Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang of juist niet voor de bevalling?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Jul 2014 20:31

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik ben niet zo zeer bang geweest, bij vlagen wel zenuwachtig. Ik had met veel scenario's rekening gehouden, maar niet met hoe het uiteindelijk is verlopen (spontaan gebroken vliezen en verder geen actie, waardoor ziekenhuis met medische indicatie en pas 62 uur later, doodop en vol pijnmedicatie een baby in mijn armen). Het is me vooral tegengevallen in de zin dat ik veel moeite had om de pijn op te vangen, omdat ik al oververmoeid was. Verder is mijn man mijn held geweest en ben ik tevreden met de medische begeleiding.

@ Linnie: spannend! Zet 'm op!
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Jul 2014 20:39

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was niet bang. Spannend vond ik het wel.
Ik was meer benieuwd hoe het allemaal zou gaan en kon me er niet echt een voorstelling van maken.
Ik dacht ik laat het wel over me heen komen en zien wel.
Het is me ook meegevallen. Ging eigenlijk wel een beetje zoals ik het me had voorgesteld.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 21 Jul 2014 20:49

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik heb weer zin in deze bevalling!

Tijdens de eerste heb ik alles over me heen laten komen, was ook heel ontspannen. het enigste wat ik wel wat spannend vond was dat ik een half uur na het breken van de vliezen en 4 cm ontsluiting persdrang kreeg en de vk weg was en ze zou pas 4 uur later weer komen. Toen heb ik echt mijn man geroepen dat hij nu de vk moest bellen want ik moest poepen en als je moest poepen kwam de baby! Toen hij had gebeld was ik weer rustig.

Bij de tweede had ik een sport van plan. Meer een palm voor na de bevalling. Bij de tweede was ik weer erg rustig en vond het wel leuk dat het eindelijk was begonnen.

Ik ben 2x thuis bevallen en kijk er gewoon echt heel goed op terug.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Jul 2014 21:06

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Bij de eerste was ik niet bang, wist toch niet wat me te wachten stond. De bevalling zelf is toen heel erg tegengevallen, ruim 30 uur flinke weeën zonder resultaat, en uiteindelijk een spoed keizersnede onder algehele narcose, er was dikke paniek en als ze niet meteen hadden ingegrepen was het einde verhaal voor hem geweest. Daar heb ik later wel psychisch last van gehad. Ik had overal rekening mee gehouden maar niet met dit scenario.

Bij de 2e zag ik er daarom heel erg tegenop, was bang dat het weer zo'n ellenlang drama zou worden. Toen bleek dat deze bevalling veel soepeler ging kon ik meer ontspannen en de bevalling ging echt super makkelijk en goed. De ontsluitingsfase deed heel pijn maar het persen vond ik geweldig. En dat gevoel toen ze op mijn buik gelegd werd, onbeschrijfelijk.

Daarom was ik bij de 3e heel relaxt. Ik wist dat mijn lichaam het kon. Uiteindelijk werd dit een geplande keizersnede omdat meneer steeds overdwars ging liggen en met ruim 41 weken nog geen aanstalte maakte om eruit te komen. Vrijdags wist ik dat ik op maandag een keizersnede zou krijgen. In eerste instantie zag ik er gigantisch tegenop maar toen het eenmaal zover was viel alle spanning van me af en vond ik ook dit een geweldige ervaring!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Jul 2014 21:59

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Nee, ik ben nooit bang geweest. Ik ben 2x thuis bevallen en vond het goed te doen. Tuurlijk deed het pijn, maar bang ben ik niet geweest.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Jul 2014 22:05

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was er totaal niet bang voor, maar uiteindelijk was het het ergste wat ik tot op de dag van vandaag heb meegemaakt en wil ik het voor nog geen miljoen nog een keer doen. De details laat ik achterwege, want jij mag nog :laughcry:
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 21 Jul 2014 23:22

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ben benieuwd hoe jullie de bevalling in gingen? Met angst? Helemaal niet? Of neutraal?
Neutraal, ik had zoiets van ik ik zie het wel. Ik kan er toch weinig aan veranderen en/of beïnvloeden.

Of de gedachte die jullie bij de bevalling hadden klopte?
Nee ik had een urenlange zware thuisbevalling in gedachte, uiteindelijk werd het een redelijk vlotte, heftige ziekenhuisbevalling.

Viel het mee of viel het tegen?
Mee en tegen. Ik had verwacht er langer over te doen maar omdat ik ingeleid werd, kwam ik in een weeënstorm terecht die mij ontzettend tegenviel. Daarbij had ons zoontje zijn armpje/handje naast zijn gezicht waardoor hij "breder" was dan had gemoeten en het persen daardoor 2/3 keer vaker moest dan ingeschat (maar dat valt nog ontzettend mee als ik sommige verhalen hoor)

Nog andere dingen die je wil vertellen: ik geloofde nooit in het verhaal dat je achteraf je je de pijn niet meer kan herinneren. Ik kan het mij echt nog wel herinneren maar als ik kijk wat ik er voor terug heb dan heb ik het er absoluut voor over gehad en zou ik het zo weer doen!
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 22 Jul 2014 06:49

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Voor de eerste was ik soms een beetje bang, dat kwam bij vlagen als ik er aan dacht. Maar vond het eerder spannend. Ik liet alles over me heen gaan en had van te voren niet bedacht hoe ik het wou. Wel wou ik graag dat de baby minstens een uur bloot bij mij lag na de geboorte. Dat is gelukt.
De bevalling viel mij mee. Tuurlijk heb je pijn en denk je: damn wat gebeurt er nu allemaal. Je weet ook niet hoe lang het gaat duren. Ik raakte even een keer in paniek, toen de vliezen werden gebroken vlak voor het persen. De bevalling heeft al met al 7,5 uur geduurd. /

Waar ik nu wel tegen op zie is de hechtingen na de bevalling haha. Darrie dat deed bijna nog meer pijn dan de hele bevalling zelf. Nu hoop ik dat het gewoon niet nodig is :smile: voor de rest zie ik wel hoe lang ik er dit keer over doe. Al ben ik er nu niet meer af en toe bang ervoor. Ik weet nu ook wat voor moois je voor die pijn terug krijgt.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Jul 2014 06:56

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik had er zin in! En ondanks dat ik bijna 3 uur aan het persen geweest ben heb ik het helemaal niet als naar ervaren, ik kijk er met een goed gevoel op terug. Vanaf gebroken vliezen en de eerste kramp duurde het 8 uurtjes.

Heb er nu weer zin in, maak me dit keer meer zorgen om hoe Lars het gaat vinden, maar het idee lijkt hij prachtig te vinden, dus hopelijk komt dat allemaal helemaal goed
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem57

Bericht 22 Jul 2014 07:00

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Bang niet, ik vind het wel weer spannend.
Enige wat ik nog weet is dat het onwijs veel pijn deed en ik niet wist waar ik het zoeken moest.
Nu vind ik het vooral spannend hoe het nu gaat zijn, mijn vorige bevalling duurde 7 uur, en de 2e komt vaak nog sneller...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 22 Jul 2014 07:27

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Annie24 schreef:Ik was er totaal niet bang voor, maar uiteindelijk was het het ergste wat ik tot op de dag van vandaag heb meegemaakt en wil ik het voor nog geen miljoen nog een keer doen. De details laat ik achterwege, want jij mag nog :laughcry:

Ik snap niet zo goed waarom je dit plaatst. Geen tips of advies, niks. Alleen nog meer bangmakerij. Voor jou natuurlijk echt héél rot dat je bevalling zo gegaan is, maar denk niet dat de topicstarter hier iets mee kan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem112

Bericht 22 Jul 2014 07:56

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Bij de eerste wat gezonde spanning want wist niet wat me te wachten stond, uiteindelijk na 8 uurtjes bevallen zonder ingrepen of wat, wel anderhalf uur moeten persen vanwege sterrenkijker maar goed amper een hechting.
Bij de tweede was ik veel meer gespannen.. Deze bevalling ging vrij vlot en ruim vijf uur later was ze er, deze keer geen hechting!
Nu zie ik er weer al een beetje tegenop maar dat is echt puur voor de pijn... Want ik had bij beide kinderen al hevige persweeeen toen ik nog maar op de helft zat.
Maar echt het moment dat je je kindje voor het eerst bij de krijgt is zo ontzettend mooi dan vergeet je alles direct.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jul 2014 08:05

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Nee, ik was er niet bang voor.

M'n eerste bevalling was pittig. Doordat de vk veel te vroeg m'n vliezen had gebroken kwam ik in een mega weeënstorm terecht.
Bij de tweede wist ik exact wat ik wel en niet wilde. M'n tweede bevalling was echt super en relaxed.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Jul 2014 08:05

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik ben nog niet eens zwanger, maar het lijkt me nu al doodeng zon bevalling :nopompom:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 22 Jul 2014 08:42

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Parel schreef:Bang niet, ik vind het wel weer spannend.
Enige wat ik nog weet is dat het onwijs veel pijn deed en ik niet wist waar ik het zoeken moest.
Nu vind ik het vooral spannend hoe het nu gaat zijn, mijn vorige bevalling duurde 7 uur, en de 2e komt vaak nog sneller...


Mijn eerste bevalling duurde 5 uur en 39 minuten
De tweede duurde 2 uur en 18 minuten.

Atelier Madame, wat lijkt je er zo eng aan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 22 Jul 2014 09:22

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was bij beide bevallingen bang. En bij de eerste was dat uiteindelijk ook terecht. Ik heb namelijk enorm veel pijn gehad en het duurde totaal 24 uur. Bij de tweede kreeg ik een geplande keizersnede. Ik vond het vooral spannend maar was ook weer een beetje bang.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 22 Jul 2014 09:36

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Van te voren was ik een beetje bang maar ook heel nieuwsgierig!

Mijn vliezen braken 'al' met 37+4, dat had ik echt nog niet verwacht. Daarna zat ik toch wel snel in de bevallingmodus en was ik niet meer bang, hij moest er gewoon uit;) Ook al duurde het nog 2 dagen en ging het heel anders dan ik haar verwacht en gewild!

Voor een tweede zou ik denk ik banger zijn. Hoop echt dat dat beter gaat! (iets sneller, zonder vacuümpomp en ik wil zooo graag thuis bevallen bij een volgende!)
<<

Patsy

Bericht 22 Jul 2014 10:14

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Voordat ik zwanger was ik doodsbang om ooit te moeten bevallen. Dat was ook een reden dat ik heel lang geen kinderen wilde. Toen ik eenmaal zwanger was was die angst zo goed als weg, ik was vooral nieuwsgierig naar de bevalling. Nu kijk ik er best goed op terug. Ik ben echt een mietje, als ik het kan kan jij het helemaal.
<<

Anoniem57

Bericht 22 Jul 2014 10:50

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Shy schreef:
Parel schreef:Bang niet, ik vind het wel weer spannend.
Enige wat ik nog weet is dat het onwijs veel pijn deed en ik niet wist waar ik het zoeken moest.
Nu vind ik het vooral spannend hoe het nu gaat zijn, mijn vorige bevalling duurde 7 uur, en de 2e komt vaak nog sneller...


Mijn eerste bevalling duurde 5 uur en 39 minuten
De tweede duurde 2 uur en 18 minuten.

Atelier Madame, wat lijkt je er zo eng aan?


:wtf: Bedankt he, lieverd! :razz:
Ik zie het allemaal wel, het moet toch gebeuren, bang zijn heeft geen zin!

En laat ik je dit vertellen, denk dat alle moeders het met me eens zijn, als je kindje op je buik wordt gelegd dan is het het allemaal dubbel en dwars waard! Ik zou het alleen daarom nog wel 10x doen (geen 10 kinderen hoor :omg: )..
<<

Anoniem123

Bericht 22 Jul 2014 11:19

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Gijs. schreef:
Annie24 schreef:Ik was er totaal niet bang voor, maar uiteindelijk was het het ergste wat ik tot op de dag van vandaag heb meegemaakt en wil ik het voor nog geen miljoen nog een keer doen. De details laat ik achterwege, want jij mag nog :laughcry:

Ik snap niet zo goed waarom je dit plaatst. Geen tips of advies, niks. Alleen nog meer bangmakerij. Voor jou natuurlijk echt héél rot dat je bevalling zo gegaan is, maar denk niet dat de topicstarter hier iets mee kan.


Voor sommige is een bevalling echt een traumatische ervaring en dat mag ook wel gezegd worden vind ik. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn en niet elke bevalling gaat volgens het plan. Is wel realistisch.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 22 Jul 2014 11:21

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Parel schreef:Bang niet, ik vind het wel weer spannend.
Enige wat ik nog weet is dat het onwijs veel pijn deed en ik niet wist waar ik het zoeken moest.
Nu vind ik het vooral spannend hoe het nu gaat zijn, mijn vorige bevalling duurde 7 uur, en de 2e komt vaak nog sneller...



Parel bij mij duurde de eerste ruim 30 uur, en als ik geen keizersnede had gehad was hij er nu nog niet geweest denk ik :smile:

De tweede duurde 6 uurtjes.

De derde 15 minuten.... Haha geplande keizersnede :smile:


To: weet je wat het is? Je moet je overgeven, echte controle heb je er niet op en je kan toch niet voorspellen wat er gaat gebeuren. Ja, het doet pijn en ja, je zal vast wel roepen dat je dit nooooooit meer gaat doen, maar get resultaat is echt geweldig en je bent alles zo weer vergeten!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 22 Jul 2014 12:41

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

SarahKey schreef:
Gijs. schreef:
Annie24 schreef:Ik was er totaal niet bang voor, maar uiteindelijk was het het ergste wat ik tot op de dag van vandaag heb meegemaakt en wil ik het voor nog geen miljoen nog een keer doen. De details laat ik achterwege, want jij mag nog :laughcry:

Ik snap niet zo goed waarom je dit plaatst. Geen tips of advies, niks. Alleen nog meer bangmakerij. Voor jou natuurlijk echt héél rot dat je bevalling zo gegaan is, maar denk niet dat de topicstarter hier iets mee kan.


Voor sommige is een bevalling echt een traumatische ervaring en dat mag ook wel gezegd worden vind ik. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn en niet elke bevalling gaat volgens het plan. Is wel realistisch.


Ik denk dat rituals dat wel weet. Als ze had gedacht dat het een feestje was, was ze vast niet zo bang geweest.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 22 Jul 2014 12:57

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik keek ernaar uit! Ik had het zo gehad met die zwangerschap. Nu kan de zwangerschap me weer niet snel genoeg gaan. Ik vind het een prettig idee dat het allemaal klaar is na de bevalling. Natuurlijk was het zwaar, inleiden, 12 uur weeen en een storm op het einde. Maar het was het dubbel en dwars waard!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jul 2014 13:18

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Gijs. schreef:
Ik denk dat rituals dat wel weet. Als ze had gedacht dat het een feestje was, was ze vast niet zo bang geweest.


Rituals stelt toch de vraag of je bang was of niet. Annie24 geeft aan dat ze niet bang was, maar dat het tegenviel. Een heel normaal antwoord, dacht ik zo.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 22 Jul 2014 13:37

Re: Bang of juist niet voor de bevalling?

Ik was wel enigzins gespannen maar negeerde het maar wat. Dag dat vliezen braken wel eerst erg zenuwachtig, maar gedurende de dag wel ontspannen. Uiteindelijk weeën storm van paar uur, weeën opwekkers werden max aangezet. Dit was niet fijn. Uiteindelijk geëindigd in spoedkeizersnee en erge complicaties dus dat was absoluut niet hoe ik het mij voor had gesteld.
Ik weet niet hoe ik dan nu een volgende bevalling in zou gaan. Denk wel erge angst voor opnieuw extreem bloedverlies en misschien om dood te gaan, omdat het zo kritiek was. Aan de andere kant weet ik verstandelijk dat er geen grotere kans op herhaling is. Qua pijn weet ik in ieder geval wel dat ik het aan zou kunnen tm einde ontsluiting, maar dat het wel heftig is.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels