Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

<<

Anoniem112

Bericht 26 Jul 2014 19:17

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ja dat aquarium is echt wel balen.. Ik kreeg m zo terug met scheurtje onderin, nog niet lek maar wel flink beschadigd... Heb er toen niks van gezegd en weet niet of ik dit nu weken later nog wel durf te doen..
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Jul 2014 19:39

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

In de gevallen die jij opnoemt zou ik ook niks meer uitlenen. Iets kapot maken zonder dit te zeggen en aan te bieden om de kosten te betalen vind ik echt heel erg. En hoeveel kost nou een poffertjespan? Twee tientjes? Dat kun je toch wel zelf aanschaffen, net als een verlengsnoer?

Daar zou ik echt niet meer aan beginnen.
<<

Anoniem75

Bericht 26 Jul 2014 21:34

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Susan schreef:Die gebruiksartikelen zouden me nog niet zoveel kunnen schelen, mits ik het wel weer netjes terugkrijg, maar no way dat ik dat Playmobilhuis uit zou lenen. Dat kopen ze maar fijn zelf. Ik vind het ook wel heel brutaal om dat te vragen.


Dat dacht ik ook gelijk. Dat ze een gezelschapspel of kinder dvd willen lenen oke maar iets van Playmobil nee echt niet.

Mochten ze het de volgende keer het weer vragen zou ik gewoon zeggen dat je kinderen dat niet willen er er op dit moment zelf intensief mee spelen.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jul 2014 21:55

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik snap het probleem niet, als je iets niet wilt uitlenen, dan leen je het toch gewoon niet uit? Een simpel 'nee, dat leen ik liever niet uit' volstaat
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Jul 2014 22:10

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

ZM; iets met assertiviteit.... Daar heeft het mee te maken. Als je alles goed gelezen had, heb je kunnen lezen dat Annemijn daar moeite mee heeft.

Annemijn: jemig hoe durven ze?! En idd de komende jaren zouden ze met de verjaardagen een poffertjespan, verlengsnoeren etc krijgen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem149

Bericht 26 Jul 2014 22:27

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Annemijn schreef:Ja dat aquarium is echt wel balen.. Ik kreeg m zo terug met scheurtje onderin, nog niet lek maar wel flink beschadigd... Heb er toen niks van gezegd en weet niet of ik dit nu weken later nog wel durf te doen..

Zeker doen hoor, dat is niet normaal. Ik zou verder ook niks meer uitlenen, lekker makkelijk zo. En een verlengsnoer.. Kom op, die dingen kosten nog geen 5 euro bij Action.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 26 Jul 2014 22:49

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ow ik heb hier zo'n hekel aan.. Ik ben hier altijd heel duidelijk in. Al snap ik dat het moeilijk is om nee te verkopen. Helemaal als het hele goede vrienden zijn en ze ook nog eens heel dichtbij wonen.

Ik sta er een beetje hetzelfde in zoals sanne. Ik heb een hele mooie wieg die mijn vader zelf heeft gemaakt.
Hoeveel vriendinnen/familie die wel niet willen lenen. Pech voor hun dat gaat echt niet gebeuren!
Een andere vriendin zit al te azen op kleding van mijn dochters die ze dan voor een een poep en een scheet wil overnemen.
Dacht het niet.. gaat gewoon mooi op marktplaats! Altijd maar van die profiteurs..
Ik durf te wedden dat ze het zelf niet eens door hebben dat ze zoveel van jullie lenen/gebruiken.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jul 2014 23:08

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik leen juist ontzettend veel van mijn vrienden en andersom. Wij zijn ontzettend gul naar elkaar. Als iemand maar even ergens naar kijkt, dan zeg ik al 'wil je het hebben?' Boeken rouleren hier ontzettend snel en ook games, tijdschriften, allerlei huishoudelijke apparatuur, wat iemand maar nodig heeft eigenlijk. Sommige dingen wil ik wel terug, maar lang niet alles.

Ik vind het best heftig om je vrienden of familie profiteurs te noemen. Hier is het bijvoorbeeld heel normaal om kinderkleren door te geven. Iedereen die een meisje krijgt kan erop regelen dat andere moeders in de omgeving, die al eerder een meisje hebben gehad wel aanbieden of ze nog kleertjes nodig hebben. Bij een jongen, idem dito. Ik vind dit vrijgevigheid juist wel mooi en liefdevol.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jul 2014 23:11

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik vind dit heel iets anders dan ZM. Deze mensen vragen om dingen en TO heeft de spullen zelf in gebruik.

Annemijn, ik zou voortaan gewoon 'nee' zeggen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jul 2014 23:25

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ja, Annemijn haar voorbeeld vind ik ook anders, maar ik reageerde even op Amaryllis die haar vrienden profiteurs noemt.
<<

Anoniem74

Bericht 26 Jul 2014 23:42

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik leen weleens wat, maar dan puur om te weten of het mij zou kunnen bevallen. Als ik het heb geleend en het bevalt, dan ga ik kijken of ik het zelf kan kopen. Lijkt me niet handig om continu hetzelfde te willen lenen.

Zelf leen ik alleen kleding en boeken uit. Eerste alleen uit nood. Tweede als we dezelfde liefhebberij hebben. Stiefmoeder en ik lenen elkaar boeken uit, nadeel is dat ik daarna alle gelezen boeken alsnog wil hebben. :P
<<

Zero

Bericht 27 Jul 2014 00:00

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik leende vroeger altijd mijn Harry Potter boeken uit, maar die gingen van de ene familielid naar de ander en die waren er niet zachtjes mee.
Het waren soft-covers en ik wilde die echt gaan sparen, maar deel 2 ligt inmiddels aan gort.
Het zure ervan vind ik dat uiteindelijk een ander familielid de boeken later alsnog heeft gekocht en nu dus een prachtige rij in de kast heeft staan, terwijl die van mij uit elkaar vallen van ellende.

Ik hecht emotionele waarde aan veel van mijn spullen, ik kan moeilijk weggooien. Uitlenen heeft voor mij ook niets te maken met vrijgevigheid, maar met vertrouwen.
<<

Anoniem130

Bericht 27 Jul 2014 00:12

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik vind dat ook niet echt vrienden, maar profiteurs...
<<

Anoniem59

Bericht 27 Jul 2014 00:27

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Schaamteloos. Het zou ook echt mijn eer te na zijn in hun plaats, zoveel gunsten vragen...

Ik zou zeker nee gaan zeggen, zeker na dat aquarium. Kan je mooi aangrijpen als je gewoon 'nee' te lastig vindt. Dat je door die schade liever niet nog wat uitleent. En ze dan doorverwijzen naar de bouwmarkten, de blokker of de Intertoys..
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 27 Jul 2014 09:18

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Zure Mat schreef:Ik leen juist ontzettend veel van mijn vrienden en andersom. Wij zijn ontzettend gul naar elkaar. Als iemand maar even ergens naar kijkt, dan zeg ik al 'wil je het hebben?' Boeken rouleren hier ontzettend snel en ook games, tijdschriften, allerlei huishoudelijke apparatuur, wat iemand maar nodig heeft eigenlijk. Sommige dingen wil ik wel terug, maar lang niet alles.

Ik vind het best heftig om je vrienden of familie profiteurs te noemen. Hier is het bijvoorbeeld heel normaal om kinderkleren door te geven. Iedereen die een meisje krijgt kan erop regelen dat andere moeders in de omgeving, die al eerder een meisje hebben gehad wel aanbieden of ze nog kleertjes nodig hebben. Bij een jongen, idem dito. Ik vind dit vrijgevigheid juist wel mooi en liefdevol.


Ja weet je wat het is ik stond er ook altijd zo in. Iedereen mocht alles bij ons komen lenen. Maakte echt niet uit wat.
Maar ik heb de laatste jaren en vooral eigenlijk sinds we kinderen hebben, dus dat we die spullen hebben uitgeleend, verschillende keren het gewoon zooo ranzig terug gekregen dat ik me daar zelfs vol schaam.
Hoe durf je het werkelijk zo terug te geven!
En als ik er dan van wat zei kregen we als antwoord: Ja, we hebben er goed gebruik van gemaakt...
Dus noem het dan maar keihard bij ons mag er niks meer geleend worden. Dan kopen die mensen zelf maar lekker die spullen.
<<

Anoniem216

Bericht 27 Jul 2014 10:22

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem178

Bericht 27 Jul 2014 10:25

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

De volgende keer dat ze om iets vragen kun je zoiets zeggen als "Ik zag van de week dat het aquarium kapot was nadat jullie het geleend hebben, dus liever niet." Als ze dan aandringen kun je aangeven dat ze wel erg vaak lenen.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Jul 2014 10:39

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

ZM, vrijgevigheid is inderdaad mooi, maar als ik steeds spullen uitleen, gebruiken anderen gratis mijn spullen (waar ik hard voor heb gewerkt) en tegen de tijd dat ik het zelf weer moet gebruiken is het af of niet mooi meer, daar pas ik echt voor.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Jul 2014 10:47

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik ben het enigszins wel eens met ZM, (in kader van Annemijnn snap ik Annemijnn haar irritatie absoluut). Ik ben zelf ook heel makkelijk met uitlenen. Ik vind het zelf fijn als ik een ander iets kan uitlenen zodat ze het niet zelf hoeven aan te schaffen. Als het producten zijn die je zelf in gebruik hebt dan zeg ik nee, want die gebruik ik. Of ik maak er een afspraak over wanneer ik het terug wil. Ik zie wel dat dit makkelijk praten is als je zelf minder assertief bent of het lastig vind om grenzen te stellen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Jul 2014 11:03

Re: Vrienden die altijd maar alles willen lenen..

Ik vind het brutaal om zoveel te lenen en al helemaal stuk terug te geven, had dan minstens een vergoeding gevraagd. Wij lenen niets en lenen ook niets uit, af en toe boeken aan mijn moeder, maar meer niet.
04-2014
10-2015
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda