Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krakau

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Jul 2014 16:52

Krakau

Binnenkort willen mijn vriend en ik een aantal dagen naar Krakau. We hebben zelf al veel opgezocht en willen zeker een uitstap maken naar Auschwitz/Birkenau en verder natuurlijk Krakau zelf verkennen.

Hebben jullie nog aanraders wat we kunnen doen in Krakau of in de omgeving? Tips voor restaurants etc. zijn ook altijd welkom! :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 22 Jul 2014 17:17

Re: Krakau

Het is lang geleden dat ik er geweest ben, maar ik heb toen een uitstapje gemaakt naar zo'n zoutmijn/grot. Was echt heel mooi en interessant. Geen idee hoe het heette, maar er was een kerk in en dat was echt zo mooi!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 22 Jul 2014 17:22

Re: Krakau

Krakau is leuk!

Wij vonden dit een heel leuk lunchtentje: http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... oland.html
Je hebt er een saladebar met super lekkere dingen waar je uit kunt kiezen. Je mocht dan voor een bepaald bedrag 6 of 8 dingen uitkiezen. Heerlijk!

De zoutmijnen zijn ook zeker een bezoekje waard inderdaad. En Auschwitz is echt heel erg indrukwekkend, maar heel erg de moeite waard.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 22 Jul 2014 18:26

Re: Krakau

In september schrijft littlejoy een stuk over Krakau maar dat is voor jou helaas te laat.
Misschien kunnen jullie onderling wel alvast wat tips uitwisselen?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Jul 2014 09:07

Re: Krakau

Bedankt voor jullie reacties.

Tijdens het opzoeken kwamen we ook een uitstap naar de zoutmijnen tegen. Dit kan je ook, in combinatie, met een uitstap naar Auschwitz/Birkenau doen. Je kan deze ook via een organisatie doen maar wij willen zelf het openbaar vervoer nemen omdat dit stukken goedkoper is. Wat hebben jullie gedaan, ook zelf het openbaar vervoer genomen of via een organisatie?

Die saladebar ziet er goed uit! Die komt ook op ons lijstje :)

Burgemeester Esmee, dank je wel voor de tip! Ik ga haar een pm sturen :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Jul 2014 10:14

Re: Krakau

Ik was met mijn studievereniging, dus wij waren er zelf met de bus en zijn zo naar de zoutmijn en Auschwitz gegaan. Daar kan ik je dus helaas niet mee helpen!
Ik zou het denk ik wel (als ik zelf zou gaan) met het OV doen, kan prima joh! Gewoon een goede plattegrond regelen en dan kom je er vanzelf.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Jul 2014 14:17

Re: Krakau

Ja we willen ook met het OV gaan, ik denk dat we dan al vroeg vertrekken en eerst naar Auschwitz/Birkenau willen gaan om daarna de bus naar de zoutmijnen te nemen en daarna terug naar Krakau.
En inderdaad, gewoon een plattegrond regelen en via internet al opzoeken welke bus(sen) we moeten nemen. Kijk er al naar uit! :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 26 Jul 2014 18:14

Re: Krakau

Ik zou Auschwitz/Birkenau/wieliczka (zoutmijnen, hoop dat ik t goed spel)in 1 dag niet aanraden, of bedoel je dat ook niet? Persoonlijk vond ik de zoutmijnen erg tegenvallen, maar dat komt denk ik ook omdat we de dag ervoor naar Auschwitz en Birkenau geweest zijn. Dat vond ik echt heel indrukwekkend. We hebben dit via het hostel gedaan, qua prijs goed te doen, vanaf waar wij zaten was het best nog een stuk reizen (80km) dus was wel fijn. En de chauffeur heeft ons ook naar Birkenau gebracht, en toen weer naar het hostel.

Schindler's factory vond ik ook erg indrukwekkend en interessant, ook met Ov te doen. Zoutmijnen ook, ben je snel en prima betaalbaar.

Verder hebben we vooral rondgeslenterd, zijn een stuk wezen lopen naar een fort/kasteel-achtig iets, het ondergrondse museum van de stad. Borrelen bij het hardrock café :-) ik vond het een leuke stad. Ga er ook zeker naar terug, omdat ik Auschwitz nog eens wil bezoeken, in een ander seizoen. (Ben eind januari 2012 geweest)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jul 2014 18:34

Re: Krakau

Alles is al zo'n beetje genoemd, als hostel zou ik Goodbye Lenin aanraden. Wij hadden daar een tweepersoonskamer, niet enorm luxe, maar wel schoon en modern en goed verzorgd, er is ook gratis WiFi dus handig als je informatie nodig hebt. Een van de eigenaars is Nederlands, kan ook handig zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 26 Jul 2014 18:50

Re: Krakau

Ik ben volgens mij gewoon gelopen naar Schindlers factory, maar goed ik loop sowieso altijd alles. Had toen een walking tour van de joodse buurt gedaan ook. De Free walking tours zijn ook weer goed in Krakau (zoals eigenlijk altijd wel overal).

Verder ook niet echt toevoegingen qua bezienswaardigheden, inderdaad ECHT niet Auschwitz en zoutmijnen in een dag proppen. Superzonde.

Ik zat in het Roller Hostel, echt minuut lopen van het oude stadcentrum. Superschoon en netjes en fijn enzo, wel klein en niet echt hostelsfeer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jul 2014 19:01

Re: Krakau

Ik zou een hele dag uittrekken voor Auschwitz/Birkenau. De zoutmijnen kun je wel in een dagdeel doen. Ik zou ook zeker tijd uittrekken om lekker de stad in te gaan trouwens.
Een dagje Zakopane kun je ook nog doen.

Wij deden alles met het openbaar vervoer, dat is best prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 26 Jul 2014 20:12

Re: Krakau

Ik ben niet bij de zoutmijnen geweest doordat ik voedselvergiftiging kreeg. Maar ik bedoelde inderdaad ook dat je een volle dag voor Auschwitz/Birkenau uit moet trekken.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 27 Jul 2014 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Jul 2014 10:27

Re: Krakau

Ik zou ook zeker een hele dag rekenen voor Auswitsch. En gewoon zelf naar toe gaan met ov, je kunt er heel simpel met de trein heen.Bus kan vast ook, maar dat hebben wij zelf niet gedaan. Maar goed, wij waren er 8 jaar geleden en toen was Krakow nog een stuk minder toeristisch, dus waarschijnlijk is het nu nog veel makkelijker allemaal. De zoutmijnen vonden wij zelf wat tegenvallen na wat we er allemaal over gehoord hadden. Het was leuk maar niet geweldig. Ook daar kun je heel gemakkelijk zelf met ov heen. Ik denk dat wij toen met de trein zijn gegaan, maar ik weet het niet meer zeker.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Jul 2014 18:23

Re: Krakau

Bedankt voor al jullie reacties!
We zagen georganiseerde reizen en daar doe je Auschwitz/Birkenau en de zoutmijnen in 1 dag maar wij willen sowieso zelf gaan met het ov en dan trekken we er een hele dag voor uit.
Schindler's Factory willen we ook zeker bezoeken. Over de zoutmijnen twijfelen we nog.

PlugInBaby, thanks! Het Hardrock Café willen we ook zeker bezoeken.

Susan, Zakopane ziet er prachtig uit! We hebben ons hotel en vluchten al geboekt dus we weten niet of we daar genoeg tijd voor hebben omdat we in Krakau zelf veel willen bezoeken (we zijn nog aan het bekijken en uitzoeken wat allemaal) en de stad willen verkennen dus wie weet mochten we veel tijd over hebben, en anders is het zeker een reden om terug te komen! :D

Whatever, dank je wel voor de tips! De walking tour van de joodse buurt willen we ook gaan doen en de Free walking tours gaan we ook bekijken.

Mizz_S, dat is lang geleden! Nu is het denk ik ook veel meer toeristisch. Wij willen de bus nemen naar Birkenau/Auschwitz. Die stopt er echt heel vlakbij (er voor dacht ik).
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Zininzon

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 28 Okt 2013 17:51

Bericht 04 Aug 2014 12:46

Re: Krakau

http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... oland.html

Dit restaurant kan ik je aanraden!

En verder lekker slenteren door de stad en de Wawel (kasteel)
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Aug 2014 13:26

Re: Krakau

Zininzon schreef:http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g274772-d2084690-Reviews-Trzy_Kroki_w_Szalenstwo-Krakow_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html

Dit restaurant kan ik je aanraden!

En verder lekker slenteren door de stad en de Wawel (kasteel)


Totaal nutteloos in dit topic, maar leuk dat je weer eens op het forum bent!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Aug 2014 10:57

Re: Krakau

Bedankt voor de tips, Zininzon! Komen allebei op ons lijstje :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Zininzon

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 28 Okt 2013 17:51

Bericht 11 Aug 2014 14:58

Re: Krakau

Ysa schreef:
Zininzon schreef:http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g274772-d2084690-Reviews-Trzy_Kroki_w_Szalenstwo-Krakow_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html

Dit restaurant kan ik je aanraden!

En verder lekker slenteren door de stad en de Wawel (kasteel)


Totaal nutteloos in dit topic, maar leuk dat je weer eens op het forum bent!


Dank je!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers