Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zon en bikini zeker in oktober?

<<

Jip

Bericht 01 Aug 2014 08:39

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Dat weet ik niet precies.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Aug 2014 09:03

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Zou daar wel even naar kijken, zonde als dat wel zo is!
<<

Jip

Bericht 01 Aug 2014 09:05

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Het regent toch niet de hele dag?
<<

Anoniem104

Bericht 01 Aug 2014 09:19

Re: zon en bikini zeker in oktober?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 01 Aug 2014 09:42

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Atelier Madame schreef:Begin oktober zag ik nu trouwens Florida ook heel voordelig via arke. Iig 9 dagen voor nog geen 600 euro de vlucht en hotel. Ook lekkere temperatuur dan daar volgens mij.


Florida is in oktober erg regenachtig. Wel lekker warm en ook wel zonnig, maar gigantische plensbuien midden op de dag. Maar verder is het qua kosten/vlucht etc goed te doen als je met Arke gaat.

http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-sta ... a/florida/
<<

Jip

Bericht 01 Aug 2014 09:54

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Haha, volgens mij is het gewoon het makkelijkste om naar Egypte te gaan ;-) Maar daar zijn we 2 of 3 keer geweest en wel gezien daar en ook niet echt leuk voor 2,5week. Nu nog met een collega uitvechten wanneer precies... Driekwart september of toch half oktober... We willen allebei zo snel mogelijk
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 01 Aug 2014 11:22

Re: zon en bikini zeker in oktober?

is het op de canarische eilanden niet warm genoeg in oktober? Zelf ben ik er nooit geweest in het najaar, maar op Tenerife was het in april heerlijk weer.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Aug 2014 12:38

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Het regent toch niet de hele dag?

Ik hoop voor jou van niet, maar vriendin van me is paar jaar geleden rond half oktober geweest naar de Bahama's (weliswaar iets noordelijker dan Cuba maar wel bij Cuba en Florida in de buurt) en die hebben 2 volle dagen in een schuilkelder moeten blijven omdat er toch nog wel in het staartje van het orkaanseizoen een tropische storm voorbij kwam. Daarna nog enkele dagen zonder elektriciteit gezeten.
<<

Anoniem162

Bericht 02 Aug 2014 09:08

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Uhm..volgens is Dubai hartstikke duur en niet ebt geschikt voor deels strandvakantie. Tunesië willen we ook niet heen.
Florida lijkt me ook.ontzettend kostbaar?
Voor Cuba en Curacao is de periode niet echt geschikt ivm regen, dacht ik


Op vakantiepiraten.nl of urlaubspiraten.de staan vaak ook tickets voor Florida of andere bestemmingen in Amerika.
Sommige zijn compleet met auto en hotel voor een paar honderd euro.
<<

Jip

Bericht 02 Aug 2014 13:20

Re: zon en bikini zeker in oktober?

We willen op 1 locatie blijven (nouja mijn vriend, haha, compromis gesloten) en dan vanuit daar dingen ondernemen. Omgeving moet betaalbaar zijn en mogelijkheid tot strand. Wat ik zo 123 voor Florida zag, is dat daar niet zo echt.

Ik zou best weer naar Thailand willen en daar eiland hoppen, maar vriend wil na twee keer Thailand weer wat anders.
Bali is misschien nog een optie...ja de vliegtijden mogen inmiddels langer. Of misschien toch maar goedkoop Canarische eilanden.

Lastig luxe probleem dit!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 02 Aug 2014 20:21

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Cuba is ook 10 uur vliegen, en in oktober november orkaanseizoen waar helaas vaak ook een orkaan overgaat. Ik zou me wel eerst verdiepen in het land en geschiedenis van Cuba, zeker als je vriend van all inclusive houdt, dan is Mexico of Florida misschien een betere keuze.
Afbeelding
<<

Jip

Bericht 02 Aug 2014 21:01

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Ik heb ooit 4,5maand rondgereisd door Cuba. Dus ik weet wat te verwachten en ik ken de geschiedenis. Dat is niet zo luxe, de mensen hebben daar niks.
We hoeven ook geen luxe (al heb je in varadero wel super-de-luxe, maar ver buiten ons budget). We willen gewoon weten wat we kwijt zijn en alles wat we extra doen komt er extra bij. We gaan ws al half september!
Cuba staat vog steeds bovenaan...

Florida gekeken voor all in, maar dat wordt veel te duur.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 02 Aug 2014 21:18

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Wij zijn zelf in oktober in Mexico geweest en hebben 1 ochtend regen gehad, heel erg hard. Hierna scheen de zon meteen weer.denk dat je geluk moet hebben in die regio qua weer, maar dat het echt niet alle dagen zal regenen.

In Cuba zijn we in Guardalavaca geweest, ik vond dit echt super. We zijn naar Holguin geweest voor een dag en naar Santiago de Cuba, dit vonden wij goed te doen. Verder zijn we daar naar een kleine markt geweest en in de buurt met een "treintje" rond gereden, hier hebben we echt de dorpjes kunnen bekijken. Ik zag net deze aanbieding, voor 29-9 is deze het goedkoopst: http://www.arke.nl/verre-reizen/cuba/ho ... irport=AMS

Misschien heb je hier iets aan? Succes in ieder geval!
<<

Jip

Bericht 03 Aug 2014 08:51

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Inmiddels ligt de vertrekdatum erg vast. Een collega die eerst geen vakantie wilde, wil nu toch wel en het liefste zo snel mogelijk in de vier weken dat zij vrij kan nemen. Anders wordt het te duur, daar de herfstvakantie eraan komt.
Lekker hoor...dat geldt voor ons toch ook? Als zij eerst gaat, dan kunnen wij pas eind november, omdat mijn vriend na half september pas dan weer vrij kan krijgen. Dat vind ik echt veeeeel te lang wachten.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Aug 2014 10:57

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Regenseizoen in Curacao is nog niet echt bezig in oktober. De meeste regen valt meestal tussen november en januari.

Het orkaanseizoen gaat bijna altijd langs de bovenwindse eilanden en slaat Curaçao over.

Op Curacao kun je heerlijke appartementen huren met bijvoorbeeld een eigen zwembad (en die zijn zo goed te betalen), huur een lekker autotje, ga samen strandjes bezoeken, leuke watersporten doen, natuurgebied op Westpunt, dagje met de boot naar Klein Curacao en schildpadden bekijken.

Ik vind Curacao echt een perfecte afwisseling tussen een wat 'ruigere' omgeving en heerlijk relaxen aan de zuidkant (baaitjes, koraal, heerlijk zwemmen). Verder kun je echt overal betaalbaar eten en ook gewoon wat leuke dingen bezoeken (struisvogelfarm, aloevera plantage, landhuizen inc. een verhaal van mensen die daar werken over 'vroeger', het slavenij museum).

En ze hebben mega lekkere stalletjes langs de weg waar je wat kunt snacken of smoothies (batidos) kunt halen.



Okee, ik (en mijn vriend) zijn gewoon echt verliefd op Curacao. Mocht je meer willen weten, leuke appartementen/autohuur moet je maar pm-en. Wij vlogen toen voor 550 euro met een los ticket en het vliegen duurt (9 a 10 uur).
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2014 11:49

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Eind september en misschien zelfs pas eind oktober willen we op onze 'zomervakantie'.
Ik hoef niet perse all in, mijn vriend vindt dat wel fijn. We willen niet te lang vliegen, niet teveel uitgeven (vorig jaar al gedaan met vakantie en nu al wat extra korte vakanties gehad), maar wel zon en bikini zeker.
Turkije, egypte en canarische eilanden vallen af, curaçao eigenlijk te ver..

Wie wil meedenken?


Cuba en Curacao is ongeveer even lang vliegen. Als je naar Cuba gaat, dan is hotel Ocean El Patriarca een aanrader. Believe is daar geweest en was er erg over te spreken, zij is ook naar diegene op de Dominicaanse Republiek geweest meerdere keren zelfs omdat haar ouders het zo'n goed hotel vinden. Ik ben vorig jaar naar die in Mexico geweest, was erg goed, goede keten waarvan ik ook wel naar de andere hotels wil in sommigen landen. Cuba trekt mij niet zo, maar mocht ik erheen gaan dan is de kans groot dat ik voor daar voor deze keten kies.

Ik ben erg te spreken over de website http://www.allereizenop1site.nl. Daar hebben we in 2011 geboekt. Betrouwbaar en je kan dmv chatten van alles vragen en ze reageren direct. Let er wel even op dat bovenstaand hotel er 2x op staat nl als alleen Ocean en Ocean Varadero El Patriarca. Je kan dan het beste de 1 genoemde kiezen omdat die gek genoeg goedkoper is en dat terwijl het exact hetzelfde hotel is.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 03 Aug 2014 13:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Bericht 03 Aug 2014 12:58

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Bedankt Marni, dat klinkt ook goed! Aan wat voor prijzen moet ik denken om een appartement te huren? En uiteten?

En CBL jij ook bedankt voor je link! Ga ik vanavond naar kijken!
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Aug 2014 13:26

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Graag gedaan. Is zeker de moeite waard om even te kijken. Ze bieden reizen van vn Arke aan, maar dan iets goedkoper.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Aug 2014 16:14

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Jip schreef:Bedankt Marni, dat klinkt ook goed! Aan wat voor prijzen moet ik denken om een appartement te huren? En uiteten?


Ik heb het even opgezocht. Het appartement waar wij toen geweest zijn betaal je voor 3 weken €840,- . Is een heel mooi appartementen complex(je) met 4 appartementjes. Ik zie toevallig nu dat het nieuwe zwembad ook klaar is. Je kijkt heel mooi uit over Willemstad omdat het op een berg gebouwd ligt. (S.undaville A.ppartementen heet het)

Voor 3 weken inclusief vliegen zit je dus op +/- €900,- a €1000,- per persoon.

Qua eten heb je veel keuzes in budget. Wij hebben een aantal keren gegeten bij kleinere restaurantjes die de 'daghap' aanbieden (dat hebben ze heel veel op curacao). Dan krijg je meestal een stoofpotje, of een stukje vlees met een salade en een toetje. Daar betaal je dan echt maar 12 gulden ofzo voor (is €4.95 hahaha).

Voorbeeldje (zit midden op het plein in Curacao)
http://pleincafewilhelmina.com/index.php?pg=11

Ik denk dat wij gemiddeld gezien voor een avondmaaltijd, toetje en beide 1 a 2 drankjes een euro of €30,- betaalde. (In totaal, dus niet per persoon!)

Ze hebben ook een aantal grote supermarkten. Dus wij hebben ook wel wat zelf gekookt. We zaten er toen 4 weken.

Verder kun je ook goed zoeken via Homeaway.nl of Airbnb qua appartementen/huisjes.

Mijn lievelingsplekjes op Curaçao:

Playa Lagun (richting Westpunt, lekker rustig en niet zo massaal)
Afbeelding

Playa Porto Mari (hier hebben wij ons PADI gehaald voor €200,- p.p tijdens een 3-daagse cursus)
Afbeelding

Sheta Boka (National Park)
Afbeelding

Christoffelpark en berg
Afbeelding

Klein Curacao (onbewoond eiland)
Afbeelding

Willemstad zelf qua architectuur
Afbeelding

En de foto die bij Curacao hoort haha. Playa Kenepa (Grote knip)
Afbeelding
<<

Jip

Bericht 03 Aug 2014 20:27

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Heel gaaf Marni! Lijkt me heerlijk om zo'n vakantie te doen. Lekker strandjes af...duiken (heb mijn brevet 17jaar al!) en snorkelen. Als ik even zo snel reken dan kom ik al op bijna €3000 uit...zo ver reikt ons budget dit jaar helaas niet :-(
<<

Anoniem173

Bericht 03 Aug 2014 20:50

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Heel mooi marni! Ziet er echt prachtig uit.

Wij hebben toevallig dit weekend een vakantie geboekt naar lanzarote :banaan: krijg d'r helemaal zin in als ik de foto's zie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 03 Aug 2014 20:55

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Heerlijk! Daar ben ik als kind wel eens geweest. Kan me nog herinneren dat ik het heel erg leuk en mooi vond. Prettig gevoel daar haha.

Veel plezier! Wanneer ga je?
<<

Anoniem173

Bericht 03 Aug 2014 20:58

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Begin oktober!
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 07:48

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Marni, mooie foto's. Krijg er echt zo'n vakantiegevoel van.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Aug 2014 14:05

Re: zon en bikini zeker in oktober?

ellibre schreef:Ik heb via Arke geboekt. Hotel heette Sandos Caracol maar was volgens mij wel relatief duur voor de regio.

Als je naar Mexico gaat zou ik je wel aanraden een auto te huren. Wij hebben bij Hertz gehuurd en waren voor 18 dagen 270 euro kwijt. Benzine was er ongeveer 60 cent per liter. Je kunt ook alles via excursies bezoeken, maar dan ben je afhankelijk van de vaste tijden en een hoop geld meer kwijt. Wij zijn bijvoorbeeld voor Chitzen Itza iets van 5 euro p.p. aan entree kwijt geweest en totaal 10 euro benzine, terwijl de georganiseerde reis 90 euro per persoon was.


Ik ben daar ook geweest, prima resort, maar niet voor herhaling vatbaar omdat ik graag ieder jaar een andere wil tenzij het zo goed was dan zou ik terug willen en dat heb ik met 1 resort in Mexico. Toen wij in Sandos zaten hadden we een snorkelexcursie geboekt en op de terug weg zijn we voor het zusterhotel gevaren (is dit wel goed nederlands btw?) Man oh man wat een prachtige kleur zee is daar voor het hotel zeg! Caracol heeft op bepaalde plekken ook een heldere kleur, maar lang niet zo'n heldere kleur als bij Sandos Playacar. Bij Caracol vond ik de zee niet zo heel mooi. Ik had mij van te voren aangemeld voor Sandos4U, gewoon je naam invullen op de site, meer niet. Bij beschikbaarheid kreeg je een gratis upgrade. Bij het inchecken waren wij de laatste en mijn man dacht al ''hebben wij dat weer er zal wel iets mis zijn''. Er moest even gechecked worden wat voor soort kamer wij hadden. We hadden een standaardkamer, de meest eenvoudige/goedkope geboekt en kregen er een met jacuzzi in de kamer, toilet en douche apart. Dat voor iets meer dan € 400,00 gratis! :shock:
Het bestaat niet meer helaas. Op mijn lijstje voor dit jaar heb ik het zusterhotel staan, maar dan wel met een kamer in het Select Club gedeelte anders mag je geen gebruik maken van het adult only zwembad.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron