Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sicilie

<<

Anoniem65

Bericht 25 Jul 2014 10:33

Sicilie

Wij willen in september naar Sicilie. Wie heeft er tips? Het idee is om daar ook rond te reizen, maar we weten niet wat dan het handigst is. Op hoeveel verschillende plaatsen moeten we een hotel boeken om genoeg te zien? Is het eiland bv vanuit 3 hoeken te doen? En wat zijn de aanraders? Ik wil ook wel een paar dagen strand, het liefst aan het eind van de vakantie (we willen 10 dagen gaan). Zijn er mooie stranden?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 25 Jul 2014 13:02

Re: Sicilie

Ik ben er 4 jaar geleden in de meivakantie geweest. Vond het een heel leuk eiland en zou er nog wel eens terug willen. Wij zaten in Castellammare del Golfo en hebben een auto gehuurd, ik denk dat we daarmee tussen Trapani en Palermo de bezienswaardigheden hebben bezocht. Weet niet meer precies waar we allemaal zijn geweest want het is al even geleden. We zijn ook met een boot naar Favignana gevaren, dat is een heel leuk en mooi eiland. Kan je een fiets huren en dan rond touren. Daar heb ik zulke mooie strandjes gezien waarvan ik niet wist dat Europa zoiets had.
Ik houd sowieso wel erg van Italie, de sfeer en de leuke dorpjes dus daarom vond ik Sicilië ook mooi. Het was toen nog niet erg toeristisch en dat merkte je bijv aan de bewegwijzering (was niet altijd even goed) en dat het niet altijd even schoon was (bijv de stranden). Geen idee hoe dat tegenwoordig is.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jul 2014 13:05

Re: Sicilie

Ik vond Taormina echt een prachtig dorpje, met een schattig centrum, mooie oude Romeinse gebouwen en een prachtige baai.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 25 Jul 2014 13:24

Re: Sicilie

Ik ben een paar jaar geleden 12 dagen in Taormina geweest en net als Marin vond ik dat een heel mooi plaatsje. Vanuit daar kun je een excursie boeken naar de vulkaan de Etna, een bezoek brengen aan Syracuse (een mooi stadje) en kun je een boottocht maken naar de Eolische eilanden. De boot daarnaar toe vertrekt vanuit de haven van Milazzo. We zijn tien op twee Eolische eilanden geweest: Stromboli en Paranea. Je zag daar zwarte standen en de vulkanische activiteit toen het begon te schemeren.

De standen bij Taormina zijn ook mooi. Wij lagen meestal bij Isola Bella op het strand.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jul 2014 16:59

Re: Sicilie

Wij gaan in september ook naar Sicilie.
Gaan als huwelijksreis 3 weken door Italie cruisen en laatste week verblijven we op Sicilie. Lees hier dus even mee wbt tips enzo. Zoveel zin in.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jul 2014 17:01

Re: Sicilie

Ik ben heel benieuwd waar jullie allemaal heen gaan Sam! Ga je met de boot naar sicilie? Wij gaan hoogstwaarschijnlijk ook op huwelijksreis naar Italië.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jul 2014 17:04

Re: Sicilie

Ja we gaan met de boot. Hebben wel een tochtje af te leggen, maar het moet allemaal goed te doen zijn.
We beginnen iig in Venetië. Kan t hele schema wel even opzoeken? We gaan wel ook echt naar de bekende steden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 25 Jul 2014 19:06

Re: Sicilie

Ja je mag me anders wel pmen. Ben echt heel benieuwd hoe
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Jul 2014 19:39

Re: Sicilie

Ik ben op verschillende plekken op Sicilia geweest. In 10 dagen zou ik niet het hele eiland gaan bezichtigen, daar lijkt mij de periode te kort voor. Ik zou dus een deel van het eiland pakken.
De eolische eilanden zijn erg mooi. In een paar dagen kan je wel een aantal eilanden bekijken. Ik zou de steden Milazzo (waar de boot vertrekt) en Messina overslaan. Taormina vond ik persoonlijk tegenvallen. Inderdaad wel een heel mooi en gezellig centrum, maar mij te toeristisch. En omdat het zo op toeristen gericht is vond ik het ook ongezellig om uit eten te gaan. Binnen het uur ben je uitgegeten. Het strand bij Taormina vond ik ook niet mooi, de zee is daarentegen wel mooi helder.
Palermo vind ik een leuke stad, en het strand daar is ook mooi groot. Cefalu (iets ten oosten van Palermo) vond ik ook erg de moeite waard, zowel strand als het kasteel boven op de berg.
Argrigrento kan ik ook aanraden, lijkt wel wat op het Akropolis.
<<

In.ge

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 Nov 2013 11:23

Bericht 15 Aug 2014 11:16

Re: Sicilie

Even dit topic uppen

Wij zijn voor september aan het kijken voor een last minute. Zouden naar Indonesië gaan, maar omdat er gedwongen ontslagen vallen op m'n werk en wij dat in oktober te horen krijgen, onze reis naar Indonesië uitgesteld. Hadden nog niks geboekt gelukkig.

Nu hebben wij op expedia een reis gezien naar Sicilië. Vliegen vanaf Maastricht naar trapani. Echter kom je wel pas heel laat op het vliegveld aan. Dus moeten we even uitzoeken of je dan nog een auto kan huren.
Het appartementje wat we hadden gezien is in het binnenland

Ook op tix hele goedkope tickets gezien naar trapani, dus misschien gaan we alles wel los boeken en dan meerdere hotelletjes
<<

Anoniem65

Bericht 15 Aug 2014 13:50

Re: Sicilie

Wij zijn van plan vanuit Eindhoven naar Trapani te vliegen en dan vanuit Catania terug (of andersom).
Hoeveel plaatsen zouden we dan nodig hebben om te overnachten? 5 aan de ene kant van het eiland en 5 aan de andere kant? Of 3 bij Trapani, 3 bij Catania en dan nog 3 ergens bij het strand? Ik vind het zo moeilijk in te schatten hoe ver je komt in bv 2 uur rijden. We willen een auto huren en het liefst ook een scooter een paar dagen. Maar we hebben de auto sowieso nodig om van de ene naar de andere kant te rijden halverwege de vakantie.
Het liefst overnachten we in bed & breakfasts, en dan zou ik het liefst een zwembad erbij hebben. Iemand tips?
<<

In.ge

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 Nov 2013 11:23

Bericht 15 Aug 2014 14:44

Re: Sicilie

Wij hadden deze aanbieding gezien
http://www.weflycheap.nl/vakanties/vaka ... september/

Misschien is dit appartementje / hotel iets voor wanneer jullie in de buurt van trapani willen
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Aug 2014 20:17

Re: Sicilie

SuzieQ schreef:Wij zijn van plan vanuit Eindhoven naar Trapani te vliegen en dan vanuit Catania terug (of andersom).
Hoeveel plaatsen zouden we dan nodig hebben om te overnachten? 5 aan de ene kant van het eiland en 5 aan de andere kant? Of 3 bij Trapani, 3 bij Catania en dan nog 3 ergens bij het strand? Ik vind het zo moeilijk in te schatten hoe ver je komt in bv 2 uur rijden. We willen een auto huren en het liefst ook een scooter een paar dagen. Maar we hebben de auto sowieso nodig om van de ene naar de andere kant te rijden halverwege de vakantie.
Het liefst overnachten we in bed & breakfasts, en dan zou ik het liefst een zwembad erbij hebben. Iemand tips?


Je kan gewoon over de snelweg van Trapani naar Catania, gaat via Palermo, maar goed ligt er natuurlijk aan waar jullie verder heen willen. Het wegennet is wel goed, en rustig over het algemeen maar wel bergachtig dus als je over niet over de snelweg gaat zal het allemaal wat minder snel gaan.
3 dagen Catania raad ik je niet aan. Catania is weliswaar een van de grootste steden van Sicilie, maar het centrum is niet zo groot en er zijn ook niet zoveel bezienswaardigheden. Je hebt de etna natuurlijk, als je daar heen wil zou ik een dag wel rekenen, maar verder vind ik Catania niet zo bijzonder. Daar heb je aan 1 dag wel genoeg. De omgeving is wel mooi, met de Etna en authentieke kleine kustdorpjes. Vanuit Catania kan je ook prima naar Taormina. Palermo is veel leuker, daar zou ik eerder een paar dagen blijven omdat Palermo ook aan het strand ligt.
Maar eigenlijk vind ik Sicilie vooral mooi vanwege de natuur, heerlijke eten en geschiedenis.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 16 Aug 2014 12:58

Re: Sicilie

Leuk idee om te onthouden voor volgend jaar. Het lijkt me daar ook heel erg mooi. Plus, ik hou van Italie!=.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 06 Feb 2015 15:21

Re: Sicilie

Sam schreef:Ja we gaan met de boot. Hebben wel een tochtje af te leggen, maar het moet allemaal goed te doen zijn.
We beginnen iig in Venetië. Kan t hele schema wel even opzoeken? We gaan wel ook echt naar de bekende steden.


Zou ik je schema mogen zien van silicie ?
Ik wil graag alles zien :smile:
Iemand tips hoe je dit aanpakt ?

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers