Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stress!

<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 13:03

Stress!

Help, ik weet even niet meer hoe ik alles moet bolwerken hoor. Ik word echt helemaal knettergek van m'n te drukke leven. Nou zijn het (vrijwel) allemaal hele leuke dingen, dus ik kan het op zich wel aan zonder overspannen te raken (geen zorgen hoor, daar let ik echt wel goed op), maar op dit moment weet ik echt even niet meer hoe ik alles moet combineren.

Zoals wel bekend werk ik veel, heel veel. 'Gewoon' 40 uur bij m'n ene baan, en godzijdank is het deze maand even iets rustiger met m'n andere baan. Even geen 60 uur per week meer, maar nou zeg, pakweg 45. Dat is nog te doen. En ik haal er plezier uit, dus begrijp me absoluut niet verkeerd dat ik 'op' ben, ik kan het uiteindelijk wel aan (zeker gezien ik eerder overspannen ben geweest, weet ik dat dit nu héél anders aan voelt. Druk maar voldaan en gelukkig). En dan daarnaast nog een bruiloft proberen te organiseren (ok, heel erg leuk, en ik maak het zelf ook wel uitgebreid en is ook wel deel ontspanning hoor), en huizen bezichtigen, wie weet binnenkort nog wel een verhuizing (ik hoop van harte geen verbouwing, geen idee hoe ik dat moet combineren), constant onderweg, geen vaste vrije dagen, maar elke dag weer een ander schema (dan weer om 7 uur werken, dan weer tot 23.00 werken), altijd onderweg van en naar werk, rijles twee keer per week waar ik vier uur mee bezig ben (twee uur rijden, twee uur onderweg), ehm een huishouden proberen te doen (uhuh), en een relatie onderhouden. Gelukkig doen we het meeste samen, hij is uiteraard een grote steun en haalt me heel veel op van m'n werk zodat we elkaar dan tenminste nog even in de auto zien. We gaan hopelijk in september een weekendje weg, uitnodiging gekregen om bij vrienden in Spanje langs te komen. Uiteraard in een weekend dat ik moet werken, dus ik probeer te ruilen. Alleen dat proces alleen duurt al een week, omdat de enige collega met wie ik zou kunnen ruilen zelf op vakantie is. En ik realiseerde me net dat ik pas midden oktober weer eens een weekendje naar m'n ouders zou kunnen gaan, voor die tijd gewoon geen tijd. Dat is toch niet normaal?

Enfin. Ik leef met vier verschillende categorieen in m'n agenda (privé, vriend, werk a en werk b) en dan gaat allemaal nog best. Zonder die agenda kan ik niet leven, denk ik wel eens haha. Maar nu komt het dus: Die klote voeten en handen van mij he, zijn dus nog steeds niet over. Vandaag bij de dermatoloog geweest, en nu moet ik lichttherapie gaan volgen. Drie keer per week. De therapie zelf duurt maar een paar seconden (!) tot een minuut of twee, het wordt opgebouwd. Maar dan moet ik dus drie keer per week naar het ziekenhuis. Voor die frickin paar seconden moet ik dan dus een half uur heen en weer, drie keer per week, en ik zie in het schema al dat dat gewoon niet gaat lukken op die tijden. Natuurlijk alléén mogelijk doordeweeeks op zeer beperkte poli-uren en dat is natuurlijk exact hoe ik komende weken ben ingeroosterd :palm: How in the heavens name zou ik dat dan weer moeten doen? Hoe wat waar ga ik dát er nou nog bij doen?

Oh man. Hoe ga ik dit nou weer combineren met ál die andere dingen? Ik voel nu echt zo'n constante stress druk op m'n borst. Iemand tips om iets rustiger te worden in m'n hoofd? Agenda's werk ik dus al zeer uitgebreid mee. En lijstjes, altijd lijstjes. We delen samen lijstjes zodat we georganiseerd blijven, en ik leef op m'n werk en privé met lijstjes en overzichtjes. Ik heb expres laatst een nieuwe laptop gekocht zodat ik weer eens lekker op de bank kan gaan zitten (dat doe ik anders nooit meer, altijd bezig), en ik heb gelukkig komende drie weken weer normaal weekend. Iemand herkenning of tips om tot rust te komen en niet gestressed te worden van een chaos leven?
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 31 Jul 2014 13:13, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 31 Jul 2014 13:06

Re: Stress!

Zelfs zonder de clou klinkt het al gestresst! ;)
<<

Anoniem193

Bericht 31 Jul 2014 13:09

Re: Stress!

Kom op met die clou ;)
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 13:10

Re: Stress!

Haha voila. Stomme knop waar ik per ongeluk op drukte.
<<

Anoniem193

Bericht 31 Jul 2014 13:16

Re: Stress!

Met je werkgever overleggen hoe je dit kunt oplossen.
Voorleggen hoe je rooster is en de openingstijden van de poli. Misschien kan hij nog wat schuiven, of is het geen probleem dat je onder werktijd even heen gaat.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 13:19

Re: Stress!

Alibi schreef:Met je werkgever overleggen hoe je dit kunt oplossen.
Voorleggen hoe je rooster is en de openingstijden van de poli. Misschien kan hij nog wat schuiven, of is het geen probleem dat je onder werktijd even heen gaat.


Ja zat ik ook al aan te denken, of ik iets in overleg kan doen maar denk het niet. Ze zijn niet flexibel met die uren, ik moet echt op die ingeroosterde uren werken, tenzij ik ruil met collegas (wat voor drie keer in de week niet te doen is, dan werk ik de ene dag tot 23.00 en kan ik de volgende dag om 4.30 op staan, dan slaap ik niet meer). Tussendoor het werk kan niet, want ik ben dan 5 kwartier heen en 5 kwartier terug onderweg. Het moet dus echt vanuit huis zijn.

Misschien moet ik vragen aan het ziekenhuis of ik dit mag doen zodra ik weer meer s nachts en s avonds werk.
<<

Anoniem193

Bericht 31 Jul 2014 13:22

Re: Stress!

Is er niet een ziekenhuis dichter in de buurt van je werk waar het kan? Met anderen tijden, zodat het wellicht net voor of net na je werktijd kan, of in je pauze.
Je bent niet verplicht om naar 1 bepaald ziekenhuis te gaan :)
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 13:32

Re: Stress!

Alibi schreef:Is er niet een ziekenhuis dichter in de buurt van je werk waar het kan? Met anderen tijden, zodat het wellicht net voor of net na je werktijd kan, of in je pauze.
Je bent niet verplicht om naar 1 bepaald ziekenhuis te gaan :)



Wacht. Misschien kan ik de VU proberen, daar kom ik langs met de tram. Helemaal bij m'n werk is niet handig want op een vrije dag ben ik dan alsnog uur onderweg heen en weer uur terug. Dat is wel goed idee. Kan je gewoon daar naar bellen dan? Het blijft niet ideaal natuurlijk maar het is iig op de route. Pfff en misschien hebben die gunstigere tijden. Bedankt voor het idee.
<<

Anoniem186

Bericht 31 Jul 2014 13:59

Re: Stress!

Wat een drukte!
Stress is stress, of dat nou door leuke dingen komt of niet. En stress is slecht voor je lichaam, heel slecht.

Dus ja, ik zou echt pas op de plaats maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik wel. Maar dit is gewoon niet goed. Hoe lang kan je zo iets volhouden?

Wat heb je trouwens aan je handen en voeten?
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 14:06

Re: Stress!

Ja ik zou niet echt weten wat ik kan laten vallen. Werk is werk natuurlijk en het is ook niet alsof ik een hobby heb die ik op een lager pitje kan zetten tijdelijk. Vind met name de chaos zo vervelend, altijd en overal onderweg.
<<

Anoniem110

Bericht 31 Jul 2014 14:10

Re: Stress!

Als ik je verhaal zo lees wordt ik druk. Druk en chaotisch in mijn hele lijf en dat is alles behalve prettig.
Ik snap dat je voldoening uit je werkt haalt, maar is dit niet een beetje to much?
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jul 2014 14:32

Re: Stress!

Marin schreef:
Alibi schreef:Is er niet een ziekenhuis dichter in de buurt van je werk waar het kan? Met anderen tijden, zodat het wellicht net voor of net na je werktijd kan, of in je pauze.
Je bent niet verplicht om naar 1 bepaald ziekenhuis te gaan :)



Wacht. Misschien kan ik de VU proberen, daar kom ik langs met de tram. Helemaal bij m'n werk is niet handig want op een vrije dag ben ik dan alsnog uur onderweg heen en weer uur terug. Dat is wel goed idee. Kan je gewoon daar naar bellen dan? Het blijft niet ideaal natuurlijk maar het is iig op de route. Pfff en misschien hebben die gunstigere tijden. Bedankt voor het idee.


Je kan de VU gewoon bellen of hun ook lichttherapie doen. Als dat zo is kan je bij hun een afspraak maken. Hou er wel rekening mee dat je wel eerst een intake gesprek hebt daar.
<<

Anoniem193

Bericht 31 Jul 2014 14:38

Re: Stress!

En misschien kun je het combineren? De ene keer in het vu, de andere keer dichter bij huis?
Zoals je weet ben ik laatst geopereerd, de scans etc werd hier vlakbij gedaan en daarna naar de behandelende kliniek gestuurd, de nacontroles waren weer hier in de buurt.
Succes iig!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 31 Jul 2014 14:40

Re: Stress!

Poeh, als ik het alleen al zo lees krijg ik de kriebels. Ik kan erg slecht tegen drukte, na twee van zulke weken zou ik echt in huilen uitbarsten, dus ik zou hoe dan ook al eerder een pas op de plaats hebben gemaakt, al snap ik dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. De tip om naar een ander ziekenhuis te gaan vind ik wel een goede, hopelijk kan je bij het VU terecht!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Jul 2014 15:12

Re: Stress!

Misschien een hele stomme suggestie, want het is natuurlijk wel een leuk ding, maar kan je verloofde je niet ontlasten wbt huizenjacht. Dan denk ik aan het zoeken en een eerste bezichtiging. Als het dan de moeite waard is volgens hem, gaan jullie alsnog samen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 15:35

Re: Stress!

As we speak zit ie bij een huis en ik niet MzCharlotte. Dat is idd handig en niet altijd mogelijk voor mij.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Jul 2014 15:38

Re: Stress!

Ah ok. Spannend!
L2014 & H2017
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 31 Jul 2014 15:48

Re: Stress!

Maar is je werkgever niet gewoon verplicht om je tijdens werktijd naar het ziekenhuis te laten gaan? Ik snap wel dat ze daar ook niet op zitten te wachten, maar als jij fulltime werkt wordt het lastig plannen natuurlijk. Staat daar niets over in de CAO?
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 16:30

Re: Stress!

Dat weet ik eigenlijk niet, zal t eens kijken. Maar nu ik er meer over nadenk is t eigenlijk best raar dat t ziekenhuis verwacht dat een patiënt op doordeweekse ochtenden langs kan komen. Ik bedoel, dat is eigenlijk voor iedereen die ook regelmatig werkt niet te doen.
Ik was beetje overdonderd maar had misschien even beter moeten vragen hoe ze dat voor zich zien. Nou ja ik ga proberen het te regelen dat ik voor het werk langs kan dan, maar dat kan eigenlijk alleen als de Vu flexibelere uren heeft dan. Thanks voor alle tips. Was even heel erg in de stress haha.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 31 Jul 2014 16:41

Re: Stress!

Idd lekker druk allemaal Marin.

Weet niet of het in jou geval ook kan, maar wat betreft die lichttherapie. Mijn vriend heeft dat ook een periode gedaan (geloof een maand of 3) en die zat ook heel moeilijk met zijn werk, was net gescheiden, heeft co-ouderschap. Dus kreeg het ook gewoon niet geregeld met die tijden in het ziekenhuis. Toen heeft hij zo'n (mobiel) apparaat thuis gehad. Misschien dat je dat eens bespreekbaar kan maken bij je dermatoloog.

Verder kan ik je alleen maar heel veel succes wensen!
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 17:23

Re: Stress!

Oh dat is ook nog wel een idee kreeft. Bedankt voor de tip.
<<

Anoniem124

Bericht 31 Jul 2014 17:48

Re: Stress!

Als je fotografie goed loopt en zoveel uren kost zou ik op m'n vaste baan iets minder uren werken, 30 ofzo. Ja ik weet dat is niet stabiel en je mist vastigheid maar soms moet je keuzes maken. Dit is toch geen doen joh?
<<

Anoniem58

Bericht 31 Jul 2014 17:57

Re: Stress!

Eens met Charles. Ik zou ook helemaal gek worden in mijn hoofd.
<<

Anoniem87

Bericht 31 Jul 2014 18:24

Re: Stress!

Wat Charles zegt wou ik ook zeggen. En ik wil het er niet meteen bij betrekken, maar gezien jullie financieele situatie zou het toch ook moeten kunnen.. Of kan dat niet op je werk, parttime werken?
<<

Anoniem125

Bericht 31 Jul 2014 19:15

Re: Stress!

Ik word al moe en gestrest als ik het allemaal lees. Herken het wel van mezelf een paar jaar terug. Je zegt wel dat je alert bent op overspannenheid/burn out, maar ik zou echt voorzichtiger omgaan met jezelf. Je bent - naar mijn inschatting - iemand de lat hoog legt voor zichzelf, een perfectionist die het graag allemaal goed wil doen. Nu is dat natuurlijk een prima instelling, alleen niet als je op tien verschillende terreinen het allemaal perfect wil doen. Als ik het even opsom:

- Je werk is druk, je hebt net een hogere positie gekregen, meer verantwoordelijkheid, dus dit brengt ook meer druk met zich mee, want je wil natuurlijk wel laten zien dat je het kan.

- Fotografie, wat je heel leuk vindt, maar wat je natuurlijk ook perfect wil doen, want het is wel de dag van hun leven en de foto's kunnen maar 1x in hun leven geschoten worden en dan wil je wel dat het goed gaat.

- Je eigen bruiloft, dat is ook een heel geregel weet ik uit ervaring en er komt toch altijd meer bij kijken dan je denkt, ook hier wisselende tijden waarop je afspraken regelt, etcetera. En je hebt helemaal het perfecte plaatje voor jezelf bedacht en wil natuurlijk dat jouw dag helemaal voldoet aan dat plaatje, want je trouwt maar een keer immers.

- Een huis kopen, ook daar flexibele afspraken maken en ook daar wil je natuurlijk geen miskoop doen, en komt ook van alles bij kijken, makelaars, de financiën regelen, bezichtigingen.

- En dan ook nog je rijlessen waar je je enorm druk over maakt en wat je moeilijk vindt en waar je ook nog eens moet presteren.

- EN daar komen nog je sociale contacten, de relatie met je vriend en je vrienden + familie bij kijken. Ook die wil je aandacht geven, naar feestjes, cadeautjes kopen, weet ik het wat allemaal.

Nee hoor, dit is echt te veel. Ik hoop dat je dat snel inziet en ergens een stap terugdoet.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers