daarna diertjes gekeken bij de intratuin. Hij vond het heel fijn even alleen met mij weg te zijn. En ik ook met hem!

Vriend heeft laatst samen met hem de tent opgezet in de tuin, om er een nachtje in te 'kamperen'.

Ook neem ik hem s avonds weleens mee naar de supermarkt voor een kleine (vergeten) boodschap. Even 1 op 1 aandacht.

Ik hoop over een jaar of 2 / 3 met hem een weekend naar een leuke Europese stad te kunnen gaan. Lijkt me zo gezellig. Samen winkelen zal het wel niet worden...alhoewel....hij wil in kledingwinkels altijd perse de kleding netjes hangen :)
<<

Anoniem113

Bericht 31 Jul 2014 22:02

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Toevallig laatst nog gedaan met mijn oudste. Hij had echt even 1-op-1 tijd nodig door de komst van zijn broertje.

Wil dit vaker met hem gaan doen en ook met de kleinste als hij groot genoeg is.
<<

Anoniem186

Bericht 31 Jul 2014 22:04

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Wat leuk zeg, dat kamperen!

Ik doe ook wel eens wat alleen met 1 van de kids. Even naar de speeltuin, kinderboerderij of winkelcentrum met de oudste.
Onlangs met de jongste naar Terschelling.
<<

Anoniem74

Bericht 31 Jul 2014 22:07

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Moet wel zeggen, het is momenteel leuker om op pad te gaan met de oudste, dan met de jongste :)
De jongste loopt alle kanten op...en voor hem hoeven we nog niet echt ergens speciaal naartoe.

Dit weekend gaat vriend met de oudste overigens met de trein. Hij heeft een trajectkaart, dus ze gaan even op en neer naar de stad waar hij werkt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 31 Jul 2014 22:07

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Het is hier nog niet zover, maar willen we zeker wel doen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 31 Jul 2014 22:08

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ik heb laatst voor het eerst alleen met de oudste bloemen geplukt in een pluktuin hier in de buurt. Lopen we daar al een minuut of 10 door de velden heen, blijft hij ineens stil staan 'oh nee mam! We zijn Mats helemaal vergeten'.
Ik doe het dus misschien iets te weinig ;)
Meestal gaat mijn vriend alleen weg met Luuk, want met de borstvoeding vind ik het nog wel lastig om te plannen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 31 Jul 2014 22:09

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Het enige dat ik eigenlijk doe met mijn oudste dochter is 's avonds nog even naar de supermarkt. Ze mag dan af en toe wat lekkers uitzoeken :) Maar echt een uitje doe ik niet. Ik wil binnenkort heel graag een middagje met haar zwemmen of samen naar Ballorig. Dat gaan we ook doen op korte termijn
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Jul 2014 22:11

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Kamperen in de tuin heb ik vorig jaar ook gedaan met mijn dochter, dat was gezellig.
Wij doen regelmatig iets met 1 van de kinderen. Ik ben deze week nog met mijn zoon naar de bioscoop geweest en in september of oktober ga ik met mijn dochter naar de sprookjesboom musical. Met alleen mijn zoon ben ik pas naar de efteling geweest en dat ga ik binnenkort ook nog een keer doen met alleen mijn dochter (meestal gaan we gewoon met z'n 3-en trouwens). Naar de stad/boodschappen doen doen we vaak met 1 van de kinderen.
Mijn man neemt ook regelmatig 1 van de kinderen mee ergens naartoe.
<<

Fiene

Bericht 31 Jul 2014 22:14

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ja ik probeer dat wel echt te doen. Op donderdag gaat N, nu in de vakantie dus, gewoon naar de opvang en dat is dan echt een dag voor R. hij mag dan kiezen wat we gaan doen. Vd week was R logeren en dan heb ik alle tijd voor N alleen. Wanneer ze dadelijk groter zijn worden zulke uitjes denk ik, wel belangrijker. Nu waren R en ik vorig week samen aan het zwemmen op donderdag moet hij opeens enorm huilen... En waarom, omdat hij zo graag wilde dat N ook mee was gegaan naar het zwembad.

Man is daar allemaal niet zo van maar dat is zijn ding tegenwoordig, ik blijf hem dat niet zeggen.
<<

Anoniem127

Bericht 31 Jul 2014 23:04

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ik doe dat ook, regelmatig ga ik met de oudste een nachtje naar een hotel en dan gaan we gewoon wat simpele dingen doen in de buurt. Een kinderboerderij of een speeltuin bezoeken of zo. En dan gewoon via de Kruidvathotelbonnen of vakantieveilingen.

Met de middelste heb ik laatst een tochtje gemaakt naar een andere stad om een lekkere ijscoupe te eten en wat te winkelen. En ze vond het helemaal geweldig. Ze zei de eerste twee uur steeds: 'Ik ben met mama weg he? Geen zusjes, alleen ik!' Dat ga ik dus ook vaker doen, maar ze is (nog) niet het type dat een hotelovernachting leuk zal vinden, dus dat doe ik nog niet met haar.

De jongste geef ik aandacht als de oudsten beneden even aan het spelen zijn en ik haar uit bed haal. Dan gaan we boven eerst even uitgebreid knuffelen of spelen voordat we weer naar beneden gaan.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 31 Jul 2014 23:08

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Veel te weinig :-( Nuja, met Julie wel vaak, met Louise minder. Er staan binnenkort 2 uitjes met haar gepland. Eén dagje om schoolspullen uit te zoeken, wat nieuwe kleding ook en nadien naar de cinema. En een andere dag naar een pretpark.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jul 2014 23:11

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Wij doen dit wel, want Ezra vindt sommige dingen die 'gewone' kinderen leuk vinden helemaal niks. Dus dan splitsen we wel eens op, ik ga hem niet tegen zijn zin meeslepen naar dingen waar hij geen lol aan beleeft en ik wil haar die dingen niet onthouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 31 Jul 2014 23:27

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ja wij doen dit bewust.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jul 2014 23:41

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Overigens doen we ook een op een uitjes met Ezra.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 01 Aug 2014 12:59

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ja regelmatig. Vind dat heel belangrijk.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 01 Aug 2014 13:32

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ja hier ook regelmatig, voor mezelf (of voor man) heel fijn maar voor de kinders helemaal
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 01 Aug 2014 14:16

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ja dat proberen wij ook regelmatig te doen. Even samen om een boodschapje, ergens een broodje eten, rondje fietsen etc.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Aug 2014 15:17

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ik doe op vrijdag of zaterdag altijd boodschappen en ga even de stad in met de oudste.
Mijn man werkt dan thuis en de jongste slaapt dan, ideaal! Ze vind het altijd heerlijk.
Echt grotere dingen hebben we nog niet alleen gedaan.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 15:22

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Ig-nore: begrijp ik nou goed dat jullie steeds leuke dingen doen met de oudste, maar niet met de jongste? Het lijkt me goed hoor, om 1 op 1 uitstapjes te maken, maar dan wel beide kinderen aan bod laten komen en niet alleen steeds met de oudste.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 01 Aug 2014 16:28

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Wij doen ook veel 1 op 1 met de kinderen. Al is het maar samen tutten met de oudste bijv. nageltjes lakken.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 01 Aug 2014 16:52

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Zure Mat schreef:Ig-nore: begrijp ik nou goed dat jullie steeds leuke dingen doen met de oudste, maar niet met de jongste? Het lijkt me goed hoor, om 1 op 1 uitstapjes te maken, maar dan wel beide kinderen aan bod laten komen en niet alleen steeds met de oudste.


Er blijft er toch ook 1 bij de jongste? Dan is het toch eerlijk verdeeld, de aandacht?
Hij is anderhalf, dus nee...kamperen hoeven we nog niet te doen met hem. Uiteraard gaat hij ook weleens alleen mee op de fiets met 1 van ons, maar ik ga nog geen dagje weg met hem nee.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 17:21

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Het zou wel leuk zijn als voor de jongste dan ook wat extra aandacht is. Lekker even naar de speeltuin ofzo, hoeft niet iets super speciaals te zijn, maar op deze manier vind ik het wat oneerlijk verdeeld. De oudste doet zo allemaal leuke, spannende dingen en de jongste zit zich thuis te vervelen.
<<

Anoniem86

Bericht 01 Aug 2014 17:45

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Dat is jouw conclusie weer, ze zegt nergens dat ze dan verveeld thuisblijven. Ik vind een speeltuin enz gewoon normaal om met je kind te doen, niet tellen als speciaal uitje ofzo.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Aug 2014 17:46

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Nou Ig-nore, jouw jongste zal zich wel ontzettend vervelen zo alleen met 1 van jullie thuis. Arm kind. Net als die van mij die nog niet eens mee een dagje de stad in ging toen hij 2 jaar was of vorig jaar niet mee mocht kamperen in de tuin, zo zielig dat hij in plaats daarvan een hele tijd met de duplo moest spelen met 1 van ons, of mee koekjes moest bakken of mee moest gaan voetballen in de tuin. Ja hij moet zich ontzettend verveeld hebben toen.
<<

Anoniem74

Bericht 01 Aug 2014 17:53

Re: Meerdere kindjes..1 op 1 uitjes

Poeh...het is inderdaad heel zielig dat de jongste nu eindelijk een keer met papa of mama ongestoord een toren kan bouwen...en niet door zijn broer getreiterd wordt. Arm schaap is het ook eigenlijk....
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers