Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

<<

Anoniem193

Bericht 20 Jul 2014 23:03

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Luce, ze heet sterrin ;)
<<

Anoniem66

Bericht 20 Jul 2014 23:38

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

O ja...blond
<<

Anoniem171

Bericht 21 Jul 2014 11:48

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

@ sterrin - heb jouw update ook gemist maar begreep aan de reacties dat het naar omstandigheden redelijk gaat. Nu lekker met elkaar op vakantie, hopelijk lukt het om wat te ontspannen. Sterkte met alles een plekje geven.

@ luce - jeetje wat een heftige tijd dan, uit elkaar gaan en dan ook nog met de nodige strubbelingen, zelf depressief en en ook nog vrienden die het af laten weten... Jij krijgt het nogal voor jouw kiezen. Dikke knuffel en heel veel kracht om hier goed uit te komen. Hoe doen jouw mannetjes het in deze situatie.
<<

Anoniem168

Bericht 21 Jul 2014 15:56

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Exogenesis schreef:Fijn om wat updates te lezen :)

Ik vraag me af hoe het met Brooke gaat. Gaat het goed met de kleine? Ze gaat al op naar een jaar!! En hoe gaat het lichamelijk en psychisch met Brooke zelf?


Hoi hoi! Ik ben er nog! Ik heb me wat afzijdig gehouden de laatste weken op het forum, ik mocht me namelijk woensdag 9 juli weer melden voor een MRI-scan in Maastricht en dat leverde toch wel wat spanning bij me op.. Heb meer dan een uur onder de scan gelegen en afgelopen vrijdagmiddag kreeg ik dan eindelijk de uitslag. Mijn lever ziet er goed uit en mijn lymfeklieren ook! Ben helemaal weer opgelucht. Volgende keer gaan ze ook wel weer naar mijn bloed kijken. Ik was dit keer nog meer gespannen dan de vorige keer, denk omdat er nu een half jaar tussen zat en ook omdat ik nu sinds begin dit jaar een Mirena Spiraal heb, en ik daardoor wel 'bang' was voor de hormonen die het afgeeft, dat het gezwel misschien terug zou komen (ondanks dat de artsen me dit hebben aangeraden).

Ik ben sinds begin mei opbouwend aan het werk gegaan. Eerst begonnen met één ochtend en zo steeds meer. Deze week is mijn laatste week in de ziektewet, dus weer iets wat ik eindelijk kan gaan afsluiten.
De afgelopen maanden heb ik heel hard aan mezelf gewerkt door middel van EMDR en gesprekken met een psycholoog. Ik wilde zo graag weer gelukkig zijn. Ik had angsten en wat er is gebeurd speelde telkens overnieuw af in mijn hoofd. Ik was zo moe van mijn gedachten, dat ik hulp ben gaan zoeken.
Nu gaat het goed met me, heb wel medicatie voor angsten en spanningen, maar die gebruik ik nauwelijks meer en ligt ergens op de bodem van mijn tas.
Wel lopen de gesprekken nog met psycholoog en het is ook wel goed om zo nu en dan mijn verhaal kwijt te kunnen.
Soms kan ik het nog steeds niet geloven wat mij en mijn kindje is overkomen. Dan lijkt het soms een bizare droom en dat overvalt me dan soms nog wel, maar ik laat het me niet beheersen. Het is nu eenmaal gebeurd en het heeft ook weinig zin om me af te vragen 'waarom'. Ik geniet nu volop van mijn gezinnetje en ik doe ook weer volop leuke dingen.

De verjaardag van J. komt steeds dichterbij. Best wel vreemd en voelt aan de ene kant niet natuurlijk. Maar ben wel al aan het rondneuzen voor cadeautjes, want we gaan het natuurlijk ondanks dat het best wel verdrietig en confronterend het zal zijn het gewoon vieren. Dat heeft mijn kleine meid verdiend!
Met J gaat het goed. Het is duidelijk dat ze een motorische ontwikkelingsachterstand heeft en dat ze nog problemen heeft met spierspanning in haar armpjes. Ze verliest bijv. haar evenwicht als ze op haar buik ligt omdat ze op de ene hand meer steunt dan de ander en dan rolt ze om. Ook houd ze haar handjes gespannen dicht als ze wat wilt pakken of aan wilt raken. Maar ik ben zo trots op haar! Was ook niet verbaasd dat ze een achterstand heeft, we moeten ook niet vergeten dat ze heel lang geen baby heeft mogen zijn. Soms is het wel even confronterend, maar als snel probeer ik te relativeren. Het is niet zo dat haar ontwikkeling stilstaat, het gaat gewoon wat langzamer. Misschien komt het goed, misschien houdt ze een handicap over. Maar wat het ook is, ook daarmee valt te leven en ik heb alle vertrouwen dat ze er uiteindelijk wel gaat komen. Ze is zo sterk en elke dag weer vrolijk met veel lachen en kletsen!
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jul 2014 16:05

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Wat fijn om te lezen Brooke! Wat super dat je schoon bent! Ook goed om te horen dat J. het toch wel goed doet, ondanks de achterstand. Als ze vrolijk is en lekker in d'r velletje zit.. wat wil je dan nog meer? Geniet er van! :hug:
<<

Anoniem168

Bericht 21 Jul 2014 16:16

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Dank je wel Exo! Echt lief dat je naar mij vroeg! :hug:
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 21 Jul 2014 21:34

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

weg.
Laatst gewijzigd door Toos op 25 Jul 2014 22:52, in totaal 2 keer gewijzigd.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Jul 2014 22:02

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Brooke, wat fijn om te lezen dat het goed gaat!

Toos, wat heftig en zwaar lijkt me dat allemaal! Maar wat fijn om te lezen dat er ondanks alles wel vooruitgang in zit en ze naar school gaat na de vakantie! Fijn dat het met je oudste ook goed gaat!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem74

Bericht 23 Jul 2014 23:36

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

LDJ. Volgens mij was ze ineens verdwenen van het forum. Was ze niet ziek oid?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Jul 2014 14:59

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Pompoen? Ik ben erg benieuwd hoe het met haar gaat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jul 2014 11:43

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Gijs. schreef:
Victoria schreef:Ik ben benieuwd hoe het met Vlindertje gaat. Zij heeft haar kindje met down syndroom verloren in januari en is nu opnieuw zwanger als het goed is.

Zij heeft een paar dagen geleden nog een update geplaatst in het Winter 2015 topic :)

Ik ben benieuwd hoe het met Floor gaat en of ze hier nog komt?



Thanks gelezen!
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jul 2014 11:44

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Brooke & Toos, heftig maar fijn dat het goed gaat naar omstandigheden.

Rioolspook, komt zij hier nog?

Ik ben ook benieuwd hoe het met Pompoen gaat.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jul 2014 17:02

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Pompoen weet dat er naar haar gevraagd wordt en komt dat vertellen als ze het even wat minder druk heeft!
L2014 & H2017
<<

Anoniem171

Bericht 25 Jul 2014 20:05

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

@ Toos - zo hee wat hebben jullie een hoop te verwerken met z'n drietjes! Wel ontzettend knap hoe hard je met haar bezig bent. Voor jou zal het misschien voelen alsof je geen keuze hebt, maar petje af!
Heel veel sterkte en kracht op het onzekere pad dat jullie moeten nemen, hopelijk blijft M.ara vooruitgang boeken.
En wat een knapperd die S.enna door het zo goed te doen op school.
Hoe trek jij het?
<<

Anoniem112

Bericht 25 Jul 2014 21:28

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Roodkapje?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Jul 2014 07:27

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Raven
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jul 2014 09:18

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Annemijn schreef:Roodkapje?


Druk! Heeft de strand 6 daagse gelopen (of loopt m nu nog, weet niet precies van wanneer tot wanneer het is/was).
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Jul 2014 09:46

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Maddie schreef:Raven


Daar ben ik ook benieuwd naar.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 26 Jul 2014 12:11

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Brooke, wat fijn om te lezen dat het ondanks alles weer wat beter met je/jullie gaat! Hopelijk blijft het zo gaan.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Jul 2014 12:15

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Brooke, Toos en Sterrin, ik heb jullie updates gelezen, maar ik merk dat ik de woorden niet kan vinden om te reageren. Ik vind dat jullie en jullie kinderen het ontzettend goed doen en je dapper erdoor heen slaan.
L2014 & H2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Jul 2014 17:09

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Ik hoorde dat er naar mijn gevraagd werd.

Het gaat best goed met me, maar komende jaren zal ik niet aan kinderen beginnen.

Mijn man en ik hebben naar veel gesprekken samen besloten dat we gaan scheiden. Hij vond het als een verassing komen terwijl ik hem al maanden aan het zeggen ben dat er dingen veranderen moeten. Helaas heeft hij dit nooit opgepikt.

Er is gewoon teveel gebeurd in korte tijd. Ik heb hem altijd gesteund en alles voor hem gedaan. Hij deed wel het huishouden etc. Maar voor mentale steun kon ik niet bij hem aankloppen. Dan gaf hij altijd als antwoord ik heb teveel aan mijn hoofd en jou problemen kan ik er niet bij hebben.
Op een gegeven moment hou je dan ook op met dingen vertellen aangezien je er geen steun in krijgt.
Ik was doodongelukkig en merkte dat ik op het werk meer lol had dan thuis. Lachen hebben we in het afgelopen jaar niet gedaan en als ik ergens om moest lachen werd ik vreemd aangekeken.
Hij had natuurlijk ook wel zijn problemen en ik heb daar heel veel respect voor en heb er ook veen geduld mee gehad, maar op een moment is het gewoon genoeg en dan moet je voor jezelf kiezen.
Hij is nu wel lastig met het verdelen van de spullen hij wisselt ook veel of hij wel in het huis wilt blijven of niet. ik wil daar zoiezo niet wonen mijn familie woont allemaal naar het zuiden toe dus ik wil meer tussen mijn werk en familie gaan wonen. Maar dat komt uiteindelijk ook wel goed.
Volgende week ergens gaan we een mediator of een advocaat bellen om alles te regelen.

Ik hoor van vrienden ook dat ze het al zagen aankomen.
Nu blijkt de vriend van mijn moeder al voordat we gingen trouwen gezegd te hebben dat we het nog geen 4 jaar samen zouden uithouden. Dat is net gelukt... Dit is natuurlijk allemaal achteraf gepraat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem166

Bericht 26 Jul 2014 17:14

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Jeetje, Raven, wat een rot bericht. Wat zul jij je alleen hebben gevoeld de afgelopen tijd.
Sterkte en een dikke knuffel.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Jul 2014 17:19

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Sterkte Raven!

Sanne, hoe is het met jouw dochter en haar nachtvoedingen en het doorslapen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem160

Bericht 26 Jul 2014 17:28

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Raven, wat een verdrietige beslissing. Zo'n opmerking van vrienden en familie is dan ook wel lullig, daar zit je dan toch ook niet op te wachten. Heel veel sterkte lieve meid!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Jul 2014 17:36

Re: Hoe is het met... (Mamagrot ;) editie)...

Bay schreef:Raven, wat een verdrietige beslissing. Zo'n opmerking van vrienden en familie is dan ook wel lullig, daar zit je dan toch ook niet op te wachten. Heel veel sterkte lieve meid!


Dank je voor jullie lieve berichtjes.
Ik vind het niet zo heel lullig. Het zien aankomen is geweest in de periode dat ik zelf een keuze aan het maken was of ik wel of niet bij hem wilde blijven. Dat zagen ze aan me en mijn man heeft het nooit gezien.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers