Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broertjes en zusjes

<<

Anoniem255

Bericht 30 Jul 2014 15:36

Broertjes en zusjes

Hoe gaan ze bij jullie met elkaar om?
En wat is het leeftijdsverschil?

Hier zit er 22 maanden tussen.
De oudste is bijna 4,5 en de jongste 2,5 en ze kunnen gewoon níét samen spelen.
Ja... 5 minuten en dan slaan ze elkaar de koppen weer in.
De 1 heeft áltijd wat de ander wil hebben. Zelfs van spullen waar we er meer van hebben.
Zit zij op zijn fiets wil hij op haar fiets maar neeeeeeee dát mag dan weer niet.
Hij mag nooit zomaar met haar spullen spelen maar zij moet wel altijd zijn spullen hebben
Zit zij bij mij op schoot, moet hij er ook bij. Gevolg: ruzie want ze willen allebei natuurlijk alleen op schoot.
Ben ik met haar een boekje aan het lezen, komt hij er bij en moet het een boekje zijn wat híj wil.

Ik ben blij dat ik volgende week weer ga werken en de schoolvakantie er al (bijna) voor de helft weer op zit.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Jul 2014 15:37

Re: Broertjes en zusjes

Wat naar zeg dat geruzie. Hier is dat nog niet aan de orde, maar zal vast wel komen.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Jul 2014 15:42

Re: Broertjes en zusjes

Ja, toen de jongste 6 maanden was, was hier ook niks aan de hand ;)
Haar broertje mocht alles. Maar sinds een jaar.... Pfffff.
Ze hebben ook precies hetzelfde karakter dus dat botst lekker.
We hebben ook echt alles al geprobeerd.
Meespelen, een denkbeeldige scheidingslijn, alles eerlijk verdelen, om en om....
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 30 Jul 2014 15:52

Re: Broertjes en zusjes

Hier zit tussen de oudste en de middelste 23 maanden. Ze zijn nu bijna 3 en bijna 5. Het zijn echt 2 handen op 1 buik. Vooral sinds de jongste er is en ik niet altijd tijd voor ze heb, trekken ze heel veel met elkaar op. Tuurlijk, ze hebben regelmatig ruzie en ze willen vaak met precies datgene spelen waar de ander mee bezig is, maar ze kunnen steeds beter delen en problemen onderling oplossen. Het zijn echt dikke vriendjes.

Ben heel benieuwd hoe de jongste er straks tussen gaat passen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jul 2014 16:00

Re: Broertjes en zusjes

Het is erg herkenbaar.
Mijn zoon zit constant tegen m'n dochter aangeplakt, alleen zit m'n dochter daar niet altijd op te wachten. En speelgoed delen is helemaal een ramp.
Gelukkig gaat het sinds kort iets beter.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 30 Jul 2014 21:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Jul 2014 16:03

Re: Broertjes en zusjes

Oudste is bijna 4 en jongste 1,5. Ze kunnen niet (altijd) met elkaar, maar ook zeker niet zonder!
Voor zover ik nu kan beoordelen hebben ze beide een heel verschillend karakter. Ben benieuwd wat de toekomst brengen zal :-)
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Jul 2014 16:12

Re: Broertjes en zusjes

Ik zal ook juichen als de vakantie voorbij is! Ik word er echt niet goed van zovaak als ze elkaar in de haren vliegen en een mep verkopen. Ze kunnen heel lief samen spelen, voor een minuut of 5 en dan explodeert het weer. Ze kunnen niet eens normaal samen tv kijken, daarbij is het ook nodig om op elkaar te springen, te schoppen en van de bank te duwen.
Oh god, ik ben echt zo dankbaar dat we dit keer maar 1 baby tegelijk krijgen en dat de oudste twee dan al lekker op de basisschool zitten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 30 Jul 2014 16:20

Re: Broertjes en zusjes

Mijn zoontje is twee jaar en twee maanden, mijn dochtertje is vier maanden.
Hij vind het leuk om haar wakker te maken en kusjes te geven, ze kunnen natuurlijk nog niet met elkaar spelen al heb ik wel de hoop dat dat goed komt als zij wat ouder is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jul 2014 16:42

Re: Broertjes en zusjes

Die van ons schelen elkaar anderhalf jaar, en vervelen zich te pletter als 1 van de 2 niet in de buurt is. Geen omkijken naar. Uiteraard ook wel eens ruzie, maar vaak van die kleinigheden.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Jul 2014 17:11

Re: Broertjes en zusjes

Hier hebben ze ook vaak onenigheid en 9 van de 10 keer komt dat van mijn dochter uit. Zoon mag niet aan haar spullen zitten, als hij iets heeft wil zij het meteen ook. Als zij gaat dansen en hij mee gaat dansen dan danst ze hem 'per ongeluk' omver enz. enz.
Buitenspelen en knutselen gaat vaak wel een tijdje goed, maar als ze ergens anders mee spelen dan hebben ze meestal ook binnen 5 minuten ruzie.
Maar ze kunnen ook niet zonder elkaar, mijn zoon mist zijn zus als ze op school zit en speelt veel fijner met haar in de buurt. Mijn dochter speelt ook graag met hem en samen kunnen ze ook de grootste lol hebben of heel lief tegen elkaar aan op de bank tv kijken of een boekje lezen.
<<

Anoniem97

Bericht 30 Jul 2014 17:14

Re: Broertjes en zusjes

Hier zit er 2 jaar tussen.
Ze gaan heel leuk met elkaar om, soms maken ze ruzie maar 9 van de 10 keer spelen ze heel leuk samen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Jul 2014 17:46

Re: Broertjes en zusjes

Hier gaat het tot nu toe goed maar de jongste is nog wel te jong om er al wat over te zeggen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem121

Bericht 30 Jul 2014 18:13

Re: Broertjes en zusjes

Hou op schei uit. Het is hier echt om leip van te worden. De oudste wil steeds samen spelen en de jongste niet. Als de jongste dan weer iets doet waar de oudste geen zin in heeft begint het gebrul/slaan/schreeuwen/gillen/janken alweer en dat maar een keer of 12 per dag.

Ik breng 1 van de 2 vaak naar opa en oma of laat ik bij een vriendje spelen anders wordt ik gek. Ze kunnen alleen niet mét elkaar maar ook niet zónder elkaar :laughcry:
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Jul 2014 18:35

Re: Broertjes en zusjes

Hier nog geen problemen, maar de jongste is pas 5 maanden, dus dat gaat vast nog wel komen. Ik weet nog van vroeger, dat mijn oudste broertje (ik was 26 maanden ouder) en ik elkaar echt jaren lang elkaar het leven zuur hebben gemaakt. Onze ouders waren met regelmaat wanhopig. Gelukkig kunnen we het inmiddels prima met elkaar vinden, maar wat een rottijd zal dat geweest zijn voor onze ouders. Ik hoop dat A en R het iets minder bont zullen maken, al verwacht ik natuurlijk dat ze vast niet altijd dikke maatjes zullen zijn.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 30 Jul 2014 19:07

Re: Broertjes en zusjes

Heel herkenbaar.. ze zijn 4 en 2.. ze kunnen niet met en niet zonder elkaar..
Buiten spelen gaat over het algemeen best goed, maar voor de rest is het net zo als bij jou Mien.
Om gek van te worden af en toe. Gelukkig mag de oudste over 2,5 week weer naar school.

Gelukkug kan er hier af en toe ook lief gedaan worden, dat ze mekaar een knuffel geven ofzo, maar 9 van de 10 keer eindigd dat zelfs in ruzie...
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jul 2014 19:10

Re: Broertjes en zusjes

Hier ging het mis vanaf dat zoon 1 jaar is, toen hij eenmaal kon lopen.

Wel fijn dat het voor anderen ook herkenbaar is!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Jul 2014 19:29

Re: Broertjes en zusjes

Hier schelen ze 26 maand.
Het gaat hier prima. Ze kunnen heel leuk samen spelen en samen gek doen.
Af en toe hebben ze ruzie maar dat is heel snel opgelost.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem103

Bericht 30 Jul 2014 19:29

Re: Broertjes en zusjes

Mijn zoon en dochter schelen 22 maanden. Ze zijn gek op elkaar en kunnen ook goed samen spelen. Af en toe hebben ze wel even ruzie omdat ze dan allebei hetzelfde willen hebben maar dat is dan meestal wel vrij snel weer opgelost (meestal wel door mijn zoontje die dan toegeeft omdat hij het zielig vindt als z'n zusje moet huilen). Ze knuffelen vaak en geven elkaar kusjes, spelen ook vaak samen als we ergens anders zijn of in de speeltuin. M'n dochter wil ook altijd alles doen wat haar grote broer doet natuurlijk en hij wil haar dan vaak wel helpen met van alles. Ze zijn echt schattig samen :heart:
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 30 Jul 2014 21:00

Re: Broertjes en zusjes

Hier ook Jans, vanaf het moment dat zoon kon lopen was het voor dochter niet leuk meer...
Daarvoor vond ze alles leuk en schattig aan dr broertje, wou ze hem overal wel mee helpen en veel knuffelen..
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 30 Jul 2014 21:28

Re: Broertjes en zusjes

Mama29 schreef:Hier ook Jans, vanaf het moment dat zoon kon lopen was het voor dochter niet leuk meer...
Daarvoor vond ze alles leuk en schattig aan dr broertje, wou ze hem overal wel mee helpen en veel knuffelen..



Fijn die herkenning! Hier dan alleen 2 zusjes.. ze schelen 26 maanden.
Wat hier wel lucht gaf was dat de oudste naar de basisschool ging. Daar heeft de jongste misschien nog wel de meeste moeite mee gehad. Vind het soms ook wel gemeen als de oudste een vriendinnetje mee neemt en jongste helemaal buiten sluit. Nu in de de vakantie gaat het echt met vlagen. Zolang de jongste maar doet wat de oudste wil gaat het goed ;-)
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Jul 2014 21:47

Re: Broertjes en zusjes

Herkenbaar!
Hier kunnen ze echt niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar, echt verschrikkelijk soms.
Hier is het leeftijdsverschil 21 maanden.
<<

Anoniem127

Bericht 30 Jul 2014 22:11

Re: Broertjes en zusjes

Hier zijn ze 4,5 en 2,5 en 1. De oudste twee zitten ook erg in elkaars vaarwater.

Tweede dochter kan niets zeggen of de oudste gaat haar verbeteren: 'geloopt' is geen woord, praat eens normaal, etcetera etcetera.

Ze hadden ook steeds ruzie om speelgoed. Dat is nu opgelost, we hebben het speelgoed verdeeld en als het van de ander is, moet er eerst gevraagd worden of er mee gespeeld kan worden. Alles zit ook in aparte dozen met hun naam erop.

Gek genoeg slaat de ruziestemming altijd na het eten om en kunnen ze ineens urenlang met elkaar spelen en is het lachen, gieren, brullen.

Met de jongste zijn ze beiden heel erg gek, wordt de hele dag geknuffeld en verwend. Eten en speelgoed wordt afgestaan en al sloopt de jongste het speelgoed, dan is het nog niet erg.
<<

Anoniem127

Bericht 30 Jul 2014 22:14

Re: Broertjes en zusjes

Ruzie vind ik trouwens ook echt aan mijn oudste liggen. Die kan zo ontzettend vallen over kleine dingetjes. En mijn tweede dochter verdedigt zich dan op haar eigen manier en gaat 'stommerd' en 'stouterd' zeggen. Kan ik haar niet eens kwalijk nemen met een zus die zo'n zeurpiet kan zijn. Wat hebben jullie al ondernomen als het vooral van een van de twee ruziemakers uit gaat?
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 30 Jul 2014 22:38

Re: Broertjes en zusjes

Hier scheelt ze vijf jaar met haar (half)broertje! Ze zien elkaar om het weekend en in de vakanties als ze bij haar vader is. Voor zover ik weet hebben ze het altijd superleuk samen. De kleine man wordt 's ochtends echt wakker met een smile op zijn gezicht zo van 'haaa, eindelijk weer keten'.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Jul 2014 23:07

Re: Broertjes en zusjes

Twellie, dat is hier exact zo! Na het eten is er niks meer aan de hand!
Zo raar.

Wij waarschuwen drie keer. De oudste gaat daarna naar de gang (dat is ook echt het enige dat bij haar een beetje de knop doet omzetten) en de jongste moet in zijn stoel.
Vanmiddag was het echt te gek. Ik heb ze naast elkaar gezet en gezegd dat ze er pas vanaf mochten als ze aardig tegen elkaar konden doen.
Na 15/20 minuutjes ging het beter dus ik zeg: nou kijk! Dat is toch veel gezelliger als je lief en aardig bent voor elkaar?
Dan kunnen jullie nu ook vast gezellig samen spelen.
Nee hoor. We blijven nog even samen op de bank.
Nou ook goed. Dat ging nog welgeteld 5min goed.......
Toen begon de hele riedel opnieuw.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers