Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed opruimen.

<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 10:05

Speelgoed opruimen.

Wij hebben echt zoveel speelgoed, gek word ik er soms van. We krijgen ook echt giga veel van mijn schoonfamilie.
Nu spelen ze wel echt overal mee en als ik bij sommige anderen kijkt valt het hier best nog wel mee, maar toch breek je soms je nek erover...

Maar ja hoe ruim je op? Vooral omdat alles wel gebruikt word...

Nu ben ik begonnen met het Ikea keukentje, deze puilde uit van de spullen.. Vooral de alberheijn mini's daar hadden we van elk van tig stuks van, dit heb ik nu geminderd tot 1 van elk soort, dat scheelt al een hoop!

Verder staat er veel playmobil maar daar gaat niks van weg.
Een enorme mand duplo maar die doe ik liever ook niet weg, spelen ze ook vaak mee.

En dan t losse spul... Tig poppen, een stokpaard nog maar pas gekregen maar spelen doen ze er niet mee, verkleedspulletjes enzovoorts.

Hoe doen jullie dit?
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Jul 2014 10:12

Re: Speelgoed opruimen.

Geen tips, ik lees wel even mee! Het voelt hier op sommige dagen alsof ik in een ontplofte speelgoedwinkel woon :laughcry:

Wat ik nog wel ga doen binnenkort is op een dag dat dochter niet thuis is zoveel mogelijk speelgoed uitzoeken, goed kijken wat er nog gebruikt wordt en of er geen dingen kapot zijn. Al wordt ook hier over het algemeen vrijwel overal mee gespeeld.

En dan toch eens kijken of ik het niet wat beter kan organiseren qua opbergen. Alles heeft nu wel zo'n beetje een plek, maar echt tevreden ben ik er nog niet mee.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jul 2014 10:18

Re: Speelgoed opruimen.

Ik herken dat totaal niet, dat je huis er uit ziet als een ontplofte speelgoedwinkel.
Ze krijgen hier best wel eens nieuw speelgoed, maar er gaat ook vaak genoeg wat weg. Ze worden ouder, dus wat niet meer bij hun leeftijd past gaat ook gewoon de deur uit.
Verder hebben ze beide spulletjes ook op hun slaapkamer, en als ze er mee willen spelen nemen ze dit wel mee naar beneden.
Ik heb nu in de huiskamer alleen knutselspullen staan (op tafel) en naast de bank een hoekje met auto's en een racebaan. Verder slingert er hier niks om.
Ik heb 1 keukenkast omgetoverd tot speelgoedkast, daar staan alle spellen in.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Jul 2014 10:26

Re: Speelgoed opruimen.

Ik heb nu een kastje op de kamer van R. staan met boekjes etc. Op de grond in de woonkamer ligt een kleed met een bak blokken, loopauto, pop, stapelbekers en haar LP. De rest staat in het dressoir. Ik wissel gewoon af.

Spullen waar ze te groot voor is geworden heb ik opgeruimd.
<<

Anoniem97

Bericht 21 Jul 2014 10:29

Re: Speelgoed opruimen.

Ik wissel t speelgoed af, heel veel staat boven en dan eens in de zoveel tijd wissel ik wat.
En waar niet mee gespeeld wordt gaat gewoon weg, maar als ze overal mee spelen zou ik dus goed gaan wisselen :)
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 10:37

Re: Speelgoed opruimen.

Opgeruimd is het wel. Er staan twee Ikea tafeltjes en daar staat t playmobil op, groot woonhuis en camping, de paardenstal staat boven.
Onder een tafeltje staat de mand duplo en onder t andere tafeltje een mandje auto's
De garage staat onder te trap in de gang. De houten treinbaan zit in een decoratieve kist dus zie ie ook niet staan.
Overige rommel zit in de salontafels, dit is ook een kist.
Op de slaapkamers wil ik nog geen speelgoed hebben, daar liggen dus alleen knuffels en boeken.


Ik kan wel wat wisselen eventueel maar vaak missen ze het dan ineens..
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jul 2014 10:45

Re: Speelgoed opruimen.

Maar je kunt ze toch wel uitleggen waarom je iets weg zet?
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 10:51

Re: Speelgoed opruimen.

Jawel dat kan zeker! Mijn jongste snapt dat nog niet helemaal, maar die speelt voornamelijk met t poppenhuis.
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 10:52

Re: Speelgoed opruimen.

Mijn schoonmoeder roept altijd, speelgoed is geen rommel, haha!

Ik vind ook echt dat je mag zien dat er kinderen wonen in een huis hoor, maar wel binnen de perken.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Jul 2014 10:54

Re: Speelgoed opruimen.

Wij wisselen ook af met speelgoed wat op zolder staat. Ook met zijn verjaardag mag hij niet meteen overal mee spelen maar bewaren we spullen voor later het jaar. Zolang hij het nog niet door gaat krijgen blijven we dit doen.
Beneden bekijk ik eens in de zoveel tijd het speelgoed grondig. Is het stuk... weg. Is hij er te groot voor geworden... op zolder. Speelt hij er niet meer mee? Weg ermee. (of kringloop, of zolder of ik geef het weg)
<<

Anoniem61

Bericht 21 Jul 2014 10:56

Re: Speelgoed opruimen.

Wij hebben een open trap en gaan daaronder een op maat gemaakte speelgoedkast maken met gelijk een tafeltje met 2 stoeltjes eraan vast. Wil de ruimte zo optimaal mogelijk benutten dus even goed nadenken hoe we dat kunnen doen!
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jul 2014 10:56

Re: Speelgoed opruimen.

Mijn moeder zegt altijd; Het is droog spul, is zo opgeruimd :)
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 10:57

Re: Speelgoed opruimen.

En wie weet moet ik gewoon de regel in voeren: eerst t een opruimen alvorens je t ander pakt!
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jul 2014 10:58

Re: Speelgoed opruimen.

Oh dat hebben we hier wel ja. Weten ze ook, hoef ik ze niet meer te vertellen. Vanmorgen zijn ze al de hele ochtend met van alles bezig, maar de vloer is gewoon ruim aan kant. Zo kan het ook.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jul 2014 10:59

Re: Speelgoed opruimen.

Wij hebben de grote Playmobilgebouwen naar boven gebracht, die staan nu op Yrsa's kamer, ze kan er dan daar mee spelen als ze wil, maar over het algemeen speelt ze toch voornamelijk met de poppetjes. Die staan nu in een kast van Lief! in de vorm van een soort herenhuis. Verder hebben we een Expedit met dichte bakken erin, maar die moeten we eens uitmesten, want die zit nu stampvol speelgoed waar ze amper nog mee spelen. Steeds als ik op het punt sta om dingen weg te doen vindt Yrsa die dingen opeens weer heel erg leuk. Dus dat schiet niet echt op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jul 2014 11:08

Re: Speelgoed opruimen.

Wij hebben 2 van die vierkante kasten van ikea van 2x 2 vakjes. Daar zitten bakken in die propvol zitten met speelgoed.
We hebben hier nu in de hoek ook een rommeltje. Wil dat even in vuilniszakken doen en naar beneden brengen (woonkamer op eerste verdieping)(en het onder de trap zetten, waar ik ooit in de toekomst nog schuifdeuren voor wil hebben). Dan is het hier in ieder geval weg
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Jul 2014 11:13

Re: Speelgoed opruimen.

Het is hier overigens ook niet altijd ontploft, alles heeft wel een vaste plek. Maar er zijn dus ook wel dagen dat je hier aan het begin van de avond beter niet langs kan komen :smile:

En sommige dingen waar ze te groot voor is gaan vaak nog niet weg, afhankelijk van wat het is gaat het naar zolder voor haar kleine broer.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Jul 2014 11:17

Re: Speelgoed opruimen.

Wij hadden eerst 2 van die Ikea kasten met bakken, maar we hebben nu een nieuwe kast gekocht:

Afbeelding

Ik ben er zoooooooooo blij mee!!! Die kast staat proppievol, maar we zetten 's avonds alles netjes terug in de kast. De woonkamer is dan gewoon leeg :banaan: Hij heeft verder nog speelgoed in de kledingkast op zijn kamer en dat wisselen we eventueel om.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 21 Jul 2014 11:29

Re: Speelgoed opruimen.

Wij wonen erg klein en nu de box weer in de woonkamer staat hebben wij het speelgoed in zijn slaapkamer gezet. Netjes in opbergdozen. Hij speelt nu ook vaak in zijn slaapkamer ( is naast de woonkamer). Soms neemt hij wat mee de woonkamer is maar als hij klaar is met spelen en hij iets anders wilt dan eerst opruimen.

In de woonkamer staat zijn keukentje en zijn treinbaan. Maar de baan zit in een grote plastic kist.

Als ons huis verkocht is en we gaan verhuizen dan ga ik al zijn speelgoed goed uitzoeken en wat kapot is of niet meer compleet weggooien, ook irritant speelgoed verdwijnt trouwens wel eens in de prullenbak. Hij vraagt er nooit meer om.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Jul 2014 18:38

Re: Speelgoed opruimen.

Hier moeten ze sowieso eerst opruimen voor ze totaal iets anders gaan doen.

Verder hebben wij zo'n ikea kast met 8 manden er in. Daar zit al het speelgoed in, in de woonkamer staat een kist met alle poppenspullen. Daarnaast de buggy en kinderwagen. In een kant van dressoir zitten de knutselspullen dus s'avonds is het hier qua kinderspeelgoed wel gewoon opgeruimd.

Verder kan ik ook best goed speelgoed weg gooien, is het kapot, hups in de prullenbak, spelen ze er niet mee, doe of geef ik het weg of ik verkoop het.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 18:53

Re: Speelgoed opruimen.

Ja dat opruimen voor iets anders te pakken ga ik ook invoeren.. Al moet ik daar nu nog even de puf voor vinden.

Zo ligt t er nu bij.. Rommeltje op de tafeltjes..



En in dit kistje zit Thomas de trein baan.
Laatst gewijzigd door Anoniem112 op 23 Jul 2014 18:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Jul 2014 19:18

Re: Speelgoed opruimen.

Hier staat de autogarage en de grote bus op de speeltafel.
Onder de speeltafel/tv kast hebben we 4 vakken op maat gemaakt waar die Ikea manden in kunnen.
In 1 mand zit al het losse spul (poppenspul, auto's, kleine poppetjes etc.), in 2 manden de duplo en in 1 vak staan de boeken.
In 1 onderkast van de buffetkast liggen de puzzels van de jongste en de kleurspullen (geen stiften)
In 1 bovenkast van de buffetkast staan de spelletjes, puzzels van de oudste, verf, stempels en ander knutselspul.
Boven staat de Playmobil en de houten treinbaan. De treinbaan leg ik zo nu en dan beneden en de Playmobil wissel ik met de Duplo en de garage.

Als we weer thuis zijn app ik je wel een foto door. De Wifi doet het hier niet op mijn telefoon :(
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Jul 2014 19:18

Re: Speelgoed opruimen.

Maar dat is toch best netjes Annemijn?
Ik vind dat tenminste wel hoor!
:heart: :heart: 2011
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Jul 2014 19:25

Re: Speelgoed opruimen.

Wij hebben een Ikeakast met 8 vakken, met 4 bakken erin. Heb m van de week toevallig wat opgeruimd. Los heb ik ook nog veel liggen. Tafel met stoeltje, duplobak, fietsje, hobbelpaard, garage en werkbankje.

Op zn nieuwe kamer krijgt hij een ikea Kallax kast met vier vakken en komt er wat speelgoed boven te staan. Ik vind het eigenlijk wel gezellig, niet storend. Ruim de rondslingerende zooi wel altijd op s avonds, maar verder erger ik me er niet aan
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fiene

Bericht 21 Jul 2014 19:51

Re: Speelgoed opruimen.

Ik zet ook regelmatig het eea boven maar er staat nog steeds best veel beneden maar ik stoor me er helemaal niet aan. Af en toe krijg ik het op mijn heupen en gooi een hoop weg, of naar zo'n speelgoedkringloop.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers