Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Misselijk en eten en drinken

<<

Anoniem131

Bericht 21 Jul 2014 14:45

Misselijk en eten en drinken

Wat eten en drinken jullie dan? Ik ga inmiddels de 9e week in van misselijkheid en ook overgeven. Ben al kilo's kwijt en ik word er gek van.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Jul 2014 14:52

Re: Misselijk en eten en drinken

Als ik gewoon griep heb dan werkt zo nu en dan een slokje cola het beste, gewoon op kamertemperatuur en laten staan met de dop er af zodat de prik er af gaat.
Als ik me dan weer wat beter voel dan eet ik vaak iets van een cracker of een beschuitje en bouw ik het langzaam aan weer op.

Nu ik door de zwangerschap elke keer zo misselijk ben gaat het er vooral om dat ik iets in mijn maag heb en deze maar niet leeg raakt. Als ik aan het spugen ga dan werkt elke 10 minuten een slokje cola het beste, verder eet ik rijstenwafels met zout, droge koekjes, belvita (van die koekjes om te ontbijten) enz. Vooral zuur eten en drinken zoals yoghurt en sinaasappelsap kan ik nu heel slecht verdragen.
Dingen zoals verse gember, vanille vla enz werkt hier allemaal totaal niet.

Sterkte, het is heel naar om zo misselijk te zijn!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jul 2014 16:39

Re: Misselijk en eten en drinken

Hangt er van af waar je misselijk van bent?
9 weken is best lang, als je moet zwanger bent. Zou er dan eerder eens naar kijken waar het vandaan komt.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2014 16:42

Re: Misselijk en eten en drinken

Toen ik vorig jaar zware griep had en het er van 2 kanten uit kwam, was dit het eerste wat ik weer kon eten en binnenhouden ondanks de misselijkheid;
Afbeelding

En dan gewoon droog, dus zonder iets er op. Die crackers zijn echt enorm lekker en ook voedzaam, maar vallen niet zo zwaar op de maag.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Jul 2014 17:31

Re: Misselijk en eten en drinken

Gember! Verse gember kopen, en een paar plakjes in heet water doen, eventueel wat honing als je het te pittig vindt.
Verse pepermunt schijnt ook te helpen tegen misselijkheid
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 21 Jul 2014 17:52

Re: Misselijk en eten en drinken

Ik heb een allergische reactie op nieuwe anticonceptie. Ik ben er inmiddels mee gestopt maar het kan 6 tot 8 maanden duren voor dit overgaat. Het heeft dus wel met hormonen te maken.

Thanks voor de tips. Zal het morgen gelijk inslaan.
<<

Anoniem131

Bericht 22 Jul 2014 09:49

Re: Misselijk en eten en drinken

TukTuk: waar haal je dat? Kon het bij de Jumbo en C1000 niet vinden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Jul 2014 09:50

Re: Misselijk en eten en drinken

Dat is wel heel erg balen. Kun je niet naar de huisarts voor een middel tegen misselijkheid? Zes tot acht maanden overgeven lijkt me ook niks.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem173

Bericht 22 Jul 2014 09:51

Re: Misselijk en eten en drinken

Als ik misselijk ben drink ik heel cliche toch veel dingen met prik en ik probeer boertjes te laten.

Vroeger was ik door stress heel erg vaak misselijk (met braken) en at ik vaak droge macaroni of tortelinni. Ook dingen als droge beschuitjes enzo.
<<

Anoniem131

Bericht 22 Jul 2014 10:28

Re: Misselijk en eten en drinken

Susan schreef:Dat is wel heel erg balen. Kun je niet naar de huisarts voor een middel tegen misselijkheid? Zes tot acht maanden overgeven lijkt me ook niks.

Ik heb al Emasafine (denk dat het zo heet) gekregen maar dit werkte niet. De huisarts vindt dat ik het nu maar op z'n beloop moet laten en wil liever niets geven omdat hij bang is dat het dan nog langer duurt of dat ik weer verkeerd reageer.

De misselijkheid en zelfs het overgeven went (maar is lastig als docent voor de klas) maar ik val ook behoorlijk af waardoor mijn conditie en energielevel gigantisch slinken. Over m'n humeur zullen we het maar niet hebben :cry:
<<

Anoniem126

Bericht 22 Jul 2014 11:28

Re: Misselijk en eten en drinken

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 22 Jul 2014 12:29

Re: Misselijk en eten en drinken

Wat vervelend zeg en wat naar dat de reactie zo lang kan blijven duren! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Bij zwangerschapsmisselijkheid schrijft mijn huisarts emesafene voor of Suprimal, die laatste zijn reistabletjes en zonder recept ook verkrijgbaar. Nou begrijp ik dat het geen zwangerschapsmisselijkheid is, maar wellicht valt Suprimal wel te proberen?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem131

Bericht 22 Jul 2014 12:45

Re: Misselijk en eten en drinken

minoessepoes schreef:Wat vervelend zeg en wat naar dat de reactie zo lang kan blijven duren! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Bij zwangerschapsmisselijkheid schrijft mijn huisarts emesafene voor of Suprimal, die laatste zijn reistabletjes en zonder recept ook verkrijgbaar. Nou begrijp ik dat het geen zwangerschapsmisselijkheid is, maar wellicht valt Suprimal wel te proberen?

Tja, aangezien het iets met hormonen is kan ik dat best proberen. De klachten lijken toch op zwangerschapsmisselijkheid. Bij de apotheek te halen of ook bij een drogist? Heel erg bedankt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 22 Jul 2014 14:45

Re: Misselijk en eten en drinken

Francaise schreef:
minoessepoes schreef:Wat vervelend zeg en wat naar dat de reactie zo lang kan blijven duren! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Bij zwangerschapsmisselijkheid schrijft mijn huisarts emesafene voor of Suprimal, die laatste zijn reistabletjes en zonder recept ook verkrijgbaar. Nou begrijp ik dat het geen zwangerschapsmisselijkheid is, maar wellicht valt Suprimal wel te proberen?

Tja, aangezien het iets met hormonen is kan ik dat best proberen. De klachten lijken toch op zwangerschapsmisselijkheid. Bij de apotheek te halen of ook bij een drogist? Heel erg bedankt.


De apotheek heeft ze sowieso, sommige drogisten ook, een doosje kost iets van 3,50 dus ook qua prijs wel het proberen waard misschien.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 22 Jul 2014 15:48

Re: Misselijk en eten en drinken

Bah, wat lijkt mij dat naar Franscaise!
Je wordt er zo beroerd van en dat het dan nog zo lang kan duren, ik hoop echt dat je er sneller vanaf bent!
Bij mij hielp droge rijstenwafels en roggebrood wat. Warm eten, eten met veel smaak en geuren waren uit den boze.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Jul 2014 16:55

Re: Misselijk en eten en drinken

Francaise schreef:TukTuk: waar haal je dat? Kon het bij de Jumbo en C1000 niet vinden.


Ik haal ze bij de AH, maar de Jumbo heeft ze hier ook en de Emte geloof ik ook.
<<

Anoniem131

Bericht 22 Jul 2014 18:07

Re: Misselijk en eten en drinken

minoessepoes schreef:
Francaise schreef:
minoessepoes schreef:Wat vervelend zeg en wat naar dat de reactie zo lang kan blijven duren! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Bij zwangerschapsmisselijkheid schrijft mijn huisarts emesafene voor of Suprimal, die laatste zijn reistabletjes en zonder recept ook verkrijgbaar. Nou begrijp ik dat het geen zwangerschapsmisselijkheid is, maar wellicht valt Suprimal wel te proberen?

Tja, aangezien het iets met hormonen is kan ik dat best proberen. De klachten lijken toch op zwangerschapsmisselijkheid. Bij de apotheek te halen of ook bij een drogist? Heel erg bedankt.


De apotheek heeft ze sowieso, sommige drogisten ook, een doosje kost iets van 3,50 dus ook qua prijs wel het proberen waard misschien.

Ik heb ze. Ga het proberen. Bedankt.
<<

Anoniem131

Bericht 22 Jul 2014 18:10

Re: Misselijk en eten en drinken

Wolfinschaapskleren schreef:Bah, wat lijkt mij dat naar Franscaise!
Je wordt er zo beroerd van en dat het dan nog zo lang kan duren, ik hoop echt dat je er sneller vanaf bent!
Bij mij hielp droge rijstenwafels en roggebrood wat. Warm eten, eten met veel smaak en geuren waren uit den boze.

Warm eten en de kattenbak probeer ik niet eens meer. Wat een hel is dat. Ik lust geen roggebrood maar m'n smaak is ook veranderd dus ga het morgen toch maar halen.

De gember was geen succes.
Tuktuk: ga ik morgen langs de AH want het lijkt me zo vullend want honger heb ik wel.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Jul 2014 18:15

Re: Misselijk en eten en drinken

Hopelijk voel je je snel beter! En kan je iets vinden wat je ook binnen houdt.
<<

Anoniem131

Bericht 25 Jul 2014 10:15

Re: Misselijk en eten en drinken

Minoes: volgens mij helpt het een beetje! Smorgens houd ik al iets meer binnen.

Tuktuk: Bolletje werkt ook goed qua vulling.

De rest helaas niet maar heel erg bedankt voor het meedenken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 25 Jul 2014 11:13

Re: Misselijk en eten en drinken

Ow wat fijn! Misselijkheid is zo vervelend, al is het maar een beetje beter, alle beetjes helpen wat dat betreft!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem122

Bericht 26 Jul 2014 13:05

Re: Misselijk en eten en drinken

Ah fijn, dus je houdt de crackers ook binnen? Ja ik zweer bij die dingen haha, vind ze ook heerlijk al gezond tussendoortje :P

Sterkte er nog mee!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers