Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben eruit gegooid..

<<

Anoniem168

Bericht 27 Jul 2014 12:10

Ben eruit gegooid..

Even van me afschrijven..

Wat voel ik me rot. Al een paar dagen krijg ik amper een hap door mijn keel. Ik had het zien aankomen, mijn gevoel laat me niet in de steek, ik wist wel dat mijn tijd ook zou komen. Kon er nooit een vinger opleggen waarom ik dat gevoel had. Ik wist het gewoon.

Ik ben in vaste dienst bij bedrijf A. Via dit bedrijf werk ik dagelijks bij een klant, bedrijf B. Dit doe ik al jaren.
Ging altijd heel goed, ik was ook goed in mijn werk, deed mijn stinkende best, was nooit ziek, altijd aanwezig en zowel bedrijf A en B waren zeer tevreden over mij.
Begin vorig jaar veranderde er van alles op de werkvloer bij bedrijf B waar ik me dus dagelijks bevond.
Er vond een reorganisatie plaats, bedrijf werd overgenomen door een ander groot Amerikaans bedrijf en goedwerkende kostbare krachten (waarvan het echt een raadsel was waarom) werden zomaar eruit gegooid van de een op andere dag. De dag ervoor waren ze er nog, de volgende dag was de kans aanwezig dat je een collega ineens nooit meer zou zien.
Vond de sfeer wel minder worden, gespannen. Er kwamen steeds meer nieuwere collega's, hele team werd anders. Nog steeds werden er mensen zomaar eruit gegooid..

En toen werd ik ziek, heel erg ziek. Ik wist gewoon dat ze dit moment gingen aangrijpen om me eruit te gooien, ook al ben ik niet direct echt bij hun in dienst, maar voor bedrijf A. Kon er meteen mijn hand voor in het vuur steken.
Ik deed mijn werk nog steeds uitstekend, dus je zou denken, waar maakte je je dan druk om? Toch had ik dat onderbuikgevoel. Ondanks mijn ziek zijn, ging ook mijn zwangerschapsverlof meteen in (regels van UWV) en in februari liep dat af en ik ging over in de ziektewet.
Zo trouw als ik ben, begon ik in mei één ochtend te werken, opbouwend naar steeds meer. Deze week zou mijn laatste week ziektewet zijn, afgelopen week werkte ik namelijk weer gewoon mijn vertrouwde 5 ochtenden.
Ondertussen merkte ik dat er nog steeds af en toe mensen om een onduidelijke reden eruit gewerkt werden. Zoals vorige week. Een jongen had net zowel zijn oma als moeder verloren. Die jongen had het daar natuurlijk zoals iedereen zou hebben, het er moeilijk mee. Dit heeft het bedrijf aangegrepen als kans, om hem eruit te gooien. Vraag me niet hoe het kan of waarom, maar het is echt zo.

Nog steeds had ik het gevoel dat er wat was, al vanaf het moment dat ik weer begon met werken. Toch had ik weer zin om te werken, probeerde immers mijn oude leventje weer op de rails te krijgen en ging vol energie aan de slag. Afgelopen donderdag stond er ineens op de parkeerplaats een auto van bedrijf A. Ik wist meteen genoeg. Voelde me niet lekker worden, mijn hart bonkte als een gek in mijn keel. Even later zag ik dan ook iemand van bedrijf A in een kantoortje zitten met de directeur van bedrijf B. Uiteraard wist ik waar het omging. En ja hoor, de man van bedrijf A was nauwelijks weg of ik werd gebeld of ik vrijdags op kantoor wilde komen. Nou dan weet je het wel..

Bedrijf B heeft me er inderdaad uitgegooid. Bedrijf A was stomverbaasd, ook aangeslagen door het nieuws, want ze waren het er niet mee eens om zomaar een vaste goedwerkende kracht van dat pand te halen en een ander neer te zetten. Bedrijf A heeft een uur gepraat als brugman, zijn voor me opgekomen, maar bedrijf B bleef bij hun standpunt dat ze iemand anders wilde vanuit bedrijf A, omdat ze anders bedrijf A er helemaal uit zou gooien en dan zou bedrijf A een hele grote klant verliezen. De echte reden waarom blijft vaag. Ze wilde verder met degene die voor me heeft ingevallen. Sterker nog, bedrijf B, heeft zonder medeweten van bedrijf A al aan die medewerker beloofd haar op de werkvloer te houden. Bedrijf A was boos, want die medewerker was eigenlijk niet eens in dienst van bedrijf A (hadden haar via via gevonden en weet ook niet hoe ze dat verder hebben geregeld met die invaller qau contract) en nou moesten ze diegene voor hen in dienst nemen? Bedrijf A was het er ook niet mee eens, want ik deed mijn werk toch goed en bedrijf B was toch heel tevreden? Je zou dan denken, wat het probleem dan is. Maar bedrijf B heeft gedreigd om zelfs bedrijf A helemaal weg te doen en een ander te zoeken als bedrijf A niet zou luisteren.
Bedrijf A gaat nu voor mij proberen iets anders te zoeken, omdat ik wel een vast contract heb. Of het lukt is nog maar de vraag. Wel blijf ik nog deze week in de ziektewet, omdat bedrijf A dit ook wel zag als een aanslag op mij en waarschijnlijk neem ik daarna in overleg een paar weekjes vakantie.

Ik ben boos, verdrietig etc. Heb al twee nachten geen oog dicht gedaan. Ik mocht ook kiezen van bedrijf A of ik deze aankomende week nog de hele week ging volmaken, helemaal niet meer of alleen morgen. Want ze begrepen als geen ander dat mijn motivatie nu wel weg moest zijn. Heb de beslissing genomen om morgen nog te gaan. Dan pak ik mijn laatste spullen en neem ik afscheid van de mensen met wie ik al jaren een band had. En weet je wat me ook boos maakt? De directeur van bedrijf B die me eruit heeft gegooid, zie ik dagelijks en heeft nog nooit zijn mond open gedaan. Afgelopen week ook niet, de schijnheilige. Weet niet hoe ik me morgen ga gedragen, wat ik moet zeggen of reageren, maar ik ga wel met een opgeheven hoofd de deur uit, Voor zo'n bedrijf wil ik me niet eens meer inzetten..

Niet quoten ajb.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 27 Jul 2014 12:18

Re: Ben eruit gegooid..

Pff, wat kut, Brooke :-(
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 27 Jul 2014 12:22

Re: Ben eruit gegooid..

Jeetje Brooke... wat een rotstreek! Ik snap dat je voor zo'n bedrijf niet eens wilt werken en ik vind het dan ook super dat je toch met opgeheven hoofd daar weg zal gaan. Sterkte ermee en ik hoop dat er snel een andere werkplek voor je wordt gevonden!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Jul 2014 12:25

Re: Ben eruit gegooid..

Och jeetje zeg wat ontzettend balen, en dat je het al zo aanvoelde komen. Goed van je dat je nog een dag gaat en met opgeheven hoofd de deur uit stapt! Ik hoop voor je dat ze snel een nieuwe leuke baan voor je vinden waar je het net zo goed naar je zin gaat hebben.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem170

Bericht 27 Jul 2014 12:30

Re: Ben eruit gegooid..

Jeetje echt ontzettend naar :( ben je in vaste dienst van een uitzendbureau?
Ik werk ook voor amerikaans bedrijf, wat ik soms meemaak hoe ze metpersoneel omgaan... Hoop niet dat dit de toekomst gaat worden :(
<<

Anoniem168

Bericht 27 Jul 2014 12:51

Re: Ben eruit gegooid..

*
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Jul 2014 08:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jul 2014 13:25

Re: Ben eruit gegooid..

Wat ontzettend naar en vuil zeg! Ik heb ontzettend met je te doen, zeker gezien je er net bovenop aan het krabbelen bent. Sterkte.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Jul 2014 13:36

Re: Ben eruit gegooid..

Wat een naaistreek!!
Ik zou inderdaad je spullen pakken, en recht overeind naar buiten lopen, hun gemis, niet het jouwe!

Sterkte :hug:
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jul 2014 14:06

Re: Ben eruit gegooid..

Ai, wat shit! Wat oneerlijk en naar.. En daar heb jij je zo voor ingezet :(
Sterkte :hug:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 27 Jul 2014 15:19

Re: Ben eruit gegooid..

Dat een bedrijf zo met zijn werknemers om kan gaan.. echt ongelooflijk :( Heel erg dat ze jou er gewoon zo uitgooien en ook die jongen die zijn oma en moeder verloren had.. Het lijkt erop dat het bedrijf zijn personeel als robots ziet, niet als individuele personen.. Zou daar ook met opgeheven hoofd vertrekken en hoop dat je snel een andere leuke baan vind!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem168

Bericht 27 Jul 2014 16:26

Re: Ben eruit gegooid..

Dank jullie wel allemaal! :hug:

Fjell, inderdaad, zo zie ik het ook.

Toen ik het te horen kreeg dat ze mij niet meer wilde, maar wel die invaller, voelde ik me heel onzeker. Waarom zij?
Wat heb ik gedaan dat ze van mij ineens af willen?
Nu niet meer. Weet dat ik mijn werk goed doe en ook altijd werk zie liggen en ook mijn werkgever heeft bevestigd en mij verzekerd in het gesprek dat ik nergens onzeker over hoef te zijn. Hun verlies uiteindelijk.

Zie er ook wel tegenop om morgen aan collega's te moeten vertellen dat het mijn laatste dag. Ook geen idee hoe ik het beste kan reageren als ik morgen de directeur zie. Reageer ik wel als hij goedemorgen zegt, maar hij verder wel weer gewoon doet alsof z'n neus bloed? Of juist niks zeggen? Maar dan laat ik me weer kennen heb ik het idee. Met veel geluk is hij er morgen niet eens, maar schat die kans erg klein in.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jul 2014 17:24

Re: Ben eruit gegooid..

Ik zou een gesprek aangaan met de directeur. Gewoon naar hem toe gaan en vragen of je later die dag even met hem kunt praten. In het gesprek kun je aangeven dat je het jammer vindt hoe een en ander is gelopen en vragen naar de reden waarom hij je eruit gooit. Je kan aangeven dat je dit graag wil weten, omdat je hiermee je kansen op een nieuwe baan vergroot. Zonder feedback kun je immers niets leren.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Jul 2014 18:06

Re: Ben eruit gegooid..

In dit geval eens met Zure Mat. Feedback is belangrijk en wat voor reden ze ook noemen, jij kunt het daardoor afsluiten en door naar een volgende job.

Wel super naar en heel erg vervelend. Ik ben verbaasd over wat je schrijft, ik ben dan vooral benieuwd naar het type contracten wat de anderen hadden en hoe ze dat dan geregeld hebben...

Fijn dat bedrijf A het voor je opgenomen heeft en voor je klaar staat. Hoop voor je dat ze snel een nieuwe klus hebben voor je!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 27 Jul 2014 20:45

Re: Ben eruit gegooid..

Wat een misselijkmakende actie brooke :hug:
Hoop dat je ergens nog feedback vandaan kan halen voor jezelf.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 28 Jul 2014 18:36

Re: Ben eruit gegooid..

Wat ontzettend vervelend Brooke. Hopelijk kan bedrijf A nog werk voor je vinden.

Ik zou het betwijfelen of ik feedback zou willen van die directeur. Als je hem al amper hebt gesproken, wat kan die persoon dan nog voor nuttigs brengen als hij je op deze manier eruit werkt? Ik geloof niet dat een gesprek nog iets kan toevoegen, als ik lees op welke manier ze met hun personeel omgaan.
2019
2022
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Jul 2014 19:36

Re: Ben eruit gegooid..

Ik zou zeker wel een gesprek met die directeur willen en daarin ook aangeven hoe jij vindt dat ze met jou zijn omgegaan en dat hij wel eens wat eerder tegen je kon praten.
<<

Anoniem168

Bericht 28 Jul 2014 19:51

Re: Ben eruit gegooid..

Nou ik kwam vanmorgen op het werk, de directeur was er nog niet (normaal wel). Heb afscheid genomen van de collega's met wie ik een band had. Kon zien dat collega's ook schrokken en het moesten laten bezinken. Hebben gekletst en geknuffeld. Ondertussen was de directeur er ineens, maar hij bleef opvallend uit mijn buurt (hij vermeed zelfs de collega's met wie ik aan het praten was, zelfs een collega viel het op en zei dat ook) en ging op zijn kantoor zitten met deur dicht en wilde niet gestoord worden.

Het is goed zo. Voel me uiteraard wel klote dat het zo heeft moeten lopen, maar wil nu niet meer eens werken voor zo'n bedrijf. Deed echt zoveel voor ze, extra uren maken als er gasten uit buitenland kwamen, extra vroeg beginnen als het nodig was. Vorig jaar kwam er zelfs een nieuw gedeelte bij. Dat heb ik in mijn ééntje opgelapt, 3 verdiepingen hoog etc. en er kon geen gedag vanaf vandaag, dus het is klaar zo. Mijn werkgever weet ook wel dat ik mijn werk goed doe, hebben zelfs recensies van mij, dus kan het nu ook wat beter afsluiten. Weet dat het niet aan mij ligt.

Collega's waren er trouwens ook verbolgen over dat de directeur mij het niet zelf heeft verteld. Ze lieten ook duidelijk merken dat ze hem niet geschikt vonden voor deze functie (heeft deze functie anderhalf jaar, daarvoor was hij accountant).
<<

Anoniem125

Bericht 29 Jul 2014 22:01

Re: Ben eruit gegooid..

Wat een nare situatie, Brooke. Wel fijn dat Bedrijf A. en al je collega's aan jouw kant staan, dat zegt natuurlijk wel heel veel! Zou me daar dus ook aan vasthouden en niet je zelfvertrouwen hierdoor laten beïnvloeden. Kan bedrijf A. je misschien koppelen aan een ander bedrijf?
<<

Anoniem234

Bericht 29 Jul 2014 23:36

Re: Ben eruit gegooid..

Jeetje wat heftig en oneerlijk! Veel sterkte voor je, hopelijk vind je snel wat anders en krijg je het goed naar je zin daar.
<<

Anoniem168

Bericht 30 Jul 2014 08:17

Re: Ben eruit gegooid..

Bedankt dames!

Zure Mat, ja het is wel de bedoeling dat bedrijf A wat anders voor me zoekt. Omdat ik een vast contract heb kon ik er ook voor kiezen het te laten ontbinden, maar wil wel gewoon voor bedrijf A blijven werken als het kan. Ze zijn ook voor me opzoek en er waren wel wat globale opties en er was ook een bedrijf die specifiek naar mij had gevraagd, maar die moeten nog een offerte goedkeuren, dus het is nu even afwachten allemaal. Bedrijf A heeft mijn ziektewet verlengd met een week door deze domper (al was ik wel net weer volledig aan het werk) en waarschijnlijk neem ik vakantie op daarna.
<<

Anoniem66

Bericht 30 Jul 2014 08:29

Re: Ben eruit gegooid..

Wat een vies spelletje zeg.. Als je inderdaad maar in je hoofd houdt dat het niet aan jou ligt, al kan dat best zo voelen. Ik hoor echt zoveel van dit soort verhalen. De crisis lijkt wel een reden om mensen als stront te gaan behandelen. Bizar gewoon!
<<

Anoniem216

Bericht 30 Jul 2014 10:16

Re: Ben eruit gegooid..

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2014 10:27

Re: Ben eruit gegooid..

Wat een laffe directeur zeg.
<<

Anoniem168

Bericht 31 Jul 2014 14:59

Re: Ben eruit gegooid..

Bedrijf A belde me net. Ga de komende weken overal en nergens invallen. Morgen word ik al ingewerkt op 1 locatie en daar werk ik de dan voor de komende drie weken op de maandag, woensdag en vrijdag. Voor de andere twee dagen wordt nog wat gezocht. Wel fijn natuurlijk dat ik kan werken, maar zo snel had ik niet verwacht. En ook verschillende locaties.

Merk dat het me toch allemaal wat veel is wat op me afkomt, moet het echt laten bezinken. Merk dat ik nu even niet goed kan relativeren en ben meer gestrest dan blij.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron