Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stress!

<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 18:30

Re: Stress!

Wow bedankt voor het lijstje ZM, dat heb je mooi samengevat. Dat klopt precies haha.

Part time is niet mogelijk, maar ik weet dat ik hier iig niet eeuwig blijf werken. Dat scheelt al. En fotografie is tijdelijk en volgend jaar sowieso rustiger. Maar idd. Af en toe word ik echt gek in m'n hoofd.

Ik zou niet weten wat ik momenteel zou kunnen laten varen, niets echt. Alleen hoe kan ik in hemelsnaam dan ook nog zes tot tien weken lang drie keer per week naar t ziekenhuis. Ik ga morgen maar even bellen voor meer mogelijkheden.
<<

Anoniem87

Bericht 31 Jul 2014 18:50

Re: Stress!

Werkt er echt niemand parttime bij jou? Heb je een vast contract? Want het is moeilijk te weigeren juridisch gezien.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 18:59

Re: Stress!

Ja wel een aantal maar alle part time functies zijn al vergeven op t moment.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 31 Jul 2014 19:03

Re: Stress!

Tenzij zwaarwegende bedrijfsomstandigheden zich daar tegen verzetten, heb je een wettelijk recht op deeltijdwerk. Oftewel: het is nog ergens een eigen keuze.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 19:05

Re: Stress!

kerel schreef:Tenzij zwaarwegende bedrijfsomstandigheden zich daar tegen verzetten, heb je een wettelijk recht op deeltijdwerk. Oftewel: het is nog ergens een eigen keuze.


Als je het zo stelt Ja ik werk full time naar keuze. Wel heb ik het combineren met m'n tweede baan enorm onderschat maar gelukkig is dat ergste alweer voorbij. Dat was even paar maanden flink aanpoten en over paar maanden is t weer zo maar hopelijk ben Ik dan iets beter voorbereid. Ik hoop in elk geval dat t volgend jaar rustiger wordt haha. Dit nooit weer.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 10:11

Re: Stress!

Eigenlijk is een fulltime baan combineren met een tweede parttime baan eigenlijk al geen goed idee. Helemaal niet als je naast die twee banen ook nog tal van andere verplichtingen hebt. Je moet ergens gaan kiezen.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Aug 2014 10:22

Re: Stress!

Wat een mooi, rijk leven heb jij toch Marin! Snap heel goed dat als al die uitdagende en leuke dingen je gebeuren, je er ook 100% van wilt genieten.

In je openingspost hamer je er een beetje op dat het veel is allemaal, maar niet zoveel dat je je er slecht door gaat voelen. Waarom benadruk je dat zo? Ben je bang dat je anders te horen krijgt dat je moet minderen?

Die instelling van 'overal bij willen zijn, alles mee willen maken' herken ik enorm. Mijn eigen ervaring is dat na zo'n periode van euforie en alles nog aankunnen, toch weer een periode volgt met psychische klachten.

Als je gevoelig bent voor overbelasting kun je beter structureel wat minder hooi op de vork nemen i.p.v. steeds blijven proberen hoeveel hooi er op die vork past. Als je snapt wat ik bedoel ;)
<<

Anoniem122

Bericht 01 Aug 2014 10:24

Re: Stress!

kerel schreef:Tenzij zwaarwegende bedrijfsomstandigheden zich daar tegen verzetten, heb je een wettelijk recht op deeltijdwerk. Oftewel: het is nog ergens een eigen keuze.


Helaas is tegenwoordig het dan vaak de keus "Fulltime of ontslagen worden". Je kan moeilijk eisen van een bedrijf dat je parttime mag werken, als ze voor jou binnen een dag 20 anderen kunnen krijgen bij wijze van, die wél fulltime willen werken. Dus lekker makkelijk gezegd "Het is een keuze" ..

Marin, weet niet of het al gezegd is omdat ik niet alles heb gelezen, maar kan je niet op je werk aangeven dat je in de toekomst misschien parttime wilt gaan werken, en indien er een functie daarin vrij komt, of ze dan aan jou willen denken en dat ze voor jou dan een nieuwe fulltimer aan kunnen nemen?
<<

Anoniem119

Bericht 01 Aug 2014 10:37

Re: Stress!

Ja dat durf ik dus niet zo heel goed. Ik heb laatst een gesprek gehad waarin ik duidelijk moest beargumenteren dat mijn baan hier op de eerste plek komt, en dat mijn werk niet lijdt onder mijn fotografiewerk. Ik heb duidelijk aangegeven dat mijn prioriteit inderdaad hier ligt en dat ik immers full time werk, en deze twee dingen strikt gescheiden houdt. Dus als ik nu aankom met part time willen werken, valt dat denk ik best verkeerd. Er is een andere collega die nog niet deze promotie heeft gemaakt die ik onlangs heb gemaakt, en zij heeft ook een eigen bedrijf en werkt sinds paar maanden part time en we hebben het vermoeden dat het daarmee te maken kan hebben. Ik ben bang dat ik dus niet echt in de positie zit om die wens aan te geven, en eigenlijk weet ik zelf ook niet of ik dat wel zou willen. Het full time werken an sich gaat wel, het is alleen in de zomermaanden heel druk, maar volgend jaar wil ik het toch rustiger aanpakken, dus ik vraag me af of part time werken wel een oplossing is voor die paar maanden per jaar. Bovendien is het salarisverschil wel echt significant en ik weet niet of ik dat wel fijn vind.

(niet quoten)
<<

Anoniem119

Bericht 01 Aug 2014 10:41

Re: Stress!

Filoria, daar heb je een goed punt. Ik vind het ook moeilijk om ergens nee op te zeggen en wil overal graag bij betrokken zijn. Dat heb ik altijd gehad. In m'n studententijd wilde ik ook perse bij de studentenraad, vertegenwoordiger zijn, al die extra dingen. Dat was natuurlijk prima te combineren, maar ik bedoel: Ik wil niet het gevoel hebben iets te missen. Wil overal involved in zijn. Dat kan natuurlijk niet altijd.

Zure Mat, ja dat is ook lastig. Ik had hiervoor ook een full time baan, maar dat was thuis werken, dus kon ik het beter combineren. Maar nu merk ik dat het wel lastiger wordt. Ik heb het ook een beetje onderschat eigenlijk. Maar toen ik een baan zocht en ik deze baan aangeboden kreeg, tja, toen was het fulltime of niets. Maar wie weet wat zich nog voordoet. Ik ben niet actief maar wel redelijk af en toe op zich naar iets anders. Hoewel dat niet eens perse hoeft van mij, ik heb het wel heel erg naar m'n zin op m'n werk, dus eigenlijk vind ik dat ook zonde.
<<

Anoniem88

Bericht 01 Aug 2014 10:45

Re: Stress!

Maar dat is ook wel de tendens die ik bij jou heel erg proef. Jij wilt echt álles aanpakken, alles wat je een leuke uitdaging vindt, wil je doen, en daar stort je je vol overgave in. Het is niet zo heel gek dat je dan vroeg of laat achter jezelf aan gaat rennen en het niet meer kunt bijbenen.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Aug 2014 10:46

Re: Stress!

Ah dan klinkt het idd niet heel handig om dat nu aan te geven inderdaad. Lastige situatie zeg!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Aug 2014 10:52

Re: Stress!

Ja ik denk dat ik maar gewoon nog even moet bikkelen deze maanden, het is maar tijdelijk dat het echt zo druk is. In de winter is het natuurlijk gewoon normaal full time, en niet de fotografie er bovenop, behalve m'n website verbouwen, maar dat kan prima op doordeweekse vrije dagen, da's niet zo'n punt,. Ik vind zelf dat ik het allemaal best goed doe eigenlijk, en voel inderdaad zelf dat het wel echt anders voelt dan toen ik op 't randje van overspannen stond (en daarna dat raakte). Ik was van te voren heel bang om full time op kantoor te gaan werken, maar nu ik merk dat dat best gaat, zelfs met onregelmatige uren, ben ik stiekem best trots daarop dat dat goed gaat. Het is gewoon echt pittig, zeker dat onregelmatige, en dat maakt het met name voor de relatie af en toe echt zwaar. Maar ik heb echt zo'n grote steun aan m'n vriend, dat is echt geweldig. En als we straks verhuisd zijn is de reistijd ook korter, dat helpt ook al. Het is ook gewoon maar tijdelijk. Ik weet dat ik niet de rest van m'n leven hoef te werken hier, dat dit voor een paar jaar is. Dat houdt me ook wel scherp en positief. Eigenlijk als ik er sec naar kijk, kan ik het dus op zich wel aan. Alleen als ik dan zo'n bericht krijg dat ik ook nog eens drie keer per week naar het ziekenhuis moet gaan, ja hallo, dan schiet ik wel in de stress haha. Ik zie niet eens in hoe iemand met regelmatige uren dat aan kan.
<<

Anoniem104

Bericht 01 Aug 2014 12:50

Re: Stress!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Aug 2014 12:54

Re: Stress!

Weetje Marin, de titel van dit topic is 'Stress'. Wat de oorzaak ook is, dat is gewoon niet goed. Ook al komt het alleen 'maar' door leuke dingen, stress is stress. Iets moet veranderen, je zegt wel dat dat niet kan, maar het kan natuurlijk altijd. Ook al is het moeilijk en niet leuk, dit houd je niet lang vol. 'Doorbikkelen' is ook zo'n term die ik zelf vaak gebruikt heb, maar het is echt slecht voor je om altijd boven je kunnen te willen presteren. Ook jouw dagen hebben slechts 24uur, waarvan je toch zo'n 7u (minimaal) aan slaap moet besteden.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Aug 2014 12:57

Re: Stress!

Ja ik zou alleen echt niet weten wat er minder kan da. Zoals ik al zei, het is geen hobby ofzo die je even op laag pitje kan zetten. Dus ik zou t oprecht niet weten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Aug 2014 12:57

Re: Stress!

Ik ben inderdaad onder de indruk van al je bezigheden en kan er alleen maar respect voor opbrengen. Hoe is de bezichtiging geweest?
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 01 Aug 2014 13:00

Re: Stress!

Goed :angel:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Aug 2014 13:04

Re: Stress!

Marin schreef:Ja ik zou alleen echt niet weten wat er minder kan da. Zoals ik al zei, het is geen hobby ofzo die je even op laag pitje kan zetten. Dus ik zou t oprecht niet weten.


Ik heb er zelf ook hulp bij gehad om keuzes te maken. Ik dacht ook dat het bij mij echt niet kon. Maar goed, voor hulp moet je iemand zoeken en dat kost ook weer tijd ;)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Aug 2014 13:04

Re: Stress!

Marin schreef:Goed :angel:


Update in het huizen zoektocht topic?!!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Aug 2014 13:05

Re: Stress!

Green_Pepper schreef:
Marin schreef:Goed :angel:


Update in het huizen zoektocht topic?!!


Haha ik houd het nog heel even voor me als je t niet erg vindt. Hopelijk gauw een leuke update. Maarre Ja m'n hoofd loopt daardoor nu ook ineens extra over Ja ;-)
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2014 13:33

Re: Stress!

Als minder werken echt geen optie is:

- Toch die autorijlessen nog even uitstellen tot een periode waarin je meer tijd hebt, dit geeft veel druk (gezien je andere topics waar je het daarover hebt).
- Huizen/Trouwplannen: wat meer overlaten aan je man.
- Even geen opdrachten meer aannemen voor je fotografie, hoe moeilijk ook!
- Sociale contacten: even op een lager pitje.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Aug 2014 13:34

Re: Stress!

Ah shit, reactie kwijt.

Maar ik vind het wel erg dat je het voor je zelf houdt ;) ook al snap ik het wel hoor! Het is ook best cru dat het zoveel tijd en energie kost om een huis te zoeken, terwijl je dat juist weer doet om meer rust te krijgen. Wel denk ik dat dit een moment is waarop je je moet realiseren dat een verbouwing op dit moment echt niet te doen is voor jou/jullie. Dat kost zoveel tijd, energie en stress, lijkt me niet gezond als je dat er ook nog eens bij krijgt...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Aug 2014 14:27

Re: Stress!

Marin schreef:
Green_Pepper schreef:
Marin schreef:Goed :angel:


Update in het huizen zoektocht topic?!!


Haha ik houd het nog heel even voor me als je t niet erg vindt. Hopelijk gauw een leuke update. Maarre Ja m'n hoofd loopt daardoor nu ook ineens extra over Ja ;-)


Ohdjee! :good:
L2014 & H2017
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Aug 2014 18:38

Re: Stress!

Spannend Marin! Als jullie al de knoop kunnen doorhakken wat betreft een huis is dat in ieder geval alweer een puntje minder. Verder sluit ik me aan bij GreenPepper en Believe. Pas goed op jezelf!
2010 & 2012

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers