Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en nu al oppas etc plannen

<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 18 Jul 2014 12:33

Zwanger en nu al oppas etc plannen

Beetje gekke titel. Maar ik vroeg me af hoe jullie daar in waren/zijn...
Vriendin is zwanger en heeft het nu vooral over veel oppas regelen na de tijd om zelf nog vaak weg te kunnen s avonds, dat ze heel vaak wil gaan sporten na bevalling en dan de baby even naar opvang sportschool doet als het haar zo uitkomt, vakantie is al uitgedacht; kind blijft bij opa en oma en zij gaan weg (baby zal dan pas enkele maanden zijn) etc etc.

Ik ben daar zelf heel anders in (moeilijk vindt zij waarschijnlijk). Ik sport (ok pas net begonnen) nu alleen s avonds als ze al op bed liggen omdat ze als ik s ochtends zou gaan gestoord moeten worden in hun slaapje, wij zijn welgeteld nu samen 1 x overdag weggeweest en 1 x s avonds toen ze al sliepen...puur omdat ik liever zelf bij ze ben en je hebt toch ook voor ze gekozen denk ik dan. Straks misschien weer iets vaker maar dat komt vanzelf.. Verder plan ik niet teveel uitjes met baby's. Ze slapen het lekkerst in bed dus dat gaat nu voor.. Misschien dat wij straks op den duur wel eens paar dagen samen weggaan, maar het leukst lijkt mij toch met gezinnetje op vakantie en zo kijken we nu uit naar een 1e vakantie met zijn viertjes in september. Ik kan mij niet voorstellen dat je je baby van paar mndjes al een week kan missen, maar dat ben ik :-D.

Ik wil het ook absoluut niet veroordelen ofzo want weet zeker dat de baby een liefdevol plekje krijgt, maar het verbaasd mij gewoon hoe makkelijk ze er over denkt. Wie weet veranderd het nog als de kleine er eenmaal is.
Maar hoe zijn jullie hier in?
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jul 2014 12:39

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Eerlijk gezegd denk ik dat het voor haar nog niet zo heel concreet is allemaal en dat ze nog geen idee heeft hoe ze zich voelt als de baby er is. Ik hoor zo vaak dat mensen vooraf zeggen dat ze overal heel makkelijk in gaan zijn en dat ze daar toch wel op terugkomen. Ik was zelf niet van plan om zonder kind op vakantie te gaan, maar ik dacht wel dat ik Ezra heel makkelijk 's avonds overal mee naartoe zou nemen, dat hij gewoon in de wagenbak zou slapen, enzovoort. Toen hij er eenmaal was, dacht ik daar toch wel anders over.
Misschien dat het bij haar wel grotendeels zo blijft hoor, er zijn ook gewoon mensen die daar van nature heel makkelijk in zijn. Dat kan ook. Maar aangezien haar kind nog helemaal niet geboren is, voorspel ik dat het nog wel enigszins zal bijdraaien.

Ik zou er gewoon helemaal niet zoveel over zeggen. Nu niet en als blijkt dat ze het daadwerkelijk zo gaat doen ook niet. Ik zou denken: haar feestje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 18 Jul 2014 12:39

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Sporten doe ik als mijn vriend thuis is (en andersom ook). Sinds onze dochter zijn we niet meer met z'n tweeën weggeweest, maar dat missen we ook niet. Vakantie en weekendjes doen we samen met haar, omdat we het juist gezellig vinden dat ze erbij is.

Uit eten doen we wel zonder haar, maar dat is nog maar een enkele keer voorgekomen. Ik ben op zich niet moeilijk met oppas, maar we hebben geen geschikte oppas in onze omgeving. Dat maakt het wat lastiger. En we werken beide 4 dagen in de week. Daarnaast hebben we nog ons huishouden, boodschappen, overige verplichtingen etc. De tijd die we samen kunnen doorbrengen, brengen we dan ook het liefst samen met dochter door.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Jul 2014 12:42

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Wij hebben bijna nooit oppas nodig eigenlijk.
Onze dochter heeft in bijna 2 jaar nog maar 1 keer gelogeerd omdat we allebei een feestje hadden. En het dan handig was dat we niet om de tijd hoefde te denken.
Verder zijn we wel eens samen uit eten geweest en dan hadden we oppas geregeld.
Maar meestal gaat ze gewoon mee. Op vakantie zonder kind zou ik ook echt niet kunnen. Ik vind het veel gezelliger om dat als gezin te doen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jul 2014 12:43

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Oh, hoe wij het doen. De eerste maanden deden wij nog niks zonder Ezra. Ik denk dat hij ruim een half jaar oud was toen we voor het eerst zonder hem naar de koopavond gingen. Dat was heel gek en onwennig. Ik weet nog dat we in een winkel waren waar Ezra de keer daarvoor heel erg had gehuild, dat ik later tegen mijn moeder zei: 'We waren weer bij die ene winkel, nu huilde Ezra gelukkig niet zo' en dat zij toen zei: 'Maar hij was er toch helemaal niet bij?' Heel gek.

Een weekend weg deed ik voor het eerst toen ze twee en vier waren, toen ging ik met een vriendin op minicruise naar Newcastle, Dion was er toen wel. In de zomer daarna ook een nachtje weggeweest terwijl zij bij de kinderen waren (wij thuis, de kinderen bij mijn ouders op de camping). Inmiddels gaan we eens in de vier weken uit eten en dan logeren zij bij mijn ouders of zijn bij mijn ouders op de camping, deze zomer gaan we samen een weekendje naar Texel, af en toe gaan ze tussendoor ook gewoon voor de lol logeren. Maar ze zijn nu dan ook wel een stuk ouder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 18 Jul 2014 12:45

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Ja dat denk ik inderdaad ook Susan. Ik probeer er inderdaad weinig over te zeggen maar is soms lastig. Omdat ik ook denk 'Jeetje wees toch blij dat het zo gemakkelijk is gelukt, ga babyspullen shoppen en verheug je op de komst van zo'n wondertje ipv te denken aan wat er straks allemaal misschien niet meer zo gemakkelijk kan..' Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat wij er jaren over hebben gedaan.. waarschijnlijk kan ik gewoon beter een ander onderwerp aansnijden :-p
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Jul 2014 13:11

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Wij hebben wel 1 ding "gepland" als de baby dan rond een half jaar is.
Dan willen wij een lang weekend barcalona, Londen oid en de kinderen gaan dan naar mijn ouders.
Hier is mog niks geboekt oid maar dat we dit volgend jaar gaan doen is zeker mits de baby een makkelijk kindje is die tevredn is bij mijn ouders.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Jul 2014 13:16

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Inderdaad wat Susan zegt.

Sporten doen wij (of nou ja, wanneer ik weer begin) in de avonduren. Mijn man is dan gewoon thuis. Dagjes weg doen we wel regelmatig en dan zal de jongste gewoon mee moeten. Hij slaapt dan wel in de wandelwagen. Maar dat is het nadeel voor hem dat hij de derde is, zijn ritme wordt toch grotendeels bepaald door de andere 2 (denk aan dagjes weg maar ook school, peuterspeelzaal etc.). Bij de oudste ging ik ook veel meer mee in zijn ritme.

Samen weg doen mijn man en ik af en toe. Zo zijn we gister voor het eerst sinds de bevalling weer samen weg geweest. De komende maanden staan een paar dingen op de planning (musicals en zo), denk dat wij gemiddeld genomen 1 a 2x per maand samen iets doen. De kinderen gaan dan of logeren of er komt een oppas bij ons thuis.

Op vakantie gaan we met z'n allen, dus niet zonder kinderen. Toevallig zijn we toen ik 30 weken zwanger was voor het eerst een weekend weg geweest met z'n tweetjes maar dat gebeurd voorlopig niet meer. Als N. straks wat ouder is willen we dat wel weer gaan doen.

Het enige wat bij ons wel heilig is, is de carnaval. Dan gaan ze 4 dagen logeren. We halen ze dan overdag wel op (het dagprogramma is hier echt op kinderen gericht dus ze kunnen veel mee), maar na het eten gaan ze naar mijn schoonouders.

Ik moet wel zeggen dat ik bij de oudste veel moeilijker was dan nu, maar dat kan ook niet anders.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem193

Bericht 18 Jul 2014 13:23

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Toen de oudste 13 dagen oud was zijn we uit eten geweest, ter ere van ons 1 jarige huwelijk. Mijn beste vriendin paste toen op. Dit was voor 1,5 uur.
Onze kinderen gaan zo'n 3/4x per jaar uit logeren. Dan hebben wij samen een feestje ver buiten de stad, of blijven overnachten daar. De andere keren 6/8x per jaar komt een van mijn nichtjes oppassen. Dat is als we in de stad blijven en naar een verjaardag gaan oid of toevallig allebei iets hebben. Als mijn nichtjes oppassen zorgen we altijd dat 1 van ons binnen 15/30 minuten thuis kan zijn.
Ik ben er opzich makkelijk in om oppas te regelen voor 's avonds in het weekend. In het weekend overdag doe ik niet snel, zeg maar gerust niet. Door de week 's avonds ook niet. Dan zorgen we ervoor dat altijd één van ons thuis.
Op vakantie gaan wij niet met ons tweeen, dan nemen we de kinderen mee. Wel gaan we regelmatig apart van elkaar een weekendje weg. Maar dan is de ander thuis met de kinderen.
Naar activiteiten overdag nemen we de kinderen altijd mee.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jul 2014 14:08

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Herkenbaar ja. Een gesprek dat ik had met een zwangere vage kennis:

Zij: 'ik ben 1 juli uitgerekend en hopelijk knap ik gauw op want ik heb kaartjes voor een driedaags muziekfestival in augustus.'
Ik: 'hoe doe je dat met de baby?'
Zij: 'die gaat naar opa en oma, is al afgesproken'
Ik: 'en met de borstvoeding?'
Zij: 'ik ga flesvoeding geven.'

Tja.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jul 2014 14:15

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Kwak schreef:Wij hebben wel 1 ding "gepland" als de baby dan rond een half jaar is.
Dan willen wij een lang weekend barcalona, Londen oid en de kinderen gaan dan naar mijn ouders.
Hier is mog niks geboekt oid maar dat we dit volgend jaar gaan doen is zeker mits de baby een makkelijk kindje is die tevredn is bij mijn ouders.

In jouw geval is het wel anders. Het is jullie derde kind, dus je weet al veel beter wat goed voelt voor jullie.
Klinkt goed trouwens, een lang weekend weg! Zouden wij ook eens moeten doen. Ik denk als ik overdag geen borstvoeding meer hoef te geven / kolven. Man had het er laatst ook over dat hem dat leuk leek.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jul 2014 14:23

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Ik denk net als Susan dat ze er na de bevalling wellicht anders over zal denken/ voelen. Maar ik dacht ook dat werken niet zo moeilijk zou zijn, maar wat was het verschrikkelijk om weer te gaan werken voor het eerst.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jul 2014 14:27

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Filoria schreef:Herkenbaar ja. Een gesprek dat ik had met een zwangere vage kennis:

Zij: 'ik ben 1 juli uitgerekend en hopelijk knap ik gauw op want ik heb kaartjes voor een driedaags muziekfestival in augustus.'
Ik: 'hoe doe je dat met de baby?'
Zij: 'die gaat naar opa en oma, is al afgesproken'
Ik: 'en met de borstvoeding?'
Zij: 'ik ga flesvoeding geven.'

Tja.

Ik vind dat geen gek gesprek. Geeft aan dat iedereen er anders mee om gaat. Ik dacht er zelf ook zo over en ben inderdaad ook naar een festival gegaan toen m'n zoontje nog een kleine baby was, met m'n man samen. Ging super allemaal.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jul 2014 14:32

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Een muziekfestival vind ik wel wat anders dan echt al een vakantie als je baby er net is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 18 Jul 2014 14:35

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Veranderd vast nog wel :) Straks voelt ze echt hoe het is om een kindje te hebben, moedergevoelens, hormonen enz. Ik kon in mijn zwangerschap ook nog niet zo goed inschatten hoe alles zou zijn als N. er zou zijn. En ja sommige mensen zijn er makkelijker in, ik merk dat ook in onze omgeving. Kindjes gaan veel vaker uit logeren, wij willen dat niet zo vaak.

Dat gesprek Filoria, vind ik ook niet zo gek. Ik ben ook toen N. 2 weken oud was naar een Dance Festival gegaan, gaf ook bv, heb verder toen ook geen maatregelen genomen om tussendoor te kolven enzo. Vond het echt heerlijk om eruit te zijn, weer even mezelf te zijn. Sowieso vind ik (wij eigenlijk hier thuis) het echt heel belangrijk dit soort dingen nog te doen, wij laden daar zo van op en zijn er echt leukere ouders door. Het gebeurt lang niet zo vaak als we willen, maar genieten er echt van.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Jul 2014 15:11

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Ik ben blij dat we vooraf niets hebben gepland. Ik had vooraf echt niet kunnen weten hoe ik me de eerste weken zou voelen.

Ik voel ook niet de behoefte om even terug 'kinderloos' te zijn. We zijn al wel een avondje uit eten geweest, maar ik merkte dat hoewel ik het oprecht naar mijn zin heb gehad, ik er eigenlijk nog niet zo ontzettend aan toe ben. Sinds dat ik terug aan het werk ben, vind ik de momenten samen eigenlijk ook te waardevol. Ik kan me voorstellen dat het straks weer anders is.

Ook kan ik me wel verplaatsen in het 'even jezelf zijn'. Als vrouw zijnde vond ik het wel al 9 maanden inleveren op energie en de normale dingen. Vorig jaar heb ik echt wel de terrasjes en wijntjes gemist. Hoewel ik dat nu weer mis (ik zou met maatregelen natuurlijk wel een wijntje kunnen drinken maar voel me er niet prettig bij), is het toch heel anders nu de kleine er is.
L2014 & H2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jul 2014 20:10

Re: Zwanger en nu al oppas etc plannen

Ik ben best makkelijk in oppas vragen maar vraag dan weer niet voor alles oppas. Bijv als ik naar theater of een feestje of uiteten wil dan vraag ik vaak mijn ouders. Maar zo als recentelijk met de voetbal ik heb veel alleen gekeken omdat ik voor dat soort dingen dan weer geen oppas ga vragen omdat ik het niet nodig vind.

Ik vind het overigens wel heel heel heel fijn om die avondjes te hebben omdat ik er verder voor 90% alleen voor sta. Samen met mijn vriend is natuurlijk ook veel minder geworden en ook wil hij als hij thuis is dan ook wel thuis zijn of wat met zijn vieren doen. Ik snap hem heel goed, maar vind het soms ook wel jammer, van mij mogen we wel iets meer met zijn tweeen doen.

Alleen op vakantie, tja als ik weet dat het met mijn kinderen goed gaat misschien zou ik het wel doen, maar denk eerder een nachtje of weekendje weg.

Wat ik wel probeer te regelen is dat ze met carnaval uit logeren zijn, dat vind ik wel zo leuk om te vieren dat blijf ik graag doen.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers