Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke eisen stellen jullie aan een naam?

<<

Anoniem123

Bericht 28 Jul 2014 12:35

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Cotton schreef:
Highway schreef:
Dat is inderdaad anders, hoewel ik dan sneller voor Sietse zou gaan bv. Bij Yfke is dat dan weer anders, Ifke is ziet er weer gek uit. Maar bij mij gaat het voornamelijk om het eindigen van de naam met Y. Of Y als het echt niet nodig is.. bijv Elyne, Yenthe of Yasmijn

Oh, dat vind ik juist leuk! Yolanda, Lyanne enz.


En ik onhandig haha. Ik zou bij dit soort namen gewoon de normale schrijfwijze aanhouden, anders zit het kind haar hele leven het anders te spellen. Meer kans dat het vaak verkeerd word geschreven.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2014 12:40

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Nouja, dat is met Cees/Kees toch ook al zo? Dan zeg je toch ook 'het is Cees met een C'. Zo lastig is dat nou ook weer niet.

Ik moet ook altijd als ik mijn naam zeg, zeggen dat er een H tussen zit. Terwijl ik een hele normale naam heb.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Jul 2014 12:42

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Zelfs Luuk en Mats moet je tegenwoordig spellen, dus dat zegt idd niet zoveel ;)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jul 2014 12:45

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik vind Yenthe juist een mooie spelwijze en Yasmijn ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 28 Jul 2014 13:21

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Vind het ook juist mooi zoontje van vrienden van ons heet Yven.
Mijn nichtje heeft een meisje gekregen en die heet Jalou..
Lastige naam want je spreekt het dus uit als jaloee
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Jul 2014 13:21

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Waar ik trouwens ook voor zou waken is om de naam te laten eindigen met dezelfde letter als de achternaam begint, en er zit geen tussenvoegsel tussen de voornaam en de achternaam. Mijn ouders hebben daar dus niet goed over nagedacht, de naam van mijn zusje klinkt op deze manier alsof er geen 'spatie' tussenzit zeg maar.

Ach what the hell, ze hebben mij ook een naam gegeven die niet geschikt is voor callcenter werk, aan het einde van de dag brak ik mijn tong over mijn eigen naam :P
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Jul 2014 14:11

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Wij hebben het andersom aan gepakt, we zijn gewoon naar namen gaan kijken en de mooie opschrijven. Daar kwamen een paar mooie uit waarvan er 1 ver bovenuit sprong. Toen hebben we gekeken of het klinkt met onze achternaam en of je geen rare rijmwoorden kan maken en geen rare initialen.
Maar een van de meisjes namen die wij mooi vonden - Ruth- valt dus wel af om het rijmen. Dit wil ik mijn kind niet aan doen.

Het afkorten van de naam doen wij wel, maar dit vind ik juist leuk. Hij heeft een mooie naam, en een leuke afkorting.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2014 14:12

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

kippetje schreef:Vind het ook juist mooi zoontje van vrienden van ons heet Yven.
Mijn nichtje heeft een meisje gekregen en die heet Jalou..
Lastige naam want je spreekt het dus uit als jaloee


Een van mijn vriendinnetjes heet zo maar dan met een -e aan het einde. Toen ik haar naam voor 't eerst hoorde dacht ik aan een super ingewikkelde schrijfwijze, Yalou ofzo. Niet dus.
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jul 2014 14:20

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2014 14:22

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Charles schreef:Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .

En Carel dan? :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jul 2014 14:43

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Cotton schreef:
Charles schreef:Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .

En Carel dan? :smile:


Volgens mij hangt het af van de klinker die erachter komt, of je de C uitspreekt als een K of als een S.

Ik denk dat het allebei voorkomt, Cees uitgesproken als Sees en Cees uitgesproken als Kees, omdat Cees soms gewoon een alternatief gespelde versie van Kees is, of net als 'Kees' een afkorting van Cornelius. Het kan ook een afkorting zijn van Cesar, dan is Sees weer een logische uitspraak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2014 14:44

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik ken Cees ook altijd als Kees.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2014 14:49

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Oh Really. Ik dacht dat Cees als Sees een geintje was. :nerd:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jul 2014 14:51

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ik heb zelfs wel eens de naam Sees voorbij zien komen. Dus ook echt zo gespeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 28 Jul 2014 16:01

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Onze eisen waren, apart, modern van deze tijd. En dat is gelukt, vinden wij zelf. De naam van onze jongste hebben we nog nooit eerder gehoord bijv.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 28 Jul 2014 16:12

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Charles schreef:Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .


:smile: dat deden wij vroeger expres bij mijn vader.
Cees kan bijvoorbeeld afgeleid zijn van Cornelis (zoals bij mijn vader).
<<

Anoniem65

Bericht 28 Jul 2014 16:27

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Charles schreef:Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .


Ik ook! Van Cees Notenboom. Mijn vader noemde hem altijd Sees!
<<

Anoniem65

Bericht 28 Jul 2014 16:28

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Het is trouwens toch ook zo dat de volgende letter bepaalt hoe je de C uitspreekt? E = S (Centrum), A = K (Carnaval), I = S (Cirkel), O = K (coöperatie), U = K (Cursus). Of geldt dat niet altijd?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 28 Jul 2014 19:06

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Marin schreef:
kippetje schreef:Vind het ook juist mooi zoontje van vrienden van ons heet Yven.
Mijn nichtje heeft een meisje gekregen en die heet Jalou..
Lastige naam want je spreekt het dus uit als jaloee


Een van mijn vriendinnetjes heet zo maar dan met een -e aan het einde. Toen ik haar naam voor 't eerst hoorde dacht ik aan een super ingewikkelde schrijfwijze, Yalou ofzo. Niet dus.


okee nee ik dacht je spreekt het uit als djaloe zoals je joyce zegt maar je spreekt het uit dus uit als j aloe.
Grappig dat je vriendin ook zo heet ;-)
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jul 2014 19:12

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

SuzieQ schreef:
Charles schreef:Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .


Ik ook! Van Cees Notenboom. Mijn vader noemde hem altijd Sees!


Ja precies dit hahaha. Wij hadden een boekhandel vroeger dus heb het regelmatig zo gehoord.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Jul 2014 19:38

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Ilovethe90s schreef:
Lejow schreef:Hier ook alleen de eis dat het een beetje moest klinken met achternaam en dat we het beiden mooi vonden.
Hadden wij bijv 'Klein' of 'Groot' met onze achternaam geheten, had B geen B geheten.

Een collega van me vond het ook een mooie naam maar het kindje zou als achternaam 'voet' krijgen dus dat vonden ze ook niet zo'n strak plan :P



:hulde: :good:
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 28 Jul 2014 22:03

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Highway schreef:
Lenthe schreef:Waarom wilden jullie geen Y erin?
Ik zou een naam met beginletter R misschien wel vermijden, omdat ik daar altijd meer moeite voor moet doen om die uit te spreken. Ik zou bijv nooit kiezen voor Roel, want die naam vind ik wat lastiger uit te spreken.


Ik zelf vind namen, vooral die eindigen op een Y, vaak te amerikaans. Ik hou niet van hele Amerikaanse namen voor Nederlandse kindjes, dus vandaar. Heel soms vind ik een Y wel leuk, als eerste letter bijv. Maar ik denk toch gauw aan namen als Kimberly, Sandy, Mandy, Jeffrey etc.

Op die manier! Namen eindigend op een Y houd ik ook niet van.. Teveel Amerikaans of Tokkie gehalte

Maar halverwege of aan het begin van een naam kan ik wel waarderen, mits het niet te gezocht is (Yan ipv Jan). Ik vind Myrthe wel heel mooi bijvoorbeeld.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Jul 2014 22:10

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

De grootouders erin vernoemen en hij moest fries zijn. Dat is wel aardig gelukt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 28 Jul 2014 22:49

Re: Welke eisen stellen jullie aan een naam?

Charles schreef:
SuzieQ schreef:
Charles schreef:Huh ik dacht altijd dat Cees met een C werd uitgesproken als Sees :wtf: .


Ik ook! Van Cees Notenboom. Mijn vader noemde hem altijd Sees!


Ja precies dit hahaha. Wij hadden een boekhandel vroeger dus heb het regelmatig zo gehoord.


Dat klopt ook, het is bij hem 'sees', ik weet het ook zeker want ik heb hem wel eens ontmoet. Cees kan gewoon op beide manieren uitgesproken worden, ik ken zowel mensen die Cees heten met de uitspraak Kees als met Sees.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers