Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk iets.

<<

Anoniem78

Bericht 30 Jul 2014 15:49

Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk iets.

He meiden,

Mijn moeder heeft afgelopen vrijdag een onderzoekje gehad in het ziekenhuis en nu blijkt haar baarmoeder vol poliepen te zitten. Of het goed is of slecht krijgt ze 7 augustus te horen. Mijn moeder heeft alleen ons (vader, mijn broers en mij + aanhang) verteld dat ze dat onderzoekje kreeg omdat ze een aantal keer had gevloeid. En vervolgens ook alleen aan ons verteld dat haar hele baarmoeder dus vol zit.
De reden dat mijn moeder het alleen tegen ons verteld is omdat mijn oma een enorme ziekelijke roddelkont is, als zij het te weten komt is mijn moeder over een week al dood en begraven, oma zal het tegen iedereen vertellen en dus ook erger maken dan het is. Mijn moeder heeft gezegd dat ze het voor nu even onder ons wil houden tot er meer duidelijkheid is.

Zondag gingen we naar mijn vriends ouders en voor de tijd zei ik tegen mijn vriend nog: denk je eraan dat je je mond niet voorbij praat? En dat was prima.
Nu kwam hij net thuis van het werk en zei hij doodleuk dat zijn moeder langs was geweest en dat hij het toch maar verteld had(midden in de winkel notabene) Ik schoot enorm uit mijn slof, vooral omdat mijn vriend er zo laconiek over doet. Hij zei: ja maar ze vertelt het toch niet verder. Pffff

Ik snap dit echt niet, mijn moeder wil dit zo, we hebben ermee ingestemd, dus dan moet je je er ook aan houden toch. Nu ben ik misschien buiten proportioneel boos, ik moest ook huilen net(dat gebeurt alleen als ik heel boos ben) en ik kan niet normaal doen tegen hem, het valt me gewoon echt tegen. Altijd maar naar zijn moeder, hij vertelt haar het liefst alles, misschien dat ik daarom wel extra boos ben, een tijdje geleden sliep ik bijvoorbeeld slecht, en hij: hup naar zijn moeder, zijn moeder maakt zich vervolgens zorgen terwijl ik me geen zorgen maakte en weer prima slaap ondertussen.
Ben ik me nou zo aan het aanstellen?
<<

anoniem196

Bericht 30 Jul 2014 15:57

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Nee hoor.
Ik zou ook erg boos zijn!!!

En wat vervelend van je moeder! Sterkte met wachten op de uitslag. :hug:
<<

Anoniem305

Bericht 30 Jul 2014 15:57

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Allereerst, sterkte met je moeder.

Wat betreft je vriend; ik ben zelf ook zo`n persoon die bijna alles aan mijn moeder verteld. Ik snap dus wel dat hij dit ook heeft gedaan. Ik weet ook van mijn moeder dat ze het niet door verteld, dus ik zie het probleem niet echt. Hij moet echter niet eerst zeggen dat hij het niet doet en het dan vervolgens toch zegt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jul 2014 15:58

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Ik vind dat je vriend zich gewoon moet houden aan zijn afspraak met jou. Vooral omdat je moeder zo sterk heeft aangegeven dit niet te willen. Ik snap je boosheid wel, al is het wel zoals je zegt buiten proportie. Ik zou ook goed kwaad zijn. Hij zal er vast geen rare bedoelingen mee hebben en misschien wilde hij zijn ei kwijt. Maar dan zou ik het fijn vinden als mijn man dat tegen me had gezegd.

Sterkte!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem78

Bericht 30 Jul 2014 16:05

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Als ik nou wist dat de moeder van mijn vriend haar mond hield, maar a.s. zaterdag zijn mijn ouders hier en dan zijn mijn schoonouders er ook. Ik weet nu al dat ik het ongemakkelijk ga vinden omdat ik bang ben dat schoonmoeder er toch over gaat beginnen. Ze onthoudt wel veel dingen, maar vaak maar de helft, ze hoort alleen maar wat ze wil horen, dus het zou me niks verbazen als ze er gewoon over begint zaterdag.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Jul 2014 16:13

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Ai, dat is niet zo handig. Ik zou daar ook boos om zijn, maarja het is nu eenmaal gebeurt en terug draaien kan niet. Misschien help het om zelf ook met je schoonmoeder te praten om zeker te weten dat ze haar mond houd. Niet dat wanneer je dat niet doet ze wel gaat praten, maar meer om jou gerust te stellen dat het niet verder verteld wordt. Als je vriend alles met zijn moeder deelt is het natuurlijk lastig om een geheim te bewaren. Hoewel hij het natuurlijk niet had mogen doen, probeer ook te begrijpen dat het voor je vriend lastig was dit voor zijn moeder te verzwijgen. Het is nou eenmaal gebeurd dus probeer deze misstap om te buigen in een leermoment voor je vriend zodat hij in het vervolg uitkijkt met wat hij vertelt. Hopelijk kan je op die manier de boosheid ook wat meer van je afzetten en hem vergeven. Sterkte
<<

Anoniem78

Bericht 30 Jul 2014 16:19

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

tuttebel schreef:Ai, dat is niet zo handig. Ik zou daar ook boos om zijn, maarja het is nu eenmaal gebeurt en terug draaien kan niet. Misschien help het om zelf ook met je schoonmoeder te praten om zeker te weten dat ze haar mond houd. Niet dat wanneer je dat niet doet ze wel gaat praten, maar meer om jou gerust te stellen dat het niet verder verteld wordt. Als je vriend alles met zijn moeder deelt is het natuurlijk lastig om een geheim te bewaren. Hoewel hij het natuurlijk niet had mogen doen, probeer ook te begrijpen dat het voor je vriend lastig was dit voor zijn moeder te verzwijgen. Het is nou eenmaal gebeurd dus probeer deze misstap om te buigen in een leermoment voor je vriend zodat hij in het vervolg uitkijkt met wat hij vertelt. Hopelijk kan je op die manier de boosheid ook wat meer van je afzetten en hem vergeven. Sterkte


Hij is weggegaan naar de Gamma net, ff tot rust komen doet wonderen. Ben wel weer gekalmeerd, leuk is het nog steeds niet, maar ik kan het beter relativeren. Je hebt ook gelijk hoor, het is gebeurd, terug draaien kan niet, ik moet er maar op vertrouwen dat ze d'r mond houdt.
<<

Anoniem321

Bericht 30 Jul 2014 16:27

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Of je vertelt eerlijk aan je moeder wat er is gebeurd. Dat je vriend het toch aan zijn moeder heeft verteld. Dan hoef je zaterdag ook niet zo in spanning te zitten.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Jul 2014 16:45

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Wat vreemd dat hij het aan zijn moeder heeft verteld. Heb je hem gevraagd waarom hij dit heeft gedaan?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2014 16:53

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Zure Mat schreef:Wat vreemd dat hij het aan zijn moeder heeft verteld. Heb je hem gevraagd waarom hij dit heeft gedaan?



Om flink de roddelmeneer uit te hangen, en haar bewust te kwetsen natuurlijk..
ZM, dat snap jij, als intelligent, oh zo ruimdenkend persoon toch ook wel?


Meid, ik zou het niet zo hoog nemen, ik vertel toch ook wel vaak iets aan mijn partner of mijn moeder.
Kan me voorstellen dat het bij hem misschien ook wat hoog zat.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Jul 2014 16:58

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Als iemand mij expliciet vraagt iets geheim te houden, dan vertel ik het aan niemand, en al helemaal niet als het mijn partner betreft. Het is een intiem verhaal over haar moeder. Ik vind het best een zwaarwegend ding eigenlijk. In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen, dit soort grappen zouden mijn vertrouwden schaden.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jul 2014 17:00

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Ik snap wel dat je het niet leuk vindt, maar ik zou er zelf niet zo boos om worden. Je moeder wil het niet algemeen bekend maken, omdat nog onzeker is of de poliepen kwaad kunnen en omdat je oma zo veel roddelt. Dat je vriend het dan alleen aan zijn moeder vertelt, lijkt me niet heel veel kwaad kunnen (tenzij zijn moeder en jouw oma elkaar veel zien en zijn moeder ook een roddeltante is). Dat hij dit met zijn moeder deelt, lijkt me eerder te zeggen dat het hem ook bezig houdt. En dan kan het fijn zijn om het even tegen je moeder te zeggen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2014 17:00

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Nou, een ding scheelt, jullie zijn zo'n perfect stel, dat het bij jullie vast niet voorkomt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Jul 2014 17:02

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

tuttebel schreef:. Als je vriend alles met zijn moeder deelt is het natuurlijk lastig om een geheim te bewaren. Hoewel hij het natuurlijk niet had mogen doen, probeer ook te begrijpen dat het voor je vriend lastig was dit voor zijn moeder te verzwijgen.


Ik haal even deze zin eruit. Lastig voor vriend om zijn mond te houden? Tja, zal best hoor omdat hij het niet gewend is, maar dat vind ik echt zijn probleem. Ik weet precies hoe het is, mijn man verteld namelijk ook alles (en dan bedoel ik ook echt alles) aan zijn moeder en de rest van zijn familie. Zowel pietluttige dingen als belangrijkere zaken. Zijn familie weet niet alleen precies wat ik verdien en wat eruit gaat, maar zelfs als ik een dag moe ben of ongesteld ben weet zijn moeder het. Zelfs als wij ruzie hebben bespreekt hij dat met zijn moeder. Ons sexleven bespreekt hij gelukkig nog net niet,maar verder geloof ik zo'n beetje alles wel, tenminste als het aan hem ligt. Nou woont mijn schoonfamilie niet in Nederland dus spreek ik ze bijna niet en ondervind ik er geen hinder van, maar vind het toch onnodig dat zij alles van mij weten. En eigenlijk vind het ik ook gewoon enorm onaantrekkelijk dat hij die neiging heeft om alles met zijn moeder te delen. Heb hier dan ook vaak zat met mijn man woorden over gehad.

Yare ik kan dus goed begrijpen dat je hier zeer pissig om bent, temeer het om iets belangrijks gaat en jouw moeder nadrukkelijk heeft gevraagd dit tussen jullie te houden. Ik zou echt duidelijk zijn naar je vriend toe (als je dit nog niet gedaan hebt) en laat hem ook maar zorgen dat zijn moeder begrijpt dat ze echt haar mond moet houden.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Jul 2014 17:06

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Lejow schreef:
Zure Mat schreef:Wat vreemd dat hij het aan zijn moeder heeft verteld. Heb je hem gevraagd waarom hij dit heeft gedaan?



Om flink de roddelmeneer uit te hangen, en haar bewust te kwetsen natuurlijk..
ZM, dat snap jij, als intelligent, oh zo ruimdenkend persoon toch ook wel?



Lekkere reactie joh, vind de vraag van ZM doodnormaal.
Echt zie tegenwoordig in elk topic dat zodra ZM reageert, ongeacht de inhoud van de reactie, er dergelijke reacties op haar komen. Typische stemmingmakerij.
<<

Anoniem216

Bericht 30 Jul 2014 17:06

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2014 17:08

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Ik snap dat je er boos om bent. Zou ik ook zijn. Dat soort dingen vertel je gewoon niet door en ik vind het dan ook niet netjes van je vriend.

Sterkte met je moeder en met de situatie.
<<

Anoniem78

Bericht 30 Jul 2014 17:09

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Ik heb hem uiteraard gevraagd waarom hij het heeft verteld, hij zei dat hij dacht dat het geen kwaad kon omdat zijn moeder zich niet in mijn moeders(en oma's) kringen begeeft.
Verder zei hij ook dat hij niet wist dat het zo belangrijk was om binnen 4 muren te houden, vind ik persoonlijk een beetje zwak excuus, het is toch erg duidelijk gezegd waarom mijn moeder dit ff binnen het gezin wil houden.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jul 2014 17:11

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

De vraag die ZM stelt komt ook bij mij op. En haar reactie daarna ook. Ik vind het ook best zwaar wegen en als mijn vriend/man dit aan iemand wil vertellen terwijl ik heb gezegd dat ik dat niet wil. Ik vind dat wel respectloos.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2014 17:13

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Dan denk ik daar kennelijk anders over. Het is zijn moeder, niet de eerste de beste die hij tegenkomt bij de bakker op de hoek ofzo.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jul 2014 17:15

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Zijn moeder is niet heilig. Hij heeft gezegd het niet door te vertellen en heeft dit wel gedaan. Zeg dan niet dat je niks zegt als je het wel gaat doen. Vertel dan aan je vriendin dat je dit graag wil delen met iemand.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Jul 2014 17:18

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Maar het gaat niet om hemzelf, maar om zijn schoonmoeder. Je gaat toch niet zomaar iets van een ander doorvertellen als diegene je nota bene heeft verzocht dit niet te doen? Of je het dan doorverteld aan je moeder of een vreemde bij de bakker maakt m.i. dan niet uit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jul 2014 17:20

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Lejow schreef:
Zure Mat schreef:Wat vreemd dat hij het aan zijn moeder heeft verteld. Heb je hem gevraagd waarom hij dit heeft gedaan?



Om flink de roddelmeneer uit te hangen, en haar bewust te kwetsen natuurlijk..
ZM, dat snap jij, als intelligent, oh zo ruimdenkend persoon toch ook wel?


Meid, ik zou het niet zo hoog nemen, ik vertel toch ook wel vaak iets aan mijn partner of mijn moeder.
Kan me voorstellen dat het bij hem misschien ook wat hoog zat.



Doe ff relaxed joh, het is toch een doodnormale vraag? Op deze manier is het niet ZM die 'weer eens een topic verpest' hoor..

Ontopic. Ik snap dat je baalt en je mag ook best even boos zijn. Maar misschien houdt hem wel meer bezig dan dat jij verwacht. Ik heb op die manier ook weleens iets aan mijn zusje verteld, terwijl mijn vriend en ik hadden afgesproken het voor onszelf te houden. Mijn vriend was toen ook echt wel teleurgesteld, wat ik goed begrijp. Dat vond ik weer heel erg, dus ik heb er ook wel van geleerd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem78

Bericht 30 Jul 2014 17:39

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Lady schreef:
Lejow schreef:
Zure Mat schreef:Wat vreemd dat hij het aan zijn moeder heeft verteld. Heb je hem gevraagd waarom hij dit heeft gedaan?



Om flink de roddelmeneer uit te hangen, en haar bewust te kwetsen natuurlijk..
ZM, dat snap jij, als intelligent, oh zo ruimdenkend persoon toch ook wel?


Meid, ik zou het niet zo hoog nemen, ik vertel toch ook wel vaak iets aan mijn partner of mijn moeder.
Kan me voorstellen dat het bij hem misschien ook wat hoog zat.



Doe ff relaxed joh, het is toch een doodnormale vraag? Op deze manier is het niet ZM die 'weer eens een topic verpest' hoor..

Ontopic. Ik snap dat je baalt en je mag ook best even boos zijn. Maar misschien houdt hem wel meer bezig dan dat jij verwacht. Ik heb op die manier ook weleens iets aan mijn zusje verteld, terwijl mijn vriend en ik hadden afgesproken het voor onszelf te houden. Mijn vriend was toen ook echt wel teleurgesteld, wat ik goed begrijp. Dat vond ik weer heel erg, dus ik heb er ook wel van geleerd.


Ik denk dat mijn vriend de volgende keer ook wel een keer extra nadenkt over dit soort dingen. Hij had niet verwacht dat het me zo zou raken. Het is nog steeds radiostilte tussen ons trouwens, hij is aan het klussen in de bij kamer en ik verdom het om naar hem toe te gaan, kinderachtig, I know!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2014 17:59

Re: Pissig op vriend, "doorvertellen" van een persoonlijk ie

Is dat het waard meid? Zo lang boos zijn op elkaar?
Ik snap je koppigheid hoor, maar misschien is het juist fijn dat hij er voor je kan zijn nu, nu het met je moeder even zo onzeker is!
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers