Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zon en bikini zeker in oktober?

<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 15:09

Re: zon en bikini zeker in oktober?

ellibre schreef:
Jip schreef:En het is veilig genoeg om zelf te rijden?

Ja hoor, de wegen zijn heel goed en super rustig. Wij hebben zo'n 2500 km gereden daar, mede door een trip van 2x 700 km.


Het is niet bepaald veilig om daar op eigen houtje rond te reizen per auto dus ik raad het je af Jip. Kan je een verhaal vertellen wat niet fijn is.
Kennissen van mij zijn in Kaapverdie geweest, maar de zee is daar vrij wild en niet echt toegankelijk. Als je een zeepersoon bent zal ik er dus niet heen gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 15:38

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Marni, ben je nou 3 of weken naar Curacao geweest. Bedoelde je met wat men voor 3 weken kwijt is dat je dat voor Jip hebt uitgerekend? Ik zie nu dat een ticket voor 2 weken in september ook € 550,00 pp retour is. Hoeveel ben je kwijt aan een huurauto, wat is een schappelijke/gemiddelde prijs? Zit n.a.v jouw verhaal even te kijken, maar het zelf koken houd mij wat tegen. Op vakantie hoort voor mij niet bij vakantie en ieder dag s'avonds uit eten wordt misschien wel duur.

Zoals ik het nu uit heb gerekend houden wij voor 2 weken € 1075,00 voor een huurauto en eten, drinken etc en da's te weinig weet ik nu al. Da's het nadeel van Curacao dat je bijna niets kan zonder auto.

Ik ben er 1x geweest. Het nadeel van veel apartementen daar is volgens mij dat ze bijna nooit aan zee liggen waardoor je er steeds naartoe moet rijden en een auto huren kost natuurlijk ook wat.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Aug 2014 17:56

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Ik had het uitgerekend voor 3 weken. Vanaf 4 weken krijg je bijna overal tot 20% korting op de huurprijs (daarom gaan wij in maart ook weer 1 maand, bijna een week gratis).

Qua huurauto kiezen wij er ook voor om ons een beetje te blenden tussen de rest, dus een oudere jeep bijvoorbeeld. Daar betaal je voor 4 weken ongeveer 400 euro voor (weer 15/20% korting omdat je een maand huurt). Wij huren ook altijd via lokale aanbieders, niet van die grote organisaties zoals Hertz. Daar betaal je zo het dubbelen.

Benzine kost echt bijna niets. Volgens mij iets van 0.85 cent per liter. Maar je hebt inderdaad wel echt een auto nodig als je dingen wil zien.


Misschien kun je een week All inclusive boeken bij een resort en de andere week bijvoorbeeld logies/ontbijt. Dan kun je in die week lekker gaan uit eten waar je wil en blijven de kosten toch redelijk betaalbaar (in vergelijking met 2 weken uit eten ofzo).
<<

Anoniem147

Bericht 04 Aug 2014 17:56

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Je kunt het zo luxe maken als je zelf wil, maar inderdaad heel erg luxe tikt op Curaçao heel erg aan.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 04 Aug 2014 18:53

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Wij hebben via ticketspy vandaag een week curacao geboekt voor 569 pp in september! We vliegen met arke en het is inclusief appartement. Even die site in de gaten houden en er komt vanzelf wat leuks voorbij! En Marni, bedankt voor de tips, die PADI klinkt wel aantrekkelijk! Weet je nog bij welk bedrijf je dat hebt geboekt?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 04 Aug 2014 18:56

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Bali is wel erg ver vliegen hoor jip, vaak heb je dan een tussenstop. Wij waren bijna 24 uur aan het reizen naar Bali en vonden het niet eens supergaaf. Florida zijn we vorig jaar geweest, dat vind ik wel een aanrader! Je kan in en Rondom Miami genoeg doen als je een auto hebt. En Key west was super!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem205

Bericht 04 Aug 2014 19:02

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Ik wilde net zeggen, in Florida is echt genoeg te doen! Vanaf 1 punt (dan zou ik niet de Atlantische oceaan-kant kiezen, maar de Golf van Mexico-kant, het water is rustiger en warmer in de Golf van Mexico) kan je veel doen en zien. Het is alleen niet zoals op eilanden, met alleen maar zon-zee-strand. Florida is voor mij wel een aanrader hoor!
<<

Anoniem147

Bericht 04 Aug 2014 19:29

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Plien schreef:Wij hebben via ticketspy vandaag een week curacao geboekt voor 569 pp in september! We vliegen met arke en het is inclusief appartement. Even die site in de gaten houden en er komt vanzelf wat leuks voorbij! En Marni, bedankt voor de tips, die PADI klinkt wel aantrekkelijk! Weet je nog bij welk bedrijf je dat hebt geboekt?


Er zit maar 1 duikschool op Porto Marie, ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

De duikschool heet gewoon 'Porto Marie Sports'. Het is wel iets duurder geworden sinds 2009. Nu betaal je omgerekend 258 euro voor een PADI cursus.

We hadden wel echt een hele leuke instructeur en we waren met zijn 3-en als groepje. (Mijn vriend en ik en nog een meisje uit de VS). Hij kwam oorspronkelijk uit Colombia dus we hadden de cursus in het Engels, maar dat maakt echt niets uit want je zit 3/4 kwart van de tijd onder water met gebaren haha.

En verder is het huisrif van Porto Marie echt heel mooi, super leuk dat je daar je allereerste ervaring met duiken hebt. (Dus niet in het zwembad, maar gewoon in de zee waar je nog kunt staan. We gingen met zijn alle op ons knieën en oefenen maar haha)
<<

Jip

Bericht 04 Aug 2014 19:56

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Meeeeh, ik wil naar Curaçao!! Maar het wordt echt te duur :-(

Dus nu opties openstaan voor Tenerife oid. Balen, ik wil best wat luxer, maar er moeten compromissen gesloten worden ;)
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 04 Aug 2014 20:25

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Onze reis stond er zelfs op voor 529 euro, dus Curacao kan best goedkoop! Gewoon goed in de gaten houden. Arke heeft soms echt goedkope reizen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 20:26

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Meeeeh, ik wil naar Curaçao!! Maar het wordt echt te duur :-(

Dus nu opties openstaan voor Tenerife oid. Balen, ik wil best wat luxer, maar er moeten compromissen gesloten worden ;)


De Cariben hoeven niet duur te zijn, maar Curacao daarin tegen is dan een stuk duurder als je all in wilt wat je vriend graag wilt. De DR is bijv. echt niet reteduur all in, Cuba en Mexico ook niet, maar Jamaica dan wel weer wil je een beetje een behoorlijk hotel hebben minstens 4 sterren maar dat raad ik sowieso aan voor die landen.


Plien, een ticket erheen is niet duur, maar een auto huren is daar aan te raden anders ben je zowat nergens. Dus dat, accomodatie, eten en drinken tikt dan wel aan dus kan je beter naar de landen hierboven gaan wil je wat voordeliger uit zijn en dan wel all in.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 04 Aug 2014 20:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Aug 2014 20:27

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Plien schreef:Onze reis stond er zelfs op voor 529 euro, dus Curacao kan best goedkoop! Gewoon goed in de gaten houden. Arke heeft soms echt goedkope reizen.


Inderdaad. Of via Ticketspy, daar staat ook heel vaak Curacao tussen voor 600 euro of minder.

(Voor ons is dat alleen een nadeel omdat wij minimaal 21 dagen op vakantie willen en dat via touroperators vaak veel te duur is en ticketspy bij hoge uitzondering eens iets voor 14 dagen heeft.)

Vandaar wat wij alles los boeken. Maar met een pakketreis kun je echt goed betaalbaar naar Curacao.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 20:29

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Marni schreef:Ik had het uitgerekend voor 3 weken. Vanaf 4 weken krijg je bijna overal tot 20% korting op de huurprijs (daarom gaan wij in maart ook weer 1 maand, bijna een week gratis).

Qua huurauto kiezen wij er ook voor om ons een beetje te blenden tussen de rest, dus een oudere jeep bijvoorbeeld. Daar betaal je voor 4 weken ongeveer 400 euro voor (weer 15/20% korting omdat je een maand huurt). Wij huren ook altijd via lokale aanbieders, niet van die grote organisaties zoals Hertz. Daar betaal je zo het dubbelen.

Benzine kost echt bijna niets. Volgens mij iets van 0.85 cent per liter. Maar je hebt inderdaad wel echt een auto nodig als je dingen wil zien.


Misschien kun je een week All inclusive boeken bij een resort en de andere week bijvoorbeeld logies/ontbijt. Dan kun je in die week lekker gaan uit eten waar je wil en blijven de kosten toch redelijk betaalbaar (in vergelijking met 2 weken uit eten ofzo).


He da's een goede, 1 week all in en 1 week niet. Dan is verkassen wel nodig en dat vind ik een nadeel. Bovendien weet ik niet of dat zo kan bijv. bij Arke. Best raar dat daar luxe zo duur is in vergelijking met de landen die noemde en dat terwijl je daar net zulke stranden kunt hebben. Ik denk dat Curacao voor ons wat saai zou zijn in de zin van vermaak. Als we bij het apartement zouden blijven, dan houden we het hooguit bij zwemmen in het zwembad en zonnen en elkaar een beetje aangapen ;). Op zo'n all on resort is er altijd wel wat te zien en te doen ook al doen wij nergens aan mee ernaar kijken is toch ook wel leuk. Bovendien met een appartement moet je zelf voor je drinken zorgen, badlakens meezeulen ed en dan is all in toch wel een mooie uitvinding voor ons.
<<

Jip

Bericht 04 Aug 2014 20:59

Re: zon en bikini zeker in oktober?

DR zijn we ooit eens geweest. Ik zal nog eens kijken naar Mexico.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Aug 2014 21:29

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Meeeeh, ik wil naar Curaçao!! Maar het wordt echt te duur :-(

Dus nu opties openstaan voor Tenerife oid. Balen, ik wil best wat luxer, maar er moeten compromissen gesloten worden ;)

Je klinkt wel een beetje verwend met je Tenerife is balen :^^:
<<

Jip

Bericht 04 Aug 2014 21:38

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Ik ben ook heel verwend wat betreft vakanties. Als je je in stelt op de wind en warme deken van curaçao (fijne herinneringen van 17 jaar geleden..) Is tenerife wel anders
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 22:02

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:DR zijn we ooit eens geweest. Ik zal nog eens kijken naar Mexico.


Wist ik niet. Hoor het wel als je tips wil mbt all in hotels in Mexico.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Aug 2014 22:59

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Ik ben ook heel verwend wat betreft vakanties. Als je je in stelt op de wind en warme deken van curaçao (fijne herinneringen van 17 jaar geleden..) Is tenerife wel anders

Tsja idd wat je rederentiekader is, maar besef dat zat mensen heel graag een weekje Tenerife zouden willen ipv bijv thuis zitten. Klinkt nu een beetje alsof dat te min is, maar snap dat je dat wss niet bedoelt.
<<

Jip

Bericht 05 Aug 2014 06:49

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Nee hoor, ik besef ook heus wel dat überhaupt op vakantie mogen gaan bijzonder is.

Edit: ter aanvulling als kind zijnde konden wij jarenlang niet op vakantie, dus geniet ik er nu dubbel en dwars van. En omdat we allebei keihard werken kunnen we nu wat verder en luxer.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 09:17

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip, in welk hotel ben je geweest op de DR? Het is idd een luxe om op vakantie te gaan. Wel merk ik dat in deze tijd jongeren van de basis - en middelbare veel verder gaan dan toen ik jong was in de jaren 80. Mijn vroegere overburen zijn naar Cuba, Costa Rica en Mexico geweest en dit jaar gaan/zijn ze weer naar Cuba. Klasgenoten van de 2 oudste en van mijn vroegere oppaskind (zelfde leeftijd als hun) zijn naar Vietnam, Amerika, Hawaii, Z. Afrika ed dus best wel verwend vind ik.

Vroeger was het in mijn tijd al leuk dat je uberhaupt naar het buitenland ging en was het eerder normaal als je in eigen land bleef.
Zo zijn wij ooit een keer in het hoogseizoen naar Center Parcs geweest en kreeg mijn moeder opmerkingen als ''zo da's duur CP in het hoogseizoen''.

Overigens gingen wij toen we heel jong waren jaren achter elkaar naar Texel, daarna 2 jr achter elkaar naar Zweden wat toen duurder was dan Frankrijk zelfs. Toen 3 jr achter elkaar naar Hongarije. Toen een klasgenoot op de basisschool ging vliegen naar Portugal was dat heel wat omdat iedereen altijd per auto ging. Nu lijkt het haast normaal. Zo is een collega van mijn man regelmatig met haar gezin naar Egypte geweest en toen ze een jaar niet per vliegtuig gingen zei haar zoon ''gaan we niet vliegen'' wat zij zelf overigens verwend vond van haar eigen kind. Ze zijn een aantal maanden geleden naar Aruba geweest nou echt niet dat er uberhaupt klasgenoten in mijn tijd buiten europa op vakantie gingen. Nu is alles duurder, maar blijkbaar kijken veel ouders daar niet naar en hebben ze geld zat! Mijn man ging vroeger nooit naar het buitenland en altijd in dezelfde plaats naar de camping zelfs een aantal jaren achter elkaar naar dezelfde. Maar ja, dat heb je he als maar 1 ouder werkt dan heb je gewoon minder te besteden dat is nou eenmaal een feit. Mijn ouders hebben meer te besteden omdat ze beide altijd gewerkt hebben. Tja, dan kan je het permiteren of verder dan eigen land te gaan.
<<

Jip

Bericht 05 Aug 2014 09:55

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Phoe ik zou niet meer weten welk hotel. Het was in Cabarete. En bestond uit twee delen. Ene deel was aan de ene kant van de weg met zwembad en het andere deel was aan het strand. Toen spijt gehad dat we all in hadden omdat je aan zee heel gevarieerd en goedkoop kon eten in de avond.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 10:10

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Casa Marina Beach?
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2014 10:48

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Phoe ik zou niet meer weten welk hotel. Het was in Cabarete. En bestond uit twee delen. Ene deel was aan de ene kant van de weg met zwembad en het andere deel was aan het strand. Toen spijt gehad dat we all in hadden omdat je aan zee heel gevarieerd en goedkoop kon eten in de avond.


He ik ben daar ook geweest. Hoe heette ons hotel ook al weer..

Tropical casa laguna. Ik was toen met mijn ouders mee (was een jaar of 17/18) en heb een leuke vakantie gehad. Zou er alleen niet nogmaals heengaan. De zee is veel meer voor kitesurfers met golven en het eten vond ik niet geweldig. (Wel de fruitbar! Maar verder heel veel gefrituurd :face: hahahaha).
<<

Jip

Bericht 05 Aug 2014 10:55

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Ja die is het! Grappig! Was die papegaai er toen ook al? Ik denk dat ik er zo'n 10 jaar geleden ben geweest.

Ik weet niet meer of er veel gefrituurd werd... wel waren er veel lekkere cocktails en fruitshakes. Ik vond de zee fijn, maar ik hou wel van hoge golven ;-) Het staat idd bekend als kite surf gedeelte. veel leuke excursies gedaan met een groep mensen die tegelijk aankwamen met ons. Ook in de avond in de lokale barren gepooled en gedominood enzo.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Aug 2014 10:56

Re: zon en bikini zeker in oktober?

http://www.arke.nl/vakantie/dominicaans ... ort/#fotos


Oei, een 6.1 en 3 sterren niet zo oke lijkt mij. Ik dacht dat de nieuwe naam Casa Marina Beach was, want die is voor mij de bekendste in Cabarete. Wij zijn ooit in Puerto Plata geweest in hotel Luperon Beach Resort dat was de 1e keer in de DR. Ik zat toen te kijken naar europa,maar zag dit voor ongeveer hetzelfde bedrag bij Sunweb. Leek me wel gaaf, ver weg, maar het hotel was oke verder niet bijzonder. Leuk om mee te maken. Ik vond het helemaal je van het om in de cariben te zijn, maar de zee viel me tegen was niet zo helder als ik dacht. Toen wist ik nog niet dat het aan de noordkust minder mooi was.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers