Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zit het met jouw boekhouding?

<<

Anoniem74

Bericht 31 Jul 2014 19:32

Hoe zit het met jouw boekhouding?

Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :)

Al vanaf het moment dat ik ging samenwonen, 12 jaar geleden, wist ik op de cent nauwkeurig wat erin en eruit ging. Ik had destijds geen computer, omdat we hier ook gewoon simpelweg geen internet hadden, en streepte elk bedrag, na het bellen met de Girofoon, af in een schrijfblok. Sinds drie jaar houd ik daarnaast ook nog een excel-bestand bij, zodat ik nooit meer 's nachts wakker schrik in de angst dat ik iets qua rekeningen ben vergeten.

Vorige maand had ik al door dat één bedrijf, het bedrijf voor het onderhoudscontract voor de cv, niets had afgeschreven, maar toen ik vandaag zag dat ze er voor de tweede maand op rij niet bijzaten (dus dubbele bedrag), heb ik ze maar even gebeld. Mevrouw administratie is op vakantie tot 11 augustus, dan belt ze me en dus het bedrag weer opgeschoven. Zodat ik maar niet vergeet dat ik het hele bedrag gewoon moet betalen. Zoveel is het niet, maar ik heb liever geen verrassingen op mijn rekening-rekening.

Hoe doen jullie dat?
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jul 2014 19:34

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik hou het heel strikt bij en weet ook wanneer welk bedrijf wat voor bedrag afschrijft. Ik hou het ook bij in een Excel.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 31 Jul 2014 19:37

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik kijk regelmatig op Internetbankieren om de te kijken hoe de vlag erbij hangt en of alles een beetje klopt en dat is het wel, geen uitgebreid systeem verder.
<<

Anoniem74

Bericht 31 Jul 2014 19:39

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Cotton schreef:Ik hou het heel strikt bij en weet ook wanneer welk bedrijf wat voor bedrag afschrijft. Ik hou het ook bij in een Excel.


Dat stond er niet bij, maar weet inderdaad van elk bedrijf op welke datum of in ieder geval rond welke datum ze incasseren. Ben ook zeer dankbaar voor de nieuwe incasso-tool, waarbij incasso's worden aangekondigd, dan streep ik ze alvast af in geel en worden pas verwijderd als ze ook daadwerkelijk van mijn rekening zijn gegaan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Jul 2014 19:56

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik weet zo ongeveer wat er binnenkomt en uit gaat. Ik heb slechts een klein bedrag op mijn rekening om uit te geven en ik zorg er voor dat ik daar niet boven kom. Wanneer wat wordt afgeschreven zal me verder een worst zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 31 Jul 2014 20:05

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik nam het nooit zo nauw, want we hadden 'geld' zat. Tot we in februari 2013 tekenden voor ons nieuwbouwhuis en we 2 hypotheken hadden (nieuwe huis en oude huis) Toen ben ik een excelletje gaan maken en daar houd ik het nog steeds in bij. Ik werk het keurig elke dag bij.

Het stomme is dat ik o.a. boekhoudkundige ben voor mijn werk en ik bij onszelf dus niet deed
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 20:25

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Dat doet de accountant. Wil ik echt niet meer aan beginnen. Ik houd de post uiteraard wel bij en stuur alles vier keer per jaar door.
<<

Anoniem74

Bericht 31 Jul 2014 20:28

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Marin schreef:Dat doet de accountant. Wil ik echt niet meer aan beginnen. Ik houd de post uiteraard wel bij en stuur alles vier keer per jaar door.


Vind je dat veilig, Marin? Ik zou er liever zelf grip op houden. Nu de hele andere kant op, maar lees mensen in de schuldsanering, met aangewezen accountant, die zelf geen weet hebben wat het zoal kost. Lijkt me heel eng en dan slaap ik geen nacht meer.

Annie; Ooit had ik ook geld zat. Deed alleen een aankoop 100 euro boven mijn budget en heb me er serieus zes maanden schuldig over gevoeld. Hele aankoop koste me 16 cent meer, maar vond het zo niet fijn. Als ik morgen weer goed bij de centen zit, dan wil ik dat dus ook niet meer.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jul 2014 20:51

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Wij hebben wel een excel bestand met wat er elke maand inkomt en uit gaat aan vaste lasten/inkomen.
Ik kijk regelmatig op de app hoe het er voor staat, maar hou maandelijks niks bij.
December 2009
juli 2012
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 31 Jul 2014 20:54

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Lonely Goatherd schreef:Ik kijk regelmatig op Internetbankieren om de te kijken hoe de vlag erbij hangt en of alles een beetje klopt en dat is het wel, geen uitgebreid systeem verder.


Zo doe ik het ook.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem88

Bericht 31 Jul 2014 20:57

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

zonneschijn schreef:
Lonely Goatherd schreef:Ik kijk regelmatig op Internetbankieren om de te kijken hoe de vlag erbij hangt en of alles een beetje klopt en dat is het wel, geen uitgebreid systeem verder.


Zo doe ik het ook.

Hier ook. Ik heb wel een lijstje met vaste lasten, welke bedragen wanneer worden afgeschreven. Ik zit er wel bovenop maar het voelt voor mij als dubbelop om het ook in een excelbestand bij te houden, omdat ik vrijwel alles toch via internetbankieren of de pin doe. Contant geld heb ik zelden in m'n portemonnee, dus het is zo te traceren welk geld waar blijft.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 21:00

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ja hoor ik vind dat prima veilig. Ik heb nu nog een eigen accountant, later wordt dat overgenomen door de accountant van m'n vriend z'n bedrijf. Ik vind het heerlijk dat ik t niet zelf hoef te doen. Ik kan dat niet eens. Heb naast de jaarlijkse aangifte ook vier keer per jaar de omzetbelasting he. Ik vind het heerlijk om dat niet zelf te hoeven doen. Ik houdt alle inkomsten wel bij in een spreadsheet maar de daadwerkelijke aangiften gaan mooi via de accountant.

Saldo check ik toch ook nog dagelijks. Vind ik prettig.
<<

Anoniem238

Bericht 31 Jul 2014 21:57

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Wij hebben een Excelsheet met 2 tabbladen, ééntje voor de vaste lasten en ééntje voor de variabele lasten.
In het tabblad met vaste lasten markeren we per maand het bedrag als het is afgeschreven van alle vaste lasten en in het andere tabblad voeren we per 'post' (bv. boodschappen) elk bonnetje (contant/pin/Ideal) in. Dat tellen we aan het eind van de maand op.
In dit tabblad staat ook een blokje met een formule die de balans opmaakt (inkomsten - (vaste + variabele) uitgaven).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Jul 2014 22:26

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik heb ook in excel een bestand met wat er betaald moet worden. Ik weet precies wat er betaald moet worden. En kijk dagelijks op mijn app voor saldo
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 31 Jul 2014 22:57

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik weet ongeveer wat er binnen komt en wat er uit gaat weet ik niet precies. Ik houd in elk geval elke maand wat over haha. Rekeningen betaal ik altijd gelijk als ik ze krijg en ik check regelmatig mijn banksaldo op mijn telefoon.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 31 Jul 2014 23:03

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Lonely Goatherd schreef:Ik kijk regelmatig op Internetbankieren om de te kijken hoe de vlag erbij hangt en of alles een beetje klopt en dat is het wel, geen uitgebreid systeem verder.


Zo gaat het hier ook. Ik weet wel welke vaste lasten er elke maand uitgaan en wanneer deze afschrijvingen zijn.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Aug 2014 01:17

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik weet wat er binnen behoort te komen en weet wat er uit gaat en rond welke datum, dit controleer ik altijd of het eraf is, of het bedrag klopt en dan vind ik het goed.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 01 Aug 2014 06:31

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

M-G schreef:Ik weet wat er binnen behoort te komen en weet wat er uit gaat en rond welke datum, dit controleer ik altijd of het eraf is, of het bedrag klopt en dan vind ik het goed.

Idd.
En als ik merk dat het een maand erg hard gaat ga ik bewust even het voorraadhok leegeten. Andersom boek ik extra naar de spaarrekening als we halverwege nog veel overhebben. Voor de rest hebben we een excellbstadje waar we de laste en het sparen in bijhouden.
<<

Anoniem104

Bericht 01 Aug 2014 09:06

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Aug 2014 11:32

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Wij maken geld over naar de gezamelijke rekening, daar gaat de hypotheek, vve, verzekering rondom het huis, gas/water/licht, televisie en internet vanaf. Dit wordt allemaal automatisch afgeschreven, we wanneer het af geschreven wordt en controleren dat wel een aantal keer per maand.
Daarnaast gaat van mijn eigen rekening alleen mijn zorgverzekering en mijn telefoon en spaar ik automatisch. We hebben wel een bestandje waar we in hebben staan waneer de grote rekeningen van bijvoorbeeld de gemeente binnen komen, zodat we daar een beetje overzicht in hebben.

Er komen hier nauwelijks andere rekeningen binnen, maar de rekeningen die binnen komen leggen we op het bureau met de betalingsdatum er groot op geschreven en bewaren we nadat ze betaald zijn ook nog met de datum van uiteindelijke betaling er op geschreven.

En dat is dan ook meteen onze hele administratie. Totaal geen werk en ook niet iets waar we uitgebreid een studie van maken, terwijl we heel goed weten wat er in komt en uit gaat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Aug 2014 11:43

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Lonely Goatherd schreef:Ik kijk regelmatig op Internetbankieren om de te kijken hoe de vlag erbij hangt en of alles een beetje klopt en dat is het wel, geen uitgebreid systeem verder.


Zo doe ik het ook! Ik heb daarmee niet een totaaloverzicht van wat er per maand binnenkomt (al weet ik dat wel ongeveer) en uitgaat aan bijvoorbeeld boodschappen, cadeautjes en dat soort dingen. Maar ik weet wel steeds hoeveel ruimte ik nog heb en dat is voor mij voldoende.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 01 Aug 2014 12:06

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Is hier ook iemand die een digitaal huishoudboekje heeft? Of doen jullie alles zelf in een excell bestand?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Aug 2014 12:12

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Wij houden in een Excel sheet bij wat we uitgeven, want we hebben verschillende budgetten (denk: boodschappen, uitstapjes, verjaardagen, kleding, benzine). Dit werk ik regelmatig bij (1 a 2 keer per week) en dan zie ik dus ook hoe het er voor staat en kan ik rekening houden met onze volgende uitgaven (bijvoorbeeld beter opletten met uitgaven voor boodschappen als het te snel gaat).

Het enige waar ik niet zo goed grip op heb zijn jaarlijkse uitgaven m.b.t. ons huis. Dit komt voornamelijk door dat we pas sinds een half jaar een koophuis hebben. Dus een aantal rekeningen, zoals afvalstoffen heffing, komen nog wel eens 'onverwacht' (we hebben er wel weer een spaarpotje voor, dus betalen lukt altijd).
<<

Anoniem321

Bericht 01 Aug 2014 13:19

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik heb voor alles een automatische incasso en door de apps van de banken op mijn telefoon kan ik makkelijk checken wat er op mijn /onze rekening gebeurt. We houden onze uitgaven niet bij in een huishoudboekje oid.

Mijn vriend en ik storten iedere maand een bepaald bedrag op onze gezamenlijke rekening en daar worden alle kosten van onze huishouding, van hypotheek tot boodschappen, van betaald. Mochten we eens een grote uitgave hebben, dan storten we een extra bedrag en betalen we het daarvan.
<<

Anoniem147

Bericht 01 Aug 2014 19:00

Re: Hoe zit het met jouw boekhouding?

Ik begin elk jaar weer fanatiek aan zo'n sheetje maar kom dan altijd tot de conclusie dat wij op het moment zo weinig vaste uitgave hebben en ik het ook wel overzie zonder sheet.

Geld wat sowieso overblijft gaat op de spaarrekening of we doen er wat leuks van.

Als er koophuizen, groter inkomen en/of meer inkomsten zijn dan wil ik het wel bij gaan houden trouwens.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers