Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broertjes en zusjes

<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 31 Jul 2014 23:55

Re: Broertjes en zusjes

N. moet eigenlijk al sinds het begin heel weinig van haar zusje hebben. Als F. huilt dan gaat ze haar wel troosten en ze vond het eerst wel leuk om speelgoed voor haar te pakken. Maar vooral de laatste tijd kan ze niks van haar hebben. Ze wil continu hebben waar F. mee speelt. Als F. naar haar toe komt duwt ze haar weg en mag ze niet meespelen. En zodra ze merkt dat F. positieve aandacht krijgt gaat ze meteen hetzelfde doen of probeert ze haar zusje te overtreffen. Toen F. net snapte hoe ze zichzelf kon "verstoppen" om kiekeboe te spelen kon ik de hele dag roepen "Hé, waar is F. nou? En nu is N. ook weg!" :laughcry:

Andersom is F. wel dol op haar zus. Als ik haar uit bed ga halen keurt ze me amper een blik waardig maar kijkt meteen of haar zus ook mee is gekomen :love:
<<

Anoniem255

Bericht 01 Aug 2014 00:06

Re: Broertjes en zusjes

Wat vervelend Novalee. Dat is hier ook heel lang geweest maar lijkt nu wel over te zijn.
Vandaag is de trampoline bezorgd.
En serieus. .. Ze hebben 3!!!! uur samen gespeeld en gesprongen zónder ruzie te maken.
Er is werkelijk waar geen woordenwisseling geweest, er is niet geduwd, niet geslagen.
Ik had gewoon tijd over!!
<<

Anoniem186

Bericht 01 Aug 2014 08:55

Re: Broertjes en zusjes

Heerlijk, Mien!

Hier was dat van de week. Zaten ze echt heel lang samen te spelen, zonder ruzie. Ik kon zelfs de keuken opruimen en de koelkast uitsoppen, dat lukt normaal echt niet.
<<

Fiene

Bericht 01 Aug 2014 12:36

Re: Broertjes en zusjes

Het leeftijdsverschil is hier bijna 3 jaar. Meestal spelen ze leuk samen, al snapt N natuurlijk het spel van R niet en doet eigenlijk dr eigen ding of kopieert wat R doet. Wat ze wel regelmatig doen is dat wat de ene in zijn handen heeft..de ander moet hebben. Dat kan dan, nu al, gepaard gaan met een hoop dramatisch gegil van N.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 01 Aug 2014 20:11

Re: Broertjes en zusjes

Oh wat heerlijk Mien! Kan me indenken dat je tijd over had :D

Jans, bij jou ook al, heerlijk is dat soms he!

Hier heb ik het "geluk" dat de oudste al op school zit, als zij doordeweeks op school zit, kan de jongste zich 9 van de 10 keer heel goed zelf vermaken, en kan dan uren zitten spelen, zónder dat zijn speelgoed word afgepakt, kan dan ongestoord met de poppen van zijn zus spelen als hij dat wil, en ik kan dan ondertussen gewoon het huishouden doen, of gewoon even rustig zitten om naar zijn spel te kijken.. heerlijk is dat.
Vond het eerlijk gezegd wel een verademing hoor dat de oudste naar school ging (al klinkt dat nu alsof ik 2 dramatische kinderen heb, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor... maar het levert wel een stuk rust, ze was er ook enorm aan toe om naar school te gaan)
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 01 Aug 2014 20:13

Re: Broertjes en zusjes

Amaryllis schreef:
Vind het soms ook wel gemeen als de oudste een vriendinnetje mee neemt en jongste helemaal buiten sluit. Nu in de de vakantie gaat het echt met vlagen. Zolang de jongste maar doet wat de oudste wil gaat het goed ;-)


Ook erg herkenbaar!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Aug 2014 20:41

Re: Broertjes en zusjes

Hier kunnen ze nog niet echt samen spelen, maar ze zijn wel erg gek op elkaar!
De jongste geeft de oudste altijd meteen een big smile en komt sinds kort ook steeds naar hem toe gekropen.

De oudste is ook gek op haar, al snapt hij soms nog niet zo goed dat ze dingen nog niet zo goed kan en dat ze ook nog niet luistert als ze iets doet wat hij niet wil. Hij helpt wel veel mee en hij probeert nu wel soms een beetje met haar te spelen (lees:haar uitlokken om naar hem toe te kruipen met een speeltje in zijn hand)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 01 Aug 2014 20:57

Re: Broertjes en zusjes

Tot nu toe zijn ze echt heel lief zo samen. T. lacht om ieder ding wat S. doet en S. is net een tweede moeder voor T.
Echt heel aandoenlijk om te zien :heart: Ik ben benieuwd hoe het straks is als ik het zo lees bij sommige :D
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo