Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisrubriek #9: Terschelling

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Jul 2014 10:46

Reisrubriek #9: Terschelling

Terschelling
Afbeelding

Ik schrijf een rubriek over Terschelling omdat ik er met heel veel plezier al mijn hele leven kom. Ik ben er zeker wel 40 keer geweest, zo niet vaker. Ik ging vroeger met plezier mee met mijn ouders en nu draag ik het Terschellingvirus over op mijn eigen nageslacht en hopelijk ook op jullie!

Terschelling, in het Fries 'Skylge' genoemd is het derde (van links naar rechts) van de vijf bewoonde waddeneilanden van Nederland. Het is na Texel het grootste Nederlandse waddeneiland maar kent wel net als Ameland, Vlieland en Schiermonnikoog het echte eilandgevoel. Onder andere doordat je wel even een stuk moet varen voor je er bent.

Terschelling is maar voor de helft bewoond, de andere helft is een natuurgebied genaamd 'De Boschplaat'. Het eiland kent talloze dorpen waarvan de grootsten in volgorde van West naar Oost West- Terschelling, Midsland, Formerum, Hoorn en Oosterend zijn. Daarnaast zijn er nog talloze kleinere dorpjes met namen als Baaiduinen, Landerum, Hee, Kinnum en Lies.
Veel van deze dorpen liggen aan de enige grote doorgaande weg van het eiland. Daarnaast is er een groot uitgebreid fietsnetwerk wat verder reikt dan waar je met de auto kunt komen. Onder andere het natuurgebied de Boschplaat en de waddenzeedijk zijn wel per fiets en niet per auto bereikbaar.
Op Terschelling spreken ze Nederlands maar natuurlijk ook Fries. Er zijn zelfs drie verschillende Friese dialecten die onderling nog best van elkaar verschillen. Het Westers, Aasters en Midslands. Vooral de oudere mensen spreken dit nog maar verder is het volgens mij een beetje in onbruik geraakt.

Afbeelding

Terschelling is door het toerisme meegegaan met de tijd maar op het eiland heersen ook nog wel echte eilander tradities. Zo is er geen begrafenisondernemer, er is namelijk iets wat ze burenplicht noemen. De buren van de overledene zorgen voor de begrafenis. Er is dus ook geen crematorium en de meeste eilanders worden begraven op de verschillende begraafplaatsen verspreid over het eiland.
Op Terschelling zijn vijf basisscholen en een VMBO-school. Kinderen die Havo of Vwo willen gaan doen moeten na de basisschool naar het vaste land voor hun onderwijs. Ze zitten dan vaak doordeweeks in pleeggezinnen. Sommige kinderen reizen ook heen en weer maar dit is zeer tijdrovend.

Dingen waar Terschelling bekend van is zijn cranberries, de twee feestjongerencampings en het jaarlijks in de vroege zomer gehouden Oerolfestival. Het mooie van de cranberries is dat ze op Terschelling hetzelfde verhaal vertellen als op Vlieland over de cranberries. Maar op Vlieland zeggen ze dat het verhaal van Terschelling niet waar is en op Terschelling zeggen ze dat het verhaal van Vlieland niet waar is. Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.

In het gehucht Striep staat langs de weg een standbeeld van een wijzend vrouwtje. Dit vrouwtje wordt het Stryper Wyfke genoemd. Ze wijst richting de Strieper begraafplaats. De sage gaat dat ze het Oosten van Terschelling in 1666 heeft behoed voor plunderingen en vernielingen bij een inval van de Engelse vloot. Ze trokken van West naar Oost over het eiland. Bij Striep kwamen ze het vrouwtje tegen die wijzend naar de in mist gehulde begraafplaats riep: “Ze staan er bij honderden maar ze liggen er bij duizenden.” Waarop de Engelsen (hoe ze haar konden verstaan weet ik niet) die de grafzerken aanzagen voor vijandelijke troepen rechtsomkeert maakten en zo Oost Terschelling veilig werd gesteld.

De Terschellinger vlag bestaat uit vijf kleuren. Om de volgorde te onthouden wordt ook wel het volgende rijmpje gebruikt:
"Rood zijn de daken;
Blauw is de lucht;
Geel zijn de halmen;
Groen is het gras;
Wit is het zand;
Dat is zijn de kleuren van Terschellingerland"


De reis er naartoe
Afbeelding

Het eiland ligt vrij ver van de Friese kust af en is alleen bereikbaar per (veer)boot. De meest kostbare manier om er te komen is een watertaxi, deze optie heb ik zelf nooit gebruikt maar is een manier om snel de overtocht te kunnen maken op het tijdstip wat het beste uit komt.
Een andere optie is om er naar toe te varen per recreatieschip, bijvoorbeeld een zeilboot. Veel van de 'bruine vloot' maken tochten door het waddengebied en doen daarbij ook Terschelling aan.
De meest gangbare optie om het eiland aan te doen is door de veerdienst te nemen.
Rederij Doeksen: http://www.doeksen.nl
Tot voor kort was er ook nog de Eigen Veerdienst Terschelling http://www.evt.nl. Maar na jarenlang ruzieën met Doeksen heeft met dit jaar uiteindelijk een overeenkomst bereikt en is de EVT overgenomen door Doeksen.
De vaartijd van de Friesland en de Midsland van Rederij Doeksen bedraagt 1 uur en 45 minuten en daarnaast biedt Doeksen nog een sneldienst aan (De Tiger of soms de Koegelwiek) die er 45 minuten over doet. Op de sneldienst kunnen geen auto's mee.

Vervoer op Terschelling
Afbeelding

Op Terschelling kun je de auto gebruiken, deze mee nemen op de veerboot is echter behoorlijk prijzig.
Veel leuker, handiger en goedkoper is om gebruik te maken van het uitgebreide fietspaden netwerk. Fietsen zijn overal op het eiland te huur, te beginnen in de haven waar bagagevervoer naar het vakantieadres meestal is inbegrepen. Ook andere vervoersmiddelen zoals electroscooters, tandems en hondenkarren zijn te huur.
Verhuurbedrijven zijn onder andere Haantjes, Terpstra, Tijs Knop en Zeelen.
Er is een busverbinding, deze is met name gericht op de vaartijden van de boot, daarbuiten rijdt de bus niet heel frequent, zeker niet buiten het seizoen. Terschellingers gaan daarom meestal liften als ze geen zin hebben om te fietsen en geen ander vervoer hebben.

Verblijf
Afbeelding
terras van het strandhotel

Op Terschelling wemelt het van de toeristische accomodaties. Van Camping tot stacaravan, van hotel tot huisje. Zowel van particuliere aanbieders als van commerciële. Wil je ergens zitten waar flink wat gebeurd, vooral in de zomer, dan kun je het beste verblijven op West-(Terschelling) waar de boot aankomt of in Midsland of Formerum (op het midden van het eiland). Het nadeel van deze plaatsen vind ik echter dat het er stikt van de mensen. In Formerum en Midsland zitten bovendien de twee jongerencampings van het eiland (De Appelhof en camping Terpstra). Denk aan muren van bierkratten en ladderzat over de fietspaden zwervende kids. Deze campings geven in de zomermaanden behoorlijk wat geluidsoverlast.
Buiten deze grote plaatsen is het wat rustiger, hoewel je de campings uit de verte kunt horen.
Wil je gegarandeerd een wat rustigere plek waar het niet wemelt van de toeristen dan kun je het beste in één van de plaatsen voorbij Formerum een accommodatie zoeken. Ik zelf logeer meestal in Lies, maar ook Hoorn en Oosterend zijn leuke dorpjes. Oosterend is wel echt het andere eind van het eiland, dat is heerlijk als je van wandelingen en natuur houd en als je je auto bij je hebt om boodschappen te doen of een stukje fietsen heerlijk vind.
Zelf wil ik nog altijd heel graag een keer gaan logeren bij http://www.strandhotelterschelling.nl. Dit hotel is gelegen op een duin en kijkt uit over zee aan de ene kant en duin- en bosgebied aan de andere kant. Het is een soort huiskamerhotel, ze hebben een informeel restaurant en een terras waar je heerlijk kunt vertoeven. Het is er, zelfs in de zomer meestal rustig, op het terras is altijd wel een plekje vrij. Onderaan het duin ligt nog een andere strandtent voor de eventuele afwisseling en er is een bewaakt strand.
Een mooi hotel in de buurt van de veerboot is Hotel Skylge: http://www.westcordhotels.nl/sea/Hotel- ... AoV28P8HAQ
Ook een mooi hotel is hotel de Walvisvaarder in Lies http://www.walvisvaarder.nl
Dit ligt midden in Lies in een oude verbouwde Terschellinger boerderij. Je kunt er overnachten en eten. Het ademt echt een heerlijke eilander sfeer.
Ik heb er nooit gelogeerd, maar heb er wel gebruik gemaakt van de sauna. Het doet aan als een prettig, enigszins luxe hotel en het uitzicht over het wad en de haven is prachtig.
Verder zijn er talloze huisjes en appartementen te huur. Particuliere huisjes zijn onder andere te vinden op: http://www.op-terschelling.nl, er wordt heel veel particulier aangeboden.


Restaurants/café's
De reis – Hoorn: absolute nummer 1 wat mij betreft. Met heerlijke tapas en paëlla, groot terras en binnen ook alle ruimte. Om je vingers bij af te likken! http://tapasopterschelling.nl
De rustende jager – Formerum: Voor gewoon simpele friet met saté of iets in die richting. http://www.rustendejager.com
Café-restaurant De Groene Weide – Hoorn: heerlijk om te lunchen of 's avonds een hapje te eten. In het zomerseizoen treed Hessel regelmatig op met zijn dochter Tess in de avonduren. Hoewel het een beetje afgezaagd is weet hij de sfeer er altijd wel goed in te krijgen en je een geslaagde avond te laten beleven. http://www.groeneweide.nl
't Wakend oog – West-Terschelling: Lekker plekje om te lunchen of een wafel met cranberry compote te eten.
Loods – West Terschelling: Heerlijk lunchen met uitzicht over de oude haven. http://www.loods-terschelling.nl
Het strandhotel – Formerum aan zee: Dineren of lunchen in het informele huiskamerhotel. Ook heel geschikt om gewoon wat te gaan drinken, een borrel te halen en de hele middag met een boek van de zon te genieten. Binnen staan grote bakken met tijdschriften en in de winter brand de houtkachel vaak.http://www.strandhotelterschelling.nl
Heartbreak Hotel – Oosterend: Strandtent met heerlijk uitzicht over het rustige strand, de cranberrymilkshakes zijn onovertroffen. Het interieur is helemaal fifties en 's avonds zijn er vaak optredens, zeker in het zomerseizoen. http://www.heartbreak-hotel.nl

Strand
Afbeelding

Wie Terschelling zegt zegt strand. Het strand van Terschelling is breed en zelfs op de drukste stranden zit het nooit zo vol als op Scheveningen. De stranden bij West aan Zee en Midsland aan zee zijn het drukst, ik kom daar in het hoogseizoen nooit. Vanaf Formerum aan zee wordt het rustiger. Formerum aan zee heeft een bewaakt strand. Hoorn en Oosterend meen ik niet. Het strand van Oosterend is eigenlijk altijd rustig, wil je echt rust dan kun je het beste een onofficiële strandovergang nemen of gewoon een stukje lopen. Eén onofficiële strandovergang die ik goed ken is die bij Lies. Als je met je neus richting het strandhotel (formerum aan zee) staat en het fietspad naar rechts ingaat dan zie je na een paar minuten fietsen een hobbelig vlak stuk (zonder duinen bedoel ik) en een duin met een witte zanderige overgang. Het is steil maar als je er eenmaal over bent dan heb je gegarandeerd minstens 25 m2 strand voor jezelf. Het is op de onbewaakte stranden ook toegestaan om naakt te zwemmen en/of te zonnen.

Doen
Afbeelding

Als je wil weten wat je allemaal kunt doen op het eiland kun je het beste bij aankomst 'De Sjouw' kopen. Dit is een toeristenkrantje waarin alle organisaties en activiteiten en wetenswaardigheden worden genoemd. Ook het telefoonnummer van de dokter, tandarts staan er in.
Dingen die er in elk geval te doen zijn, zijn:
– Blokarten
– Paardrijden
– Huifkartochten
– Kinderboerderij
– Zeeaquarium
– Wrakkenmuseum
– Sauna (meerdere)

Verder kun je ook op Terschelling gaan winkelen. West -Terschelling en Midsland zijn daarin het best voorzien.Verwacht echter geen grote ketens, er is een Blokker in Midsland en een Hema en een Ter Stal in West. Verder zijn er vooral kleine winkels en boetiekjes die overigens wel de moeite van het bekijken waard zijn.
In zowel West als Midsland zit een boekwinkel en wil je breien, haken of borduren dan kun je terecht bij tante Lies: http://www.tante-lies.nl. Ze zijn niet goedkoop, maar hebben echt prachtige wol en alles wat je nodig hebt voor haken, naaien en borduren.

Kortom, Terschelling is echt een geweldig eiland waar je je zeker wel een paar weken kunt vermaken, tot rust kunt komen en kunt genieten. Voor een lang weekend is de reis wel erg lang, maar het is zeker compact genoeg om ook dan genoeg te kunnen zien. Gewoon een keer gaan allemaal! En mochten jullie nog vragen hebben, ik beantwoord ze graag.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 28 Jul 2014 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2014 10:59

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Wat een mooi stuk Pompoen! Heel uitgebreid, en leuk ook over de geschiedenis te lezen.
Ik ging vroeger meestal naar Vlieland, maar ben aantal keer op Terschelling geweest. Hotel Schylge kan ik me nog herinneren en dan met name het zwembad haha, En het gedichtje over de vlag kende ik ook ergens heel vaag nog. Leuk! Het lijkt me heerlijk om daar later met kindjes uit te gaan waaien.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 28 Jul 2014 11:02

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Leuk! Ik ben nog nooit op een waddeneiland geweest, zonde eigenlijk! Toch maar eens doen over een paar jaar, t lijkt me er heel mooi!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 28 Jul 2014 12:01

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Ja hoor... mijn vakantiegevoel van vorig jaar komt weer helemaal terug! Bedankt dat je mij dit eiland hebt leren kennen!
<<

Anoniem151

Bericht 28 Jul 2014 12:26

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Leuk! Ik hou van Terschelling!
Wij komen er iig 1x per jaar met de HT (roeiwedstrijd van Harlingen naar Terschelling)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jul 2014 13:13

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Superleuk om te lezen, ik hou ook van Terschelling!

Aanvulling op je restauranttips: Strandpaviljoen de Branding bij Midsland aan Zee, dit jaar uitgeroepen tot strandtent van het jaar! En strandpaviljoen Paal 8, bij West aan Zee. Onze favorieten.

Wij zijn een paar keer op een camping in Midsland Noord gezeten, pal naast de beruchte jongerencamping Terpstra, maar wij hebben er nooit last van gehad.

Terschelling rules! :banaan:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Jul 2014 13:31

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Leuk dat er meer enthousiastelingen zijn en leuk dat je met aanvullingen komt Lady! Ik ken dat deel van Terschelling eigenlijk maar slecht dus dat is leuk en handig voor de mensen die meer aan die kant van het eiland zitten.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 28 Jul 2014 14:02

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Leuk stuk!
Wil er ook heel graag weer eens naar toe.

Ik ken t dan alleen wel vooral van zeevaartschool verhalen :laughcry:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Jul 2014 14:05

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Banana schreef:Leuk stuk!
Wil er ook heel graag weer eens naar toe.

Ik ken t dan alleen wel vooral van zeevaartschool verhalen :laughcry:


Haha, ja dat zijn wel aparte verhalen ja, die ken ik namelijk ook wel een beetje :smile: .
<<

Anoniem173

Bericht 28 Jul 2014 15:43

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Pompoen schreef:
Banana schreef:Leuk stuk!
Wil er ook heel graag weer eens naar toe.

Ik ken t dan alleen wel vooral van zeevaartschool verhalen :laughcry:


Haha, ja dat zijn wel aparte verhalen ja, die ken ik namelijk ook wel een beetje :smile: .


Oh wat grappig, ik was al kind Zijnde altijd jaloers dat die jongens daar op Terschelling mochten wonen. Wat voor soort verhalen zijn het? :lol:

Leuk stuk pompoen, ik ben als kind vaal op Terschelling geweest, geweldig eiland.
De bosplaat :heart:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jul 2014 08:31

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Ohhh ik hou van de waddeneilanden! Ik hou persoonlijk meer van het kleinschalige van Vlieland of Schier, maar alle eilanden zijn echt zo heerlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Jul 2014 10:34

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Ik hou ook van de Waddeneilanden! Wij gaan komend weekend zeilend naar Vlieland, zo'n zin in :)

Je stuk is heel leuk geschreven. Ik zou het zo printen en mee nemen op een weekendje Terschelling.
<<

Anoniem168

Bericht 29 Jul 2014 11:20

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Leuk Pompoen! Heb echt met veel aandacht je stuk gelezen, wat veel interessante info.

Wij gingen vroeger altijd naar Vlieland op vakantie, maar we gingen dan ook een dagje naar Terschelling, geweldig vond ik het.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 29 Jul 2014 11:35

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Ook al ga ik niet naar Terschelling maar naar Ameland 2 weken deze zomer (22 aug zit ik er eindelijk) ik krijg door dit stukje nog meer zin in mijn/onze vakantie. Mooi geschreven.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 29 Jul 2014 15:38

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Atelier Madame schreef:
Pompoen schreef:
Banana schreef:Leuk stuk!
Wil er ook heel graag weer eens naar toe.

Ik ken t dan alleen wel vooral van zeevaartschool verhalen :laughcry:


Haha, ja dat zijn wel aparte verhalen ja, die ken ik namelijk ook wel een beetje :smile: .


Oh wat grappig, ik was al kind Zijnde altijd jaloers dat die jongens daar op Terschelling mochten wonen. Wat voor soort verhalen zijn het? :lol:

Leuk stuk pompoen, ik ben als kind vaal op Terschelling geweest, geweldig eiland.
De bosplaat :heart:


Haha dat zijn vooral veel baldadige studentenacties en uitgaansverhalen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 29 Jul 2014 21:23

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Heel leuk geschreven, Pompoen! Nu weet ik ook eindelijk wat meer over Terschelling, ik wist er namelijk vrijwel niets van! Leuke tips ook :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Aug 2014 21:02

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Leuk geschreven en handig om te lezen. Een tripje Terschelling staat nog op mijn to do list!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Aug 2014 13:44

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Erg leuk om te lezen! Vroeger kwam ik minstens 1x per jaar op Terschelling want mijn opa en oma hadden een vakantiehuisje in Lies. Heb het er altijd erg naar mijn zin gehad! Heerlijk door de duinen wandelen of fietsen! Wij gingen ook altijd ergens verse boerenyoghurt en ijs halen. Heb geen idee meer waar dat was maar dat was zo lekker! Leuk om in jouw stuk weer alle bekenden plaatsen te lezen. Komen wel weer herinneringen boven zo. Ben er al veel te lang niet meer geweest..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Aug 2014 19:30

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Wat grappig Fjell! Ook in Lies dus net als mijn opa en oma! Er zit in Lies de Pieter Peitshoeve, maar die hebben toch vooral kaas dacht ik.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Aug 2014 19:40

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Haha dat is echt toevallig! Het huisje van mijn opa en oma lag tussen Lies en Hoorn in, aan de Lergerbosweg. Zal mijn ouders eens vragen hoe die plaats heette waar we de yoghurt haalden. Misschien is het die hoeve wel want herinner me ook dat we daar ook wel bijzondere kazen kochten. En misschien wel geen ijs dan. Was toen ook nog klein. Een ander favoriet 'uitje' was wandelen naar het Koegelwieck duin.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Aug 2014 12:17

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Oh dat is aan de andere kant van Lies dan (het huisje waar ik kom ligt op de rand van Lies tussen Lies en Forumerum in), nou ja niet dat Lies nou zo groot is. Ben wel benieuwd naar waar jullie dat ijs haalden!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Aug 2014 11:06

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Mooi geschreven pompoen.
Skylge is zo mooi!
2014 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Aug 2014 11:08

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Dankje Bosjesvrouw! Jij ook een frequent bezoeker?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Aug 2014 12:08

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Ik ben er 4 keer geweest. Echt heel mooi. Volgend jaar misschien maar met onze kleine meid er heen.
2014 2016
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 06 Aug 2014 13:15

Re: Reisrubriek #9: Terschelling

Pompoen schreef:Oh dat is aan de andere kant van Lies dan (het huisje waar ik kom ligt op de rand van Lies tussen Lies en Forumerum in), nou ja niet dat Lies nou zo groot is. Ben wel benieuwd naar waar jullie dat ijs haalden!


Hehe ok! Leuk! Andere kant van het dorp is in Lies niet heel ver weg nee. Denk dat ik in de war was met het ijs.. en dat we op Terschelling alleen yoghurt en kaas haalden bij de boerderij ;)
-Jeg har det som plommen i egget-
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers