Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang of juist niet voor de bevalling?

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 22 Jul 2014 15:11

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was niet bang voor de bevalling. Ik had me er goed op ingelezen en ik wist dat het pijnlijk kon zijn. Het werd beiden keren een inleiding en in het ziekenhuis gaven ze aan dat het allemaal wel een tijdje kon duren. Hele gebeuren met veters en ballonnen werden uitgelegd. Dat leek me niet fijn, maar ik had bij beiden keren al ruime ontsluitingen, dat het beiden keren heel vlot verliep. De 1e bevalling duurde vanaf inleiding tot uitdrijven +- 4uur & de 2e keer bijna 3uur.

Bij de 1e bevalling heb ik wel op een gegeven moment een ruggenprik gevraagd. Dit ivm weeenstorm en de enorme pijn. Toen ik terug op de verloskamers kwam kreeg ik al enorme persdrang dus heeft weinig effect gehad. Bij de 2e wou ik het evt. weer maar wederom weeenstorm en gezien de 1e bevalling kreeg ik het daarom ook niet. En inderdaad, ik van 5cm naar 10cm in een krap half uurtje. Ik dacht nog even te kunnen plassen maar de baby viel er na mijn weten al bijna uit.. :palm:

Wat ik wel jammer vond bij de 1e is dat op het moment de oudste werd geboren mijn man net even naar de wasbak liep, washandjes uitspoelen en koelen, zich omdraaide en plots klaps lag onze dochter bij mij op de buik. Wel vond ik het fijn dat mijn man en zusje er bij waren. Heb veel aan ze gehad, die hebben me er door heen gesleept door heel lief te zijn, ondanks dat ik best een bitch was hahaha! Bij de 2e bevalling deden mijn man en ik het saampjes, hebben veel gelachen, spelletjes gedaan totdat ik van 5cm naar 10cm ging in een half uurtje, toen was ik niet te genieten. :palm: :razz: en dit keer zag hij onze dochter wel geboren worden, heeft met alles geholpen, wat een prachtige ervaring was dat!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 22 Jul 2014 20:15

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Parel schreef:
Shy schreef:
Parel schreef:Bang niet, ik vind het wel weer spannend.
Enige wat ik nog weet is dat het onwijs veel pijn deed en ik niet wist waar ik het zoeken moest.
Nu vind ik het vooral spannend hoe het nu gaat zijn, mijn vorige bevalling duurde 7 uur, en de 2e komt vaak nog sneller...


Mijn eerste bevalling duurde 5 uur en 39 minuten
De tweede duurde 2 uur en 18 minuten.

Atelier Madame, wat lijkt je er zo eng aan?


:wtf: Bedankt he, lieverd! :razz:
Ik zie het allemaal wel, het moet toch gebeuren, bang zijn heeft geen zin!

En laat ik je dit vertellen, denk dat alle moeders het met me eens zijn, als je kindje op je buik wordt gelegd dan is het het allemaal dubbel en dwars waard! Ik zou het alleen daarom nog wel 10x doen (geen 10 kinderen hoor :omg: )..


Sorry :smile:
Ik zou ook nog 10 keer willen ja, bij wijze van :P
Mijn dochter heb ik zelf aangepakt en lekker neer gelegd, zo fijn en zo mooi :heart: dat zou ik wel nog 10 keer willen.
Maar ik mag niet meer.. We hebben verdorie geen geldboom :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Jul 2014 13:13

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was juist voordat ik zwanger was bang voor de zwangerschap en bevalling. Toen ik eenmaal zwanger was was ik totaal niet bang en keek zelfs uit naar de bevalling. Achteraf is het me ook meegevallen allemaal.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Jul 2014 13:37

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik ben er soort van "leeg" ingegaan wel had ik duidelijk hoe ik het wou hebben een badbevalling. Uiteindelijk niet in bad bevallen maar het is me wel mee gevallen. Zou het een volgende keer weer zo doen, maar dan ook het laatste stukje in bad. :)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 23 Jul 2014 13:42

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Exogenesis schreef:
Gijs. schreef:
Ik denk dat rituals dat wel weet. Als ze had gedacht dat het een feestje was, was ze vast niet zo bang geweest.


Rituals stelt toch de vraag of je bang was of niet. Annie24 geeft aan dat ze niet bang was, maar dat het tegenviel. Een heel normaal antwoord, dacht ik zo.


Nou dan zal het wel aan mij liggen... Ik vind dat de TO zo duidelijk aan geeft zo angstig te zijn, dat ik geen reactie geplaatst zou hebben om haar nog banger te maken.

Edit: Ik bedoel het trouwens niet vervelend naar Annie toe ofzo, al staat het er misschien wel zo. Ik denk alleen dat als de TO al zo angstig is, dit soort reacties (zonder verdere tips oid) haar meer bij zullen blijven dan de positieve reacties en dat ze er dan verder niet zoveel mee kan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 23 Jul 2014 14:02

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was niet bang voor de bevalling en ging er erg open in. Ik wist dat het vast geen feest zou worden maar groeide er echt naartoe.
Vervelend dat je er zo bang voor bent en tegenop ziet. Hopelijk zakt dit nog af en kun je het relativeren en bespreken met de vk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jul 2014 14:06

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik ben het wel eens met Gijs eerlijk gezegd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 23 Jul 2014 14:12

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik ben het ook eens met Gijs.

Ik was niet bang voor de bevalling. Wel zag ik er aan het begin van de zwangerschap tegenop en naarmate de zwangerschap vorderde leefde/groeide ik steeds meer naar die bevalling toe en zag ik er ook niet meer tegenop. Ik had overigens een goed verlopen thuisbevalling, dus bij een eventueel volgend kindje zal ik er ook niet meer tegenop zien denk ik.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jul 2014 18:32

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Gijs. schreef:
Exogenesis schreef:
Gijs. schreef:
Ik denk dat rituals dat wel weet. Als ze had gedacht dat het een feestje was, was ze vast niet zo bang geweest.


Rituals stelt toch de vraag of je bang was of niet. Annie24 geeft aan dat ze niet bang was, maar dat het tegenviel. Een heel normaal antwoord, dacht ik zo.


Nou dan zal het wel aan mij liggen... Ik vind dat de TO zo duidelijk aan geeft zo angstig te zijn, dat ik geen reactie geplaatst zou hebben om haar nog banger te maken.

Edit: Ik bedoel het trouwens niet vervelend naar Annie toe ofzo, al staat het er misschien wel zo. Ik denk alleen dat als de TO al zo angstig is, dit soort reacties (zonder verdere tips oid) haar meer bij zullen blijven dan de positieve reacties en dat ze er dan verder niet zoveel mee kan.


Ja, oké, hier kan ik me ook wel in vinden.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 24 Jul 2014 11:19

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was niet bang voor de bevalling. Natuurlijk wist ik van te voren dat het pijn ging doen. Maar ik wist ook dat die pijn van korte duur zou zijn. Ik ben ingeleid.. Wist ongeveer een week van te voren wanneer mijn bevalling zou zijn. Heb me er geen moment druk om gemaakt. De nacht ervoor heerlijk geslapen. Die morgen had ik er gewoon zin in!
Ja het deed veel pijn. Maar echt dat vergeet je snel, heel snel. Je moet er doorheen en dat gaat gewoon vanzelf. Direct na de bevalling kon ik me al niet meer voorstellen dat ik 8-9 uur lang zoveel pijn had gehad. 8-9 uur is lang, maar achteraf had ik het idee dat het een uurtje had geduurd ofzo. Tijdsbesef was helemaal weg.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Jul 2014 20:05

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was helemaal niet bang, heb het allemaal gewoon over me heen laten komen. Je weet dat het pijn gaat doen maar hoe het verder verloopt kun je je bij een 1e toch niet indenken dus ik wilde geen energie verspillen door me er heel druk over te maken, dat had voor mijn gevoel namelijk geen zin. Ga niet teveel af op verhalen van anderen, geen enkele bevalling is hetzelfde. Leuk dat iedereen zijn verhaal wilde vertellen maar dat ging bij mij het ene oor in en het andere weer uit. Heb ook niet aan mijn moeder gevraagd hoelang haar bevallingen duurde.
Ik weet het nu wel, ze deed er ongeveer 10 uur over en ik 3,5 uur dus dat zegt ook helemaal niks.

Mijn bevalling ging supersnel en op het moment zelf kon ik het voor mijn gevoel helemaal niet bijhouden maar achteraf ben ik blij dat ik geen uren of een hele dag bezig ben geweest.

Mijn moeder zei laatst dat angst vaak pas bij een 2e komt en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Je hebt het dan al een keer meegemaakt en hoewel het helemaal anders kan lopen weet je wel ongeveer wat je te wachten staat.
Ik weet nu niet of ik nog een 2e zou willen maar misschien moet het allemaal gewoon even zakken en denk ik er over een tijdje heel anders over.

Ik was blij dat ik geen keizersnede en een ruggenprik kreeg maar met het hechten op de ok mocht ik kiezen: narcose of een ruggenprik. Toch voor de ruggenprik gegaan en die viel me 100% mee!
<<

Anoniem70

Bericht 26 Jul 2014 20:47

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Dank je meiden !
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 27 Jul 2014 08:16

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Bij de eerste stond ik er heel relaxed tegenover. Had zoiets van- ik zie het wel, het zal vast geen pretje zijn, maar het is toch maar heeelll kort en tijdelijk. De bevalling zelf viel vies tegen.

De tweede keer zag ik dus wel heel erg tegen de bevalling op toen ik zwanger was.... Ik had veel goede verhalen over hypnobirthing gehoord. Me daar dus in verdiept tijdens de zwangerschap. En vooral het boek "vrije geboorte" heeft me uiteindelijk heel veel rust gebracht. Dus aan het einde van mijn zwangerschap was ik een soort van- "ik ga dit doen" en ging ik ook met vertrouwen erin.

Uiteindelijk was dit mijn droombevalling, van begin tot eind in rust doorgebracht... Echt gewoon me verwonderd over mijn lijf en bewust van dat kleintje wat aan het vechten was buiten te komen. En nu vind ik het jammer dat nooit meer mee te maken, ik vond het zo'n bijzondere ervaring... Ik zou dat best nog een aantal keren willen meemaken :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 27 Jul 2014 09:24

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Wat Kajaka typt had ik ook, totaal geen besef van de tijd. Mijn bevalling duurde bij mij 32 uur, op papier volgens de vk maar 11 uur. Ik heb 21 uur met weeën gelopen die niet echt doorzetten, toen in bad geweest en toen zette het eindelijk goed door, ik weet nog dat ik een ruggenprik heb gekregen omdat het zo'n pijn deed, maar hoeveel pijn weet ik ook niet meer.

Ik ging heel open de bevalling in, wist niet wat ik kon verwachten dus ik kon me ook nergens druk om maken, en geboren worden moest ze toch, zo dacht ik zelf ook echt. Het is me niet tegen gevallen, wel kijk ik nu uit naar de volgende omdat dit (in mijn ogen) de kans is om het "goed" te doen. Bij Elena is het niet slecht gegaan ofzo, maar ik weet nu beter wat ik wil en waar ik goed van kan ontspannen.

Bespreek je angst met de verloskundige, zij kan je daar ook mee helpen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Jul 2014 15:29

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik liet het gewoon op me afkomen, ze moest er toch uit namelijk. Ik hield me vast aan de gedachte dat alle vrouwen het kunnen.
Helaas werd het een drama, had ik rugweeën, kreeg niet meer dan 3 cm ontsluiting, moest ik aan de weeopwekkers en werd het uiteindelijk een sectio. Tsja, alles kan nou eenmaal.
04-2014
10-2015
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers