Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Jul 2014 18:46

zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

De oudste van de twee heeft het helemaal door en heeft gisteren en vandaag zonder luier gelopen en er is geen enkel ongelukje gebeurd. Hartstikke goed dus, maar het valt me op dat ze soms zo elk kwartier naar de wc moet en dan ook echt steeds wel een beetje plast.
Ik vroeg me een beetje af hoe lang dat duurt dat ze er wat langer tussen laat zitten, want als we nu weggaan en ik elk kwartier een wc moet zoeken wordt natuurlijk wel wat lastig.


Namen jullie nog gewoon een extra broekje en onderbroek mee? Ze is namelijk zo goed bezig dat ik het ook wil stimuleren en niet als we weg gaan steeds een luier om doen. Maar ja ben ook wel een beetje bang dat ze misschien dan ineens vele ongelukjes heeft.
:heart: :heart: 2011
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 25 Jul 2014 18:56

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Dat heeft hier ook een poosje geduurd. Ik weet niet meer hoelang eigenlijk.Ik deed als we dan weg gingen haar een luierbroekje aan. Onderbroekenluier noemde we dat. En als we dan thuis waren ging die weer uit.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 25 Jul 2014 19:25

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hier is dochter sinds een week ook zindelijk, erg fijn! Zij gaat een paar keer per dag en kan het goed ophouden dus ik heb geen tips (de oudste hoefde ook maar een paar keer per dag). Soms gaat ze wel om de 10 minuten maar dan moet ze eigenlijk poepen, dat vindt ze nog een beetje eng dus dat duurt even voordat ze dat durft.

Als we nu weggaan stuur ik haar van tevoren naar de wc. En ik neem een schone onderbroek en kleding mee, en ook een luier in geval van hele hoge nood en geen wc voorhanden. Tot nu toe nog niet nodig gehad, het gaat echt super goed.

Mijn nichtje moest in het begin ook 4x per uur naar de wc, mijn zusje heeft met haar geoefend in ophouden. Dus als mijn nichtje zei dat ze moest plassen, eerst nog wat anders afmaken of de aandacht afleiden en dat steeds wat langer. Nu kan ze het heel goed op houden.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Jul 2014 20:05

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hier ging hij de eerste dagen/week heel vaak naar de wc, ook wel.elk kwartier, daarna ging het steeds beter en zat er wel een paar uur tussen
Ik nam in het begin altijd een extra broek en luier mee als we weg gingen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 25 Jul 2014 20:13

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Wat goed!
Bij mijn oudste heeft dat ook wel een tijdje geduurd.
Ik had standaard een setje kleren mee en een idd een onderbroekenluier voor lange stukken in de auto.

Mijn jongste plast graag op de wc maar ook graag in haar luier.
Hoe oud zijn je meiden nu?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Jul 2014 20:44

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Amaryllis schreef:Wat goed!
Bij mijn oudste heeft dat ook wel een tijdje geduurd.
Ik had standaard een setje kleren mee en een idd een onderbroekenluier voor lange stukken in de auto.

Mijn jongste plast graag op de wc maar ook graag in haar luier.
Hoe oud zijn je meiden nu?



2 jaar en 9 maanden. Het is alleen de oudste van de twee, de andere is totaal niet onder de indruk, haha. Wil nu echt niet vaker naar de wc of ook stickers plakken, ze heeft er helemaal niks mee.

Ik heb wel van die luiers in broekje vorm die kun je zo aan en uittrekken, die kan ik dan wel om doen als we echt poosje naar de winkels moeten of tijdje in de auto.
:heart: :heart: 2011
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Jul 2014 20:48

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hier ging het ophouden snel goed. Voordat we weggaan stuur ik hem ook naar de wc.
M:21072011
J :08012014
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 25 Jul 2014 21:53

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Mijn dochter is ook al een aantal maanden zindelijk en zoon begint nu interesse te krijgen.
Wel fijn hoor niet tegelijk ;).

Mijn dochter liet er wel wat langer tussen meteen. Lastig als ze elk kwartier moet. In het begin zette ik mijn dochter ieder uur even op de pot.
Maar er zat meteen al een poosje tussen.
Het zal vast ook een kwestie van wennen zijn voor je dochter.
Ik heb geen luierbroekjes meer aangedaan. Voordat we weggaan, zet ik haar op de wc en dan gaat het goed.
In het begin hadden we voor de zekerheid een potje in de auto, haha en dan meteen op de plaats van bestemming op de pot.
( Als ze nu moet onderweg, hou ik haar gewoon in de lucht, haha ).
Ik heb voor de zekerheid altijd een onderbroek en een legging in mijn tas.
Maar ik heb het eigenlijk niet vaak nodig. Als ze een ongelukje heeft, is het meestal thuis.

Wel super van je dochter! Het kan ineens snel gaan hè.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2014 08:25

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Ik vind het zo knap van jouw dochter Lana!
B heeft echt absoluut totaal nog 0.0 interesse in het potje. Wil er ook écht niet op zitten enzo.
Dus ook zo'n wc bril verkleiner gekocht, maar daar wil ze ook niet op.
<<

Anoniem57

Bericht 26 Jul 2014 08:54

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

L. heeft er echt maanden niet naar om gekeken, maar ineens een week of wat terug had ze er zin in en had ze hem door.
Echter wil ze niet op het potje (zelfs zo'n mooie zingende hadden we) en ging ze gelijk met verkleiner op de wc. Ik heb voor buitenshuis luiers en van die luierbroekjes, maar ze houdt het elke keer op. S'nachts is ze sinds 2 nachten ook ineens droog (roept wel een keer snachts dat ze moet plassen).

Alleen, L zou L niet zijn als ze niet wat bijzonders had, ze wil echt totaal niet ergens anders naar de wc dan wordt ze panisch. Komt vast wel weer goed!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 26 Jul 2014 11:36

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Wat knap dat ze ook meteen 's nachts roept Parel! Mijn dochter heeft 's nachts echt nog een luier om, ze slaapt ook zo vast.
Daar wacht ik nog maar even mee.
Ik zou als ik jou was gewoon geen luier meer omdoen hoor, als hij toch elke keer droog is. Dan kan ze het prima.

Lejow: Dank je! Het ging bij haar heel makkelijk, dus ze was er echt aan toe.
Zoon had ook echt 0, 0 interesse, maar sinds de vakantie vindt hij het ineens heel leuk. En hij plast ook regelmatig op de wc. Van de week ga ik maar eens een luiervrij dagje inplannen ;).
Maar de interesse ervoor kan dus ineens komen.
Als ze er geen intesse in heeft, zou ik gewoon nog even wachten. Het komt vanzelf.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 26 Jul 2014 11:37, in totaal 3 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 26 Jul 2014 11:36

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hier ook herkenbaar, R ging in het begin echt enorm veel. Ik zette overigens ook gewoon een potje in de huiskamer en als hij dan moest kon het ook daar.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Jul 2014 11:42

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Wij zijn nu ook bezig met Siem om hem zindelijk te krijgen. Paar weken terug plaste hij opeens op het potje (daarvoor alleen voor de gein) en sinds dien gaan we steeds een stapje verder. Vanochtend had hij geen luier om, want dat wou hij zelf niet. Wel een ongelukje maar dat kan nog. En 2 keer geplast op de wc, daar kan wel zo ruim een uur/1,5 uur tussen zitten.
We plakken nu ook stickers als extra stimulans.
Ik zou het 's nachts nog niet aandurven om zonder luier te laten lopen en ook naar de winkels nog niet. Dat is nog even een stap te ver denk ik.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 01 Aug 2014 19:43

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Het gaat gelukkig al wat beter, tenminste hier thuis. Als we ergens anders zijn vind ze de wc nog wel interessant en wil ze wel vaker gaan, terwijl het niet echt nodig is dan. Alleen op het dagverblijf heeft ze een ongelukje gehad verder nog niks, dus het gaat super!

Merk het al meteen in de luiers de la ligt veel langer vol :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 02 Aug 2014 20:21

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Wat goed!

Hier ook goed nieuws!
Woensdag wilde ze geen luier aan maar plassen op de wc! :thumbup:
Sindsdien 1 ongelukje gehad. Alleen vanochtend stond ze in de haar kamer nog in de spiegel te dansen en liet ze een paar druppels lopen. Ze keek helmaal verbaasd

Poehee.. straks helemaal geen luiers meer nodig!
Oke misschien nog heel even 's nachts.. tjoh ze worden groot haha
<<

Anoniem57

Bericht 03 Aug 2014 09:09

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hier gaat het op zich thuis heel goed, daar hoeft ze geen luiers meer aan, we doen er alleen een aan als ze aangeeft dat ze moet poepen, dat vind ze toch best eng (paar keer in haar broek dunne ontlasting gehad). Bij anderen op de wc doet ze ook niet, dan doet ze een luier aan. Even naar de winkels enzo zonder luier gaat wel, maar vaak doe ik haar een luierbroekje aan. Net zo makkelijk, en vaak geeft ze het dan ook nog gewoon aan. S'nachts een luierbroekje ook idd, zoals vanochtend was ze droog, is ze gisteren rond half 11 nog gaan plassen en toen ze wakker werd vanochtend. Maar de nachten ervoor was ze aan het emmeren en wel nat. Het is ook wel lastig want ze drink dik 2 liter op een dag soms..

Ik merk het idd wel in de la luiers! Dat is echt top haha
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2014 09:44

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hier deed onze dochter dat ook. Vooral bij een ander want de toilet bij een ander vond ze echt onwijs interessant.
Onderweg en tijdens winkelen/boodschappen doen deed ik haar geen luier om.
Ze hield het of op of ik vroeg in de winkel of ze daar kon plassen (wat meestal wel mocht en anders liet ik mijn boodschappen staan en liep ik met haar naar de Hema)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 03 Aug 2014 09:57

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Goed van onze kids hoor dames! Gaat ons lekker in de luiers schelen :-)

Vanmorgen zegt mijn andere dochter, ik hoef geen luier meer om hoor (zij heeft misschien ooit twee keer op de wc geplast) maar ik dacht nou misschien werkt het bij haar wel zo. Dus geen luier om gedaan, ga ik de andere aan kleden, ben ik daar klaar mee, zegt ze tegen me," mama ik heb geplast, gewoon in mijn broek ik wil niet op de wc" :)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2014 10:05

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hahaha, doet onze zoon ook. Die heeft niet eens in de gaten als hij staat te plassen.
Banjert er gewoon huppakee doorheen alsof er niks aan de hand is.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 03 Aug 2014 12:37

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Studiebol schreef:Goed van onze kids hoor dames! Gaat ons lekker in de luiers schelen :-)

Vanmorgen zegt mijn andere dochter, ik hoef geen luier meer om hoor (zij heeft misschien ooit twee keer op de wc geplast) maar ik dacht nou misschien werkt het bij haar wel zo. Dus geen luier om gedaan, ga ik de andere aan kleden, ben ik daar klaar mee, zegt ze tegen me," mama ik heb geplast, gewoon in mijn broek ik wil niet op de wc" :)


Haha, oeps!!

Maar wat goed van alle kindjes hier!! Onze 'generatie' kindjes wordt ineens groot, haha.

Mijn zoon heeft het nu ook helemaal door. Ik ben er weer eens een dagje voor gaan zitten en nu hebben we het potje in een hoekje staan en elke keer als hij moet plassen, gaat hij helemaal zelf op de pot zitten. En niet alleen plassen ;).
Ik ben zo ongelofelijk trots op mijn kanjers! Zeker omdat zoon er tot een paar weken terug helemaal geen interesse in had.

En het scheelt zeker veel in de luiers hè Studie, vooral met 2 in de luiers.
Afbeelding
<<

hierbenik

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:48

Bericht 04 Aug 2014 15:53

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Sinds afgelopen donderdag zijn wij hier ook begonnen om de luier overdag uit te laten. Zaterdag was de eerste droge dag al een feit. Tijdens het middagslaapje krijgt hij nog wel een luier om (die is dan droog als hij uit bed komt). Hij laat er ook vaak netjes 1 uur tot 1,5 uur tussen de plasjes. Alleen sinds een uur wil hij elke keer op het potje. het plasje is nog niet doorgespoeld of hij zit weer op de pot en doet een plas. (de hoeveelheden worden wel steeds een beetje minder, maar nog steeds wel een noemenswaardige hoeveelheid) Het lijkt wel of hij het doorspoelen zo leuk vind dat hij elke keer een klein beetje plast zodat we weer kunnen doorspoelen.

Ik heb zelf het idee dat hij moet poepen maar dit niet durft. Normaal poept hij iedere dag maar sinds donderdag laat hij er nu steeds een dag tussen zitten. Als hij dan poept is dit of in de onderbroek of in de luier ('s ochtends vroeg). Er is nu 1x een klein keuteltje in het potje gekomen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het plassen op het potje/wc leuk blijft zonder zelf geirriteerd te raken dat hij elke 2 minuten zijn plas wil doorspoelen. Zeggen dat hij niet hoeft omdat hij 2 minuten daarvoor ook een plas heeft gedaan werkt niet, dan belandt de plas in de broek. (ondanks dat hij net 6x! binnen 20 minuten is geweest)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het poepen ook op het potje gebeurd ipv in de onderbroek. (net binnen 5 minuten na die 6x binnen 20 minuten op de pot kwam de poep in de onderbroek)

Ik weet dat hij nog erg jong is (23 maanden) maar hij geeft al een hele tijd (ruim 3 maanden) aan als hij geplast of gepoept heeft in zijn luier (bah zegt hij dan) en wil de laatste tijd na elk klein plasje een nieuwe luier dus dat wordt een beetje kostbaar.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Aug 2014 19:14

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

TJa mijn dochter heeft dat dus ook gedaan dat zo vaak plassen in korte tijd, maar dat was eigenlijk wel zo over. Soms is ze gewoon ook nog echt niet uitgeplast want er kwam bijna elke keer wel wat. Ik probeer maar gewoon geduldig te blijven en ook te begrijpen dat het ook iets spannends en iets leuks voor haar is... en wat ik zeg het is hier al weer bijna over en gaat ze "normaal" naar de wc.


Lana, jou kids zijn er echt op tijd bij hoor! Knap dat je zoon het nu ook door heeft!
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 04 Aug 2014 19:31

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Wat goed Studiebol, dat het al beter gaat! Super zeg!! Zo zie je maar, het gaat allemaal toch wel vanzelf.

Ik verbaas me er ook over hoor, want hij had er tot 2 weken geleden ofzo echt 0,0 interesse in. Hij hoeft nu ook echt geen luier meer om ( behalve in bed ), want hij is dus helemaal droog.
De hele mikmak doen ze nu op de wc, haha.

Nu weet je in ieder geval dat het bij je andere dochter dus ook ineens kan komen.
Heerlijk hè!
Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 05 Aug 2014 15:52

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Hoe doen jullie dat als je een dagje weg gaan?
Mijn dochter is nu sinds twee weken droog. Heeft 1x paar druppels in dr broek geplast. Nu gaan we vd week naar pretpark en om nij steeds naar de wc te gaan. De ene x moet ze niet vaak. Vandaag waren we even boodschappen halen en ze moest steeds naar de wc. Waar er vervolgens niets kwam.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Aug 2014 19:06

Re: zindelijkheid/heel vaak naar de wc gaan.

Ze liep hier vanaf donderdag zonder luier en op zondag gingen we naar pretpark, ik heb haar een luierbroekje om gedaan en gezegd dat als ze moet plassen ze dit gewoon moest zeggen, maar ja als je midden in het reuzenrad zit gaat dat niet en toen was het nog dat ze 3 keer in een kwartier kon gaan.
Dat is toen eigenlijk heel goed gegaan, ze heeft een paar keer aangegeven dat ze moest plassen en toen ik een wc zag vroeg ik haar ook gewoon of ze moest. Maar ja ook een keer moest ze toch toen we in een attractie zaten en toen heb ik gezegd dat we nu niet naar de wc konden gaan en dat het niet erg was als ze het in haar luier deed.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers