Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


*

<<

Anoniem162

Bericht 25 Jul 2014 15:53

Re: *

Wat gezellig al dat gebekvecht van iedereen hier. Slakje wil haar verhaal kwijt en nee niet alles hoeft goedgepraat te worden maar ze mag wel haar verhaal kwijt. Ze maakt haar keuzes weloverwogen en vind dit het beste voor haar en de meisjes. Jammer dat er door sommigen zo gereageerd moet worden, ik snap haar wel dat als ze zegt hier al een tijd haar verhaal niet kwijt te kunnen. Erg jammer zo.
Slakje, ik wens jou en de meisjes alle sterkte en kracht toe, jij komt er echt wel. Je bent al zo goed op weg met je studie en alle keuzes die je maakt zijn wel overwogen, respect voor jou. En mocht je hier je verhaal niet kwijt kunnen, dan weet je me te vinden.
<<

Anoniem74

Bericht 25 Jul 2014 16:32

Re: *

Het is moeilijk oordelen vanaf een computerscherm. Je krijgt een hap en een snap mee van iemands leven, maar zeker niet alles. Op de hap en de snap wordt gereageerd en alles wat daarna komt is gebaseerd op wat men weet. Kritiek gaat niet verder dan de hap en de snap, terwijl er zoveel meer kan spelen en waarschijnlijk ook speelt. Het is zoals de forummer zegt dat het is en daarmee basta, terwijl de betreffende forummer feitelijk van niets weet en er ook niet naar vraagt.

Tien jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. We hadden een koopwoning. We moesten alles regelen. Het logische voor ons was om te blijven samenwonen tot we alles tot in de puntjes hadden uitgewerkt. Zo heb ik dan ook nog 6 maanden bij hem in huis gewoond. En ja, ik heb ook veel dingen gedaan om er financieel beter uit te komen. Volgens mij zijn er zoveel meer mensen die niet gisteren een relatie beëindigen om de volgende dag weg te gaan. Dat is volgens mij ook niet heel reëel om te verwachten? Je hebt samen je best gedaan om iets op te bouwen en daarna moet je weer je best doen om het af te bouwen. Lijkt mij erg gezond.
<<

Fiene

Bericht 25 Jul 2014 17:24

Re: *

Groot gelijk meis, laat ze toch lekker kletsen. Ze kennen je niet en staan niet in jouw schoenen. Ik geef je groot gelijk, wanneer het hier onverhoopt mis zou gaan zou er, denk ik,dezelfde constructie komen omdat ik ook simpelweg niet alles alleen kan betalen.

Veel sterkte!!!
<<

Anoniem126

Bericht 25 Jul 2014 17:29

Re: *

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jul 2014 17:39

Re: *

Niemand zegt dat ze op stel en sprong moet vertrekken, maar een half jaar blijven, omdat je je studie dan kan afronden vind ik erg lang. Ook het bericht dat ze het alweer gezellig hebben samen en dat de spanning eraf is, baart mij zorgen. Op deze manier ontstaat er een situatie waarin al het gedrag geoorloofd is. Hij heeft haar bedrogen met meerdere vrouwen en heeft haar ook nog eens in gevaar gebracht door het onveilig te doen. En een paar dagen later is het alweer gezellig? Dat doet mij vermoeden dat er sprake is van een ongezonde verhouding waarin sprake is van weinig eigenwaarde.

Daarnaast is het niet zo dat er helemaal geen mogelijkheid is om eerder weg te gaan, de sociale woningbouw is haar niet deftig genoeg. Nou, sorry hoor, maar als je helemaal geen werk heb, hoeveel deftigheid kan je dan verwachten. Wees blij met wat je kan krijgen en dat je dan eindelijk van die lapzwans af bent. Ik zou 1000x liever in een klein appartement 10 achter zitten, dan met een l*l van een kerel in een droomhuis met zwembad. Raap je eigenwaarde bij elkaar, geef jezelf een schop onder de kont en werk snel toe naar een verhuizing. Zoiets kan binnen een maand wel geregeld worden. Met twee kleine kinderen zijn er ook nog wel instanties die je willen helpen en je kan vaak urgentie aanvragen. De kinderen kunnen uiteraard ook tijdelijk bij de vader wonen, terwijl jij je zaakjes regelt, laat hem maar tijdelijk voor de kinderen zorgen, het zijn immers ook zijn kinderen, niet alles hoeft op jouw bordje.

Ik hoop echt dat je leert om voor jezelf op te komen. Ik zeg dit niet om lullig te doen, maar echt omdat ik denk dat je daarmee over een tijdje zoveel beter af bent, dan met zo'n kerel zonder enige ruggengraat.
<<

Anoniem66

Bericht 25 Jul 2014 17:53

Re: *

Zucht...
<<

Anoniem121

Bericht 25 Jul 2014 18:11

Re: *

Die zure laat ook geen mogelijkheid onbenut om nog even een schop na te geven...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Jul 2014 18:15

Re: *

Ik vind het alleen nog maar grappig nu.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jul 2014 18:21

Re: *

Ik snap best dat het pijnlijk kan zijn dit te horen. Misschien is het nu nog te vroeg om het onder ogen te zien, maar je zal vast over een paar jaar nog eens aan mijn advies terugdenken. Ook Izar en enkele anderen hebben het goed uitgelegd. Kom op, raap jezelf bij elkaar en ga voor jezelf en je kindjes vechten. Je bent echt meer waard dan dit. Heel veel sterkte de komende tijd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Jul 2014 18:28

Re: *

Zure mat, ik heb oprecht geen hol aan jouw 'bezorgdheid'. Het enige wat jij doet is mensen de grond in stampen.

Ik doe het op mijn manier. Niet op de jouwe.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 25 Jul 2014 18:36

Re: *

Haha goed zo Slakje
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Jul 2014 19:30

Re: *

Slakje, ik hoop wel dat je begrijpt dat wij ook het beste met je voor hebben. Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik lees in de reacties van o.a. Zm en Izar bezorgdheid terug komen.

Ik vind het oprecht erg wat ik heb gelezen. En natuurlijk moet jij het uiteindelijk op je eigen manier en eigen snelheid doen. Ik kan me echter niet niet voorstellen dat het je goed gaat doen om nog minstens een half jaar te blijven bij iemand die je als een huishoudster/oppas behandeld. Daar wordt toch niemand gelukkig van en doet toch geen goed voor je zelfbeeld? Ik kan me prima voorstellen hoor dat stellen die uit elkaar gaan nog enige maanden samen blijven wonen omdat het lastig is om iets nieuws te vinden, maar dan in situaties als de relatie over is omdat de koek op is, niet wanneer er zoveel is gebeurd. Ik zou het het beste voor iedereen vinden om zo snel mogelijk van elkaar los te komen. En eerlijk ben ik ook bang dat het straks weer even beter gaat en Slakje toch de relatie voortzet waarna ze vervolgens over 2 jaar weer in een dergelijke positie komt. Dat deze relatie niet eeuwig stand zal houden lijkt namelijk wel duidelijk.

Hoe dan ook Slakje wil ik je sterkte wensen, bij wat je ook wilt gaan doen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Jul 2014 19:36

Re: *

Ik apprecieer de bezorgdheid, maar soms moet je ook weten stoppen.

Het kan niet. Klaar.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 25 Jul 2014 19:39

Re: *

Als ik je de grond in had willen stampen, had ik echt iets van een geheel andere orde gezegd. Maar goed, jammer dat je ervoor kiest het zo op te vatten. Begrijp dat niet, maar hoeft ook niet. Agree to disagree wat mij betreft. :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Jul 2014 19:43

Re: *

Izat, ik had het tegen Zure Mat, niet tegen jou of Luisa. Daarom dat ik haar ook noem in de post ;-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 25 Jul 2014 19:55

Re: *

Zure Mat schreef:Ik snap best dat het pijnlijk kan zijn dit te horen. Misschien is het nu nog te vroeg om het onder ogen te zien, maar je zal vast over een paar jaar nog eens aan mijn advies terugdenken. Ook Izar en enkele anderen hebben het goed uitgelegd. Kom op, raap jezelf bij elkaar en ga voor jezelf en je kindjes vechten. Je bent echt meer waard dan dit. Heel veel sterkte de komende tijd.


No shit, sherlock...
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Jul 2014 19:57

Re: *

Urgentie krijg je haast niet meer. Niet in Nederland in ieder geval. Woningbouw heeft geen klap te schaften met hoe jij met je ex ervoor zit. Jouw probleem zeggen hun platweg gezegd.
En zijn gedrag is nu geoorloofd, ze zijn immers uit elkaar. Het zou hem sieren als hij het niet doet, maar als je uit elkaar bent is hij vrij te gaan met wie hij wil. Ik zie heel duidelijk dat Slakje dit doet voor haar kinderen.

Wie daarover durft te oordelen moet eens bij zichzelf te rade gaan. Zoveel mensen, zoveel manieren van vewerken/oplossen. Dit werkt voor Slakje, en daar is geen discussie over mogelijk in mijn ogen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jul 2014 20:15

Re: *

Ik denk niet zozeer dat dit werkt voor Slakje, maar dat ze simpelweg bang is om haar oude leventje vaarwel te zeggen. Alsof ze er nog niet aan toe is om haar veiligheid - al was deze een illusie - los te laten. Het is ook nogal wat om alles waar je al die jaren in hebt gelooft en voor hebt gestreden ineens op te geven, maar toch lijkt het me in dit geval de enige optie. Natuurlijk kun je prima rustig uit elkaar gaan en nog maanden bij elkaar komen als je respectvol uit elkaar gaat. Maar hij is alles behalve respectvol geweest, hij heeft voor lange tijd met allerlei vrouwen seks gehad, heeft hierover gelogen, heeft Slakje haar gezondheid op het spel gezet (en misschien beschadigd, dat weet ze pas over een paar maanden als ook haar bloed kan worden onderzocht) en behandeld haar ook nog eens als oud vuil.

Ik denk dus niet zozeer dat dit de beste oplossing is voor Slakje, maar eerder dat het een reactie is uit angst voor het onbekende/alleen zijn/eigen verantwoordelijkheid. Als je wil en als het echt nodig is, is er altijd een weg - Altijd!
<<

Anoniem108

Bericht 25 Jul 2014 20:15

Re: *

Oh, mijn excuses. :)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Jul 2014 20:18

Re: *

Zure Mat schreef:Ik denk niet zozeer dat dit werkt voor Slakje, maar dat ze simpelweg bang is om haar oude leventje vaarwel te zeggen. Alsof ze er nog niet aan toe is om haar veiligheid - al was deze een illusie - los te laten. Het is ook nogal wat om alles waar je al die jaren in hebt gelooft en voor hebt gestreden ineens op te geven, maar toch lijkt het me in dit geval de enige optie. Natuurlijk kun je prima rustig uit elkaar gaan en nog maanden bij elkaar komen als je respectvol uit elkaar gaat. Maar hij is alles behalve respectvol geweest, hij heeft voor lange tijd met allerlei vrouwen seks gehad, heeft hierover gelogen, heeft Slakje haar gezondheid op het spel gezet (en misschien beschadigd, dat weet ze pas over een paar maanden als ook haar bloed kan worden onderzocht) en behandeld haar ook nog eens als oud vuil.

Ik denk dus niet zozeer dat dit de beste oplossing is voor Slakje, maar eerder dat het een reactie is uit angst voor het onbekende/alleen zijn/eigen verantwoordelijkheid. Als je wil en als het echt nodig is, is er altijd een weg - Altijd!


En ik denk, nee wacht ik weet, dat jij eens moet stoppen met invullen wat mensen volgens jou moeten denken en voelen, en eens moet gaan geloven wat die mensen je zelf vertellen. I.p.v perse je eigen gelijk willen halen met wat in jou kop rond spookt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 25 Jul 2014 20:30

Re: *

ZM, kun je je er echt niet bij neerleggen dat Slakje haar besluit al lang genomen heeft? Ik word echt moe van jouw reacties, overal heb je een mening over en iedereen moet het maar doen zoals jij het zegt en als ze dat niet doen blijf je over doorgaan..

Slakje heeft een besluit genomen maar ze kan nu niet vertrekken. Als ze dezelfde avond nog haar biezen had gepakt en met haar kindjes was vertrokken kwam er daar weer kritiek op... Het is echt nooit goed.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem260

Bericht 25 Jul 2014 20:34

Re: *

Ik krijg bij ZM echt zo'n vervelend therapeuten-gevoel en dat ze heel graag haar gelijk wil halen... Lekker, kan me voorstellen dat Slakje daar zó niks aan heeft
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 25 Jul 2014 20:41

Re: *

Sterkte Slakje! Echt een schoft, wat ik extra erg vind is dat hij geen condoom heeft gebruikt, hoop voor jou dat je gezond bent. En ik vraag me af waar sommige dames denken dat Slakje op stel en sprong naartoe moet? Toen mijn relatie uitging, zijn we ook een nog een maand of twee samen blijven wonen. Gewoon omdat ik niet zo snel andere woonruimte kon vinden en dan was ik nog alleen, laat staan als je twee kleine kinderen hebt, waar moet je naartoe? Ik hoop dat je het trekt om nog een tijdje met hem in 1 huis te wonen en dat je straks een mooi appartement vindt voor jou en je meisjes.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem108

Bericht 25 Jul 2014 20:50

Re: *

Mag ik vragen wat de forummers die hier zo over de reacties van Zure Mat struikelen, anders aan haar reacties vinden dat die van luisa en van mij? Ik zie oprecht niet dat Zure Mat probeert Slakje de grond in te trappen. Dit is een serieuze vraag.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 25 Jul 2014 20:55

Re: *

Sterkte Slakje. Het is geen makkelijk keuze om uit elkaar te gaan. Heeft jou ex geen ouders, vrienden o.d. waar hij heen kan? Dat jij en jullie kinderen in jullie huis blijven, en je ex jullie daarmee financieel ondersteund. Het lijkt mij ook geen optie om nog veel langer bij elkaar in huis te blijven. Mijn ex en ik zijn na 10 jaar uit elkaar gegaan. We hebbben even twee weken aangekeken en besproken hoe we het voorlopig op zouden gaan lossen, en ik ben een jaar in ons koophuis gebleven met de kinderen totdat ik een huurhuis aangewezen kreeg. Hij heeft toen een jaar bij zijn beste vriend ingewoond. Is dat voor jullie geen optie?
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers