Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekendje Antwerpen, must sees?

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Jul 2014 19:26

Weekendje Antwerpen, must sees?

Hoi! Komend weekend, van vrijdagavond tot zondag verblijf ik samen met mijn man in Antwerpen. Ik heb wel een reisgids gekocht (100% Antwerpen), maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Wat is naar jouw mening een must see in Antwerpen?
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 29 Jul 2014 19:38

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Even snel een rijtje:

- MAS voor het uitzicht
- Zomerbar / Bocadero (beide op noord maar de moeite met mooi weer!)
- Centraal Station + zoo
- Grote Markt/Kathedraal
- Kloosterstraat als je van tweedehands/antiek houdt
- Strandje van Sint-Anna (linkeroever aan de schelde)
- Stadsfeestzaal op de meir (winkelstraat)
- Er zijn tal van musea
- Zaterdag de exotische markt (aan de schouwburg)
- Zondag de vogeltjesmarkt (zelfde plein)
- Als je van Belgisch bier houd zou ik naar Paters Vaetje gaan aan de kathedraal
- Voor avondeten kun je goed terecht op 't zuid, daar zit het jongere volk/meer locals en is iets goedkoper, nieuwe tentjes enz. deze zitten allemaal rond het museum voor schone kunsten
- Wandelen langs de schelde, er staan nog oude hangars en richting noord veel pakhuizen

Als je vragen hebt of wilt weten waar iets is laat maar weten!
Laatst gewijzigd door Femme op 29 Jul 2014 19:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
2019
2022
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Jul 2014 19:44

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Shoppen op de meir en 's avonds naar bios Metropolis!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jul 2014 19:55

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Op zaterdag op de markt kroketjes eten met een glaasje cava erbij.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Jul 2014 20:04

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Thanks voor de snelle reacties!! Ik ga alles even rustig doornemen. Femme, als ik nog vragen heb laat ik het weten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Jul 2014 20:43

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Ik vind het ook altijd leuk om door de diamantstraten te lopen en de joodse wijk. Deze zitten in de buurt van het station.
Metropolis is groot, maar ligt erg aan de rand van Antwerpen aan de snelweg. Geen idee of het vanuit het centrum handig te bereiken is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 29 Jul 2014 21:28

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

*even inbreken*

Weet iemand dit: het schijnt dat 15 aug. een feestdag is (Maria Hemelvaart). Heeft het dan zin om naar Antwerpen te gaan of is dan alles dicht?
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 29 Jul 2014 21:30

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

girli schreef:*even inbreken*

Weet iemand dit: het schijnt dat 15 aug. een feestdag is (Maria Hemelvaart). Heeft het dan zin om naar Antwerpen te gaan of is dan alles dicht?


Dan is alles dicht, ook op de meir.
2019
2022
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Aug 2014 09:53

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Nogmaals bedankt iedereen voor alle tips. Heb al een aardig lijstje kunnen samenstellen van dingen die we willen gaan doen, hopelijk lukt alles ook (beperkte conditie i.v.m. zwangerschap).

Metropolis/Kinepolis willen we vanavond heen gaan, ons hotel zit in de wijk 't Eilandje geloof ik en we zijn met de auto, dus voor ons goed te bereiken. Las op de site dat er 24 zalen zijn en 8092 zetels, klinkt vrij indrukwekkend.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Aug 2014 16:37

Re: Weekendje Antwerpen, must sees?

Metropolis is idd een lekker ruime bioscoop. Wij gaan er ook regelmatig heen, is maar 40min rijden vanuit ons nl :P
Er is iig genoeg keuze in films! Veel plezier nog in Antwerpen!

Ow, café het Elfde Gebod is ook wel gezellig, kun je ook eten geloof ik. Zit naast de kerk in een klein straatje. En de vele karaoke bars, gegarandeerd een avond plezier (en valse noten).
30-04-2017

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers