Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

<<

Fiene

Bericht 23 Jul 2014 21:53

Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Omdat hier de laatste dagen veel het nieuws opgestaan heeft, en natuurlijk vandaag de 1 minuut stilte was heb ik R wel het eea verteld over wat er gebeurd is. Ik vind het belangrijk om eerlijk te zijn en het in zijn taal uit te leggen. We hebben samen een kaarsje aangestoken en zijn stil geweest. Overigens heb ik op het moment dat de kisten uit het vliegtuig kwamen de tv wel uitgezet. We hebben wel een stukje vd rouwstoet gezien op tv en toen bleek dat hij alles toch wel begrepen had. Hij vertelde zelf dat hij dacht dat daar de mensen uit het vliegveld in lagen en dat hij dacht dat ze niet meer leefde.

Wat hebben jullie wel/ niet verteld en wat was je reden daarbij?
<<

Anoniem162

Bericht 23 Jul 2014 21:55

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Nee wij hebben weinig verteld. Hij is 2,5 en snapt het echt nog niet. Hij is netjes stil geweest vanmiddag en heeft een stuk herdenking meegekeken en mocht daarna weer verder spelen.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2014 21:59

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ja, ik heb het wel verteld. Ze vroeg ook waarom ze stil moest zijn. Dus dat wilde ik dan ook wel uitleggen. De kisten heeft ze ook gezien.
Die trompet maakte wel indruk. Dat vond ze wel een mooi gebaar. Na afloop ging ze haar fluit zoeken, want oma B (die is een tijdje geleden overleden) verdiende dat ook wel.
<<

Fiene

Bericht 23 Jul 2014 22:00

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

ooh wat lief Jans. R vroeg ook iedere keer bij die terugblikken..' mama moeten we nu weer stil zijn voor alle mensen'


Zijn vraag over of er ook kindjes in het vliegtuig zaten vond ik wel pijnlijk en moeilijk.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2014 22:01

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Daar heb ik idd ook niks over gezegd. Ze vroeg er ook niet naar.
<<

Fiene

Bericht 23 Jul 2014 22:05

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Hij vroeg er dus zelf om. Ik vraag bij moeilijke dingen (die mij overvallen) vaak eerst 'wat denk je zelf' . Hij dacht zelf van wel want in een vliegtuig kunnen veel mensen.
Ik zei daarop dat het inderdaad klopt wat hij denkt maar ben daarna wel meteen over iets anders begonnen.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Jul 2014 22:05

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Hier vroeg ze er wel naar wat ze aan het doen waren.
Ik heb gezegd dat er een heleboel mensen met een vliegtuig waren gegaan en dat vliegtuig was gevallen. Nu zijn de mensen weg, en sterretjes in de lucht.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Jul 2014 22:09

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Neen, ze is 2,5. Zij heeft er ook niets van gehoord.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Jul 2014 22:10

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Mijn dochter heb ik veel verteld. Dat er een vliegtuig uit de lucht is geschoten en dat daar heel veel mensen bij zijn omgekomen, ook kinderen en hele families.
Mijn zoon weet ook het een en ander, maar niet alles. Hij weet dat er mensen dood zijn omdat er een vliegtuig is neergestort.
De tv stond aan bij de minuut stilte maar mijn zoon snapte niet dat hij even stil moest zijn, dus dat lukte niet helemaal.
<<

Anoniem171

Bericht 23 Jul 2014 22:10

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ja we hebben met de oudste twee over gehad omdat ze het op het nieuws zagen, vandaag veel vlaggen halfstok zagen hangen en we 1 minuut stil gingen zijn. Mijn oudste zei vandaag: dan zijn er opeens heel veel sterretjes bijgekomen.
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 23 Jul 2014 22:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Jul 2014 22:11

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Nee want hij is toch te jong om het te begrijpen en ik heb express ook weggezapt als er iets over de ramp op tv kwam. Hij hoeft van mij zoiets nog niet te zien of er iets van te weten.
<<

Fiene

Bericht 23 Jul 2014 22:12

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ik had overigens ook niets verteld wanneer hij jonger was geweest, maar nu is hij toch op een leeftijd dat hij er toch dingen van meekrijgt en het ook wel snapt.

Hij noemt het stoute stoute boeven en als hij politieman is later gaat hij ze allemaal pakken..
<<

Anoniem275

Bericht 23 Jul 2014 22:13

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

nee, ik heb T er niets over gezegd, ik weet eigenlijk niet in hoeverre hij er bij mijn ouders op tv wat over heeft gezien, maar zowel bij ons als bij mijn ouders staat de tv overdag weinig aan.
ik had het er vanmiddag wel met mijn ouders over dat ik een minuut stil was geweest en toen ik vroeg of T. wel een minuut stil kon zijn zei hij nee :P
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2014 22:16

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ik ben daar misschien vrij makkelijk in. Ik vertel haar sowieso vrij veel. En ik gebruik ook geen andere termen, ik zeg het gewoon zoals het is. En dan mag ze gerust verdrietig of boos zijn. Het hoort er allemaal bij.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 23 Jul 2014 22:17

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ja ik heb het verteld. Zo eerlijk mogelijk in kindertaal. We zijn 1 minuut stil geweest. We vinden het belangrijk dat ze belangrijke dingen uit het nieuws in grote lijnen wel verteld krijgt.
Maar ze heeft het daarna niet meer over gehad en is lekker verder gaan spelen.
Zoon is nog wat jong en snapt er niet veel van.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Fiene

Bericht 23 Jul 2014 22:18

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Dat vind ik ook alleen maar goed Jans. Ik vertel hem ook wel veel, voor mijn gevoel, en laat hem ook veel zien maar dat kinderstukje wilde ik hem niet gedetailleerd vertellen.
<<

Anoniem103

Bericht 23 Jul 2014 22:18

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Nee, dat vond ik niet nodig. De tv staat hier vrijwel nooit aan voor ons, alleen op kinderprogramma's, dus ze hebben er ook niks van meegekregen.
<<

Anoniem136

Bericht 23 Jul 2014 22:19

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ik heb het ook verteld en de oudste kijkt wel eens naar het journaal en vandaag ook dus daar zag hij ook dingen. Maar ze kregen het vrijdag al mee doordat het gezin dat naast het vriendinnetje van mijn zoon woont in het vliegtuig zat. Ik heb eigenlijk alles verteld zoals het is, behalve dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Jul 2014 22:23

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ja, ik heb ze wel het e.e.a. verteld. We zijn ook met zijn 3en een minuut stil geweest. Ik heb gezegd dat er een vliegtuig ongeluk is geweest en dat daarbij heel veel mensen dood zijn gegaan. Dat daarom heel veel mensen heel erg verdrietig zijn en dat wij willen laten weten dat wij dit heel erg vinden en daarom een minuut stil zijn.

De afgelopen dagen heeft de tv veel aangestaan dus hij had er sowieso al dingen van meegekregen. Ik ga er dan verder niet om liegen en vond het wel belangrijk dat ze stil zouden zijn. Zelfs de middelste was helemaal stil, vond ik erg goed van haar.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Jul 2014 22:29

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Jans schreef:Ik ben daar misschien vrij makkelijk in. Ik vertel haar sowieso vrij veel. En ik gebruik ook geen andere termen, ik zeg het gewoon zoals het is. En dan mag ze gerust verdrietig of boos zijn. Het hoort er allemaal bij.


Dit inderdaad, ik vertel ook veel en leg veel uit. Heb in dit geval niet gezegd dat het vliegtuig uit de lucht geschoten is. Hij vroeg ook of er kinderen in het vliegtuig hadden gezeten, hier heb ik eerlijk antwoord op gegeven. Zijn uiteindelijke reactie was dat hij blij was dat papa (die kwam net thuis van het werk) gelukkig niet in het vliegtuig had gezeten en dat wij nog fijn met z'n vijven zijn. Maar andere mensen niet. Toen moest ik wel even slikken hoor (sowieso vond ik het allemaal zo verdrietig en indrukwekkend :( )
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2014 22:37

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ach wat een schatje, Knillis. Kinderen kunnen zo goed relativeren en incasseren. Ze geven er zelf een draai aan en gaan verder waar ze mee bezig waren.
Over dat neerschieten heb ik ook niets gezegd. Dat vind ik teveel details. Als ze had gevraagd hoe het was gebeurd dan misschien wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jul 2014 22:41

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Aan Yrsa heel heel kort, alleen dat er een ongeluk met een vliegtuig is gebeurd, dat het is neergekomen. Verder geen details. Ze is momenteel best snel bang, dus ik laat het daar ook even bij, ik vind het nog niet zo nodig dat ze meer weet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jul 2014 22:44

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Wij hadden het er vandaag over en mijn nichtje van 3,5 ving het op. Zat ze in de zandbak te zingen "Heel veel mensen dood, dat is jaahahammeer" En dat een paar keer achter elkaar. Dat was niet letterlijk wat we hadden gezegd dus blijkbaar gaat er wel wat rond dan in dat hoofdje. Maar ze vroeg er verder niks over.
R. 2013
D. 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Jul 2014 22:45

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Ze weet dat er een vliegtuig naar beneden is gevallen en dat er heel veel mensen dood zijn gegaan.
Ik heb niet verteld dat hij uit de lucht is geschoten, wel dat nu alle mensen verdrietig zijn omdat er zoveel mensen dood zijn gegaan.
D vond dat ook heel erg maar ze had een goed idee want de Here God kon de mensen wel weer maken en het vliegtuig ook wel!

Ze weet nog niet echt wat dood is volgens mij want ze snapte het niet dat de mensen in de kist aankwamen. Later vroeg ze of je dan de kist wel heel hard in de auto mocht zetten omdat ze het zo zachtjes deden.
Ze vond het heel erg dat die mensen nu niet meer konden voetballen en met de little people konden spelen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem74

Bericht 23 Jul 2014 22:52

Re: Heb jij je kinderen iets verteld ( vlucht mh17)

Nee, hij weet er niets van.
Overdag staat hier de tv niet aan, en ik denk dat hij er niets van mee heeft gekregen. Hij zei vanochtend wel dat er feest was ergens, want de vlag hing uit....maar beetje overheen gemompeld.
Wanneer hij erna zou vragen, zou ik niet noemen dat er een vliegtuig is gecrasht.
Hij heeft al meerdere malen gevlogen, en dit zullen we de komende jaren waarschijnlijk nog wel doen. Ik wil hem niet bang maken, hij is erg gevoelig en zoiets zal hij ongetwijfeld in zijn achterhoofd houden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers