Hoe zit het met jouw boekhouding?
Al vanaf het moment dat ik ging samenwonen, 12 jaar geleden, wist ik op de cent nauwkeurig wat erin en eruit ging. Ik had destijds geen computer, omdat we hier ook gewoon simpelweg geen internet hadden, en streepte elk bedrag, na het bellen met de Girofoon, af in een schrijfblok. Sinds drie jaar houd ik daarnaast ook nog een excel-bestand bij, zodat ik nooit meer 's nachts wakker schrik in de angst dat ik iets qua rekeningen ben vergeten.
Vorige maand had ik al door dat één bedrijf, het bedrijf voor het onderhoudscontract voor de cv, niets had afgeschreven, maar toen ik vandaag zag dat ze er voor de tweede maand op rij niet bijzaten (dus dubbele bedrag), heb ik ze maar even gebeld. Mevrouw administratie is op vakantie tot 11 augustus, dan belt ze me en dus het bedrag weer opgeschoven. Zodat ik maar niet vergeet dat ik het hele bedrag gewoon moet betalen. Zoveel is het niet, maar ik heb liever geen verrassingen op mijn rekening-rekening.
Hoe doen jullie dat?