Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Yoghurt/kwark vervangen door?

<<

Anoniem253

Bericht 30 Jul 2014 18:46

Yoghurt/kwark vervangen door?

Heeft iemand tips? Ik maak elke ochtend een smoothie van griekse yoghurt, nu heb ik al dagen veel buikpijn en denk dat mijn darmen de yoghurt niet goed verdragen. Wat kan ik als basis gebruiken in mijn smoothie ipv zuivel? Met water vindt ik het te dun/smaakloos worden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jul 2014 18:50

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Zuivel van soja? Bijvoorbeeld Arle?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem253

Bericht 30 Jul 2014 18:52

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Hebben die ook yoghurt of is dat melk? Soyamelk vindt ik niet zo lekker maar door een smoothie is de smaak natuurlijk niet zo sterk.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Jul 2014 18:57

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Je hebt geloof ik ook rijstmelk als ik me niet vergis, of amandelmelk. Dat zou je ook kunnen gebruiken!
<<

Anoniem253

Bericht 30 Jul 2014 19:10

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Joan schreef:Je hebt geloof ik ook rijstmelk als ik me niet vergis, of amandelmelk. Dat zou je ook kunnen gebruiken!

Goede tip! Thanks!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Jul 2014 19:10

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Je zou inderdaad amandelmelk of kokosmelk kunnen proberen.

Wat ik ook wel doe is gewoon een fruitsmoothie met geperste sinnasappels, eventueel met banaan wordt het wat smeuiger. Als je het nog te dun vind: ik gebruik ook wel eens ontbijtgranen (volkoren) er doorheen, wordt het net wat steviger van.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Jul 2014 19:28

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Jorja schreef:Je zou inderdaad amandelmelk of kokosmelk kunnen proberen.

Wat ik ook wel doe is gewoon een fruitsmoothie met geperste sinnasappels, eventueel met banaan wordt het wat smeuiger. Als je het nog te dun vind: ik gebruik ook wel eens ontbijtgranen (volkoren) er doorheen, wordt het net wat steviger van.

Dat zijn ook goede tips! Ontbijtgranen vindt ik dat bij de crackers in het vak? Haha..
En smaakt kokosmelk echt naar kokos? Niet te overheersend?
<<

Anoniem125

Bericht 30 Jul 2014 19:49

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Of je doet er een (halve) avocado door, dat maakt het ook wat romiger/smeuïger.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Jul 2014 20:34

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Champagne schreef:
Jorja schreef:Je zou inderdaad amandelmelk of kokosmelk kunnen proberen.

Wat ik ook wel doe is gewoon een fruitsmoothie met geperste sinnasappels, eventueel met banaan wordt het wat smeuiger. Als je het nog te dun vind: ik gebruik ook wel eens ontbijtgranen (volkoren) er doorheen, wordt het net wat steviger van.

Dat zijn ook goede tips! Ontbijtgranen vindt ik dat bij de crackers in het vak? Haha..
En smaakt kokosmelk echt naar kokos? Niet te overheersend?


Geen idee hoe overheersend de kokos smaak is.
Ontbijtgranen vind je bij de ontbijtdingen want is net als Brinta (weet alleen niet hoe volkoren brinta is? Ik heb die van de Lidl, heet 7 granen, staat bij de muesli). Havrmout kan natuurlijk ook.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jul 2014 21:31

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Ik vind kokosmelk door de smoothie echt niet lekker! Kokosmelk door m'n avondeten of soep vind ik heerlijk, maar zo koud.. Brrrr... Nee.

Je zou ook eens kunnen proberen om zelf yoghurt te maken (zie mijn topic :)). Als je het 24 uur laat fermenteren dan is zo goed als alle lactose omgezet. Dikke kans dat je er dan geen last van hebt. Maar goed... Daar moet je wel zin in hebben om dat te maken.

Room is ook beter te verteren, dus dat zou je ook eens kunnen proberen.

Er zijn heel veel soorten plantaardige dranken die je zou kunnen proberen. Ik heb ze ook een tijd gebruikt, inmiddels ben ik er van overtuigd dat ze niet veel positiefs bijdragen, dus ben ik daar mee gestopt.
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 30 Jul 2014 21:51

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

De pakken kokosmelk van alpro zijn fantastisch! Totaal niet overheersend en niet te vergelijken met kokosmelk uit blik. Ook maar ong 25 kcal per 100 ml. Zachte smaak.. Verder zou je ook een schepje eiwitten kunnen proberen.
<<

Anoniem253

Bericht 31 Jul 2014 07:22

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Thanks Rain! Ik ga vandaag even naar de supermarkt. Jans ik ben niet zo'n keukenprinses dus zelf yoghurt maken gaat hem niet worden ;-).
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jul 2014 09:11

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Rain schreef:De pakken kokosmelk van alpro zijn fantastisch! Totaal niet overheersend en niet te vergelijken met kokosmelk uit blik. Ook maar ong 25 kcal per 100 ml. Zachte smaak.. Verder zou je ook een schepje eiwitten kunnen proberen.


Die van Alpro zitten vol suiker (en volgens mij ook een handvol aan E-nummers) als ik me niet vergis!

Ik koop altijd de kokos/rijstmelk van Provamel. Die in Unsweetend en zit niets geks in.

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jul 2014 09:12

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Pannenkoeken bakken met die melk is trouwens zo heerlijk hahaha. :love:
<<

Anoniem253

Bericht 31 Jul 2014 18:29

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Ik was net bij de ah maar kon geen kokosmelk vinden :-(. Heb nu amandelmelk gekocht.. Staat de kokosmelk ook gewoon bij de melk en yoghurt?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Jul 2014 18:40

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Nee dat zou eerder bij de amandelmelk moeten staan, bij de houdbare melk en zo.
<<

Anoniem253

Bericht 31 Jul 2014 18:42

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Hmm morgen nog eens kijken. De amandelmelk stond in de koeling naast de gewone melk ;-).
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Aug 2014 11:37

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Champagne schreef:Ik was net bij de ah maar kon geen kokosmelk vinden :-(. Heb nu amandelmelk gekocht.. Staat de kokosmelk ook gewoon bij de melk en yoghurt?

Staan bij de houdbare melk.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem253

Bericht 03 Aug 2014 14:17

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Ik heb het gevonden! Ze hadden alleen kokosmelk van alpro. Morgen eens door de smoothie proberen :).
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 07 Aug 2014 13:18

Re: Yoghurt/kwark vervangen door?

Vreemd dat daar zoveel suikers in zouden moeten zitten; het is maar 20 kcal per 100 ml. Ik vind hem in ieder geval erg lekker!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers