Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

<<

Anoniem70

Bericht 23 Jul 2014 12:42

Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Zoja welke heb jij?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jul 2014 13:23

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Ik heb jaren lang in een 1 persoonsbed van de ikea geslapen. Het was eerst een half hoogslaper die mijn vader later heeft omgebouwd tot een normaal bed met een kast eronder. Nooit problemen mee gehad.
Bedden van de ikea zelf zijn niet slecht, ik denk dat je eerder naar de matrassen moet kijken. Een ombouw is de kosten niet als het gaat om een bed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jul 2014 13:23

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Het ligt inderdaad aan het matras en ook aan welke lattenbodem je kiest, daar is ook nog veel verschil in. Er zijn heel goedkope lattenbodems, maar ook duurdere waar meer vering in zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2014 14:20

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

wij hadden 1 met een simpel matras dat was niks. Maar als je een goed matras erbij hebt zijn het prima bedden
Afbeelding
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 23 Jul 2014 14:27

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Ik heb een boxspring van Ikea en ik ben heel tevreden! Ik vind hem ontzettend lekker liggen, maar je moet dan gewoon kijken wat jij een lekker matras vindt (stevig, of juist zacht).
03/2019
11/2020
<<

Anoniem287

Bericht 23 Jul 2014 14:46

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Wij hebben een boxspring van ikea (Engerdal, zonder hoofdeinde) met het Hovag matras (pocketvering) en het Torod (latex) dekmatras en wij vinden het allebei heerlijk liggen! Je moet inderdaad goed letten op de hardheid van het matras, elk type matras heeft namelijk een medium en een stevige versie, en niet iedereen heeft dat altijd door het bij kopen van een matras. Je bouw/postuur, gewicht en slaaphouding bepalen welke hardheid je nodig hebt, al speelt gevoel natuurlijk ook mee. Je kunt het beste naar de matrassenafdeling gaan en daar om advies vragen.

Het is ook handig om te weten dat een matras op een boxspring zachter aanvoelt dan hetzelfde matras op een lattenbodem. Zorg er dus voor dat je het matras wel op de juiste onderbodem uitprobeert (dat je niet thuis een lattenbodem hebt en het matras in ikea op een boxspring uitprobeert, want dan ligt hij thuis heel anders). En de foammatrassen kunnen niet op een boxspring, alleen de binnenveringsmatrassen. En wat Susan zegt klopt ook, een matras ligt ook weer anders op simpele houten latten dan een verende lattenbodem. Verder mag je je matras binnen 90 dagen ruilen voor een andere als het niet bevalt, om welke reden dan ook. Dit geldt ook voor het dekmatras overigens.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 23 Jul 2014 18:19

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Ik heb een malm-bed van ikea. Heb er een vrij eenvoudige lattenbodem bij, ook van ikea. Niet helemaal de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste. Mijn matras komt ergens anders vandaan. Ik ben wel tevreden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Jul 2014 20:32

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Hier ook een Ikea bed. Ik geloof de Malm. De lattenbodem idem.
Het matras van mijn vriend is er een van 90 euro vd ikea en de mijne is van de kwantum.
Het ikea matras was toen ik het bed kocht een extra matras. Ik was toen alleen en vond het toen zonde om een heel duur matras te kopen voor loges of als ik ooit weer een vriend had.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Jul 2014 20:49

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Bij mijn ouders slaap ik ook altijd op een ikeabed en dat slaapt echt prima. Vond dat bed altijd 10 keer beter liggen dan het bed van mijn ex. Je moet het alleen goed uitzoeken. Zelf slapen mijn vriend en ik nu op een tempurmatras en dat valt ook echt niet te vergelijken met Ikea.
2015 💙
<<

Anoniem178

Bericht 23 Jul 2014 21:37

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Niks mis mee, heb het Noresund bed (zoals de rest van Nederland) met een Sultan matras. Slaap er al 8 jaar prima op. Volgend matras gaan we wel ergens anders kopen vanwege mijn allergieën en nu we meer te besteden hebben willen we ook wel echt voor een perfect aangepast matras.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 25 Jul 2014 22:29

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Wij hebben ook een ikea bed, 160breed. Heb geen namen voor je helaas... Ook een ikea matras, een sultan meen ik. Slapen er heerlijk in en was een fijne prijs!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jul 2014 01:23

Re: Bedden van de ikea zijn die fijn/ goed?

Ja hoor. Wij hebben al een paar jaar zo'n wit bed met van die lades eronder en zo'n hoofdsteun waarin je ook nog spulletjes kan opbergen aan de zijkanten. In de lades kan ik echt veel zooi kwijt, zo ideaal. En het bed slaapt veder heerlijk en is stevig. Denk dat je inderdaad goed moet kijken naar de lattenbodem en het matras. Op het showroommodel lag een heel zacht matras, dus we hebben meteen voor een stevige gekozen. Ook hebben we een andere lattenbodem genomen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers