Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


23 juli dag van nationale rouw

<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jul 2014 13:27

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Marin schreef:Wat heeft Indonesië daar mee te maken? Lief dat je meedenkt met haar maar ik denk dat ze gewoon haar dag niet heeft ofzo. Ik vind een andere 'hallo' geen reden om te denken dat ze iemand verloren is. Mocht t zo zijn hoor je t vast wel en kan je altijd nog iets liefs doen.


Omdat ze mensen inzaten die daarheen gingen, snap je. Het is wellicht wat vergezocht, maar ja ik ga dan zo denken. Denk niet dat ik zou horen hoor als het zo is.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jul 2014 13:30

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Misschien had ze gewoon even een rotdag, is ze haar lievelingsbroek kwijt, was haar lievelingschocola op in de winkel of is er iemand die ze lief heeft ziek. En al kent ze wel iemand uit het vliegtuig dan is de kans groter dat ze een Nederlands slachtoffer kent dan een Indonesisch slachtoffer. Maar ik denk eigenlijk dat je fantasie gewoon met je aan de haal gaat.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Jul 2014 13:38

Re: 23 juli dag van nationale rouw

caribbeanlover schreef:
Lind@ schreef:Helemaal niks. Het is nogal een aanname die je doet. Als het wel zo zou zijn hoor je dat nog wel en kan je haar alsnog bijstaan.


Hoezo zou ik het horen? Denk je nou echt dat ze dat uit zichzelf tegen mij of iemand anders waar ze niet veel contact mee heeft gaat zeggen? Ook al zou ik haar hier voor de deur spreken, want als we elkaar zien dan praten we even en ik zou zeggen ''erg he die ramp'' dan nog gaat ze dat niet zeggen, niemand lijkt me.

Dan doet ze dat waarschijnlijk niet voor niks...
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem287

Bericht 25 Jul 2014 13:39

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Als het echt zo zou zijn CL, dan had ze het je wel verteld als ze had gewilde dat jij het zou weten.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Jul 2014 13:41

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Dit dus.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jul 2014 13:57

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Dundas schreef:Misschien had ze gewoon even een rotdag, is ze haar lievelingsbroek kwijt, was haar lievelingschocola op in de winkel of is er iemand die ze lief heeft ziek. En al kent ze wel iemand uit het vliegtuig dan is de kans groter dat ze een Nederlands slachtoffer kent dan een Indonesisch slachtoffer. Maar ik denk eigenlijk dat je fantasie gewoon met je aan de haal gaat.


Het gaat niet perse om indonesiche mensen, maar wellicht aangetrouwd nederlanders zou ook kunnen. Fantasie gaat hierbij op!
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jul 2014 13:58

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Siamsa schreef:Als het echt zo zou zijn CL, dan had ze het je wel verteld als ze had gewilde dat jij het zou weten.


Dat kan, maar dan nog ga je dat niet uit jezelf zeggen neem ik aan en ook niet als het contact zoals bij ons alleen maar bestaat uit af en toe een praatje.
<<

Anoniem287

Bericht 25 Jul 2014 14:06

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Daarom juist. Er is geen reden voor haar om het aan jou te vertellen. En dus ook niet voor jou om aan haar te vragen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Jul 2014 14:09

Re: 23 juli dag van nationale rouw

caribbeanlover schreef:
Dundas schreef:Misschien had ze gewoon even een rotdag, is ze haar lievelingsbroek kwijt, was haar lievelingschocola op in de winkel of is er iemand die ze lief heeft ziek. En al kent ze wel iemand uit het vliegtuig dan is de kans groter dat ze een Nederlands slachtoffer kent dan een Indonesisch slachtoffer. Maar ik denk eigenlijk dat je fantasie gewoon met je aan de haal gaat.


Het gaat niet perse om indonesiche mensen, maar wellicht aangetrouwd nederlanders zou ook kunnen. Fantasie gaat hierbij op!


Inderdaad fantasie ja. Als ze nou de afgelopen weken familie uit Indonesie op bezoek had, die vorige week zijn vertrokken, dan lijkt met het een mogelijk senario.
Overigens is de ramp uiteraard verschrikkelijk, maar ik kan zo nog 100 redenen noemen waarom iemand 1x even minder opgewekt hallo zegt tegen haar buurvrouw.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 25 Jul 2014 14:40

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Kijkt er nog iemand mee op ned 1 over een paar minuten?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Patsy

Bericht 25 Jul 2014 14:46

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik kijk ook weer, blijf het indrukwekkend vinden om te zien.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Jul 2014 14:51

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ja, hier staat het ook op.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jul 2014 14:55

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik begrijp jullie wel, maar maak me een beetje zorgen stel dat het wel zo is en ik ga het niet vragen iig.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jul 2014 15:01

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Katrien schreef:Ik kijk ook weer, blijf het indrukwekkend vinden om te zien.


Ik ook,maar ga niet weer kijken hoe erg het ook is. Heb alleen de 1e gekeken en een klein stukje de volgende dag. Ik kan er niet zo goed tegen dus 1x lang vind ik wel genoeg. Stonden er de 2e keer en nu ook weer zoveel mensen langs de weg?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Jul 2014 15:17

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Pfff. Ik zie vandaag, al voor de 3e dag op rij, een vriend van ons een kist dragen....Respect.
Laatst gewijzigd door Leipe Loetje op 25 Jul 2014 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jul 2014 15:18

Re: 23 juli dag van nationale rouw

caribbeanlover schreef:Ik begrijp jullie wel, maar maak me een beetje zorgen stel dat het wel zo is en ik ga het niet vragen iig.

Er zijn een miljoen andere dingen die nog veel waarschijnlijker zijn ook. En wellicht was er gewoon niets en is het gewoon je verbeelding. Maar wel lief dat je je zorgen maakt.

Hier staat het ook weer op. Voor de derde dag achtereen, m'n vriend heeft gisteren ook gekeken.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jul 2014 15:26

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik kijk het nu voor het eerst. Heb gewacht totdat het spelen van the last post gedaan was en toen ingeschakeld.
<<

Anoniem58

Bericht 25 Jul 2014 15:43

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik heb het nu ook opgezet, heb gisterenavond even een kaarsje gebrand. Zal ik vanavond ook weer doen.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 25 Jul 2014 15:59

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Cotton schreef:Ik kijk het nu voor het eerst. Heb gewacht totdat het spelen van the last post gedaan was en toen ingeschakeld.



Begrijpelijk!

Ik kijk ook voor het eest, heel indrukwekkend en respectvol. En wat ontzettend knap van al die mensen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jul 2014 16:04

Re: 23 juli dag van nationale rouw

ik kijk ook weer.Het blijft indrukwekkend.
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 25 Jul 2014 16:22

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik kijk ook weer, probeer iedere dag ook stil te zijn en kaarsjes aan de doen.

Wat ik niet snap aan de ene kant is dat winkels niet even de moeite nemen om hieraan mee te doen. Ik was rond half vier in de winkel en vroeg of zij ook vandaag weer mee deden met de minuut stilte. Maar nee niet dus. Wat voor moeite is het nu om even een minuut het werk neer te leggen?
In mijn ogen verdienen alle slachtoffers hetzelfde en dus ook die minuut stilte.

Misschien mijn ding of zien jullie dat hetzelfde/ anders?
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jul 2014 16:27

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik denk dat dat het verschil is met de dag van nationale rouw en een 'gewone' dag. Voor veel anderen gaat het leven natuurlijk gewoon door...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jul 2014 16:30

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Je kunt toch zelf een minuut stil zijn als je dat wil? Als je je ergert aan mensen die dat niet doen zou ik gewoon zorgen dat ik rond 16.00 thuis was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 25 Jul 2014 16:31

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Ik stoor me er niet aan maar snap het aan de ene kant gewoon niet helemaal.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jul 2014 16:31

Re: 23 juli dag van nationale rouw

Overigens was die minuut stilte woensdag voor alle slachtoffers, niet alleen voor de veertig die woensdag zijn aangekomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers