Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Betekenis naam bepalend?

<<

Anoniem113

Bericht 31 Jul 2014 17:18

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik heb zojuist pas de betekenis opgezocht

Ties: geschenk van de heer (wij zijn totaal niet gelovig)
Sieb: zege, overwinning


Laatst waren onze buren op kraamvisite en de buurvrouw is een Duitse, zij zei dat Sieb vergiet betekend in het Duits :palm:

Oh en Ties is in het engels Stropdas, als je het ook op zn engels uitspreekt.

Kwamen wij pas achter nadat ze geboren waren.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 31 Jul 2014 17:22

Re: Betekenis naam bepalend?

Hier hadden we eerst de namen, daarna hebben we wel gecheckt of het geen vervelende betekenissen waren. Gelukkig was dat hier niet het geval, bij echt een negatieve betekenis hadden we denk ik wel heroverwogen.
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2014 17:37

Re: Betekenis naam bepalend?

Ik heb er wel naar gekeken maar ik kon niet echt een betekenis vinden. Het had me denk ik ook weinig uitgemaakt. Wat doe je nou met die betekenis? Niets toch?
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 31 Jul 2014 17:45

Re: Betekenis naam bepalend?

Wij hebben niet eens de betekenis opgezocht van de naam van onze zoon. Toen ik de naam op FB zette kreeg ik wel een reactie van iemand dat het een mooie naam was en dat het ''man" betekende. Gelukkig maar.. Straks was de betekenis vrouw geweest, haha.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jul 2014 18:33

Re: Betekenis naam bepalend?

Soleil schreef:Ik heb altijd gehoord dat Joni het vrouwelijke geslachtsorgaan betekend.
Een ander voorbeeld is Demi, dat betekend half. Zou ik ook niet snel doen.


Volgens mij is dat pas iets van de laatste tijd dat joni opeens als woord voor vagina wordt gebruikt. Zonde, ik vind het een leuke naam, ik zou 'm zo gebruikt hebben, naar Joni Mitchell. Lijkt me ook balen als je die naam gegeven hebt en net daarna krijgt het opeens die associatie. Net als dat je bijvoorbeeld je kind net Joran had genoemd voordat Joran van der Sloot bekend werd. Ik vind Joran op zich ook een leuke naam, maar door hem nu niet meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jul 2014 18:34

Re: Betekenis naam bepalend?

Clapperdie schreef:Ik heb zojuist pas de betekenis opgezocht

Ties: geschenk van de heer (wij zijn totaal niet gelovig)
Sieb: zege, overwinning


Laatst waren onze buren op kraamvisite en de buurvrouw is een Duitse, zij zei dat Sieb vergiet betekend in het Duits :palm:

Oh en Ties is in het engels Stropdas, als je het ook op zn engels uitspreekt.

Kwamen wij pas achter nadat ze geboren waren.


Stropdassen, dan toch. Tie betekent stropdas.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 31 Jul 2014 18:42

Re: Betekenis naam bepalend?

Bij S. heb ik wel gekeken wat het betekende maar bij T. eigenlijk niet. Er worden wel meer kinderen zo genoemd dus het zal wel geen vreemde betekenis hebben :)
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jul 2014 19:11

Re: Betekenis naam bepalend?

Susan schreef:
Soleil schreef:Ik heb altijd gehoord dat Joni het vrouwelijke geslachtsorgaan betekend.
Een ander voorbeeld is Demi, dat betekend half. Zou ik ook niet snel doen.


Volgens mij is dat pas iets van de laatste tijd dat joni opeens als woord voor vagina wordt gebruikt. Zonde, ik vind het een leuke naam, ik zou 'm zo gebruikt hebben, naar Joni Mitchell. Lijkt me ook balen als je die naam gegeven hebt en net daarna krijgt het opeens die associatie. Net als dat je bijvoorbeeld je kind net Joran had genoemd voordat Joran van der Sloot bekend werd. Ik vind Joran op zich ook een leuke naam, maar door hem nu niet meer.


Yoni is toch gewoon sanskriet? Niet iets van de laatste tijd lijkt mij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jul 2014 19:14

Re: Betekenis naam bepalend?

Ja, maar het is wel iets van de laatste tijd dat het bij ons wordt gebruikt als term voor vagina. Ik neem tenminste aan dat je niet van alle oude en nieuwe talen op de wereld het woord voor vagina kent. Dat yoni vagina betekent weet tegenwoordig bijna iedereen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jul 2014 19:16

Re: Betekenis naam bepalend?

Oh zo bedoel je, dat kan kloppen ja :)
<<

Anoniem113

Bericht 31 Jul 2014 19:59

Re: Betekenis naam bepalend?

Susan schreef:
Clapperdie schreef:Ik heb zojuist pas de betekenis opgezocht

Ties: geschenk van de heer (wij zijn totaal niet gelovig)
Sieb: zege, overwinning


Laatst waren onze buren op kraamvisite en de buurvrouw is een Duitse, zij zei dat Sieb vergiet betekend in het Duits :palm:

Oh en Ties is in het engels Stropdas, als je het ook op zn engels uitspreekt.

Kwamen wij pas achter nadat ze geboren waren.


Stropdassen, dan toch. Tie betekent stropdas.


Ja stropdassen inderdaad.
<<

Anoniem216

Bericht 31 Jul 2014 20:54

Re: Betekenis naam bepalend?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Jul 2014 21:07

Re: Betekenis naam bepalend?

Soleil schreef:Ik vind het wel belangrijk, zo zou ik mijn kind nooit Damian of Joni (Yoni?) noemen.
Een meisje naam die ik mooi vind betekend 'bitter' misschien dat ik die betekenis niet erg genoeg vind om het daarom te laten.


Damian betekent "kalm,tam". Wat is daar mis mee?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem216

Bericht 31 Jul 2014 21:09

Re: Betekenis naam bepalend?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Jul 2014 21:10

Re: Betekenis naam bepalend?

Dimmel schreef:Damian betekend ook duivel geloof ik.


Nee hoor, dat denkt iedereen door 1 of andere film, maar het heeft totaal niet met de duivel te maken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem57

Bericht 31 Jul 2014 21:15

Re: Betekenis naam bepalend?

Dat kind van Rafael van der Vaart & Sylvie Meis heet Damiàn, dat betekend (wat ik las in een of ander roddelblad) idd kind vd duivel of iets.
<<

Anoniem216

Bericht 31 Jul 2014 21:17

Re: Betekenis naam bepalend?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 31 Jul 2014 21:20

Re: Betekenis naam bepalend?

Tsjip schreef:Ik heb er wel naar gekeken maar ik kon niet echt een betekenis vinden. Het had me denk ik ook weinig uitgemaakt. Wat doe je nou met die betekenis? Niets toch?


Die van F.:
vrede;met goede reputatie

En van B.:
beer
2012 2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jul 2014 21:27

Re: Betekenis naam bepalend?

De naam Damian heeft inderdaad oorspronkelijk niks met duivels te maken. Ik lees net dat het komt door de film The Omen, maar in de film The Exorcist zit ook Damien die dus de duivel uit Regan drijft (en dus de exorcist is) en in de vervolgfilm wordt zijn dode lichaam overgenomen door de duivel. Ik denk dat het komt doordat het qua klank klinkt als 'demon', dezelfde medeklinkers zitten erin. Maar de naam op zich heeft er eigenlijk niks mee te maken, en eigenlijk kun je moeilijk ook nog rekening houden met hoe fictieve personages in films heten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 31 Jul 2014 23:41

Re: Betekenis naam bepalend?

Milou schreef:Ik vind Vayen een mooie naam. Betekent alleen vagina in het turks. Komt van Vagine/Vahine. Ik wil mijn kins niet kut noemen, dus het werd geen Vayen.
Ik vind de naam sowieso niet mooi maar hij doet me ook altijd denken aan vajayjay :palm:

Bij N.inthe hebben we pas na de geboorte de betekenis opgezocht toen iemand die op kraamvisite kwam vroeg wat het betekent :D Bij F.ione hebben we de naam eerst gekozen en toen pas naar de betekenis gekeken al had dat onze keus niet meer beïnvloed. Uiteindelijk lijken de betekenissen nog best op elkaar, dat vind ik eigenlijk wel een mooi idee. N.inthe betekent zuiver of rein en Fiona betekent witte of eerlijk.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Aug 2014 00:19

Re: Betekenis naam bepalend?

Nee daar zou ik niet van wakker liggen als ik de naam mooi vind. Zeker niet als het niet direct te relateren is aan iets kwaads.... Daar bedoel ik meer mee dat ik mijn kind geen satan zou noemen (lijkt mij vrij logisch) maar als mensen, vroeger een betekenis van kwaad aan de naam van mijn kind zouden hebben gehangen die ik mooi vind, dat zou mij er niet van weerhouden om mijn kind zo te noemen. Ik denk dat er heel wat kinderen met een "kwade naam" op de wereld rond lopen, zonder dat de meeste mensen het weten.

Zelf ben ik totaal niet gelovig en wilde eigenlijk geen bijbelse naam, erg lastig, want er komen veel namen in de bijbel voor... Wat mij ook gelijk weer deed realiseren dat als ik mijn kind een naam zou geven die voorkwam in de bijbel dat dat niet direct betekend dat dat de reden is dat ik mijn kind zo heb genoemd.

Onze zoon heeft een naam met de betekenis: god trotsmakend, dat is zeker niet de reden dat ik het uit heb gekozen. Ik heb de naam gekozen omdat ik de naam mooi vond. Pas 3 maand later las ik de betekenis die anderen eraan hebben gegeven.

Persoonlijk zou ik mij daar niet druk over maken.
Afbeelding
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 01 Aug 2014 09:05

Re: Betekenis naam bepalend?

Wij hadden DE meisjesnaam. Kwam ik er hier op het forum achter dat in de straattaal een hele vervelende betekenis heeft. Dus hebben het niet gedaan. Geen spijt van, het is goed zo.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Aug 2014 23:02

Re: Betekenis naam bepalend?

De betekenis speelt bij ons zeker wel mee in de naamgeving. Maar tenzij het iets echt negatiefs (zoals die 'bedrieger' of inderdaad in straattaal of andere taal iets grofs of een geslachtsorgaan) zou betekenen zou ik het er niet om laten de naam toch te kiezen. Zo hadden wij voor een meisje een variant van Caroline wat inderdaad 'kerel' betekend. Tsja, misschien niet geweldig voor een meisje, maar daar had ik het toch niet om gelaten .
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Aug 2014 08:51

Re: Betekenis naam bepalend?

Wij hebben niet op de betekenis gelet, vonden dit gewoon een mooie naam.
Het blijkt de gezegende te betekenen.
<<

Anoniem123

Bericht 02 Aug 2014 18:22

Re: Betekenis naam bepalend?

Wij hebben niet op de betekenis gelet. Ik denk echt niet bij een naam meteen een betekenis erbij, niemand vraagt er officieel om en niemand scheelt het.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985