Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op zoek naar een digitale camera

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 20 Jul 2014 11:15

Op zoek naar een digitale camera

Ik ben voor N.'s vierde verjaardag op zoek naar een cadeau. Ze wil erg graag een kindercamera, die van V-Tech. Ik heb gelezen dat de kwaliteit ontzettend slecht is. Ik vind het zonde daar dan zoveel geld aan uit te geven. Ik zou me ontzettend gaan ergeren, aangezien ik zelf (vanuit mijn vader) gewend ben aan toch wel wat professionele foto's eb apparatuur. Nu ben ik dus op zoek naar een gewone digitale (compact)camera. Ik weet er wel wat van, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.

'Vereisten':
- kleur: roze
- ligt goed in de hand, niet te groot, niet te 'glad', kortom een fijne grip
- heel korte sluitertijd, dus hij moet bijna direct een foto maken bij het indrukken van de knop
- goede kwaliteit foto's (als je bijv. wil afdrukken op 13x18)
- wat extra functies of eventueel kunnen bewerken òp de camera zou leuk zijn

Budget: rond de 100 euro. Als er voor minder ook een prima camera'tje te vinden is is dat alleen maar leuk, dan kunnen we zelf nog kijken voor een leuk tasje o.i.d. erbij.

Wil iemand helpen zoeken naar een camera? Ik heb er zelf wel een aantal gevonden, waaronder de Nikon Coolpix s2600 (dacht ik), maar met name de 'sluitertijd'/reactietijd is me daarbij niet duidelijk. Iemand nog andere tips?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jul 2014 11:34

Re: Op zoek naar een digitale camera

Yrsa heeft de Nikon Coolpix S31, die is heel geschikt voor kinderen, kan een paar meter onder water en kan ertegen om te vallen. De camera is ook heel eenvoudig in gebruik. Inmiddels is er geloof ik alweer een opvolger. Yrsa heeft een roze met bijpassend rugzakje, destijds gekocht bij Bart Smit voor, ik geloof, 100 euro.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jul 2014 11:35

Re: Op zoek naar een digitale camera

Ik weet alleen niet of je heel veel zelf in kan stellen. De camera is echt zo gemaakt dat heel jonge kinderen 'm zelfstandig kunnen bedienen. Ik zal even het topic opzoeken met foto's die Yrsa ermee heeft gemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jul 2014 11:37

Re: Op zoek naar een digitale camera

Oh, dat was denk ik nog op het oude forum, maar de foto's staan wel op mijn Facebook. Herfstfoto's, foto's van de kinderboerderij en foto's van de dierentuin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 20 Jul 2014 12:23

Re: Op zoek naar een digitale camera

Ik had naar jouw topic van toen gekeken, maar kon het niet vinden. Die Nikon Coolpix S32 houd ik sowieso in gedachten. Kan alleen niet vinden hoe het zit met de beelsatabilisator. Digitaal geeft 'ie aan, maar ietwat bewogen beeld kan hij dus wel zelf wat scherper maken? En hoe zit het bij die S31 met de snelheid van foto maken? Duurt het lang of maakt 'ie direct de foto als je oo de knop drukt?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 20 Jul 2014 15:00

Re: Op zoek naar een digitale camera

Ik heb er ook aan zitten denken om een eigen camera voor t.onnie te kopen. Hij vind het geweldig om met dat ding rond te lopen en foto's te maken (dat heeft hij vast van mij, haha :angel: ). Nu loopt hij met de compact camera van ons rond (we gebruiken hem nooit, omdat ik het 'flut' kwaliteit vind hebben en ik dus altijd mijn spiegelreflex gebruik). Hij heeft hem zich min of meer een soort van toegeëigend :smile: .

Die van jou Susan, ga ik even onthouden. Die kan dus gewoon in het water vallen en kan ook tegen een stootje?

Tegenwoordig gaat het er hier dus zo aan toe:

Afbeelding

Afbeelding
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 20 Jul 2014 15:06

Re: Op zoek naar een digitale camera

P.s. susan, ik heb hem al even opgezocht. Opvolger heet S32, ziet er goed uit! Die ga ik op T. zijn lijstje erbij zetten :-)
<<

Zero

Bericht 20 Jul 2014 15:21

Re: Op zoek naar een digitale camera

Reactietijd / sluitertijd is niet echt van toepassing op een compact camera. Zeker bij jouw budget niet - niet lullig bedoeld hoor, maar in die klasse doen vrijwel alle merken hetzelfde. Daarin is het verschil weg te cijferen.

Persoonlijk zou ik het op de grotere merken gokken, dan heb je waarschijnlijk het meeste waar voor je geld. Of iets goed in de hand ligt vind ik erg persoonlijk, en als je wilt afdrukken op 13x18 cm heb je aan 5 megapixels al meer dan zat (meeste camera's hebben er inmiddels 10 of meer dus dat is ook geen punt)

Waar ik zelf naar zou kijken ; het scherm (grootte) , het menu (de bediening er van) en om wat voor SD kaart die camera vraagt (wat in die prijsklasse waarschijnlijk geen Extreme zou zijn)
Compact camera's die een verkeerd (te langzaam) kaartje er in hebben zitten reageren alsnog traag.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Jul 2014 00:21

Re: Op zoek naar een digitale camera

Bedankt Zero! Ik verwacht binnen mijn budget inderdaad niet bijzonder veel. Daar heb ik zelf mijn spiegelreflex altijd nog voor gelukkig! Vandaar ook dat dochter het zo leuk vindt. Net als bij jou munk.
Wat ik eigenlijk het belangrijkste vind is het feit dat 'ie gewoon vrij snel de foto moet maken na het indrukken. Een kinderhand is natuurlijk helemaal niet stabiel, haha! Van die kaartjes wist ik nog niet, ga ik rekening mee houden.

Ik zie dat die Nikon Coolpix S32 momenteel bijna nergens te verkrijgen is. Ze verwachten ze over twee weken ongeveer. Ik heb nog tot eind augustus, dus nog genoeg tijd om na te denken en eventueel verder te kijken.
<<

Zero

Bericht 21 Jul 2014 00:29

Re: Op zoek naar een digitale camera

SD kaartje is een bekend 'probleem', dus zeker goed om mee te nemen in je beslissing! Ik heb vaak genoeg mensen bij me gehad die een SLR hadden gekocht en gingen mopperen over de snelheid.
Toen ik er een blauw kaartje uit toverde wist ik eigenlijk al genoeg...

(Reactie tijd is overigens wel wat anders, maar een snel kaartje zorgt er wel voor dat je snel weer een nieuwe foto kan maken)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jul 2014 08:34

Re: Op zoek naar een digitale camera

Ik heb daar vooral last van als mijn kaartje bijna vol is. Met een leeg kaartje gaat het een stuk sneller.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2014 08:41

Re: Op zoek naar een digitale camera

Even geheel offtopic, maar kan het andersom ook zo zijn, dat een kaartje te snel is voor je camera? Ik heb een SD kaartje in Thailand gekocht (Geen namaak), maar soms krijg ik een error. Heb het nog nooit eerder gehad, maar de camera is 6 jaar oud en heb nu wel een gewoon SD kaartje weer gekocht, maar een stuk sneller dan mijn andere kaartjes. (Class 10, SDHC tov Class 4 (geloof ik)
<<

Zero

Bericht 21 Jul 2014 12:38

Re: Op zoek naar een digitale camera

Nee, in principe niet. Als je een camera hebt van 6 jaar oud ben ik bang dat het 'gewone' wegschrijf problemen zijn. Het kan best zijn dat die camera SDHC niet snapt (misschien alleen geschikt voor SD) maar oude camera's hebben wel problemen met grote kaarten. Ze kunnen soms kaarten groter dan 2 of 4 GB niet aan.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2014 15:15

Re: Op zoek naar een digitale camera

Zero schreef:Nee, in principe niet. Als je een camera hebt van 6 jaar oud ben ik bang dat het 'gewone' wegschrijf problemen zijn. Het kan best zijn dat die camera SDHC niet snapt (misschien alleen geschikt voor SD) maar oude camera's hebben wel problemen met grote kaarten. Ze kunnen soms kaarten groter dan 2 of 4 GB niet aan.


Hmm ok, bedankt voor je antwoord! Ik had een kaartje van thuis mee, en heb ook al eerder een kaartje van 16GB er in gehad zonder problemen. Nouja misschien ligt het probleem idd in bij de camera, of is het kaartje toch niet 100% goed. Heb het gelukkig niet de hele tijd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Aug 2014 09:40

Re: Op zoek naar een digitale camera

Even een update. Na wat wikken en wegen hebben we besloten voor de Canon Coolpix S32 Roze (+ rugzak) te gaan. Bedankt Susan :wink:

Althans.. als we hem op tijd gaan binnen krijgen. Via internet is 'ie overal uitverkocht. Elke elektronica-/fotozaak die ik tegenkom informeer ik naar hun voorraad of eventuele levertijden. Nikon geeft zelf aan dat het toestel zo enorm populair is in Europa, dat hij op het moment niet meer leverbaar is. Nu ben ik het in Belgie aan het proberen. Frustrerend, als je zo graag iets wilt hebben voor een bepaalde tijd en het misschien niet gaat lukken :laughcry:
<<

Zero

Bericht 05 Aug 2014 09:46

Re: Op zoek naar een digitale camera

Een Nikon Coolpix zul je bedoelen... ;)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Aug 2014 10:13

Re: Op zoek naar een digitale camera

Klopt. Heb zelf een Canon spiegelreflexcamera, ben er telkens mee in de war, haha!
<<

Anoniem75

Bericht 05 Aug 2014 10:24

Re: Op zoek naar een digitale camera

Hier hebben ze 'm ook maar dan zonder rugzakje

http://www.dewinkel.nl/compact-camera-s ... -roze.html
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 05 Aug 2014 10:37

Re: Op zoek naar een digitale camera

Ik wacht al enkele weken op de camera vanuit België, maar ook daar vertraagd levertijd enorm.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 06 Aug 2014 12:15

Re: Op zoek naar een digitale camera

Wauw! Ik ben even verrast. Gisteren bij een Belgische webshop de Nikon Coolpix S32 dus besteld. In verband met de populariteit van het product was 'ie overal in Europa zo goed als uitverkocht. Zelfs Nikon kon niks over nieuwe leveringen vertellen. Toch op de gok besteld. Kwam 'ie gewoon zojuist al binnen (het totaalpakket, inclusief rugzakje dus)! Ten eerste verbaasde me het dat 'ie weer op voorraad was, ten tweede dat 'ie binnen 24 uur in Nederland geleverd werd vanuit België. Super! En ook nog eens goedkoper dan dat ik het totaalpakket hier in NL zou bestellen ergens. Ik ga hier N. zo ontzettend blij mee maken op haar verjaardag!

Voor degenen die hem willen.. PM me maar voor de webshop :wink:

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers