Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Betekenis naam bepalend?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Jul 2014 21:39

Betekenis naam bepalend?

Zouden jullie je laten tegenhouden doordat dé naam een negatieve betekenis heeft?
Pfff, jongensnamen vind ik echt veel lastiger dan meisjesnamen en nu dachten we eruit te zijn, maar voelt het toch een beetje gek dat z'n naam iets negatiefs betekent....
<<

Anoniem171

Bericht 30 Jul 2014 21:41

Re: Betekenis naam bepalend?

De naam van de oudste betekend Rijk aan rimpels, niet echt een mooie betekenis maar we hebben toch gewoon voor die naam gekozen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 30 Jul 2014 21:42

Re: Betekenis naam bepalend?

Dat zou ik niet heel leuk vinden denk ik. Maar geen idee of dit doorslaggevend zou zijn. Hangt er ook vanaf hoe negatief het is, denk ik.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Jul 2014 21:49

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik kijk wel naar de betekenis. Als het niet héél mooi is, maar ook niet super negatief dan zou ik het doen. Anders niet.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Jul 2014 21:57

Re: Betekenis naam bepalend?

Haha sorry Nana, moet er stiekem wel om lachen :)

Onze naam zou betekenen: bedrieger
(Heb het opgezocht en meerdere namen hebben die betekenis, vandaar dat ik het 'durf' te plaatsen)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 30 Jul 2014 21:57

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik vind Vayen een mooie naam. Betekent alleen vagina in het turks. Komt van Vagine/Vahine. Ik wil mijn kins niet kut noemen, dus het werd geen Vayen.
04-2014
10-2015
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 31 Jul 2014 05:40

Re: Betekenis naam bepalend?

Waarschijnlijk afgeleid van Jakob?
Ik vond zelf de betekenis wel belangrijk. Ik had waarschijnlijk toch even verder gezocht. Maarja als de naam nu echt heeeel leuk is haha. Lastig hè
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Jul 2014 06:15

Re: Betekenis naam bepalend?

Nee. Wij hebben gekeken of we de naam mooi vonden. Dat is het belangrijkste (voor ons althans).
Pas toen de namen lang en breed vast stonden bedacht ik dat er ook een betekenis aan hing. In ons geval werd dat kampioen van de zee. Leuk om te weten, maar absoluut onbelangrijk. Ik wist pas daarna wat mijn eigen naam betekent.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem57

Bericht 31 Jul 2014 06:52

Re: Betekenis naam bepalend?

Het zou alleen van belang zijn als het echt heel negatief zou zijn, zoals een betekenis als kind van de duivel ofzo.
<<

Anoniem58

Bericht 31 Jul 2014 07:38

Re: Betekenis naam bepalend?

Ja wij hebben daar wel rekening mee gehouden, we vonden de naam mooi en daarna opgezocht wat het betekent, en als dat iets negatiefs was, hadden we verder gezocht.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Jul 2014 07:42

Re: Betekenis naam bepalend?

Mijn eigen naam betekend "sterke kerel", daar heb ik nog nooit last van gehad :) R is geboren in de horror lente vorig jaar, min 12 was het. En zijn naam betekend "zonnegod". Vonden we niet zo belangrijk:)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jul 2014 07:46

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik vind het niet zo heel belangrijk, S betekend Ster. En haar tweede naam "schitterende/stralende" Mocht dit iets naars zijn, dan had ik er vast wel even mee gezeten denk ik, maar uiteindelijk toch gekozen voor de mooie naam ipv de betekenis erachter. Ik heb weleens opgezocht wat mijn naam betekend maar het is me niet bij gebleven, ik vind het dus niet zo'n grote rol spelen.

Edit: mijn naam betekend "gevangenschap', ook niet heel positief maar ik heb er nooit iets over gehoord vanuit anderen ofzo.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 31 Jul 2014 07:52

Re: Betekenis naam bepalend?

Niet bepalend in die zin dat het geen rare of negatieve betekenis mocht hebben. Wij wilden wel graag een korte naam omdat de achternaam wel vrij lang is.
Toen ik de betekenis van mijn dochtertjes naam las, vond ik hem wel meteen mooi en achteraf bleek het een extra bijzondere betekenis voor ons te zijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 31 Jul 2014 08:19

Re: Betekenis naam bepalend?

Nana en Carool: haha juist gaaf die betekenissen!

Ik heb zonet pas voor het eerst opgezocht wat de naam van I. eigenlijk betekent (groot / geweldig). Dat is ze ook wel haha.
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jul 2014 09:01

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik zou de naam alleen niet kiezen als het in een andere taal/cultuur qua betekenis of woord een geslachtsdeel is (of verwijzing naar).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 31 Jul 2014 09:14

Re: Betekenis naam bepalend?

Mijn naam betekend 'vandaal', weliswaar van de volksstam der Vandalen, maar is ook niet heel positief haha. Maar ik vind het wel een leuke naam.
Ik zou me er niet door laten tegenhouden als het de naam is, maar ik zou wel nog even verder kijken denk ik.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Jul 2014 09:55

Re: Betekenis naam bepalend?

Nee, mij zou de betekenis niks uitmaken, ik denk niet dat iedereen uit gaat zoeken wat de naam van je kind betekent. Als wij het maar een mooie naam vinden.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Jul 2014 12:27

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik vind het wel belangrijk, zo zou ik mijn kind nooit Damian of Joni (Yoni?) noemen.
Een meisje naam die ik mooi vind betekend 'bitter' misschien dat ik die betekenis niet erg genoeg vind om het daarom te laten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Jul 2014 12:35

Re: Betekenis naam bepalend?

Wat is er mis met Joni Soleil? Dat betekent toch niks raars?

Mijn naam betekent ook sterke kerel (duh), dat maakt mij verder niks uit. Ik let er niet zo op.

♥♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Jul 2014 12:38

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik heb altijd gehoord dat Joni het vrouwelijke geslachtsorgaan betekend.
Een ander voorbeeld is Demi, dat betekend half. Zou ik ook niet snel doen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 31 Jul 2014 12:40

Re: Betekenis naam bepalend?

Marni schreef:Ik zou de naam alleen niet kiezen als het in een andere taal/cultuur qua betekenis of woord een geslachtsdeel is (of verwijzing naar).

Dit, verder maakt het mij weinig uit. Ik heb echt geen idee wat de betekenis is van namen, per naam zou ik het op moeten zoeken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Jul 2014 12:44

Re: Betekenis naam bepalend?

Soleil schreef:Ik heb altijd gehoord dat Joni het vrouwelijke geslachtsorgaan betekend.
Een ander voorbeeld is Demi, dat betekend half. Zou ik ook niet snel doen.

Volgens mijn bronnen betekent het 'god is verzoenend'.
Oh maar ik google nu Yoni (ik had alleen op Joni gezocht) en dat betekent inderdaad vagina. Goh, nooit geweten!

♥♥
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 31 Jul 2014 13:25

Re: Betekenis naam bepalend?

Soleil schreef:Een ander voorbeeld is D.emi, dat betekend half. Zou ik ook niet snel doen.

Zo heet onze dochter, maar dat heeft mij er nooit van weerhouden. Ok, ik moet vaak aan wijn denken (maar dat lust ik graag :wink:). Na de geboorte van onze zoon heeft haar naam een soort van andere betekenis. Zij is de ene helft, onze zoon de andere helft en dat maakt ons samen compleet. De naam van onze zoon heeft een mooie betekenis. Ik heb het wel opgezocht, maar uiteindelijk ging het ons er meer om of we hem mooi vonden en het niet, zoals al eerder beschreven, om geslachtsdelen ofzo gaat.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 31 Jul 2014 13:27

Re: Betekenis naam bepalend?

De naam van R. heeft ook geen bijzondere betekenis. "roos of rozenstruik". Ik vind het wel jammer dat het geen bijzondere betekenis heeft, maar denk er verder nooit overna eigenlijk. Ik zou niet snel een naam kiezen met een negatieve betekenis. Maar mijn eigen naam betekend geloof ik 'oorlog'. Daar denk ik ook niet vaak over na.

Een roos is wel mijn favoriete bloem :heart:
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 31 Jul 2014 15:23

Re: Betekenis naam bepalend?

Voor ons wel.
We hadden een leuke naam, weet even niet meer welke, en die betekende 'Everzwijn'.
Vond ik echt een afknapper.
De naam van mijn oudste; geschenk van god
Naam van de jongste; rust
Bij die laatste hoopte we ook dat het een 'rustig' kind zou worden aangezien broer een stuiterballetje is. Het heeft overigens niet geholpen...
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers