Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke eisen stellen jullie aan een naam?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Jul 2014 10:56

Welke eisen stellen jullie aan een naam?

En kun je daar ook vanaf stappen of is het echt een harde eis?

Ik wilde eigenlijk geen naam met de begin letter van 1 van ons vieren maar in de top 10 meisjesnamen hebben we er al 6 die wel dezelfde begin letter hebben als 1 van ons vieren. Aangezien wij redelijk beperkt zijn in de keuze van namen (alleen arabische namen en daarvan valt voor mij ook al zeker 75% af) is de kans dus toch groot dat wij hier vanaf zullen stappen en wij mede daardoor ook gelijk van een tweede eis "moeten" afstappen ivm de post, namelijk een tweede naam wat wij vieren niet hebben en we wel zullen doen als het een naam wordt met 1 van onze begin letters.

Dat zijn dan punten waar we nog wel in kunnen schikken, maar de eis dat het goed moet kunnen met de achternaam, daar wil ik niet in schikken. Zo hadden wij Isra ook als favoriete naam maar icm de achternaam is dat niks en zou het lijken of ze Israel zou heten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Jul 2014 11:15

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Wij hadden weinig eisen. We moesten hem allebei leuk vinden en hij moest passen bij de achternaam.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2014 11:20

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik lees dat argument over post wel vaker, maar hoeveel post denken jullie dat jullie kinderen nog krijgen over 16 jaar? Ik zou dat echt niet te zwaar laten wegen geloof ik.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jul 2014 11:24

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik zou een redelijk internationale naam wel belangrijk vinden. En dat het past bij de achternaam. Dat vind ik belangrijker dan de initialen die bij elkaar passen.
Oh en ik zou tweede en derde namen mooi vinden om te vernoemen, dat vind ik dus ook belangrijk, dat dat beetje aansluit bij elkaar.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 26 Jul 2014 11:28

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Met Cotton eens. En anders zou je er nog voor kunnen kiezen om een tweede naam te geven ivm zelfde beginletters.
Ik zou zelf in jouw geval (tweetalig) de eisen willen hebben dat de naam goed uitspreekbaar is in alle talen en dat het wel een heel Nederlands klinkende naam zou zijn, ivm mogelijke vooroordelen. Ik zou mijn kind (als ik een Arabische vriend had) geen Mohammed noemen bijvoorbeeld. Dan heeft het een stuk minder kansen op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld (is onderzocht).
Mocht ik bij mijn huidige date blijven en we leven nog lang en gelukkig samen etc etc, wegen deze redenen voor mij ook zeker mee (hij is niet Arabisch, maar wel buitenlands)
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 26 Jul 2014 11:31

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik zou trouwens sowieso wel rekening houden met type namen. Ik zou niet kiezen voor het type geen gouden-ketting-naamplaat-namen, maar dat is ook omdat ik daar totaal niet van houd
Goede initialen vind ik ook wel belangrijk. Ik heb zelf een beetje vreemde initialen en daar krijg ik wel flauwe grapjes over, dus daar zou ik wel rekening mee houden
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Jul 2014 11:40

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Cotton, ik heb echt nog geen inzicht in de hoeveelheid post die ze dan zullen ontvangen, waarschijnlijk zal het meeste wel digitaal gaan dan maar ik vind voornamelijk post van de bank, zorgverzekering en bijv mbt een eigen bedrijf geen post wat bij de ander terecht moet komen per ongeluk omdat zulke gegevens ze rond die leeftijden niet aangaan van elkaar. Misschien zijn ze dan al wel uit huis, dat zullen we toch redelijk vroeg stimuleren maar daar hebben we nu natuurlijk nog geen zicht op.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jul 2014 11:45

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Knillis schreef:Wij hadden weinig eisen. We moesten hem allebei leuk vinden en hij moest passen bij de achternaam.


Exact dit.
Voor de rest geen eisen.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jul 2014 11:51

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik heb ook dezelfde voorletter en achternaam als mijn vader. Maar er staat op belangrijke post altijd Dhr. of Mevr. Dus daaraan was het al makkelijk te onderscheiden, vaak trouwens ook nog bij mijn vader de letters van zijn doopnamen. (Ik heb er geen, dus dat was ook makkelijk).

Wij hebben dus echt nooit geprut gehad met post.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 26 Jul 2014 11:54

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Chaos schreef:Cotton, ik heb echt nog geen inzicht in de hoeveelheid post die ze dan zullen ontvangen, waarschijnlijk zal het meeste wel digitaal gaan dan maar ik vind voornamelijk post van de bank, zorgverzekering en bijv mbt een eigen bedrijf geen post wat bij de ander terecht moet komen per ongeluk omdat zulke gegevens ze rond die leeftijden niet aangaan van elkaar. Misschien zijn ze dan al wel uit huis, dat zullen we toch redelijk vroeg stimuleren maar daar hebben we nu natuurlijk nog geen zicht op.


Ik zou dat vroeger inderdaad bezwaarlijk hebben gevonden, maar hoeveel post krijg je nog van de bank? Ik echt niks, ook geen loonstrookjes oid. Enige belangrijke dat per post komt in dan pensioenfonds en belastingdienst, maar zou mij niks verbazen als dat over 10 jaar ook weg is.

Overigens staat er bij belangrijke post wel de heer of mevrouw voor toch? Als je weet dat het een meisje wordt zou ik het minder erg vinden als de voorletter overeen komt met zoon of man en ondersom natuurlijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jul 2014 11:56

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Niet voorkomen in de top 20 ( bij mij was het altijd tulp x en tulp y)
Moet passen bij de achternaam
Geen onduidelijkheid over de uitspraak
Wel een doopnaam
2015 💙
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Jul 2014 11:58

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Het moest mooi bij onze achternaam staan en een naam zijn die we beide erg mooi vonden. Verder geen eisen. De naam van mijn man begint ook met een n. Al heeft hij ook een tweede naam en Nora niet. Maar was dit niet het geval geweest dan hadden we alsnog voor Nora gekozen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jul 2014 12:03

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Waarom heb je bij L wel voor een tweede naam gekozen en bij N niet?
<<

Anoniem88

Bericht 26 Jul 2014 12:04

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Cotton schreef:Ik lees dat argument over post wel vaker, maar hoeveel post denken jullie dat jullie kinderen nog krijgen over 16 jaar? Ik zou dat echt niet te zwaar laten wegen geloof ik.

Denk ook aan andere dingen, mijn tandarts ging laatst bijna de fout in omdat ik een afspraak wilde verzetten en mijn broertje toevallig diezelfde dag ook een afspraak had. Was bijna de afspraak van m'n broertje verzet.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Jul 2014 12:05

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

- Niet te moeilijk te spellen, liefst maar één spellingswijze of de meest gangbare
- Goed passend bij de achternaam
- Geen rare woorden/afkortingen als je de voorletters combineert met elkaar en/of de achternaam
- Geen slechte betekenis
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Jul 2014 12:15

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Tulp schreef:Niet voorkomen in de top 20 ( bij mij was het altijd tulp x en tulp y)
Moet passen bij de achternaam
Geen onduidelijkheid over de uitspraak
Wel een doopnaam


De kans op een naamgenoot houd je altijd. Misschien kies je wel een naam die een jaar later in de top 20 staat omdat 'iedereen' dacht: 'he, deze leuke naam staat nog niet in de top20'. Ik zou daar geloof ik nooit zo aan vast houden. De naam moet gewoon leuk zijn!

Eventueel vernoemen in de tweede naam lijkt me ook heel leuk :) wij waren daar al eens over aan het nadenken en de leukste combi 1e naam + 2e naam (vernoemd) leverde de initialen SM op. Dat vind ik niet zo geslaagd en zou ik dus niet kiezen.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Jul 2014 12:27

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

- Mag geen R in zitten omdat ik dat niet goed kan uitspreken
- Korte hollandse naam die niet nog verder af te korten is. (als roepnaam dan, geboortenamen zijn wel langer)
- makkelijk te spellen zijn en wat je hoort zo schrijf je het.
- Niet al te populaire naam. (Daarom viel de naam Isa af, mijn man vond die naam te veel voorkomen helaas)
- vernoemen vinden wij ook belangrijk.

De naam die we voor dit kindje hebben voldoet aan alle eisen. Voor een jongen hadden we Naud, alleen die naam kun je ook anders schrijven. Over dat puntje waren we nog aan het nadenken maar het word nu toch een meisje. :smile:
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Jul 2014 12:28

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

De naam moet gewoon te spellen zijn. Geen rare "extra" letters er tussen oid.
Moet lekker bekken met de achternaam.
Moet lekker bekken met een doopnaam.
Geen top 50 naam.

Mijn man zijn naam begint ook met een J, maar man mijn en J hebben andere intialen waardoor er geen verwarring komt met de post oid
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Jul 2014 12:30

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Top 20 naam hebben wij geen rekening mee gehouden. Nu komen ze toevallig alle drie niet in de top 20 voor. Mijn oudste heet Jurre, niemand had destijds ooit van die naam gehoord. Wij wonen in een klein dorp en ook daar had niemand die naam. Totdat er vorig jaar een nieuwbouwwijk werd gebouwd hier en daar kwam dus een jongetje te wonen die ook zo heet en ook nog eens net zo oud is als mijn zoon, ze zitten dan ook bij elkaar in de klas. Dus een top 20 naam zegt helemaal niets.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem315

Bericht 26 Jul 2014 12:32

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

- Moet goed bekken i.c.m. achternaam.
- Gaan rare initialen (zoals S.M. of S.S)
- Geen top 20 naam.
- Geen lange naam.
- De tweede naam is een vernoemde naam.
- Makkelijk te spellen en uit te spreken, niet voor verwarring vatbaar.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Jul 2014 12:33

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Oh en qua spelling: wij wilden ook duidelijke, makkelijk te spellen namen. Onze jongste heet Noud, kon niet fout gaan dachten wij. Hij was geboren, ze vroegen hoe gaat hij heten? Ik zeg Noud en zij vragen met aut? Mijn vader schreef het in het begin als Nout en ook Naud heb ik al voorbij zien komen :palm: Misschien naïef maar wij dachten echt dat dit niet fout kon gaan...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Jul 2014 12:35

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Knillis schreef:Oh en qua spelling: wij wilden ook duidelijke, makkelijk te spellen namen. Onze jongste heet Noud, kon niet fout gaan dachten wij. Hij was geboren, ze vroegen hoe gaat hij heten? Ik zeg Noud en hun vragen met aut? Mijn vader schreef het in het begin als Nout en ook Naud heb ik al voorbij zien komen :palm: Misschien naïef maar wij dachten echt dat dit niet fout kon gaan...


Haha! Dat vind ik misschien ook wel een beetje naief ;) een ou-klank en laatste letter d/t kan in mijn ogen altijd fout gedaan worden.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Jul 2014 12:36

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Knillis schreef:Oh en qua spelling: wij wilden ook duidelijke, makkelijk te spellen namen. Onze jongste heet Noud, kon niet fout gaan dachten wij. Hij was geboren, ze vroegen hoe gaat hij heten? Ik zeg Noud en zij vragen met aut? Mijn vader schreef het in het begin als Nout en ook Naud heb ik al voorbij zien komen :palm: Misschien naïef maar wij dachten echt dat dit niet fout kon gaan...


haha moet hier stiekem wel om lachen, wij dachten juist dat het andersom zou zijn! Dat een Naud gewoon normaal al zou worden aangezien als met ou. Maar nee dus.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jul 2014 12:37

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

- Geen veel voorkomende naam (Naam dochter komt minder dan 5x voor in NL)
- Geen R als beginletter (hebben vriend en ik beide)
- Een naam die zowel in NL als in ENG goed uit te spreken is
- Een simpele schrijfwijze. (Geen Yan ipv Jan om maar iets te noemen)

Dit waren wel harde eisen. Ik ben heel moeilijk met namen. Vind echt maar heel weinig namen leuk en dit zijn vaak namen die een ander apart vindt (omdat ze weinig voorkomen) :eyes:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem85

Bericht 26 Jul 2014 13:04

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Gewoon een naam die wij mooi vinden. Wij wilden geen tweede naam en bij een volgend kindje ook niet. Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Zoons naam staat op 3 of 4. Mijn familie kende hem niet of alleen van gtst vroeger, ook kennen wij nu geen enkel kind die zo heet en op zoons kdv is hij de enige met die naam, terwijl het een best groot kdv is.

Volgend kindje mag niet met de m beginnen. Vind ik toch lastig met de post of bij instanties. Onze voorletters zou ik niet erg vinden.

Ik zou ook nooit intitialen doen als hierboven genoemd, maar dat is hier niet van toepassing. ( achternaam met tussenvoegsel)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers