Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


autostoeltje

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 21 Jul 2014 20:21

autostoeltje

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wij hebben een autostoeltje nodig, maar nu lees ik iets over dat je de een met een riem vast zet en dat een ander weer een heel onderstel ding heeft.

Mijn vraag is nu welke autostoeltje hebben jullie, en is die prettig
en hebben jullie nog meer tips, do's, dont's en wijze adviezen voor mij?
O,ja het is voor ons kindje die over een paar weken geboren gaat worden :smile:
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jul 2014 20:24

Re: autostoeltje

Hoe oud is je/jullie auto?
Want dat onderstel wordt vastgemaakt aan het chassis van je auto, maar bij oudere auto's kan dat niet. Bij ons kon dat ook niet (peugeot 206 uit 1999 en een Daihatsu uit 2002) Dus dat is ook misschien wel handig om te weten, maar bij een winkel kunnen ze je dat verder vast wel vertellen.
Maar mijn idee is voor de groep 0 stoel meer is: kijken welke je het mooist vind qua kleur.
Maxicosi heeft bij een aantal modellen er een zonnescherm in zitten/ingebouwd en dat vond ik wel erg handig, ze zijn overigens ook los te koop.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem234

Bericht 21 Jul 2014 20:36

Re: autostoeltje

Wij hadden de maxicosi pebble. Mooi en een zonnekap die erin zat.
Gewoon met de autogordel, in onze auto kon wel het andere systeem gebruikt worden, maar ik vond het niet nodig en onnodig duur. Maar das natuurlijk persoonlijk. Achteraf ook geen spijt gehad dat we hem gewoon met gordel gebruikte.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jul 2014 20:39

Re: autostoeltje

Ow, ons werd ook verteld dat je de stoel van het merk Maxi-Cosi het langste kun gebruiken omdat die het grootst is/diepste zit heeft.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jul 2014 20:40

Re: autostoeltje

Wij hadden een maxicosi met een easy base.
De easybase zet je vast met de gordel en blijft altijd in de auto. De maxicosi kun je er elke keer makkelijk in en uit klikken.
Als je isofix in de auto hebt, kun je een base kopen die je met isofix vast zet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Jul 2014 20:47

Re: autostoeltje

Wij hebben een Maxi cosi Cabriofix op een isofix onderstel. Heel handig dat je hem snel goed vast hebt, helemaal als het regent of als je krap geparkeerd staat. Ook handig is dat je het stoeltje wat rechterop kan zetten zodat het kind minder snel naar een andere stoel moet (veiliger).
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 20:52

Re: autostoeltje

Maxicosi met isofix, echt ideaal! Klik en hij zit vast in de auto en het is veiliger dan met de gordel, en daarbij vond ik t ook een voordeel dat je hem iets omhoog kunt halen dus meer een zit stand als ze wat groter zijn, zo kun je hem ook wat langer gebruiken.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Jul 2014 20:57

Re: autostoeltje

Hier ook nog steeds de maxicosi met isofix, ideaal!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 21 Jul 2014 21:07

Re: autostoeltje

Helaas heeft mijn vriend een oude auto dus valt de isofix af.
Wel een goede tip, want daar hadden we nog niet over nagedacht :-)
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Jul 2014 21:12

Re: autostoeltje

Wij hebben de cabriofix gewoon met gordel. Toen we die kochten hadden we geen isofix in de auto.

Nu hebben we dat wel dus de groep 2/3 stoel heeft het wel.
M:21072011
J :08012014
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jul 2014 21:19

Re: autostoeltje

Zwilling schreef:Helaas heeft mijn vriend een oude auto dus valt de isofix af.
Wel een goede tip, want daar hadden we nog niet over nagedacht :-)



Het gaat om een soort haak die onder de achterbank zit verstopt.
Je kunt hem natuurlijk ook altijd nog voor jou auto gebruiken, want het blijkt wel erg gemakkelijk te zijn.
Alleen als je 2 auto's hebt (waar hij dan in past, het onderstel) zou je er al 2 moeten kopen, omdat je die er niet even zomaar uit haalt. Tuurlijk gaat het om de veiligheid van je kind(eren), maar wel kassa voor die prenatal/babydump (of welke winkel dan ook).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 21:41

Re: autostoeltje

Dora juist stoeltjes en op isofix is er heel gemakkelijk uit te halen!
<<

Anoniem162

Bericht 21 Jul 2014 22:01

Re: autostoeltje

Zowel het stoeltje als de isofix zelf is er gemakkelijk uit te halen, weer in een andere auto te zetten/in te stellen en het stoeltje erop.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jul 2014 22:12

Re: autostoeltje

Dan hebben ze ons verkeerd geïnformeerd of wij hebben het verkeerd begrepen.
Maar goed, ze konden bij ons toch niet in de auto :wink:
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Jul 2014 22:54

Re: autostoeltje

Gewoon met de gordel, zo lastig is dat niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 21 Jul 2014 23:09

Re: autostoeltje

Hier de MC Cabriofix met Familyfix systeen. Nu de Pearl met het Familyfix systeem.

Na de zomer voor een nieuw stoeltje kijken, want met winterjas in de Pearl deze winter gaat niet meer lukken.
Ook dat wordt er één met Isofix systeem. Gewoon voor mijn eigen gevoel.
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Jul 2014 00:45

Re: autostoeltje

Wij hebben de maxi cosi Pebble.
Gewoon met de gordel. Het easy base systeem lijkt mij wel erg handig, maar ook weer zonde van het geld voor die paar maanden. Dan maar even een paar tellen werk om de gordel goed te krijgen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 22 Jul 2014 08:52

Re: autostoeltje

Wij hebben de maxicosi cabriofix, op het familyfix onderstel. Ideaal systeem, je klikt de maxicosi zo vast en weet zeker dat hij echt vast zit.

Ook sommige oudere auto's hebben isofix, mijn Peugeot van 2001 heeft het iig wel.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 22 Jul 2014 09:02

Re: autostoeltje

Dank jullie voor alle tips!
We gaan toch voor het gordelsysteem, mijn vriend heeft écht een oude auto zeg maar. En iedere keer een heel systeem overzetten lijkt ons in onze situatie niet handig.
Misschien kiezen we uiteindelijk wel voor twee stoeltjes, mbv marktplaats. Maar eerst dit maar proberen.
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jul 2014 09:05

Re: autostoeltje

Dora schreef:Dan hebben ze ons verkeerd geïnformeerd of wij hebben het verkeerd begrepen.
Maar goed, ze konden bij ons toch niet in de auto :wink:


ach de eerste keer sta je een kwartier te prutsen omdat je de haken in de auto niet kunt vinden en dan niet weet hoe de schuifjes gemakkelijk uitschuiven enzovoort :ja: maar gelukkig is het daarna niet meer zo ingewikkeld en konden we het gemakkelijk overzetten.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 22 Jul 2014 13:49

Re: autostoeltje

Wij hebben de maxi cosi SPS, simpel model, gewoon met de gordel vast. Ik vond de Pebble ook heel mooi, maar vooor mijn idee betaal je die extra 100 euro meer voor het uiterlijk dan voor extra veiligheid.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem234

Bericht 22 Jul 2014 14:15

Re: autostoeltje

Mijn pebble was een kleur van het jaar ervoor dus goed afgeprijsd! Maar dat moet je ook maar net treffen en mooi vinden enz.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Jul 2014 15:19

Re: autostoeltje

Wij hadden een hele kleine driedeursauto en hebben daarom gekozen voor een easybase systeem. Voor auto's zonder isofix kun je een easybase kopen die je met de gordel muurvast zet. Daarop klik je de maxicosi vast. Ik vond het ideaal, omdat ik me dan niet dagelijks in allerlei posities moest gaan wurmen om de maxicosi vast te zetten. We hebben er veel profijt van gehad en gebruiken hem bij een eventueel volgend kindje weer.

De enkele keer dat ik in een andere (geleende) auto reed, gebruikte ik gewoon de gordels om de maxicosi vast te zetten. Ik ging dan niet hannesen met het easybase systeem.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jul 2014 16:48

Re: autostoeltje

Wij hebben geen auto, maar uiteraard wel een maxicosi nodig want anders kunnen we niet eens thuis komen vanuit het ziekenhuis.

Ik heb gekeken bij de consumentenbond en vervolgens gekeken waar het model maxi-cosi wat ik uitgezocht had het goedkoopst verkocht werd en hem daar besteld. Voor 80euro waren we klaar, het is een Maxi-cosi citi sps stone geworden.

Hoe prettig hij is in gebruik kan ik je nog niet vertellen en omdat wij hem niet heel veel gaan gebruiken hebben we ook niet gekozen voor een makkelijker/ veiliger bevestigingsysteem.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers