Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer voor het eerst logeren?

<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 25 Jul 2014 13:21

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Toen zoon 4 maanden was zijn wij een nachtje weg geweest en sliep hij bij oma (mijn moeder). Oma genoot van haar kleinkind, wij van het samen-zijn en een heerlijk diner met een goed glas wijn (of 3 :ja: ). Zoon heeft bij oma prima geslapen, net als thuis. Win-win situatie dus!
In december gaan we sowieso ook weer een nachtje weg, dan slaapt hij bij mijn schoonouders. Tussendoor zou het ook zomaar nog eens kunnen dat hij een nachtje uit logeren gaat, i.v.m. een aantal bruiloften die op stapel staan.
Ik geef trouwens ook borstvoeding, maar ervaar dat niet als belemmering. Gewoon kolf mee en gaan! :D
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Jul 2014 13:22

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Vlak na zijn eerste verjaardag.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Jul 2014 13:24

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

B was 10 maanden. En dat kwam zo uit omdat ze niet naar de gastouder kon. Ze heeft toen bij opa en oma gelogeerd.

Ik vind dat je moet doen wat je zelf prettig vindt. Of het kindje nou 2 maanden, of 2 jaar is.
Verder denk ik er net zo over als Mouette!
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jul 2014 13:29

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Nou Knilis, ik zie jou niet als ontaarde moeder! Zeker niet als je schoonouders 1 straat verderop wonen.
Als mijn ouders of schoonouders zo dichtbij zouden wonen zou onze zoon ook wel vaker even daarheen gaan.

Ik ben al wel regelmatig 's avonds weg en dan naar vriendinnen en laatst zelfs een keer de kroeg in.
Mijn vriend is dan thuis, die heeft zelf niet zoveel behoefte om weg te gaan.
<<

Anoniem123

Bericht 25 Jul 2014 13:30

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Met 6 weken bij mijn moeder, maar toen waren we er zelf ook bij :smile:

Maar dat hij echt alleen ging logeren was hij denk ik al een jaar, of bijna een jaar. Weet het niet meer precies. Hij gaat niet vaak logeren, de keren dat hij is geweest zijn op 1 hand te tellen.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jul 2014 13:37

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Tot nu toe nog niet, op het slapen bij mijn ouders, schoonouders en het kdv overdag na natuurlijk.

Volgende week gaan we een avond weg, maar dan hebben we oppas aan huis en komen we rond 1 uur weer thuis. Dat hebben we een paar maanden geleden ook gedaan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Jul 2014 14:19

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Ze heeft nog nooit zomaar gelogeerd.
De enige keer dat ze gelogeerd heeft was toen ze 1.5 jaar was. Tien hadden wij een feestje 's avonds.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Jul 2014 14:22

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

De oudste met 9 maanden, toen was kermis hier in het dorp en is ze bij mijn ouders gaan logeren. Sindsdien gaat zij heel regelmatig, inmiddels ook bij vriendinnetjes. Nu in haar vakantie is ze soms wel drie nachten per week weg, gewoon voor de leuk en op haar eigen verzoek ;-) Naar mijn moeder, mijn schoonouders, mijn nicht of naar een van haar ooms en tantes. We hebben wat dat betreft genoeg adresjes :-)

De middelste pas met 20 maanden ongeveer, eerder sliep zij te slecht, dat wilde ik iemand anders niet aandoen. Zij gaat alleen als we echt weg moeten, maar vindt het inmiddels geen probleem om bij opa en oma te logeren. Andere plekken durven we voorlopig nog niet...

En de jongste gaat uiteraard nog nergens logeren, die heeft mij zolang ik zelf voed nog veel te hard nodig en drinkt bovendien nauwelijks uit een flesje. Haar kan ik dus ook overdag niet echt wegbrengen. Het scheelt wel dat wij de kinderen voor ons werk nooit naar een oppas hoeven brengen. Ik heb ze de hele dag om me heen en vind het dan ook heerlijk om eens een avondje voor mezelf/onszelf te hebben. Doordat ze verder nooit naar een oppas hoeven, voelen we ons niet echt bezwaard om ze eens wat vaker weg te brengen voor ons eigen gemak :-) Dat is echt luxe!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 25 Jul 2014 14:31

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Wij regelen ook oppas aan huis en zorgen dan dat we redelijk op tijd thuis zijn.
Gister uit eten en geborreld met mijn in een restaurant hier in het dorp. Toen zoon sliep hebben we de babyfoon bij de buren gezet. We wonen in een appartementencomplex, dus dat kan heel makkelijk! Zo doen we het dus ook wel eens.
(En als onze zoon slaapt wordt hij, tot nu toe, ook nooit wakker 's avonds of 's nachts)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jul 2014 15:06

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Victoria dat is ook echt luxe hoor, je schoonouders zo dichtbij (en ze zijn nog leuk ook, anders was het geen luxe :smile: ). Zoals met de carnaval en de kermis is dat super handig, we hebben ze binnen 2 minuten weggebracht of opgehaald. Het is een win-win situatie: opa en oma vinden het geweldig om op te passen zonder dat ik constant in hun nek zit te hijgen ( :wink: ), wij kunnen met een zeer gerust hart een avondje gezellig weg en de kinderen worden tot op het bot verwend :cheering:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem57

Bericht 25 Jul 2014 15:28

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Toen ze 3 maanden was, 2 nachtjes/3 dagen bij mijn ouders, ivm carnaval.
Nu gaat ze eigenlijk elk jaar met carnaval en nog een keer of 6 tussendoor.
Wel alleen maar bij mijn ouders, ze is nogal pittig en weinig ritme met slapen/komt moeilijk in slaap.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Jul 2014 16:29

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Na een tweetal maandjes geloof ik? Op ons verzoek dan wel.

Nu Louise wat ouder is, gaat ze wel regelmatig bij één van de oma's slapen. Soms op ons verzoek (hebben we bv 's avonds plannen), soms op haar verzoek, soms op verzoek van de oma's.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Jul 2014 16:35

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Knillis schreef:Voor degenen waarbij de kinderen nog niet of pas heel laat gingen logeren: hebben jullie nooit een feestje/bruiloft/zin in een avondje uit? Of regelen jullie dan oppas aan huis of halen jullie je kind 's avonds weer op?
Feestjes en bruiloften hebben we 's avonds laat inderdaad niet gehad sinds de oudste geboren is. Toen het een keer echt niet anders kon, kwam oma 's avonds bij ons thuis oppassen, maar dat was meer dan een jaar geleden en toen ging het slapen sowieso zeer problematisch, dus toen waren we rond een uur of 12 weer thuis. Verder gaan we heel soms wel eens een dagje met z'n tweeën weg, dan gaan we 's avonds ook uit eten, maar dan flink vroeg, zodat we onze zoon rond een uur of zeven/half acht bij oma op kunnen halen. En avonden/dagen zonder kinderen hebben we ook wel, alleen dan blijf ik of mijn man thuis.

Het is voor mij ook totaal niet handig om een kind van een paar maanden oud uit logeren te brengen, zo gelukkig word ik niet van kolven, dus een super relaxte avond/nacht zou het dan toch niet worden. Volgens mij was mijn zoon wel minstens 1 voordat ik een hele nacht zonder voeden of kolven kon.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 25 Jul 2014 17:08

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Ons dochtertje is voor het eerst uit logeren geweest toen ze net 9 maanden oud was. Wij hadden een personeelsuitje van mijn man zijn werk: een weekendje Parijs. Morgen hebben we ook een feestje en dan gaat ze naar mijn schoonouders, waar wij ook gaan slapen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 25 Jul 2014 17:21

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn dochter is net 2 en heeft nog nooit ergens gelogeerd. Zolang het niet echt nodig is doen wij het niet.
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jul 2014 17:22

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn dochter heeft nog nooit gelogeerd, ze is bijna 2,5. Het is nooit nodig, omdat we zorgen voor oppas thuis als we 's avonds weg gaan. Ik laat haar liever logeren als ze er zelf om vraagt en dan wil ik haar ook kunnen ophalen als ze het om 10 uur 's avonds ineens niet meer wil. Maar dat zal nog wel een tijd duren denk ik.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jul 2014 19:59

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Vind het echt knap dat jullie precies weten wanneer het voor het eerst was ik onthoud die dingen echt niet

Dat weet ik echt niet meer.. maar ik denk dat het carnaval is geweest, toen waren ze een maand of 3,5 en meteen ene paar nachtjes toen.

Mijn meiden logeren best wel eens bij mijn ouders, en dat is dan op mijn verzoek, zodat ik een avondje kan stappen en dan kan uitslapen. Soms komen ze ook wel aan huis oppassen. Maar de meiden vinden daar logeren niet erg en mijn ouders vinden het leuk dus ik maak er dan ook wel dankbaar gebruik van.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jul 2014 20:35

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Dochter: met 27 maanden
Zoon: met 6 maanden
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 25 Jul 2014 20:55

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

met een week of 7 voor de eerste keer en vanaf het moment dat ik weer werk slaapt onze dochter elke week een nachtje bij opa en oma.
en ze vind het helemaal leuk als ze weer daar naar toe mag opa moet haar in bed leggen hihi
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 25 Jul 2014 20:58

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Luuk was een maand of 4, toen had ik nachtdienst en mijn vriend vroeg (5.00 beginnen). Om de oppas niet heel vroeg te belasten was het makkelijker als hij daar sliep. Mats gaat voorlopig denk ik niet uit logeren, ik draai geen nachtdiensten meer en feestjes heb ik ook niet in de planning.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 25 Jul 2014 20:59

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Voor hij 3 maanden was 1 nachtje. Y. was een huilbaby en ik zat er zo doorheen dat ik snakte naar een nachtje goede slaap inclusief uitslapen tot in de middag.

Daarna tot nu denk ik 5 of 6 keer. Tegenwoordig vraagt hij zelf of hij bij opa en oma mag slapen. Hij belt ze dan zelf op en vraagt of dat mag :thumbup: Ik denk dat hij nu om de 2-3 maanden een keer gaat.
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Jul 2014 23:43

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Tot op heden nog niet.
We hebben wel zo'nn 3 of 4x bij mn ouders geslapen (ofwel ik had iets waarbij het later werd, maar aangezien ik nog niet alleen kan slapen slaap ik dan wel bij mn dochter ;-) )
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Jul 2014 23:57

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Mijn schoonmoeder vraagt ook wanneer ze nou eindelijk eens komt logeren. Nou voorlopig niet, laat haar eerst maar eens oppassen. Ze gaat 1 vaste dag in de week oppassen en ze vroeg of ik haar de avond van tevoren dan kan brengen want dan kan ik rustiger aandoen. Jaja, is gewoon eigenbelang. Ze zegt ook dat N aanvoelt als haar eigen kind, maar loopt wel weg als N op t aankleedkussen op het hoge aanrecht ligt.
mooi niet dat ik N al laat logeren....over 10 jaar ofzo :smile:
04-2014
10-2015
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Jul 2014 00:33

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

Onze zoon heeft nog nooit ergens gelogeerd en is nu 19,5 maand. Ik vind logeren ook meer iets voor de leuk als hij dat zelf kan beslissen en graag zou willen. Wat ik ook nog kan begrijpen is als je een kindje hebt dat meerdere malen per nacht wakker wordt of je om andere reden even op adem moet komen of een lekker avondje uit wilt, dat je dan je kindje ergens laat logeren maar gewoon omdat mijn schoonouders of ouders dat zouden willen? Nee dat vind ik geen reden. Je kindje is nog maar 4,5 maand dus ik vind het echt niet gek dat hij nog niet bij hen heeft gelogeerd.

Als wij een avondje uit gaan dan zorg ik dat ik oppas bij ons thuis heb zodat onze zoon niet ergens anders hoeft te slapen (niet dat ik het erg zou vinden maar gewoon omdat het tot nu toe altijd zo geregeld kan worden)
Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jul 2014 00:52

Re: Wanneer voor het eerst logeren?

In het begin heeft ze nergens gelogeerd. Wilde dat echt niet hebben, vond al dat ze genoeg had meegemaakt en wilde haar gewoon zoveel mogelijk bij ons hebben. Zelfs bij belangrijke afspraken nam ik haar mee, dan lag ze gewoon lekker te slapen in de wagenbak. Tenzij het echt beter was van niet, heb toen maar 1x een vriendin aan huis 1,5 uurtje laten oppassen.
Nu heeft ze pas geleden wel voor het eerst een nachtje gelogeerd bij mijn schoonouders. Dat ging heel goed. Nu gaat ze over twee weken voor het eerst en dan ook meteen twee nachtjes bij mijn ouders logeren.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers