Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Jul 2014 10:56

Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Eind augustus gaan wij 3 weken met de auto op vakantie naar Noorwegen.
Onze dochter is dan net 6 maanden.

Ik ben nu een lijstje aan het maken van wat we mee moeten nemen voor haar.
Hebben jullie nog tips en aanvullingen?

- paspoort
- flesvoeding + flesjes
- flessenwarmer
- staafmixer (voor groentehapjes)
- luiers
- vitamine d
- billendoekjes
- talkpoeder en sudocreme
- zonnebrand creme
- waslotion
- hydrofielen (hoeveel?!)
- rompertjes (hoeveel?!)
- kleertjes (hoeveel?!)
- aankleedkussen + hoezen
- voedingskussen
- bumboseat (handig voor het eten)
- kinderwagen + draagzak
- speelgoed
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jul 2014 11:02

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Het enige wat ik er speciaal voor koop dit jaar zijn wegwerpwashandjes. Want voor mijn gevoel ben je de hele dag aan het poetsen :)
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Jul 2014 11:03

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Ik heb mijn lijst even niet bij de hand (heb sinds dochter geboren is een bestandje op de pc dat ik per vakantie eventueel aanpas), maar ik denk dat je het belangrijkste wel hebt.

Wat ik zelf standaard nog meeneem wat ik zo kan bedenken zijn een thermometer, zetpillen, ORS, muggenspul geschikt voor baby, nagelschaartje, kam/borsteltje, speentjes en speenketting (als je kind een speen heeft).

Qua kleertjes, rompers en hydrofielen rekende ik zelf van alles per dag 1 / 1 setje kleding. En dan nog een beetje extra voor reserve. Ligt er ook aan of je kleine over het algemeen snel vies wordt of niet en of je daar kunt wassen. Anders kun je het ook met minder af.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Jul 2014 11:33

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Gaan jullie naar een camping?

Ik zou de bumbo seat thuislaten maar de maxicosi of kinderwagen gebruiken voor de hapjes, scheelt weer ruimte. Verder voor 1 week aan kleertjes meenemen en dan een tube wasmiddel? Luiers kun je daar ook bijkopen.

Je kunt het voedingskussen ook als aankleedkussen gebruiken of eventueel je bed of een handdoek. Ik zou die dus ook thuis laten.

Niet te veel speelgoed mee. Een leeg flesje, een stel bakjes en een knuffeltje is waarschijnlijk al leuk genoeg.

op ons lijstje stond nog:

Slabbers
Lakentje
Dekentje
Slaapzak
tandenborstel
tandpasta
<<

Anoniem97

Bericht 21 Jul 2014 11:38

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Pff ik zou niet zoveel meenemen hoor, haha

Hier namen we dit ongeveer mee:

-Zetpillen, muggenspul
-Sudocreme of iets gelijks
-Thermometer
-Kleding, 1 set per dag, niet meer.
-Draagdoek
-1 tasje speelgoed
-Nagelsetje
- Tandenborstel+tandpasta
- 1 pak luiers
- 2 pakken billendoekjes

( flessen hadden wij niet nodig maar die zijn wel handig als je flesvoeding geeft)

Ik zie altijd afgeladen auto's en mensen lachen ons uit als we met onze toyota yaris op vakantie gaan maar wij komen altijd tot de conclusie dat er nog minder mee kan, haha.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2014 12:02

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Even puur ter info, maar weet je dat de bumbo seat heel slecht is voor baby's? Ze worden in een houding geduwd en gehouden die ze nog niet zelfstandig vol kunnen houden. Hierdoor komt er een te grote druk op het ruggetje, welke dat nog niet aan kan.
<<

Anoniem113

Bericht 21 Jul 2014 12:07

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

:smile: gaan jullie met een bus op vakantie, jeetje wat veel!

Zoals eerder is aangegeven zou ik ook de kinderwagen of maxicosi gebruiken om hapjes te geven. Aankleedkussen is niet nodig. Gewoon op bed/tafel met een handdoek eronder.

Hydrofieldoeken zou ik 10 meenemen. Je spoelt ze makkelijk even om met eventueel wat shampoo om schoon te maken en dan even laten drogen. Ik zou voor elke dag een romper rekenen en dan kleding de helft, als het daar mooi weer is tenminste. Dan kunnen kleertjes wel meer keer aan als ze overdag lekker in haar rompertje ligt.

Lepeltjes zijn handig om mee te nemen. Een zwembroekje of zwemluiers. Eventueel een hoedje.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Jul 2014 12:09

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Goed topic dit, ik houd het in de gaten voor onze eigen vakantie :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem112

Bericht 21 Jul 2014 12:09

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Gaia ik ben ook altijd zo iemand die van alles mee sleept, hahah ik vind t ook knap dat je alles in je Toyota gepropt krijgt.
Nu komende vakantie nemen we waarschijnlijk ook weer veel te veel mee.


Oh la la,
Ik zou geen staafmixer meenemen hoor, eventueel kun je prakken met een vork.
Flessenwarmer ook niet, zou gewoon gekookt water met gekoeld mengen denk ik.. (Ik gaf bv dus niet alle verstand van)
Aankleedkussen zou ik ook thuis laten, op bed kun je ook prima alles doen
Voedingskussen heb ik zelf nooit gebruikt dus zou ik ook thuis laten.
Bumboseat ook niet mee nemen.


Kleding zou ik rekenen op 1 setje per dag, en 3 reserve setjes, maar goed ik neem daar zelf ook altijd te veel van mee!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Jul 2014 12:43

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Ik heb vooral de dingen nu op de lijst gezet die we dagelijks gebruiken.
Lijkt idd veel, maar speelgoed is bijv. alleen een rammelaar en bijtring :)

Over de flessenwarmer en staafmixer zat ik al te twijfelen. En van de luiers zou ik ookniet meer dan 1 pak meenemen.

We zitten vooral in appartementen of hotels dus dat scheelt al!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Jul 2014 12:45

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

TukTuk schreef:Even puur ter info, maar weet je dat de bumbo seat heel slecht is voor baby's? Ze worden in een houding geduwd en gehouden die ze nog niet zelfstandig vol kunnen houden. Hierdoor komt er een te grote druk op het ruggetje, welke dat nog niet aan kan.


Hier zijn de meningen heel erg over verdeeld.
Onze kinderfysio raadde 'm juist aan en daarvoor had ik me al goed ingelezen over voor en nadelen.
Maar dit doet er ook totaal niet toe in dit topic.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem85

Bericht 21 Jul 2014 13:06

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Ik denk dat je rompers sowieso moet wassen als je drie weken gaat. Tenminste ik heb nooit 21 rompers gehad van dezelfde maat. Als je toch aan het wassen gaat zou ik van hydrofieldoeken ook maar 6 ofzo meenemen. Hapjes zou ik ook in de maxi cosi of wagen geven.

Aankleedkussen ook thuis laten, gewoon op bed met hydrofiel doek of handdoek eronder.
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 21 Jul 2014 19:22

Re: Ik ga op reis en neem mee... -baby editie

Wat een fijn topic! Over een paar dagen mogen wij ook gaan inpakken! :)
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom