Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benoemen van geslachtsdelen

<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 14 Sep 2013 13:42

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Haha, ik moet gewoon hardop lachen om sommige benamingen. :D

Hier noemen we het een piemel en een spleetje.
Toen mijn dochter het woord piemel nog niet uit kon spreken, zei ze : papa heeft een poemie.
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Sep 2013 14:55

Re: Benoemen van geslachtsdelen

maia schreef:edit: Op wikipedia staat dit; kies maar uit zou ik zeggen :lol:

vagina: bef, behoje, bever, (boter)grot, brievenbus, broodje rosbief, buiksloterhammetje, cunt, doos, dot, druipgrot, echoput, flamoes, floppydrive, foef, framboos, friemel, frut, garage, genotsgleuf, gleuf, glijhol, grand canyon, hamportemonnee, (harige) schotwond, hol, inkomen, joni, kano, kedietje, kees, klamme dot, klotsdoos, koelie, koffieboon, kut(je), lebberspleetje, liefdesgrotje, Marianentrog, meluk, michol, miemel, mik (of: roos), mösj (Limburgs), mossel, muis, muts, naad, natte la, neukhol, oester, open vleeswond, perzik, pisbak, pissemuis, poes / poesje (in de meeste Europese talen), preut, pruim, prut, punani, put, schacht, schede, scheur, schoorsteen, shoarmaslagerij, schotwond, slijmvijver, slof, sloot, snee, spelonk, spermaschacht, spermasilo, spleet, spons, tiejijs, tocht, toef, trut, tuinboontje, uitgezworen paardenoog, utteflut, vagijn, vermaak, verticale glimlach, vismarkt, vleesbloem, voorbips, wiske, zaadbak, zaadhol, zeiksnor, zure geul /sloot, zwarte gat
O my god, ik ga echt stuk om sommige benamingen :lol:
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Sep 2013 15:27

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Wij noemden het vroeger allebei 'plasser'. Ik heb geen kinderen, maar ik denk dat ik die benaming ook gewoon gebruik. Het is immers, zeker voor kinderen, toch gewoon het lichaamsdeel waar je mee plast.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 14 Sep 2013 16:44

Re: Benoemen van geslachtsdelen

wij noemen het pipie en spleetje
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem166

Bericht 14 Sep 2013 17:20

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Ik vind al die vreemde benamingen echt raar eigenlijk. Er komen een hoop woorden voorbij die gewoon een doodnormale betekenis hebben in het ABN, dan is het toch raar dat zo'n woord voor jouw kind ineens de betekenis van vagina heeft? Tumtum, kom op... dat is een snoepje!

Wij zijn er nog niet mee bezig, maar een kind (jongen en meisje) heeft bij ons een plasser. En als ze willen weten hoe papa's plasser heet, dan is dat een piemel en bij mama (en nu dochter zelf) is het een vagina. Maar voorlopig gewoon plasser, je plast er immers mee.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 14 Sep 2013 19:01

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Piemel, piem noemt hij het zelf ook. Dochter noemt het miep, wij zeiden muts maar zij maakte er dus miep van. Prima.
Ze vond het dan wel raar toen ze ergens las dat een vrouw Miep heette. Maar bij een vriendin noemen ze het muis en dat vindt ze ook raar, dus dat blijf je toch wel houden.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Sep 2013 19:09

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Ik begrijp je gedachten Sanne. Ik krijg daarentegen het woord plasser/plassertje gewoonweg niet uit mijn mond. Ik vind dát weer erg raar klinken. "Veeg je plasser even af." Nee, dat vind ik weer niks. Het is maar net wat ieder van huis uit gewend is.

En zo blijkt maar weer dat er voor het vrouwelijk geslachtsdeel eigenlijk geen enkele benaming is die iedereen normaal vindt. Terwijl piemel wel in de meeste gevallen heel normaal gezien wordt. Best raar eigenlijk.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Sep 2013 21:42

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Piemeltje, en plasser. Maar als ze weer de hele dag aan haar onderbroek loopt te trekken zeggen we ook heel vaak 'zit niet zo in je kruis te krabben'
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 14 Sep 2013 21:44

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Wii zeggen pielie en poenie ( van punani)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem286

Bericht 14 Sep 2013 21:46

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Parisienne schreef:Ik begrijp je gedachten Sanne. Ik krijg daarentegen het woord plasser/plassertje gewoonweg niet uit mijn mond. Ik vind dát weer erg raar klinken. "Veeg je plasser even af." Nee, dat vind ik weer niks. Het is maar net wat ieder van huis uit gewend is.

En zo blijkt maar weer dat er voor het vrouwelijk geslachtsdeel eigenlijk geen enkele benaming is die iedereen normaal vindt. Terwijl piemel wel in de meeste gevallen heel normaal gezien wordt. Best raar eigenlijk.


Muts is in mijn beleving meer een soort van soft scheldwoord? Hier worden vrouwen in ieder geval weleens mutsen genoemd. Nt zoals ik ergens las 'kutje'. dat zijn toch helemaal geen respectvolle termen?
As mijn dochter het ooit over muts gaat hebben dan gaat ze daar zeker op aangesproken worden, veel te grof naar mijn mening. Gek dat anderen juist dit hun kindje aanleren, inderdaad een groot verschil.
<<

Anoniem16

Bericht 14 Sep 2013 21:49

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Hier ook piemel(tje) en spleetje.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 14 Sep 2013 21:53

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Gewoon piemel en druipgrot.
<<

Anoniem166

Bericht 14 Sep 2013 21:55

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Surya schreef:Gewoon piemel en druipgrot.


Jeeeeej, dat is hem! Die moeten we gebruiken :lol:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Sep 2013 22:03

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Sanne schreef:
Surya schreef:Gewoon piemel en druipgrot.


Jeeeeej, dat is hem! Die moeten we gebruiken :lol:


Hahaha ja dat is pas handig op de opvang :yes:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem8

Bericht 14 Sep 2013 22:40

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Surya schreef:Gewoon piemel en druipgrot.


You make my day :cheering: :cheers:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Sep 2013 23:50

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Highway, muts een scheldwoord? Sorry, nee ik vind totaal van niet. Hier nog nooit van gehoord in ieder geval. Kutje vind ik inderdaad een scheldwoord, een flink scheldwoord ook, gezien het afgeleid is van kut. Muts en kutje is in mijn ogen dan ook iets heel anders.
<<

Anoniem8

Bericht 14 Sep 2013 23:55

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Ik gebruik het wel als zodanig Parisienne: 'wat een muts is dat' over iemand die niet snugger of interessant is.
<<

Artemis

Bericht 15 Sep 2013 00:12

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Parisienne schreef:Highway, muts een scheldwoord? Sorry, nee ik vind totaal van niet. Hier nog nooit van gehoord in ieder geval. Kutje vind ik inderdaad een scheldwoord, een flink scheldwoord ook, gezien het afgeleid is van kut. Muts en kutje is in mijn ogen dan ook iets heel anders.

Muts wordt veel gebruikt als scheldwoord, en staat gelijk aan kut.
Het is een nogal asociale en onvriendelijke benaming voor een vagina. Niet iets wat ik mijn dochter zou willen leren. Het idee dat ze serieus bij de dokter of de juf gaat zeggen ' ik heb pijn aan mijn muts' is toch te gênant voor woorden?

Wij hadden hier afgelopen week een gesprek over kut/lul/piemel/penis/vagina/plasser in de auto, de kinderen en ik. Ze weten prima dat vagina het nette woord is, dat kut een scheldwoord is en lul ook, zo bleek.
En ze weten ook dat meisjes behalve een plasser ook een babygaatje hebben.
Wel zo handig dat ze dat weten.
<<

Artemis

Bericht 15 Sep 2013 00:13

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Held op Sokken schreef:Ik gebruik het wel als zodanig Parisienne: 'wat een muts is dat' over iemand die niet snugger of interessant is.


Idd, dom, saai, truttig.
En volgens het woordenboek dus de volkse (tokkie) naam voor een vagina.

muts
•hoofddeksel van textiel zonder harde rand. •netmaag, één van de vier magen van herkauwers. •de volkse naam voor vagina. •een scheldwoord voor een vrouw.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/muts



Edit: de vandale zegt dit:

Betekenis ' muts '
Je hebt gezocht op het woord: muts.

muts (meervoud: mutsen)
1
(v(m)) slap hoofddeksel
2
(v) (informeel) suffige vrouw; trut
<<

Anoniem83

Bericht 15 Sep 2013 00:36

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Wat een aparte benamingen hebben sommigen zeg. Hier is het gewoon een piemel en een plasser, niks raars aan dacht ik zo. Kan ook niks anders betekenen, wel zo makkelijk.

Muts ken ik inderdaad ook als 'scheldwoord' of hoofddeksel. Ook wel als benaming voor het vrouwelijk geslachtsdeel maar dat is niet de context die ik mijn kids wil leren. Dat leren ze wel op het schoolplein ofzo.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 15 Sep 2013 09:11

Re: Benoemen van geslachtsdelen

Mijn dochter heeft het zelf nog over haar billen en volgens haar heeft papa een staart. Wij zeggen zelf plasser.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Sep 2013 09:58

Re: Benoemen van geslachtsdelen

chelle schreef:Vroeger als kind zei ik altijd: pipi en tutje.

Nu leer ik mijn dochter "tut".
Een woord voor piemel heb ik nog niet echt. Denk dat dat toch piemel (hoewel ik dat grof vindt klinken, weet niet waarom) of toch pipi wordt.


Whahahahahahahaahahahahahahah... Dat gebruiken ze hier in de omgeving ALTIJD in plaats van het woord "fopspeen". DAT zou nog eens een leuke verspreking worden...

Wij gaan voor piemel en plasser. Ook al noemt L het bij mannen op het moment nog een slurf :elephant:
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers