Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

<<

Anoniem198

Bericht 31 Jul 2014 08:07

Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Wat had jij (meer) in je zwangerschapsverlof willen doen maar heb je niet gedaan?

Ik ben benieuwd!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 08:20

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Uberhaupt normaal verlof hebben :P
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 31 Jul 2014 08:27

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Lejow schreef:Uberhaupt normaal verlof hebben :P

:hug:

Mijn eerste verlof heb ik alles wel gedaan wat ik wilde doen, fotoshoot. Lekker middagje doorbrengen in leuke koffietentjes met een boek. Met schoonzus afspreken en gewoon lekker luieren. Kleertjes wassen, strijken. Lekker kneuterig!

Tweede keer had ik meer willen genieten, meer willen bij slapen enz, maar met een peuter erbij is dat toch best lastig. Ook bleef hij meer thuis omdat ik toch ook thuis was, dus minder vaak naar gastouder ook wel logisch misschien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 31 Jul 2014 08:32

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Lejow schreef:Uberhaupt normaal verlof hebben :P


Ja, dat vooral!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Jul 2014 08:36

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Victoria schreef:
Lejow schreef:Uberhaupt normaal verlof hebben :P


Ja, dat vooral!


Idd!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 31 Jul 2014 08:50

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Elsa schreef:
Victoria schreef:
Lejow schreef:Uberhaupt normaal verlof hebben :P


Ja, dat vooral!


Idd!


:hug:

En ik maar zeuren over slapen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 31 Jul 2014 09:23

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Hier ook een slaapzeur. Maar ik merk dat ik daar te weinig aan toe kom. Moet over vier weken weer werken maar voel me met de dag vermoeider. Hopelijk komt mn inhaalslaapslag nog.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 09:36

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Ik hoop dat ik bij een eventuele volgende wat sneller op de been ben. Nu heeft het zeker 4 weken geduurd voordat ik überhaupt fatsoenlijk weer kon zitten en een stuk kon lopen. Ook was ik zeker de eerste 7/8 weken nog niet helemaal helder buitenshuis. Oh en ik hoop dat een 2e een stuk makkelijker is met slapen. F. sliep overdag niet of nauwelijks en als ze sliep was het op mijn arm of tegen mij aan in bed. Pas de laatste week van mijn verlof ging het goed en kon ik echt genieten.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem255

Bericht 31 Jul 2014 09:57

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Bij de eerste kon ik de eerste zes weken bijna niet lopen/staan/zitten.
Mijn onderkant was zó beurs dat alles pijn deed.
Na zes weken kregen we te horen dat haar hartje niet functioneerde zoals het hoorde dus was het zh in en uit.
Toen dat redelijk op de rit was werd ik ziek en zat ik nog eens 6 maanden thuis.

De tweede heeft de eerste zeven weken alleen maar gehuild en weinig tot niet geslapen.
En met drie weken heeft hij een week in het zh gelegen.
Dat was echt een hel en de stress en spanningen die dat met zich mee heeft gebracht daar hebben we (man en ik) nu nog last van met regelmaat.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 31 Jul 2014 12:36

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Hmmm... Iedereen een knuffel met nare dingen :hug:

Bij de eerste tijdens mijn zwangerschap was ik natuurlijk alleen thuis. Eerste week echt moeite mee gehad, had een doelloos gevoel. Ik was toen te laat met plannen van een zwangerschapsshoot,dat had ik eerder willen doen. Verder tijdens mijn bevallingsverlof had ik in het begin meer willen kneuteren met mijn gezinnetje. We werden toen overspoeld met bezoek wat echt niet meer leuk was.

Bij de tweede tijdens de zwangerschap alles gedaan wat ik wilde: mooie zwangerschapsshoot laten doen, heeeerlijk gekneuterd met de oudste. Gewoon lekker s ochtends lang in bed gebleven: ontbeten, tv gekeken. Ook samen gewoon veel leuke dingen gedaan: naar musea, speeltuin, vrienden, naar vriendinnetjes van haar, buik beschilderd, gekke foto's van ons samen gemaakt, geknutseld, samen voor de baby geshopt, lekker gewandeld, ik heb zelfs nog gedanst... Ik geloof niet dat ik als ik het nog een keer zou mogen overdoen ik iets anders zou doen. Het was heerlijk. Na mijn bevalling zou ik NOG meer willen kneuteren dan wat ik nu heb gedaan. Lekker in bed met zn allen.. Verder ook gewoon tevreden over de hoeveelheid bezoek, de uren kraamzorg (minimaal)... Tijd ging veel te snel...

Waar ik wel van baalde was dat ik zowel tijdens mijn eerste als tijdens mijn tweede zwangerschap geen ingedaald kind had en ik dus in en om mijn huis moest blijven. Aangezien veel van mijn vrienden ver weg wonen kon ik daar niet even langs. Voelde wel een beetje beperkt. Maar goed, dat was geen keuze, dat moest gewoon...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 12:42

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Shy schreef:
:hug:

En ik maar zeuren over slapen..


Oh nee hoor, gewoon over blijven zeuren!
Je lichamelijk goed voelen, en goed kunnen slapen is ook gewoon belangrijk om een beetje te kunnen functioneren! :hug:
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 31 Jul 2014 14:12

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Ik lag met 34 weken in het ziekenhuis, dat vond ik best een tegenvaller. Ik had geen mogelijkheid meer om de laatste dingetjes in de babykamer af te maken en om alle kleertjes zelf te strijken.

R. heeft ook een best lastige start gehad. Ze was te klein, kon zichzelf niet warm houden, ze hapte niet goed aan en ik mocht haar niet vasthouden omdat dat te vermoeiend voor haar was. Na 3 weken begon ze te huilen en dat stopte maar niet. Weken van huilen en onrust volgden. Toen kreeg ze ook nog een behoorlijke afplatting en was ik daar hele dagen druk mee. Eigenlijk was het ziekenhuis in, ziekenhuis uit.. van alles geprobeerd (reflux). Maar na een maand of 5 ging het wat beter.

De volgende keer wil ik meer ontspannen, meer mijn eigen plan trekken. Ik heb mij zo vreselijk druk gemaakt om dingen. De volgende keer wil ik mijn kindje ook gewoon lekker veel vasthouden. Dat heeft ze vast nodig gehad :(.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 31 Jul 2014 14:17

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Lejow schreef:
Shy schreef:
:hug:

En ik maar zeuren over slapen..


Oh nee hoor, gewoon over blijven zeuren!
Je lichamelijk goed voelen, en goed kunnen slapen is ook gewoon belangrijk om een beetje te kunnen functioneren! :hug:

Ja dat is wel zo.
Maar toch, je snapt mij wel denk ik :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 31 Jul 2014 14:48

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Shy schreef:
Lejow schreef:
Shy schreef:
:hug:

En ik maar zeuren over slapen..


Oh nee hoor, gewoon over blijven zeuren!
Je lichamelijk goed voelen, en goed kunnen slapen is ook gewoon belangrijk om een beetje te kunnen functioneren! :hug:

Ja dat is wel zo.
Maar toch, je snapt mij wel denk ik :)



Precies wat Lejow zegt!!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 31 Jul 2014 19:22

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Er is maar 1 ding wat ik veel meer had willen doen: GENIETEN van mijn kindje!! Maar ja dat gaat een beetje moeilijk als je 4 dagen in coma ligt, en op de IC knuffelen gaat ook niet echt makkelijk met al die slangen en zooi erom heen.
Gelukkig geniet ik nu dubbel en dwars van mijn kleine meisje omdat ik thuisblijfmoeder ben, echt heerlijk!!

:hug: voor alle meiden die hem kunnen gebruiken!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 31 Jul 2014 19:26

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Wat een heftige verhalen allemaal zeg...


Ik vond het verlof eigenlijk veel te lang duren als ik eerlijk ben. Ik heb er wel van genoten, in het verlof van N zelfs heerlijk naar Disney geweest. Ik heb alles gedaan wat ik wilde, vooral bij N ook echt genoten maar wat was ik blij toen ik weer gewoon kon gaan werken.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 31 Jul 2014 23:44

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Dan zou ik graag een onbezorgde zwangerschapsverlof willen waarin er geen "nare" gebeurtenissen aanwezig zijn en ik oprecht kan genieten van mijn verlof.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 01 Aug 2014 19:39

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Lejow schreef:Uberhaupt normaal verlof hebben :P


Dit eigenlijk! Ik had me zelf een weekje bijkomen gegeven en daarna zou ik opruimen, schoonmaken en alles voor elkaar maken..

Na 6 dagen verlof, lag ik in het ziekenhuis.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2014 21:22

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Wat stom Olivia, dat je haar niet mocht vasthouden, dat is juist bevorderend voor het kindje!!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 01 Aug 2014 21:44

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Lejow schreef:Wat stom Olivia, dat je haar niet mocht vasthouden, dat is juist bevorderend voor het kindje!!


Wij mochten dit in het begin ook niet te lang, en als ze bijv net verschoont waren door het personeel of de fles hadden gekregen als wij kwamen, was het ook altijd even kijken of het kon of niet omdat het zo'n kleintje toch echt wel heel veel energie kost.
Daarom moesten wij ook doorgeven wanneer we sowieso kwamen die dag, dan hielden ze daar rekening mee en wachten ze ff met de fles of luier of wat dan ook tot wij er waren.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Aug 2014 07:43

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Ja, dat doorgeven moesten wij ook inderdaad. Zodat we ook zelf de verzorging konden doen.
Maar ik mocht eigenlijk altijd wel buidelen, graag juist. En dan wel niet voor een kwartier, maar moest dan wel echt meerdere uren blijven zitten.


Wij willen hoogstwaarschijnlijk geen tweede, de enige reden dat ik ooit een tweede zou willen, is omdat ik zo graag verlof en een kraamtijd zou willen. Zowel voor, als na de bevalling. Met een kraamverzorgster die je zo helemaal verwend enzo en een kindje dat gelijk mee naar huis mag.
Maarja, 1: je hebt de zekerheid niet dat het goed gaat en 2: ik wil niet nog een baby.. haha :D
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 03 Aug 2014 08:27

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Ik had voor de bevalling graag meer willen genieten. De laatste dingetjes willen kopen, zelf alle kleertjes wassen, kast inruimen. Door m'n trombose die met 36 weken ontstond kwam daar dus allemaal niks van. De laatste dingetjes heb ik toen maar snel via internet besteld. Dat vond ik wel heel jammer.
Na de bevalling voelde ik me in vergelijking met daarvoor juist heel goed. Heb enorm genoten van M., en zou niet weten wat ik nog meer zou willen doen.
<<

Flinter

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 30 Jul 2014 19:07

Bericht 03 Aug 2014 10:01

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Ik had zoveel willen doen, maar mocht een aantal weken voor mijn verlof helaas niks meer doen. Terwijl ik mij helemaal top voelde.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Aug 2014 15:21

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Ik ben eigenlijk heel tevreden met de manier zoals het verloopt maar ben me ervan bewust dat het ook komt doordat er weinig bijzonderheden waren/zijn.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Aug 2014 20:05

Re: Zwangerschapsverlof,wat had je (meer) willen doen?

Verlof? Welke verlof? Heb geen verlof gezien.. Nee, maar ik zou zo graag willen genieten van het moment dat je lekker niet meer hoeft te werken, je met een voldaan gevoel je verlof in kan gaan en je je thuis rustig kan gaan voorbereiden op de bevalling en je ook nog bewust kan genieten van je dikke buik.
Verder had ik gewoon in alle rust willen genieten van de kleine, zonder haar te moeten delen met 30 verschillende verpleegsters. Volgende keer (als die er ooit gaat komen, nog geen idee) wil ik ook als eerste de kleine kunnen zien en niet dat de familie de kleine al heeft gezien, terwijl ik in coma lig en ik van niets weet. Nou was situatie niet anders en het is goed zo zoals het is gegaan, maar als het anders kan de volgende keer dan wil ik het anders.
En ook als ik had geweten dat ik gewoon voor langere tijd de ziektewet in zou gaan na het verlof, dan had me dat een hoop stress bespaart. Dus eventueel een volgende keer wil ik meer genieten zonder me druk te maken over later.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers