Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


interesses van je kinderen.

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jul 2014 12:58

interesses van je kinderen.

Wist even geen betere topictitel...

Maar hoe zit het met de interesses van je kinderen en hoe zijn ze daar (denk je) aangekomen? En waar hebben ze bijv helemaal geen interesse in wat je misschien wel had gedacht?
Stimuleer je bepaalde interesses of stimuleer je bepaalde interesses helemaal niet omdat je het niks vind?



Soms lijken mijn meiden wel wat wereldvreemd :razz: Ze hebben bijv helemaal niks met K3, terwijl dochters(net zo oud/iets ouder) van vriendinnen daar dan alles van in huis hebben, ze kennen ze gewoon ook echt niet, als ik hier thuis eens een liedje van ze op zet, zeggen ze "nee niet leuk, iets anders". Ook waren we van het weekend bij een vriendin haar dochter is half jaartje ouder, en ze had waterballonnen, zij smeet ze echt op de grond zodat het water dus alle kanten op spatte, die van mij hielden de ballonnen heel voorzichtig vast en hadden echt geen idee wat ze daar mee moesten.

Ze hebben veel interesse in mijn paard, maar dat komt natuurlijk gewoon door mij, omdat ik ze er veel mee naar toe mee neen. Maar een vind het leuker dan de ander.
Laatst gewijzigd door Studiebol op 20 Jul 2014 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2014 13:07

Re: interesses van je kinderen.

B vindt het hele studio 100 gebeuren geweldig, en weet bij de eerste tonen vaak al van wie het liedje is :omg:
Daarnaast is ze echt een poppenmoedertje. En dan het liefst voor haar Pooh knuffel. Die zet ze in de buggy, en dan krijgt hij een bakje eten uit haar keukentje. En dan gaat zij er naast zitten op haar stoeltje, ook met een bakje, en voert ze hele gesprekken met hem.

Ze heeft ook heel veel interesse in tellen, en kleuren en vormen en de cijfers. Ze wist dit ook al vrij vroeg te benoemen allemaal.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Jul 2014 13:52

Re: interesses van je kinderen.

H. heeft interesse in allerlei technische snufjes als moertjes losdraaien, knopjes etc, hij houdt van auto's (weet ook precies welk merk/type wij en diverse familieleden hebben), hij kan al goed tellen tot 12, speelt graag met duplo, het keukentje, de bal en de bellenblaas en in de zandbak. En fietsen vindt hij leuk (zowel op zijn driewieler als bij mij op de fiets). Oh, en zingen: hij kan allerlei liedjes uit zijn hoofd en zingt het liefst de hele dag (vaak samen, ik vind het ook gezellig)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jul 2014 15:15

Re: interesses van je kinderen.

Ja oke. Die interesses hebben ze hier ook wel het tellen, spelen met poppen dat verzorgende , liedjes zingen enzo

Maar lejow kijkt b ook veel studio 100 komt ze zo aan die interesse hiervoor? Vind je het zelf leuk dus stimuleer je dat dan ook? Of heeft ze het ergens toevallig opgepikt en wil ze het daarom nu ook?
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Jul 2014 15:36

Re: interesses van je kinderen.

Haha Studiebol, ik snap echt precíes wat je bedoelt. Mijn kinderen hebben dat ook totaal niet.
Ja ze spelen wel met poppen en met autootjes enz, maar wat jij zegt, dat hebben ze hier ook niet hoor.

Ik denk dat het vaak ook wel een beetje gestimuleerd wordt, door bijvoorbeeld veel K3 te kijken of Bob de Bouwer ( ik noem maar wat ).

Hier hebben ze trouwens echt geen rust in hun kont om echt tv te kijken bijvoorbeeld.

Lejow, dat laatste moet ook wel als dochter van een juf, haha.
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 20 Jul 2014 16:43

Re: interesses van je kinderen.

Mijn oudste was altijd een Thomas de Trein freak. Alles wist en had hij er van. Dat begint nu wat minder te worden, hij speelt nu veel met lego en playmobil en dan met name alles wat met piraten, ridders en draken te maken heeft.

Dochter hier is ook geen studio 100 freak, muv Bumba, due vond ze wel leuk. K3 vindt ze niet leuk en de liedjes interesseren haar niets. Zij is meer van het tekenen, kleien en met haar keukentje spelen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem123

Bericht 20 Jul 2014 17:10

Re: interesses van je kinderen.

liedjes zingen vind hij erg leuk. Zowel kinder liedjes als volwassen liedjes. Hij heeft altijd heel snel de toon door en zingt dan op zijn manier het hele lied. Vooral de liedjes hey brother en ja dat is mooi, mooi, mooi man is favoriet.

Hij is gek op pieter post en sesamstraat. Hij was voorheen ook altijd gek op Nijntje, maar dat is nu voor zijn baby zusje zegt hij dan :smile:

Ook is hij gek op auto's, bussen, trekkers, motors en andere voertuigen.
Dieren houd hij ook van, vooral apen.

Tellen, kleuren benoemen doet hij ook maar dat is meer de ontwikkeling.
<<

Anoniem73

Bericht 20 Jul 2014 17:14

Re: interesses van je kinderen.

Alles wat met ridders, paarden en draken te maken heeft is interessant (rara raveleijn ;)
<<

Anoniem275

Bericht 20 Jul 2014 17:39

Re: interesses van je kinderen.

T. is helemaal gek van auto's, herkent al heel wat merken en kijkt echt naar een type ipv kleur.
Hij herkent auto's van de hele familie (dus ook in andere kleuren) en noemt zijn speelgoed auto's ook bij merk/type.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2014 20:21

Re: interesses van je kinderen.

Studiebol schreef:Ja oke. Die interesses hebben ze hier ook wel het tellen, spelen met poppen dat verzorgende , liedjes zingen enzo

Maar lejow kijkt b ook veel studio 100 komt ze zo aan die interesse hiervoor? Vind je het zelf leuk dus stimuleer je dat dan ook? Of heeft ze het ergens toevallig opgepikt en wil ze het daarom nu ook?



Ik vind bumba zelf verschrikkelijk, maar het was een van de eerste dingen die voorbij kwam op tv waar zij echt geconcentreerd en met plezier naar kon kijken (en trouwens ook het enige wat haar kon kalmeren als ze in een hysterische paniekerige driftbui zat)
De rest van het clubje kan ik wel waarderen (samson en gert, plop, piet piraat, k3, mega mindy).
Dus als er muziek of de tv aan staat, is dat inderdaad wel het gene wat vaak voorbij komt.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Jul 2014 20:51

Re: interesses van je kinderen.

Dat herken ik ook wel Studie! Mijn dochter is natuurlijk een stuk jonger, maar ze kent dat ook allemaal niet. Om mij heen zie ik dan jonge kindjes die al 'fan' zijn van bijvoorbeeld Bumba. R. weet niet wat dat is..

Ze vindt het wel heel erg leuk als we de radio aanzetten, dan gaat ze dansen <3.

Ze heeft interesse in boekjes, haar bal, loopauto, water (zwembadje, strand, watertafel, douche), zand etc. Verder doet ze echt alles na wat wij doen. Ze kon al heel erg jong veel bewegingen nadoen en ook bewegingen van liedjes. Ik vind haar erg leergierig en slim (al zal dat ook dreumes eigen zijn). Ze doet en weet dingen die ons echt doen verbazen.

Ze is trouwens ook dol op alles met wielen (auto's, duplo auto, loopauto, trek-eend). En duplo vind ze ook erg leuk!
<<

Fiene

Bericht 20 Jul 2014 21:11

Re: interesses van je kinderen.

R is vooral erg geïnteresseerd in treinen ( echt al van kleins af aan), hij is eigenlijk gewoon erg leergierig, wil bij veel dingen weten hoe het zit, hoe het gemaakt wordt etc. Hij onthoudt dat dus ook enorm goed allemaal en kan er maanden later weer op terugkomen. Hij vindt ook samen spelletjes doen enorm leuk.

N is echt 100% een poppenmama, overal sjouwt ze dr poppen mee naar toe, haar bijbehorende buggy maar ook water, zand en overal op klimmen interesseren haar enorm. Ze is ook dol op lezen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Jul 2014 22:10

Re: interesses van je kinderen.

Lars vindt auto's prachtig, en de Pippo. Oh en Dirk Scheele
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem127

Bericht 20 Jul 2014 23:50

Re: interesses van je kinderen.

Oudste: knutselen en handwerken (nu veel loomen en weven), voetballen en helpen met koken.

Middelste: zou het liefste de hele dag televisie kijken maar omdat dat niet kan, heeft ze ook nog deze interesses ontwikkeld: voetballen, poppen, keukentje en ze doet vaak een tijger of een kat na :).

Jongste: de gebruikelijke baby-interesses, kan er nog niet echt wat van zeggen.
<<

Anoniem124

Bericht 21 Jul 2014 00:34

Re: interesses van je kinderen.

M'n zoon is weg van tractors en dieren met name en ook 1 bepad boek: het grote gouden
Boek voor jongens. Verder klimt en rent hij graag en gooit graag met z'n bal (raakt ook áltijd).

M'n dochter houdt van haar beer die zet ze overal in en op en laat ze vanalles doen. Poppen kunnen beer niet vervangen.
Verder is ze dol op tekenen en kleuren dat kan ze ook best lang geconcentreerd doen en ze tekent al vormen ipv kriebels. Daarnaast is ze gek op de Teletubbies, al vanaf ze baby was en zingt en danst graag.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Jul 2014 08:20

Re: interesses van je kinderen.

R houdt niet van tv kijken, 1 liedje van Woezel&Pip en dan is het wel weer mooi geweest. Maar dingen zoals Bumba heeft hij ook nog nooit gezien dus misschien zou hij dat wel leuk vinden.

Je maakt hem blij met een bal, overgooien of voetballen. Of steeds terug brengen als een honje :eyes: Hij speelt ook graag met zijn pan en lepel en als ergens een speelgoedkeukentje staat dan is hij daar gelijk niet meer weg te slaan. Boekjes vindt hij ook leuk, hij heeft echt zijn favorieten die hij dan samen met ons wil lezen.
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Jul 2014 08:24

Re: interesses van je kinderen.

Mijn zoon speelt de hele dag met zijn vliegtuigen en sinds hij de film Planes gezien heeft en veel planesvliegtuigjes voor zijn verjaardag gehad heeft speelt hij vooral met die vliegtuigen. Auto's vindt hij ook leuk maar duidelijk wat minder dan zijn vliegtuigen, want die gaan overal mee naartoe.

Mijn dochter vindt knutselen erg leuk, verder heeft ze niet een bepaald ding waar ze vaak of het meest mee speelt. Zolang ze maar met iemand kan spelen is het goed, alleen spelen kan ze nog steeds niet zo goed. En als ze samenspeelt dan zijn het vaak rollenspellen/fantasiespellen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Jul 2014 21:23

Re: interesses van je kinderen.

Louise is ook helemaal gek van vliegtuigen/Planes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 21 Jul 2014 21:38

Re: interesses van je kinderen.

Mijn oudste is helemaal gek van paarden. Mijn jongste speelt (klinkt vast gek) heel graag met haar tube tandenpasta van woezel en pip, en is idolaat van de efteling.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem171

Bericht 21 Jul 2014 22:43

Re: interesses van je kinderen.

Oudste: begon met Thomas de trein maar die liefde is nu over. Nu is hij geïnteresseerd in de aarde (wil graag een wereldbol voor zijn 5e verjaardag), ridders, draken, politie, brandweer.
Speelt graag met Lego, Playmobil en Kapla.

Middelste: diego (speelt zelf vaak babyjaguar), Mike de Ridder, verder klimt/ fietst/stept/ rent ze erg graag. Oja en snoep heeft ze een buitengewone interesse voor.

Jongste: mama's borsten, onze katten, broer en zus en autootjes.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Jul 2014 22:55

Re: interesses van je kinderen.

Ze loopt graag achter haar poppenwagen (sinds 2 weken nu ze kan stappen) en ze is de laatste tijd erg druk met haar knuffels. Dan kust ze en knuffelt ze de knuffels om de beurt, wij moeten dan ook meedoen. Ook doet ze graag alsof ze drinkt en eet en geeft ons dan ook hapjes en slokjes. Ze is gek op sesamstraat, maar dat is ook het enige wat ze tegenwoordig te zien krijgt op af en toe woezel en pip na.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 21 Jul 2014 23:07

Re: interesses van je kinderen.

Brandweer, politie en ambulance zijn hier de steekwoorden in huis. Hij kan buiten ook de verschillende sirenes herkennen en wordt helemaal gek als hij er één ziet of het geluid hoort :palm:

Hij speelt eigenlijk alleen maar met auto's en zijn houten treinbaan.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron