Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer voor het eerst logeren?

<<

Anoniem198

Bericht 25 Jul 2014 10:47

Wanneer voor het eerst logeren?

Hou oud was jouw kindje toen het voor het eerst alleen ging logeren?

Mijn schoonmoeder vraagt al weken wanneer onze zoon nou eindelijk een keer bij hun komt logeren.
Onze zoon is net 2 maanden oud dus daar vind ik hem nog veel te klein voor.
Het is ook niet dat wij nodig aan een nachtje slaap toe zijn want hij slaapt prima.

Dus ik ben wel benieuwd wanneer die van jullie ergens alleen gingen logeren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jul 2014 10:50

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Ze vraagt wanneer je zoon eíndelijk komt logeren? Klinkt als een geduldig typje.

Met een jaar of twee gingen ze zelf logeren, maar ik moet wel zeggen dat mijn ouders een vakantiehuisje hebben waar wij ook heel vaak zijn, dat is al zo sinds ze baby zijn, dus als je dat meetelt slapen ze heel vaak bij mijn ouders. Alleen zijn wij er dan meestal ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Jul 2014 10:51

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Tot nu toe eigenlijk nooit zomaar omdat het leuk is.
De oudste heeft wel eens bij opa en oma gelogeerd omdat ik zelf dan iets anders had. De jongste nog nooit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 25 Jul 2014 10:55

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Hier nog nooit, zoon is 6 maand. Hij heeft alleen samen met ons gelogeerd :wink:

Ik moet in september weer aan het werk, voor die tijd willen we (ok, vooral mijn man) een nachtje weg proberen te gaan. Hij gaat dan waarschijnlijk bij mijn zus logeren.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 25 Jul 2014 10:55

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Onze oudste dochter ging geloof ik met 3 maanden uit logeren zodat wij even een nachtje door konden slapen.

Onze jongste dochter ging met 2 maanden uit logeren omdat mijn man en ik een weekendje weg gingen. Stond toen al heel lang gepland dat weekend.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Jul 2014 10:57

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

De oudste vorig jaar pas voor het eerst zonder mij een nachtje geslapen, dus toen ze ruim 2,5 was. En dat was bij ons thuis, mijn moeder kwam toen en mijn vriend en ik waren een nachtje weg. Dit jaar wel een paar keer een aantal nachten bij mijn moeder omdat onze zoon drie keer in zes weken tijd in het ziekenhuis heeft gelegen. De jongste is nog niet weggeweest. Eerlijk gezegd vind ik met logeren niks mis, maar zo lang het niet nodig is ga ik dat hier op jonge leeftijd nog niet doen. Tenzij het een keer niet anders kan, of wanneer ze het zelf gaan vragen. Zo wilde de oudste laatst een nachtje bij oma slapen, nou prima. Alleen toen het bedtijd was bedacht ze zich al vrij snel en kwam toch naar huis.

Ik zou gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, en niet wat anderen van je verwachten.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Jul 2014 11:00

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Nog nooit, hij is nu 2,5. We hebben het al wel eens geopperd, maar hij wordt er niet bijster enthousiast van en ik wil hem niets opdringen.
<<

Anoniem 146

Bericht 25 Jul 2014 11:05

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn zoon heeft een maand of twee geleden voor het eerst gelogeerd. Hij is nu 19 maanden.
<<

Anoniem85

Bericht 25 Jul 2014 11:07

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Vanaf 3 maanden. Ik moest toen gaan werken en man en ik hadden soms beide late dienst. Vanaf toen weleens bij mijn ouders, vanaf 14 maanden tot nu 2x bij schoonouders. Logeren is tot nu toe altijd oppas gerelateerd geweest. Zoon vindt het leuk en slaapt prima bij opa en oma.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Jul 2014 11:07

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

De oudste voor het eerst met 18 maanden, wij gingen een weekend weg met het werk van mijn vriend.
Inmiddels slaapt hij vaker bij zijn opa/oma. Hij vind het erg leuk.

De jongste nog niet.
M:21072011
J :08012014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 11:20

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

De oudste met 7 weken, de middelste met 8 weken en de jongste is afgelopen zaterdag voor het eerst geweest. De oudste 2 waren allebei omdat we een feestje van de carnaval hadden waar we beiden zeer actief bij zijn. De jongste omdat we een avondje naar Nijmegen gingen ivm de vierdaagse feesten.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 11:25

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Voor degenen waarbij de kinderen nog niet of pas heel laat gingen logeren: hebben jullie nooit een feestje/bruiloft/zin in een avondje uit? Of regelen jullie dan oppas aan huis of halen jullie je kind 's avonds weer op?

Wij gaan regelmatig een keer een avondje weg, hebben bruiloften, binnenkort is het hier in het dorp Kermis (2 dagen feest) en daarna weer de carnaval. Ook gaan wij regelmatig naar een musical o.i.d. Dan zijn we altijd laat thuis (met name met de kermis en carnaval) en ik ga echt niemand verplichten om tot 3 uur 's nachts bij ons thuis op te passen. Voor alle partijen is logeren dan veel relaxter. En ik vind de jongste nu nog te klein om achter te laten bij onze vaste oppas (een meisje van 16).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 11:27

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Oh en logeren voor de leuk, omdat ze het zelf willen begint nu een beetje. De oudste heeft nu een paar keer uit zichzelf bedacht dat hij bij opa en oma wil logeren en dit is nu een paar keer gebeurd. De middelste ziet dit en wil nu ook. Dus dat gebeurd met name in de vakanties nu regelmatig.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jul 2014 11:41

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Dus zo raar is het niet :)
Schoonouders wonen ook nog eens dik een uur bij ons vandaan dus om hem daar nou voor hun plezier even naartoe te brengen vind ik veel moeite.
Eerst maar eens een paar uurtjes oppassen. Kijken hoe dat gaat.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 11:51

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn ouders wonen ook op ruim een uur rijden hier vandaan en daar gaan ze ook niet heen. Ze slapen er wel eens maar dan logeren wij daar ook. Ze gaan hier altijd naar mijn schoonouders, die wonen 1 straat verderop :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Jul 2014 11:53

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Knillis, over het algemeen ben ik liever gewoon de avonden thuis bij de kinderen, en heb dus niet snel in de avond oppas nodig. Niet dat ik nooit eens wegga, maar vaak is dan mijn vriend thuis of als hij weg is dan ben ik thuis. Ook heb ik het toen ik mijn vriend nog niet kende wel eens zo gedaan dat dochter naar mijn moeder ging en dan daar ook naar bed, en als ik dan thuis kwam laat op de avond dan ging ik daar ook slapen.

Soms gaan mijn vriend en ik wel samen weg 's avonds, maar we zijn dan niet gauw later thuis dan een uur of elf. Of ik ga eerder naar huis. En ik geloof dat in een uitzonderlijk geval degene die oppaste tot 1 uur is gebleven, was vooraf bekend en dat was geen probleem.

Zal hier ook wel vooral aan mezelf liggen, maar ik vind het gewoon geen fijn idee om zelf niet thuis te zijn bij de kinderen. Jongste wordt sowieso lastig nu ivm borstvoeding, maar de oudste hangt erg aan mij en die maak ik er echt niet heel blij mee als ze moet logeren. Toen het niet anders kon toen haar broertje in het ziekenhuis lag heeft ze zich heel goed gehouden, maar als ik haar nu vraag of ze ergens wil slapen en ze dus wel meer de keus heeft wil ze niet. Dan wil ik het ook niet opdringen. Ligt er dus denk ik ook een beetje aan hoe je er zelf in staat en hoe je kinderen erop reageren. Al gaat dat waarschijnlijk ook makkelijker als ze van jongs af aan af en toe gaan logeren, maar dat vond ik toen zelf gewoon niet echt nodig.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jul 2014 12:01

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Onze dochter gaat half augustus voor het eerst uit logeren bij mijn ouders.
Ze is dan bijna 6 maanden. In dat weekend gaan wij naar Lowlands.
Logeren bij mijn schoonouders zie ik (nog) niet zo zitten. Die lapten onze (simpele) regeltjes voor de kat al aan hun laars, waardoor we een behoorlijk overvoerde kat terug kregen. Dat zie ik voor m'n dochter niet zo zitten ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 12:03

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Nu klinkt het trouwens alsof wij onze kinderen te pas en te onpas bij mijn schoonouders dumpen, maar dat is niey zo. Ok met de kermis in het dorp zijn het 2 nachten achter elkaar maar zijn ze overdag gewoon thuis. Idem met de carnaval. Ik denk dat het gemiddeld genomen 1x in de 1,5 maand is dat ze een nachtje logeren.

Doordeweeks ben ik eigenlijk ook altijd thuis, bij verjaardagen gaat 1 van ons tweeën. Maar zoals de carnaval, mijn man zit in de Raad van 11 en dan heb je regelmatig een feestje buiten de carnaval om. Sinds we kinderen hebben ga ik lang niet altijd meer mee maar als het echt een leuke avond beloofd te worden ga ik wel mee. De kermis hier in het dorp wordt ook geregeld door de carnavalsvereniging en ik zit in de organisatie, dus dan ben je er ook alle avonden bij.

En misschien is het inderdaad wel een kwestie van hoe je ze went (plus dat het hele makkelijke kinderen zijn en mijn schoonouders stapelgek op ze zijn en alle tijd van de wereld voor ze hebben), dan breng je ze ook wel met een gerust hart weg denk ik.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Jul 2014 12:04

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn dochter is voor het eerst gaan logeren toen ze 4,5 jaar was. Mijn zoon heeft nog nooit gelogeerd.
Als wij 's avonds weggaan dan komt er iemand hier oppassen.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 25 Jul 2014 12:10

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Ze was toen rond de 6 maanden, toen begon ik weer slaapdiensten te draaien.
We vonden het fijner als ze dan bij mijn moeder sliep, anders moest mijn vriend haar erg vroeg uit bed halen en naar de oppas brengen, te veel gedoe.
En nu nog slaapt ze bij mijn moeder als ik doordeweeks een slaapdienst heb. Ze vind het ook erg leuk om bij oma te slapen, ze is het gewend.
Bij mijn schoonouders gaat ze volgende week slapen, want dan hebben we een feestje. Dat zal dan de eerste keer worden dat ze daar gaat logeren.
Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 25 Jul 2014 12:16

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Als wij feest o.i.d hebben zorgen we voor oppas aan huis.
<<

Anoniem97

Bericht 25 Jul 2014 12:50

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn zoon is rond een jaar uit logeren gegaan, mijn dochter pas met 2 jaar.
Mijn zoon gaat nu wel regelmatig logeren omdat hij dat erg leuk vindt.

Met 2 maanden zou ik daar nog niet eens aan denken.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 13:15

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Ik zal wel een hele ontaarde moeder zijn maar ik had na een maand of 2 echt wel weer eens zin in een avondje man en mij tijd. Even niet bezig zijn met huiluurtjes, poepluiers, baby aan het slapen proberen te krijgen etc. Ik laad daar echt van op en kan er dan weer voor weken tegenaan. Na 2 maanden non stop voor 3 kinderen zorgen kan ik daar ultiem van genieten. En het is niet alleen goed voor mijzelf, maar ook voor onze relatie. En ik geloof eerlijk gezegd niet dat de jongste er erg veel last van heeft gehad, hij is de hele avond plat geknuffeld door oma en heeft beter geslapen dan thuis.

Ieder zijn ding maar ik heb een kinderloze avond op zijn tijd echt wel nodig :yes:
Laatst gewijzigd door Knillis op 25 Jul 2014 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Jul 2014 13:17

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

R. is nog nooit zonder ons uit logeren geweest. We slapen wel geregeld met z'n allen bij mijn (schoon)ouders.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 25 Jul 2014 13:20

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Ons zoontje was 8 maanden toen hij voor het eerst ging logeren, wij gingen naar Najib Amhali dus wel een goede reden :smile: maar dat was op twee uur rijden bij ons huis vandaan, aangezien het nog al laat was afgelopen hadden we besloten om daar te slapen.
Mijn zoontje vond het wel leuk alleen hij was wel onrustig kwa in slaap vallen enzo.
Oh volgens mij was ik trouwens de enige die het echt niet leuk vond, best gehuild toen mijn schoonzus hem mee nam :omg:
Laatst gewijzigd door Shy op 25 Jul 2014 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna