Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tablet of kleine computer?

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 31 Jul 2014 12:19

Tablet of kleine computer?

Voor op reis willen we een tablet of kleine computer meenemen, maar ik weet niet zo goed wat handiger is. Wat we ermee willen doen:
- Blogs schrijven, dus het moet makkelijk typen en ook offline te typen zijn (dus een word-programma)
- Foto's bewerken en van losse foto's panorama's maken, nu doe ik dat met Picasa en ICE, maar ik weet niet of die ook voor de tablet bestaan? Of zijn er andere programma's voor tablet waar dit mee kan?
- Foto's van camera naar USB overzetten, maar ik neem aan dat dat kan met een tablet?

En verder gewoon internet en Skype, maar daarvan weet ik dat het handig werkt op een tablet. Mijn grootste vraag ik dus of bovenstaande dingen makkelijk kunnen op een tablet, of dat we toch beter een kleine computer kunnen kopen. Iemand ervaring/advies?
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2014 12:44

Re: Tablet of kleine computer?

Een kleine laptop klinkt daar handiger voor. Met name typen en ook foto bewerken vind ik zelf veel fijner op een computer dan op een tablet. In een tablet zit (meestal) geen USB poort, dus foto's op een USB zetten wordt lastig. Ik neem aan dat je daarmee trouwens bedoelt van je camera naar de tablet/laptop, dan evt fotootjes bewerken, dan foto's van tablet/laptop op de USB stick zetten? Dat is echt veel handiger met een laptop.

Foto's van camera naar tablet is nog wel te doen met een SD card reader, maar ik zou niet weten hoe je zonder USB poort foto's van tablet naar USB stick krijgt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 31 Jul 2014 13:31

Re: Tablet of kleine computer?

Ik zou gaan voor een kleine computer. Daar kun je, in mijn ogen, veel makkelijker mee werken. Bovendien heb je niets (voor zover ik weet) aan een usb met een tablet.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 31 Jul 2014 21:19

Re: Tablet of kleine computer?

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht dat dat met een tablet ook zou kunnen, maar het lijkt toch dat een computer beter is. Daar gaan we nu eerst voor kijken dan.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 01 Aug 2014 08:49

Re: Tablet of kleine computer?

Ik heb een tablet waar een stekker achtig iets in kan die dan usb poorten heeft. Daardoor kan ik er een hoes op aansluiten waar een toetsenbord in zit verwerkt. Ik vind zelf een (kleine) laptop makkelijker werken dan een tablet, houd niet zo van dat geveeg met mijn vinger. Ik denk dat voor jullie wensen een laptop makkelijker is maar het is ook een beetje wat je fijner lijkt (ik weet niet of er veel tablets bestaan waarbij je zo'n stekkertje kan gebruiken als dat ik heb).

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers