Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uurtarief gastouder

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Jul 2014 19:01

Uurtarief gastouder

Vanwege een dispuut wil ik graag het uurtarief van jullie gastouders weten. Betaal je strikt voor de uren die je afneemt of betaal je in je vakantie door? Of hebben jullie een andere 'vakantiegeld' regeling?
L2014 & H2017
<<

Anoniem255

Bericht 31 Jul 2014 19:15

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 4,77 per uur per kind en de gastouder komt bij ons in huis.
We betalen in principe enkel de uren die ze werkt maar als onze dochter gaat spelen na school betalen we haar de uren wel.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 31 Jul 2014 19:21

Re: Uurtarief gastouder

Even gekopieerd. Wist het niet meer uit mijn hoofd:
Het tarief voor 2014 is € 5,37 per uur en daarnaast betaalt u maandelijks €29,50 aan het gastouderbureau voor begeleidingskosten, administratie etc. Het uurtarief is exclusief luiers, billendoekjes, babyvoeding en eventuele dieetvoeding. Hiervoor dient u zelf te zorgen.

Tevens vraag ik per dag om een kleine maaltijdvergoeding volgens de richtlijnen van het Nibud:

Ontbijt Broodmaaltijd Tussendoortjes
Kind 1 tot 4 jaar € 0,24 € 0,56 € 0,65


De 3 weken zomer en 2 weken kerstvakantie betalen we niet. Dit is verrekend in het maandbedrag.
December 2009
juli 2012
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 31 Jul 2014 19:37

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 4,75 euro per uur voor opvang bij de gastouder thuis. Daarnaast maandelijks 30 euro bemiddelingskosten. Dit is incl. eten maar excl. luiers en evt. flesvoeding.

Vakanties, vrije dagen krijgt ze niet door betaald mits we dit 2 weken van te voren doorgeven.

Edit; we zijn net samen met gastouder overgestapt naar een nieuw bureau, ik geloof dat ze voor nieuwe koppelingen een uurtarief van 5 euro vraagt. Maar dat wilde ze ons niet laten betalen.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Jul 2014 20:08

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen op dit moment 5 euro per uur excl. luiers, billendoekjes, evt. flesvoeding. We nemen standaarduren af, nl. 3 x 9 uur per week, 46 weken in het jaar (dus met aftrek van de feest/vakantiedagen). Het bemiddelingsbureau heeft de uren x 46 x 5 gedaan en verdeeld over 12 maanden waardoor we gemiddeld 104 uren standaard per maand betalen ongeacht of we wel of niet aanwezig zijn. Wij als vraagouders zullen ook niet terugkomen op uren die we dan verder niet afnemen (als we een keer naar het consultatiebureau moeten, eerder klaar zijn met werken, enz). So far so good.

Nu komt onze gastouder terug op onze overeenkomst en wilt 52 weken uitbetaald krijgen ('vakantiegeld' noemt ze dat dan, want ze heeft de uren ingeroosterd voor zoon en kan dan geen anderen opvangen, maar wij geven onze vrije dagen rúím van te voren aan).

Ik weet dat we tot 5,37 euro belastingtechnisch vergoed krijgen, daarboven is voor eigen rekening. Ik wil best met haar tot een compromis komen, maar ik moet weten waar ik sta (wat zijn onze rechten en plichten). Hetgeen dat zij wilt of verhogen tot het wettelijk maximum, maakt namelijk qua kosten per maand best wel wat uit. We kunnen er bijna een week boodschappen van betalen en ik vind dat nogal wat.

We voelen ons dus best even genaaid. Morgenavond hebben we een gesprek hierover met haar.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 20:34

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 5,20 per uur aan de gastouder, dit is inc alles, behalve luiers.
Daarnaast betalen we per uur 0,68 cent aan het gastouderbureau. In totaal dus 5,88 per uur.

B gaat in de schoolvakanties niet, en dan betalen we dus ook niet.



Ik snap je verhaal alleen even niet zo goed Mz :S
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 31 Jul 2014 20:34

Re: Uurtarief gastouder

Maar wil ze dan 52 weken gewoon de uren betaald krijgen die ze gewerkt heeft of die standaard 3x9?

Wij hebben toentertijd juist gekozen voor een GO zodat we niet standaard dagdelen en vakanties door betalen. En de nieuwe constructie gaat er toch niet voor zorgen dat ze er vaker een kindje bij kan opvangen?

Ben je verder nog wel tevreden over de opvang van je GO?
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 31 Jul 2014 20:44

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 5,25 per uur. Dit is all inclusive. We betalen alleen de uren die afgesproken zijn. 3 x 9,5 uur per week.
Kosten voor het bureau zijn 43 euro per maand.

Zij geeft in september/oktober aan welke dagen zij het jaar daarop vrij is. Zijn vooral de feestdagen en haar zomervakantie.
Die dagen zijn voor ons dan gratis want de opvang is dicht.
Als wij er voor kiezen om een dag vrij te nemen of onze zomervakantie anders te plannen betalen we wel gewoon door.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Jul 2014 20:44

Re: Uurtarief gastouder

Verder ben ik ontzettend tevreden, zoon heeft het duidelijk naar zijn zin. En het is niet dat dat het me niet waard is, maar we hebben net zitten rekenen en wat zij wilt is dus eigenlijk 810 euro op jaarbasis extra (voor uren die zij dus eigenlijk niet werkt).

Onze overeenkomst is 3 dagen in de week, 9 uur per dag en dat 46 weken in het jaar. Zij wilt nu dat wij betalen voor 3 dagen in de week, 9 uur per dag maar dan 52 weken. Oftewel of we even 162 uur willen betalen, die we niet afnemen bij haar. In feite zou haar tarief dus van 5 euro per uur naar 5,40 euro per uur gaan.

Het gaat mij erom dat zij deze overeenkomst is aangegaan met ons, met al haar ervaring die zij thans heeft en wij zijn complete newbies hierin. Ik sta wel achter de overeengekomen berekening, maar niet achter wat zij nu wilt wijzigen.
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 31 Jul 2014 20:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Jul 2014 20:48

Re: Uurtarief gastouder

Oh ja, zij krijgt dus wel 12 maanden een vast bedrag gestort. Onderaan de streep heeft ze dus einde van het jaar alle uren betaald gekregen die wij af hebben genomen. Zo is de huidige overeenkomst.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 21:15

Re: Uurtarief gastouder

Nu zal ik denk wel simpel denken, maar als jullie een contract met haar hebben voor dit aantal uren dan is het toch klaar?
Dan willen jullie dat niet aanpassen.


Lekker makkelijk je centen verdienen zeg!
Zit er een gastouderbureau tussen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Jul 2014 21:22

Re: Uurtarief gastouder

Er zit een gastouderbureau tussen en die heeft er vandaag ook gezeten om het e.e.a. uit te leggen en samen te rekenen. Echter blijft de gastouder bij haar standpunt, maar moet hierin ook een akkoord vinden met ons. Blijkbaar is het wettelijk wel toegestaan om een dergelijke regeling te treffen.

Het contract is ontbindbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Ik vind het ontzettend stressvol en kan dit er eigenlijk niet 'bij' gebruiken. Onze achterwacht/reserve gastouder doet het ook op de manier dat zij het wilt gaan doen, maar die heeft een akkoord met de ouders (die 6 weken zijn de onkosten voor eten en drinken, oftewel haar uurtarief zou op 5,40 p/u uitkomen incl.).

Het gaat mij erom dat zij het vakantiegeld noemt en dat zij nu eenmaal deze overeenkomst met ons aan is gegaan. Plus het is nogal een shitload of money die ik zeg maar niet heb gebudgetteerd.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 21:26

Re: Uurtarief gastouder

ik.. vind het vaag..
<<

Anoniem255

Bericht 31 Jul 2014 21:40

Re: Uurtarief gastouder

Nou. Heel vaag inderdaad.
Wat is de regel bij jullie gastouderbureau?
Hier staat duidelijk beschreven dat de vakanties en feestdagen onbetaald zijn.
Echter mag je dat zelf als vraagouder aanpassen als je dat niet fair zou vinden.
Onze gastouder heeft wat dat betreft pech. Wij hebben 4 weken vakantie gehad en zij had haar vakantie later dan de onze gepland staan waardoor ze dus 7 weken geen loon heeft.
Nu woont ze nog thuis en loopt het allemaal wel los maar daar moet bij ons bureau als gastouder zijnde wel op gelet worden.
Volgens mij zat het bij een ander bureau waar we een gesprek mee hebben gehad in het uurtarief verwerkt.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 31 Jul 2014 23:07

Re: Uurtarief gastouder

€4,82 per uur incl. eten/drinken (excl. luiers en flesvoeding) We betalen alleen de afgenomen uren en dat wordt per kwartier berekend. Verder zijn de bemiddelingskosten €33,- p/m bij afname van minder dan 28 uur, een toeslag van €0,90 per uur van 28 uur tot 48 uur met een maximum van €55,80 p/m bij meer dan 48 uur.

Als ik gemiddeld 100 uur af neem dan kom ik uit op € 5,37 per uur, het maximum wat dit jaar vergoed wordt.

Wij hebben bewust gekozen voor flexibele opvang en betalen echt alleen de afgenomen uren. Dat wijzigt gewoon per week. De ene week hebben we 28 uur en de andere week maar 16 uur.
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Aug 2014 06:24

Re: Uurtarief gastouder

Toen ik gastouder was kreeg ik 4.20 per kind per uur.
Dit was exclusief eten en drinken enz. Hierover hadden we zelf een afspraak gemaakt. Een kreeg ik elke maand 10.- extra voor. Luiers en fv namen ze zelf mee.
Ik kreeg per week door hoe laat ze werden gebracht en soms werden ze ook eerder opgehaald. Als ze niet kwamen kreeg ik geen geld.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 01 Aug 2014 07:12

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 5 euro per uur. Luiers geven ee zelf mee. Betalen alleen de afgenomen uren. Ook betalen we 1 euro per afgenomen uur aan het bemidelingsbureau.
A.K.A Slaatje

]
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 01 Aug 2014 08:30

Re: Uurtarief gastouder

Ik vind het ook wel bijzonder dat ze dat nu wil wijzigen.
Bij ons go bureau betalen wij wel door in onze vakanties, maar niet in de vakanties van de go.

Ik zou het gastouderbureau hierover nogmaals bellen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Aug 2014 08:35

Re: Uurtarief gastouder

Goed, vrijwel alle reacties onderschrijven wat wij vinden en wat er momenteel in onze overeenkomst staat. Waarvoor dank! Ik wil er met haar uitkomen. Een 'voordeel' die we hebben is dat we momenteel de grootste afnemer zijn met de meest stabiele factor. Als we er niet uitkomen dan verliest ze een grote inkomstenbron, waar waarschijnlijk niet 1, 2, 3 een ander voor in de plaats komt. Bovendien vraag ik me af hoe we (zowel zij als wij) dat zouden verklaren aan de belastingdienst; we nemen minder uur af dan opgegeven? Ik ga niet liegen over het aantal uren, want bij controle zijn we de sjaak. Ze zijn natuurlijk gekke henkie niet.

Ik denk dat zij het verschil tussen kdv en gastouder niet ziet, en het verschil tussen loondienst en de zzp-achtige aard van haar werk. Alles wat ik via google vind, is 4,5 tot 5 euro een redelijk gemiddeld uurtarief, incl 8% vakantietoeslag. In het geval van onkosten (eten/drinken) is het aardig gebruikelijk dat er een onkostenvergoeding plaatsvindt.

Onze zoon is alleen nog niet zover dat hij mee eet en drinkt, dus gaat dat niet op. Mijn voorstel is om tot eind van dit jaar verder te gaan zoals we hebben afgesproken en dan vanaf 1 januari (zoon is dan bijna 1) een nieuw uurtarief vast te stellen om de onkosten te dekken en dan uiteraard wel enkel voor de afgenomen uren.

Oh ja, we hebben nogmaals het contract doorgelezen. Hierin staat dat we vakanties minimaal twee maanden van te voren op moeten geven (dat doen we) en dat deze niet doorbetaald worden. Als we hieraan niet voldoen, zijn we wel verplicht om door te betalen.

Nu moeten we dit nog overbrengen... En tot een akkoord komen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 01 Aug 2014 09:00

Re: Uurtarief gastouder

Ik vroeg 5 euro, dat was alleen exclusief de luiers en babyvoeding, de rest was inclusief.

Ik vind het bizar wat je gastouder ineens vraagt van jullie. Ik zou daar niet mee akkoord gaan, ik vind dat ze dat niet kan maken. Dat ze na een jaar iets verhoging wil, okay, maar dit?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Aug 2014 13:42

Re: Uurtarief gastouder

Ik heb zelf geen ervaring met gastouders, maar ik vind het echt een beetje ongepast van haar om op deze manier op het contract terug te komen. Het contract is getekend en de voorwaarden zijn vastgesteld. Ik hoop dat je met haar een goed gesprek hierover zult hebben, want het lijkt mij heel vervelend voelen, dat geneuzel over geld.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Aug 2014 14:30

Re: Uurtarief gastouder

Maddie schreef:Ik heb zelf geen ervaring met gastouders, maar ik vind het echt een beetje ongepast van haar om op deze manier op het contract terug te komen. Het contract is getekend en de voorwaarden zijn vastgesteld. Ik hoop dat je met haar een goed gesprek hierover zult hebben, want het lijkt mij heel vervelend voelen, dat geneuzel over geld.


Nou dat is precies wat ik zei tegen mijn man. Ik snap dat zij voor haar belangen wilt opkomen maar dit lijkt me niet de manier.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Aug 2014 07:16

Re: Uurtarief gastouder

Nou het is met een sisser afgelopen, denk ik. Ze heeft haar rekenmethode uitgelegd en wij ook. Wij hebben uitgelegd waarom wij voor gastouderopvang hebben gekozen en zij heeft uitgelegd dat ze wist dat we 6 weken hebben ingeroosterd die we niet afnemen ivm vakantiedagen, maar dat we dat op jaarbasis waarschijnlijk niet volledig op zouden nemen. We hebben haar op het hart gedrukt dat dit wel zo zou zijn, onze bazen en de wet willen namelijk dat we het wel zoveel mogelijk opnemen.

We hebben vooralsnog geen andere afspraken gemaakt.
L2014 & H2017
<<

Anoniem60

Bericht 03 Aug 2014 08:07

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 5,70 inclusief alles (dus ook bureaukosten).
Onze eigen vakanties betalen we gewoon door, wanneer de go op vakantie is, betalen we niet (ze werkt dan tenslotte niet).
Meestal plannen wij onze vakanties tegelijk met die van de go, zodat we ook geen noodopvang hoeven te regelen.
<<

Anoniem103

Bericht 03 Aug 2014 08:22

Re: Uurtarief gastouder

Fijn dat het toch nog goed af lijkt te lopen. Maar wat ik me verder afvroeg, gaat ze zelf nooit op vakantie dan? Want als ze alle weken van het jaar betaald wil krijgen dan zou ze die dus ook moeten werken en dan zou ze zelf dus vakantie hebben.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers