Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer waren jullie uit over de naam?

<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 31 Jul 2014 15:35

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

In week 14 van de zwangerschap, na de geslachtsbepalingsecho met 16 weken hebben we ook niet meer getwijfeld.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 31 Jul 2014 16:28

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij Lars met een week of tien (jongens en meisjes stond toen vast) nu een jaar voor we er überhaupt voor gingen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 16:32

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Framboos schreef:
Tsjip schreef:De namen die ik had bedacht voor mijn zwangerschap vonden we ineens niet meer geschikt. Na de 20-weken echo een aantal namen genoemd maar mijn man vond ze maar niets. Hij kwam ook niet met een alternatief. Een tijdje later gaf hij aan dat hij 1 van de namen toch wel erg mooi vond maar toen begon ik te twijfelen. Ik heb tot het laatst getwijfeld maar nu ben ik er heel blij mee. Twijfelen hoort gewoon bij mij.

Zo herkenbaar, dat getwijfel hoort gewoon bij mij als ik een grote beslissing moet nemen. Man is daar heel makkelijk in die kiest en dan staat hij daar ook achter. Was ook zo met de kinderwagen kopen. Ik had al wat voorwerk gedaan en we moesten hem alleen nog even testen in de winkel en hij zegt ja is prima we kopen hem en dan ga ik altijd twijfelen haha zo stom. En zo gaat het heel vaak. Ook dus met de naam, sta er nu helemaal achter en vind hem erg leuk en bij ons passen, maar ben zo bang dat de twijfel opeens gaat toeslaan. Al krijg ik daar denk ik geen kans meer voor, want man is helemaal om wat de naam betreft en noemt hem nu ook elke keer zo ;)


Wat jij schrijft is ook weer herkenbaar. Toen mijn man de naam eenmaal mooi vond was het klaar. Alle namen die ik daarna noemde vond hij niks.
Maar een naam geef je voor heel het leven van je kindje dus dat is ook nogal wat! Maar uiteindelijk komt het allemaal goed.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 31 Jul 2014 16:37

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

pas in de 38ste week een meisjesnaam en met 39 weken een jongensnaam ik was heel blij dat het een meisje was want de jongensnaam heb ik nooit echt mooi gevonden.
nu hebben we al wel een meisjes en jongensnaam die we beide mooi vinden maar goed dat kan nog veranderen ben nog maar net zwanger...
<<

Anoniem134

Bericht 31 Jul 2014 16:41

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij T. meteen toen we het geslacht wisten. Dit keer met 30weken...
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 31 Jul 2014 16:47

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij de eerste voor de 12 weken, bij de 2de kwamen we er maar niet uit en hadden we de naam pas vast staan met een week of 34. En zelfs daarna heb ik nog enorm getwijfeld, nu ben ik heel blij met de naam.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Jul 2014 17:00

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

We wisten het geslacht niet, dus hadden een meisjes- en een jongensnaam. De jongensnaam waren we rond de 30 weken uit (deze gaan we waarschijnlijk wel gebruiken, als we ooit een zoon mogen krijgen). Deze meisjesnaam vond ik al jaren heel mooi, toch hebben we nog maanden getwijfeld tussen twee namen. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt rond de 37 weken door deze naam door te geven voor de proefdruk van het geboortekaartje. Mijn man was het er gelukkig mee eens :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem75

Bericht 31 Jul 2014 17:49

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij S. met 19 weken zwangerschap (een week later wisten we dat we een jongen kregen)
En met T. rond 30 weken (ik vond die naam tijdens de zwangerschap van S. al mooi maar man twijfelde)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Jul 2014 18:35

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Vrij vlot nadat ik zwanger was hadden we voor zowel de jongen als meid een naam. Toen gekeken wat het beste ging in combinatie met de naam van D. Vervolgens geslacht afgewacht en toen de definitieve naam gekozen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem219

Bericht 31 Jul 2014 18:38

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Van een jongen waren we er al snel uit. En die staat nog steeds boven aan (al komen er wel steeds meer bij mij bij haha)

van een meisje hadden we 4 namen, die we allemaal mooi vonden. Mijn man vond ze allemaal goed, dus die liet mij uiteindelijk de beslissing maken.
Met 37 weken heb ik uiteindelijk pas gekozen, besluiteloos als ik ben, en met 38+6 is ze geboren haha...
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Aug 2014 09:19

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij de oudste met 13 weken een jongens en meisjes naam. Bij de tweede stond de meisjesnaam nog maar voor een jongen waren we er rond 30 weken uit vlgs mij. Maar daarna nog wel getwijfeld of we de tweede naam als eerste zouden gebruiken.
M:21072011
J :08012014
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 01 Aug 2014 11:38

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Met 40 weken... Hadden heel lang een andere naam in gedachten en kwamen toen deze naam tegen die we zo mooi vonden! Wel een gek idee, als onze dochter een week eerder was gekomen had ze dus anders geheten :wink:
2014 2016 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Aug 2014 17:43

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Met 36 weken wisten we de naam van de jongste pas zeker. Daarvoor twijfelden we nog steeds en bleef vooral ik zoeken naar andere namen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 01 Aug 2014 17:47

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij de oudste meteen toen we wisten dat het een jongen was. Ook nooit meer getwijfeld. Bij de tweede hebben we lang getwijfeld tussen Nina en Mirthe, uiteindelijk heet ze heel anders en hier waren we met 30 weken uit. Bij de jongste wisten we het rond 24 weken. We hebben wel lang getwijfeld over de precieze schrijfwijze.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 03 Aug 2014 00:26

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Ik was er al over uit voordat ik zwanger was alleen moest ik mijn vriend nog "overtuigen". De doorslag was: hij draagt jou achternaam en de voornaam die ik mooi vind :smile: Dat klinkt wel heel cru maar hij vond het ook een mooie naam alleen had zelf ook een andere naam bedacht die ik eigenlijk niet zo mooi vond. Dus toen waren we het er snel over eens dat hij zijn achternaam draagt en dan de voornaam die ik mooist vond (hij vond de naam ook mooi maar dan op de 2e plek zeg maar, maar ik vond zijn "1e plek" naam niet zo mooi, dus dat was makkelijk gekozen).
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 03 Aug 2014 04:30

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij Siem al voor ik zwanger was. Alleen de meisjesnaam hadden we wat meer tijd voor nodig, maar met10 weken waren we daar ook uit.

Na de bevalling wisten we het al snel, een eventueel broertje zou Teun gaan heten. Maar ik werd zwanger en die naam klopte niet meer voor ons gevoel. Dit keer hadden we wat langer de tijd nodig, vooral een meisjesnaam. Maar sinds we weten dat dit een meisje is, staat de naam en geboortenamen vast. Mijn man was er eerder uit dan ik.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 03 Aug 2014 06:01

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Bij mijn dochter rond de 6 weken ongeveer, het was niet definitief, we hadden er nog wat opties naast, maar we waren al vrij zeker dat het haar naam zou worden. Voor zoon kwamen we zijn naam de avond voor de geplande keizersnede pas tegen en hakten 5 min voor ik richting de OK ging de knoop door. Ik had de naam nog niet eerder gehoord dus ik heb hem de eerste week nog weleens verkeerd aangesproken en aan de verpleegster ook verkeerd verteld (zoals je hem van rechts naar links leest). We hadden voor hem 2 andere namen waarvan we de knoop nog moesten doorhakken.

Nu hebben we nog geen idee hoe ze zal gaan heten en ik denk dat dat ook wel een last minute beslissing zal worden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2014 09:18

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Met 22-23 weken hebben we besloten dat we erover uit waren, echter is de jongensnaam altijd een beetje getwijfel gebleven. Mijn man twijfelde in eerste instantie ook erg aan de meisjesnaam, ik rond de 38-40 weken ineens maar uiteindelijk niks veranderd en er heel blij mee :)
<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2014 09:19

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Chaos schreef:Bij mijn dochter rond de 6 weken ongeveer, het was niet definitief, we hadden er nog wat opties naast, maar we waren al vrij zeker dat het haar naam zou worden. Voor zoon kwamen we zijn naam de avond voor de geplande keizersnede pas tegen en hakten 5 min voor ik richting de OK ging de knoop door. Ik had de naam nog niet eerder gehoord dus ik heb hem de eerste week nog weleens verkeerd aangesproken en aan de verpleegster ook verkeerd verteld (zoals je hem van rechts naar links leest). We hadden voor hem 2 andere namen waarvan we de knoop nog moesten doorhakken.

Nu hebben we nog geen idee hoe ze zal gaan heten en ik denk dat dat ook wel een last minute beslissing zal worden.


n.a.v je verhaal ben ik erg benieuwd naar de naam van je zoon ;)
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2014 09:32

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Wij hadden twee namen. Al voor de zwangerschap. Voor een jongen en een meisje. Beide namen begonnen met een H dus wie het eerst kwam... ;) Dochter werd als eerste geboren en heeft de naam met de H gekregen.
Toen ik zwanger was van onze zoon hebbe we heel lang getwijfeld maar vonden we de namen (allebei met de H) teveel op elkaar lijken. Dus bij hem hebben we heel laat, rond de 35/36 weken de knoop doorgehakt en de H er vanaf gelaten.
<<

Flinter

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 30 Jul 2014 19:07

Bericht 03 Aug 2014 10:08

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Ik geloof met 32 weken. De naam die we al jaren hadden vonden we opeens minder mooi. En de drie namen die we daarna hadden waren of het zelfde of kwamen bijna overeen met de namen die vrienden of familie aan de baby gaven. De naam die het uiteindelijk is geworden ben ik super blij mee.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 03 Aug 2014 11:29

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Op de dag dat ik in het ziekenhuis ben opgenomen dat was met 30+6 We hadden twee namen maar mijn vriend twijfelde over een van de twee, hij vond een andere naam waar we het ook al vaker over gehad hadden toch leuker. Ik vond ze allebei leuk dus heb tegen hem gezegd dat hij echt moest kiezen omdat het maar zo kon zijn dat ik ging bevallen :-) Hij heeft toch voor de andere naam gekozen en we hebben er allebei geen spijt van!
:heart: :heart: 2011
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 04 Aug 2014 10:37

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Al vrij vroeg in de zwangerschap totdat iemand in onze omgeving 4 maanden van te voren die naam koos.
De naam verloor toen voor mij zijn glans en hoewel ik genoeg alternatieven wist vond mijn man het een stuk lastiger om een andere leuke naam te kiezen. Ik denk dat we er bij een week of 28-30 wel uit waren.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Aug 2014 11:34

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Alle 2 de namen rond de 20 weken. Maar ik heb wel altijd getwijfeld.
De naam van onze R had een vriendin eens bedacht maar zij heeft alleen maar jongens. Dus heeft de naam als nog een plekje gekregen.
2014 2016
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 04 Aug 2014 11:36

Re: Wanneer waren jullie uit over de naam?

Toen N. na de geboorte op mijn buik lag, hebben we de knoop doorgehakt. Zijn tweede naam zelfs pas 2 dagen later.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers